TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: díly
V Toyotě Tsuscho ti dodají jakýkoliv díl na jakoukoliv Toyotu v jakékoliv verzi. Aspoň mi to ten maník tvrdil. A k těm CDčkům - pokud vím, existuje jen jedna verze která obsahuje vąechny modely. Existují nejméně tři jazykové mutace - japonská, anglická a německá. Je to jedno CD programu a nějakých základních dat a pak několik CD dat, vľdy pro nějaké období (jako např. 1981-1988). Není pravda, ľe by ho měli jen v Tsuschu, uľ sem ho viděl i u jednoho maníka v garáľi, ale kdo ho má, tak ho nedá z ruky. A Toyota ti ho ani neprodá - jen autorizovanýmu servisu. -
« to: hop
Já mám taky Haynese na Corollu a je pravda, že máš sice do mrtě popsaný, kde jakej šroubek povolit, aby ses někam dostal, ale kupodivu jsem se v něm nesetkal s žádným odkazem na autorizovaný servis - je to originál, co jsem dostal ve státech k autu a používaj ho tam i při opravách normální makačenkové v servisu. I když pravda je, že když ve státech něco opravujou, tak to radši vyměněj než opravěj. Co je pravda, že v něm je strašně málo, resp. žádný technický údaje, kromě nastavení předstihu a takovejch volovin, ale kde jsou tam jaký tlaky či sání nebo jak je co velký, to ne. -
« to: Bobp
Já teda sice nemám MR2jku ale mám americkou Corollu, takže bych ti rád dal jednu radu - kotouče, brzdový destičky a vůbec většina ostatních věcí se dost liší od verze pro evropu. V některejch servisech (taky se mi to stalo) ti budou tvrdit, že je to stejný, ale nevěř jim. Pak taky je rozdíl v označení auta - americký maj jediný číslo - VIN za předním oknem a pak na každý plechový části auta (evropský maj ještě modelový číslo, který to VIN doplňuje). Ve slušných ti řeknou, že tu a tu věc nemůžou sehnat, protože nevědí číslo, nebo že se zeptaj u dovozce (v Praze tedy Toyota Tsusho v čestlicích - ty jsou taky snad jediný v Čechách, kdo má CD s náhradníma dílama na americký modely, takže když nějakej budeš potřebovat, tak bych nejdřív zajel k nim, zeptal se na číslo toho dílu a jestli se taky dělal na nějaký model pro evropu a pak ho teprve shánět - pokud se v evropě ty díly nepoužívaly, tak pak jsou dvě možnosti: buď objednat přes toyotu originál z USA, nebo mít nějakýho známýho mechanika, na kterýho se můžeš spolehnout, aby ti porovnávacím způsobem našel stejný díl, třeba do úplně jiné značky (takhle jsem sháněl tlumiče a zadní kus vejfuku a obojí sedí), ale nesháněl bych takhle díly do motoru (třeba těsnění a tak), protože tam už závisí i na materiálu a ne jen na tvaru. Jestli jsi s tímhle obeznámen, tak sorry, že jsem zdržoval, ale jinak myslim je to přínosné. -
« Re: MR2 to: Bobp
Prosim popis min ten postup na odvzdusneni. Dneska jsem ji naplnil kapalinou ale tak jak jsem uznal za nejlepsi a zatim jsem ji neuvaril. Nemam ani servisni knizku, takze vubec nevim jak by se to melo spravne delat. Najeto mam asi 88 000 mil. Je to autak z ameriky takze ma obojetny budiky.
ten mail je divny ze nedosel, ale nekdy to mail hlasi a pritom dojde nebyl jsem dnes v praci tak nevim zda dosel. Adresa je spravne. Dekuji Bobp -
« Re: To: fandove pretacivych aut
MR2 se dělala bez targy, a na mokru má "horąí" jízdní vlastnosti jen díky vyąąímu výkonu, obzvláą» ve verzi Turbo. Jak starý to má bejt? Jestli to chceą čistě pro zábavu, tak doporučuju MR2 první generace. Je sice míň výkonná, ale je výrazně lehčí a obratnějąí. Já ji mám. -
"-- skrytý --" 24.11.99 11:36
« To: fandove pretacivych aut
Vyhledove bych chtel poridit sportauto pro radost. Mam v planu MX5, ale chci to porovnat s MR2. Proste chci auto s pohonem zadnich kol. (1. vuz Skoda 100, Vaz 2104 :)), Ford Sierra 2.0, ale ted je to Astra). Co jsem sehnal info (Lemon Aid, etc..), MR2 ma horsi jizdni vlastnosti na mokru horsi. Dale delala se MR2 i v provedeni bez targy??? Diky za odpoved -
« To risa
Máš bohužel pravdu, já si jen tak pobrečel nad současnou situací .Ale není pravidlem, že by nemohlo sportovní auto vyhrát. Vloni třeba bylo Autem Roku v D, snad i v CH a I Audi TT a v anketě auto bild, tip, blablabla, prostě v mutacích autobildu to vyhrálo taky (je to čtenářská anketa). mimochodem, komu jsi ty dal svůj hlas? Taky yarisu, co? Fanda do aut, nefanda do aut. nebo se pletu? -
« Re: Haynes a BGB
Haynesy jsou dost povrchní a někdy i trochu nepřesný. BGB jsem v ruce zatím neměl, ale je asi 3x obsáhlejąí a víc pro odborníky. V haynesu ti často napíąou "opravu svěřte odbornému servisu", nebo ve schématech je nějaká část nakreslená jen jako obdélníček do kterýho vedou dráty - kdyľ to pak rozděláą, tak zjistíą ľe ten obdélníček jsou čtyři relátka, dvě diody a pár odporů - tedy opravitelná věc, pokud by si k ní měl schéma. -
"-- skrytý --" 24.11.99 11:02
« To HOP:
hope, co je to BGB? používám vždy Haynesa a spokojenost. Je velmi zajímavé že je něco lepšího - nemáš adresu?
