TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 11.11.03 10:37
« AutoHiFi?
Žádné AutoHiFi prostě není! Jestliže si uděláte z auta (které stojí na místě) koncertní síň (ne za míň, jak nějakých 100 tis. Kč), pak si můžete být jisti, že to bude koncertní síň jen a jen pro Vás: pro řidiče, spolujezdce vpředu atd. - podle toho, pro jakou pozici posluchače to celé bude nastaveno, bohužel ovšem ne pro zbytek posádky. Současně si můžete být téměř na 100% jisti i tím, že ona dokonalá koncertní síň skončí momentem, kdy se s tím autem rozjedete. Ano, jsou auta, resp. audiosoustavy v nich, které hrají lépe a které hrají hůře (ono je to často také o žánru...). Jsou i zařízení, která umějí kontinuálně upravovat nastavení charakteristik soustavy podle "rušivých zvuků zvenčí" (ta si ale určitě nebudete pořizovat do auta za 700 - 800 tis. Kč, protože by hodnota investice prostě nebyla úměrná hodnotě vozu). Ale není náhodou v běžném provozu mnohem důležitější naslouchat spíše tomu, co se děje s vozem (motor, zvuky od podvozku atd.) a především co se děje kolem vozu: houkající sanitka, tramvaj dávající cinkáním najevo, že pokud jí neuvolníte dráhu, tak Vás prostě nabere hákem...?! -
« Re: AUTORECENZE
nasrot: Mazda je Ford (nastastie, chvala vsetkym nadprirodzenym bytostiam atd.) len v lacnejsich modeloch: Mazda2 je na podvozku a dokonca aj s motormi (:(((((() Fordu Fiesta. Navyse ju bastlia nejaki pritrubli Spanieli, co maju furt siestu :(( Mazda 3 ma podvozok z Focusu II (pride na trh niekedy buduci rok), motory ma vlastne. Myslim, ze ju vyrabaju poctivi sikmoocci, tak, ako to ma u japonskeho auta byt. No a Mazda 6 je uplne samostatna, so ziadnym Fordom nema nic spolocne a tak to ma aj byt: podvozok vznikol vyvojom 626tkoveho (ziadne Mondeo!!!), motory su vlastne (ziadne Mondeo!!!), design je vlastny (ziadne Mondeo!!!). PS: Ked sa na to takto pozeras, tak Subaru v Tebe musi evokovat Opel, kedze oba patria GM ;))) -
« Re: AUTORECENZE
Ono taky zalezi,jestli je rozmisteni repraku optimalni vzhledem k vnitrni akustice auta.To se totiz podari malokdy.Mam v Toyotce seriove JBL s osmi repro,ale kdyz sedim ve sve pohodlne pozici(sedadlo dost vzadu),tak to nehraje nic moc,zadna dynamika.Ale pokud se trosku predklonim,nebo sedim na zadnich sedadlech,je to docela narez.
Takze treba kamarad,ktery mel auto na dva dny pujcene si pochvaloval,jak to pekne hraje,jelikoz je o hlavu mensi,nez ja a slysel to z jineho uhlu. -
« Re: AUTORECENZE
To našrot: S tou poznámkou k audiosystému jsi mě docela dostal. Myslím že jen nevíš kde si stáhnout basy :-) Všude čtu jak má Toyota špičkové audio a dokonce i známý co má nahrávací studio nechápal jak kvalitní poslech může být se standardní audiosoustavou. On sám má totiž v autě audio za skoro 100tis (800W :-) ). Ztlum si basy kolečkem v pravo od displeje a bude to O.K. :-) -
« Re: AUTORECENZE
To našrot: To že Evropská Toyota už není to co bývala, když byla z Japonska, to je podle mého názoru výmysl, se kterým někdo přišel, aby pomohl své značce. Sám jsem měl Carinu E vyrobenou v Anglii a za 5,5 roku a 140tis.km jsem vyměnil jen jednou přední destičky těsně před tím než jsem ji prodal tak mi odešel akumulátor. I když jsem většinu najel po Praze, tak byl podvozek jako i motor nový.
-
"-- skrytý --" 10.11.03 16:32
« Re: AUTORECENZE
Když jste se tak bavili o těch audio systémech v M6 a Avensisu - tak ačkoliv jsem zastáncem Toyoty, tak lituju toho, že se nedá to audio vyměnit za nějaké jiné. Pro mě má strašně nepřirozené až nepříjemné basy. Ostatně takové má třeba i audio, co se dává do RAVky, ale tam se dá vyměnit. Na audio u M6 si už nepamatuju, ale asi tak špatný dojem jak to v Avensisu ve mě nezanechalo, když si ho nepamatuju ;o). -
Lubos.1 10.11.03 16:06
« Re: AUTORECENZE
No tak to pozor. Nic proti japoncom, ale vo vyvoji dieslov nie su vazne tak daleko ako su automobilky v Europe.
