Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.04.02 17:21
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
zda je kolo spravne vyvazene se podle oka nepozna, ale pri jizde (obzvlaste pri vysoke rychlosti) ano...nejlepsi recept je nechat si kola prevazit v jinem pneuservisu-urcite Vam radi ochotne vyjdou vstric!:) jinak s tim stredicim krouzkem je to samozrejme pravda (plati pro alu rafky), ze pokud tam chybi (pokud neni alu primo na konkretni model automobilu), tak muze pneu pri jizde rychlosti od cca 80km/h lehce vibrovat... -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To: e-pneu Asi to nějak zaniklo, ale rad bych se zeptal, jestli nevite, zda je mozne vyvazit nebo dovyvazit cele kolo (pneu+rafek) namontovane na ose. Tj. jestli se da v tom pripade poznat, kdyz je pneu dobre vyvazene na vyvazovace, zda je treba spatne namontovane na osu, apod. ? Dikec :-) -jj -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:29
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
charakteristika rychlostniho indexu je asi nasledujici: pneu musi vydrzet (nez se roztrhne-pripadne jiny defekt?) po urcitou dobu (cca nekolik-desitek sekund) pri maximalnim zatizeni (hodnota LI pro 185/65 R15 je 88=560Kg) danou rychlost...
v praxi ovsem pneu vydrzi vetsinou vic, nez jake maji parametry (to ovsem neplati o protektorech-tam si podle me ty rychlostni indexy vymysleji!:)...proto bych nedoporucoval davat pneu na auto s nizsim rychlost.indexem nez je v TP, pripadne nez jakou rychlosti hodlate testovat! -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
No s tema pneu si to jeste rozmyslim. BTW je problem, ze bych si na auto dal pneu s indexem T ackoli driv jsem tam mel H a sem tam nekdy bych testnul maximalku (kterou tak odhaduju max na 200 tacho)? Muze se kratkodobe neco s pneu stat ? Jsou ty Tcka v pohode, pokud na dalnici budu cestovat vetsinou do 170km/h ? -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To Snehulak: Ja jsem taky zvedavy..., ale prave koukam do rubriky Pneu, kde jsi to rozviril a s temi stredicimi krouzky to by taky mohlo byt ono. Docela by mi to korespondovalo (ale ono uz mi skoro koresponduje vsechno se vsim :-P) s tim ze se mi to na litych zda jeste vyraznejsi, ze mi zapomeli v pneuservise namontovat stredici krouzky. Tj. na starych kolech mi to hazelo diky narazenym rafkum a na novych kolech nemam stredici krouzky tudiz mi to vibruje znovu. No to by byla situace. Stredici krouzky zkusim obhlidnout sam.
To vsichni: Btw. da se vyvazit kolo primo na aute? Mirim tam, jestli je mozne na roztocenem kole na ose auta poznat jestli je dobre vyvazene ale trebas spatne namontovane na osu, apod? -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:03
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
v solidnim pneuservisu by to snad meli poznat na vyvazovacce? pripadne, kdyz se na vyvazovacce toci pneu, tak zkouknout, jestli nama pneu "boule" apod....jinak (pokud se nic neprojevi) pak nezbyva nez zkouset primo na aute...pokud byla spokojenost s puvodnimi Bridgestone B391, pak bych klidne volil zase Bridgestone - model B330...nebo jit pak rovnou do CONTINENTAL Premium Contact -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Diky, na e-pneu se podivam :-). Co pripadnyho vypozorovani nejvice poskozenych pneu - da se to nejak zjistit visualne, nebo to musim testovat tim, ze je budu prehazovat ze predku na zadek a podobne?
Blby je jeste totiz to, ze od Nissanu mam pneu Bridgestone B391 185/65 R15 88H a tahle pneu se zrovna neshani nejlepe :-(, takze zrejme budu muset zmenit znacku. Muzete mi nekdo doporucit pneu podobnych vlastnosti (nejenom cisel, ale i hlucnosti, jizdnich vlastnosti ...), kterou bych si mel v pripade vymenny poridir ? Koukal jsem na FIRESTONE FH 700 FS (s indexem H) nebo na Dunlop SP Sport 200 - nemate na ne nekdo nejaky reference/zkusenosti ? -
"-- skrytý --" 24.04.02 15:37
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
1) stredici krouzek se pouziva pouze pro alu rafky-rafek neni charakterizovan pouze poctem der a roztecnou kruznici, ale take prumerem centrovaci diry! (viz tehcnicka podpora na www.e-pneu.cz), plechove se ale vetsinou vyrabi primo na konkretni auto, tzn.nejsou potreba zadne redukce
2) pokud je poskozena kostra pneu, tezko to nekdo opravi-nejlepe bych doporucil vysledovat ty pneu, kt.jsou nejvice poskozene (prehodit predni/zadni naprava) a ty bych pak nasledne vymenil za nove a dal je na predek-pak bude snad spokojenost! (solidni pneu v tomto rozmeru se da poridit jiz kolem 2tis.)