pro ostatní zadejte do vyhledavače haynes a najdete manualy doit yourself na ne zrovna běžná auta. Cena asi 800-1400 Kč, lze platit kartou. -
« Re: MR2 to: Bobp
Hmm, ten mejl se mi vrátil, takľe to napíąu sem. Zároveň se omlouvám těm, co to nezajímá.
Přední destičky stojí u ©tangla cca 1050,- s DPH, zadní o něco málo víc.
Ty kotouče by moľná stačilo stočit, jestli uľ nejsou moc tenký. Případně
můľu zkusit zjistit nový, nebo z vraku - to bych ti asi sehnal.
Ohledně motoru - problémy s přehříváním jsou u MR2 známé. Skoro vľdycky
je příčinou zavzduąnění. Jestli si někdy měl © 120 tak to určitě znáą,
tam je to to samý + termostat, ten je tady větąinou v pohodě. Na
odvzduąnění je speciální postup, jestli chceą, tak ti ho popíąu, ten co
je v manuálu není nejlepąí. Horąí je to s příčinou zavzduąňování -
větąinou je to těsnění pod hlavou. Pumpa odchází málokdy. Ty volnoběľný
otáčky jsou pravděpodobně způsobený nedostatkem vody. Pokud ne, chtělo
by to mrknout se co na to počítač - v servisním reľimu totiľ umí
signalizovat chyby.
Literaturu mám zatím jen Haynes servisní manuál, ten sem koupil přes
jeden krám, jeątě bych chtěl sehnat BGB, ten je lepąí ale draľąí (ten
Haynes stál asi litr).
Kolik to má asi najeto? Budeą měnit rozvoďák? Jak jseą zatím spokojenej?
Co zadní blatníky, reznou? -
« Re: Yaris
Nemůžeš chtít aby vyhrálo auto typu S2000 a nikdy nevyhrajou ani "podobný" jako Volvo, Saab, Mercedes atd., že můžou? To je sice pravda, ale většinou to vždycky vyhrajou menší a slabší. Samozřejmě ne vždy. Je sice fakt, že druhá Multipa mě přímo vyrazila dech, ale co se mě nelíbý může se líbit jinýmu. No a u nás je to jasný. Tady snad jiný než malý auto ani vyhrát nemůže. Před Matisem to byla Micra? Tady jde jen o prachy. Takovejch fanaušků jako jsme my moc není, v porovnání ze zbytkem kterej hlasuje. A i když třeba novej Saab s nejlepším motorem je nehorázný dělo a natrhnul by zadek jak MR2 tak S2000, tak u nás vživotě nevyhraje protože lidi hlasujou podle toho který auto jim je finančně nejblíž. -
« Re: Prosim poradte mi nekdo o MR2
Jsem momentalne z Prahy (puvodne z kadane), MR2 mam teprve nekolik dni. Na motor zatim nevim co presne chci, nemel jsem cas to poradne zjistit. Ve stredu a ctvrtek mam dovolenou tak budu mit cas. Motor se podle budiku neprehral, ale vzadu mi z vyrovnavaci nadobky kourilo (dost) (snad to nebude tesneni pod hlavou nebo vodni pumpa - mel jsem to uz u favorita fuj.). Dale drzi prilis vysoke volnobezne otacky neco kolem 2500. Dale jsou v * predni brzdove kotouce, z duvodu ze ten predemnou nevymenil vcas destiky.
Jeste je praskle predni sklo, ale to vubec nespecha a navic ho maji v autosklu.
Pokud mi chces poradit muj mai je: popsimov@immunotech.cz
Dekuju za pomoc. Boris
PS: Nemas nejakou literaturu, nebo kde si ji mam objednat. -
« Prosim poradte mi nekdo o MR2
Prosim o radu, kde a jake brzdove desticky koupit na Toytu MR2 r.v.86 dopredu? jsou stejne jako u Celiky nebo Coroly. Pripadne na kterem vrakaci se daji sehnad dily na motor 1.6 16V. Tusim, ze stejny mela Corola coupe 1.6 16v r.v. kolem 1986.
Dekuji za odpoved.