Nie je to tak davno, ked Toyota montovala do Coroly hladnky diesel, ktory je v testoch ojazdenych aut absolutne nedoporucovany?
Brázdič, len tak mimochodom...nedavno som cital test presne Tvojho Avensisu, ten diesel tam bol viac kritizovany ako chvaleny. Maly rozsah otacok, v ktorom vobec taha, celkovo slaby zatah, hlucnost nad 4000 ot./min atd.
Vyslovene nic extra. Osobne by som si Avensis s dieselom nekupil. VVTi motory su uz o niecom inom.
Mimochodom, ja o Avensise vazne uvazujem ako o dalsom aute, takze zaujaty nie som :) -
« Re: AUTORECENZE
Brazdic: samozrejme, cas ukaze ;) Len som povazoval za povinnost sa s Tebou trosku poskriepit, kedze uz si zachadzal vo svojich teoriach dost daleko ;)) Inak ja mam poslednu M626, vlastnim ju od stavu tachometra 52100km, dneska prekrocila po necelom roku v mojich rukach 110000km. Motor sa akorat zabehol a za cely ten cas s nou nebol ziadny problem ;)) Preto som Ti musel hned oponovat v Tvojich teoriach ;)) -
« Re: AUTORECENZE
To dabel: No vidíš, sám napíšeš že MX-3 bylo laciné kupátko a že kvalita nic moc. Každopádně minulost jsem znal velmi dobře, protože jsem kupoval auto od firmy, s níž denně spolupracuju a jezdil v ní můj kamarád, kterému jsem tam tu práci dohodil :-) Nebudem to řešit, čas ukáže.
-
« Re: AUTORECENZE
Brazdic: no vies, ci je "index poruchovosti" ADAC 7.6 alebo 10.2, ked MB C ma rovnaky index 17.5, to je minimalny rozdiel na vyjadrenia o rozdieloch, ake tu pustas ;) Statisticky povedane, Toyota Avensis sa pokazi raz za 131 rokov a Mazda 626 raz za 98 rokov ;)) Kazdopadne porovnavas podivne veci: lacne kupatko s neistou minulostou (asi Ta niekto napalil, predpokladam, ze tam MX3 bola predtym na maderu a s 200tkm) s fungl novym sedanom strednej triedy, ktory sa este ani len nedostal cez zabeh. Ked budes mat najazdene tak 80tkm, vtedy mozes rozpravat o tom, ake to je spolahlive auto - ale nepochybujem, ze Toyota zmetok do sveta nepusti ;)) Len by som Ta rad priviedol trosku k sudnosti pri Tvojich vyjadreniach, zavanajucich pomaly nabozenskymi dogmami ;)) -
« Re: AUTORECENZE
To chceš jako říct že čím novější technologie motoru, tím vyšší spolehlivost? Tak to s tebou nesouhlasím, protože dnes je doba, kdy se vše dělá čím dál laciněji a nové technologie se pouští do světa často neotestované. Je jasné že jsou motory čím dál dokonalejší po výkonové stránce a po stránce spotřeby, ale spolehlivost jde stále dolu. Navíc si nemyslím že by motor HDI byl někdy spolehlivější než motor Toyoty, VW, Mercedesu, BMW a td. Peugeoty se mi hrozně líbí, ale jejich spolehlivost už znám velice dobře. Je velmi mizerná. Navíc mám 2 kamarády s P-307 a nedostanou se pod 7L na 100 ani s lehkou nohou, což je zoufalé. Prý je to tím že mají počítač Siemens a ten prý žere víc než BOSH, který se dával dříve. -
« Re: AUTORECENZE
To dabel: No...no..no, tak se hned nebubři :-) Nejslabší výbavou jsem teda nejel. Jel jsem verzí TOURING se 100kW Turbodieselem a prodejce mi furt kecal jak je v něm špičková audiosoustava od firmy BOSE. Tak jsem jsem ji vyzkoušel a bylo to k pláči. Teď mi to nedalo a znovu jsem mrknul do ceníku. Audiosystém BOSE v téhle výbavě vůbec není, takže se omlouvám, ale i tak si myslím, že na audiosystém z Toyoty s 8 reproduktory bude mít jen tak tak. Další věc je spolehlivost a v té samozřejmě Mazda patří ke špičce, ale je vždy až za Toyotou. To jsem už měl možnost poznat na vlastní kůži a tvrdí to i statistiky. Např. když jsem měl Mazdu MX-3 (kterou jsem nekupoval novou)tak jsem měl u 3 roky starého auta (najeto něco přes 50tis. km) vyvěšené panty dveří a nikdo mi neuměl opravit hukot od předního kola. Tak jsem ji brzo pustil do světa. Tím si u mě Mazda moc respekt nezískala. Ten samý problém s dveřmi měl i můj kamarád, která měl MX-3. Je tedy zřejmé že byly nedostatky už v konstrukci přehnaně dlouhých dveří, které neměli dostatečně dimenzované panty. Prostě drobnost, ale naštve. Uvidíme co časem udělá Avensis a Mazda 6. Třeba se u Mazdy zlepšili :-) -
« Re: AUTORECENZE
Brazdic: a nenapadlo Ta, ze si mohol testovat M6 BEZ Bose, proste v najlacnejsej vybave? A prosim Ta netrep o tom, ako su Toyoty omnoho spolahlivejsie ako Mazdy a ako nevies, ako bude M6 spolahliva. Tieto dve znacky si v tomto naozaj nemaju co vycitat a u oboch je spolahlivost tym najdolezitejsim kriteriom pri vyrobe. Uz sa preber, niekedy mi pripadas, ako keby si mal doteraz len toho spominaneho Favorita... -
« Re: AUTORECENZE
to Brazdic: Mazda ma nezavisle topeni Webasto z vyroby. Topi temer ihned po nastartovani. Docela sikovny system. Ale nejsem z toho auta nijak posranej, proste auto no. Taky muzu napsat, jak to bude se spolehlivosti tvyho motoru. Je jasny, ze cim novejsi auto, tak bude na tom lepe. Treba dnes nove Subaru Legacy je na tom taky o dost lepe nez Avensis, pak prijde Peugeot 407, novy Passat atd. bych mohl pokracovat. -
"-- skrytý --" 10.11.03 10:03
« Re: AUTORECENZE
Brázdič: minimálně by to mělo být napsané na sudu, z kterého to dostáváš. Jinak, nemáš ty to náhodou v záruce, to auto? A nepadá ta záruka v případě, že do toho leješ svůj olej? Já tedy nikdy nové auto neměl, tak tohle nevím přesně, ale kdysi něco podobného zmiňoval bývalý šéf, co do firemní Felicie lil taky své zásoby. -
"-- skrytý --" 10.11.03 09:13
« Re: AUTORECENZE
To našrot - jen ty specifikace olejů trochu seřadím: SAE je o viskozitě (tj. teplotním rozsahu, jen nepřímá vazba na kvalitativní parametry); klasifikace podle API je nejlepším vodítkem pro benzínové motory (v podstatě říká, pro motory jaké generace se hodí - z hlediska výrobních tolerancí, předpokládaného zatížení atd.); klasifikací podle ACEA je třeba se řídit při výběru oleje pro naftové motory (kvalita, resp. použitelnost pro tu či onu generaci motorů). -
« Re: AUTORECENZE
To oddie: Z písmenek na oleji se dá samozřejmě vycházet, ale já ten olej často dostanu v 5L kanystru jen s nálepkou CASTROL RS. Včera jsem se ale díval na WWW stránky CASTROLu a o RSu tam píšou že je výborný pro benzínové i naftové motory, tak ho asi budu dávat i nadále. Stejně ho mám doma ještě slušnou zásobu :-)
-
« Re: AUTORECENZE
To STAVROS: To vím že má M-6 systém od firmy BOSE, ale nic na tom nemění že je zvuk dost ubohý. Asi tam dali to nejlacinější co BOSE nabízí :-). Mimochodem deď jsem zrovna někde četl recenzi a tam to audio taky těžce hanili. Po motorové stránce je diesel u M-6 živější, ale také žíznivější a kdo ví jak to bude s jeho spolehlivostí. Mě výkon Avensisu bohatě stačí. Ještě by mě zajímalo, jestli má M-6 přídavné topení, nebo umí topit jen opačným chodem klimatizace? Nikde jsem nic o přídavném topení v M-6 nenašel. -
"-- skrytý --" 10.11.03 07:51
« Re: AUTORECENZE
Brázdič: ó nikolivěk, jaký olej patří do tvé Toyoty, skutečně nevím. A ani mě to příliš nezaujímá, páč Toyotu nemám - a pokud bych měl, si to prostě přečtu... Naopak vím, co za olej patří do toho zmiňovaného P205D (a podobných), ježto je shodou okolností vlastním a servisuji, ale to už Tě předpokládám zajímat nebude :)))) Se specifikací je to jednoduché - přečti si ten shluk písmenek, co máš v manuálu, a na krabici s olejem by pak mělo být totéž... Jinak většina olejů je vhodná do obojího (pozná se to právě z té specifikace), takže není nutné z toho dělat drama.