TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
To STAVROS: Kup si cokoliv, jen ne Land Rovera. Známý ho měl. Byl to hroznej traktor, moc nejel, ale za to se neuvěřitelně sral. Nakonec mu vyměnili skoro celej motor, ale auto se stejně sypalo dál, tak šlo do světa. Teď jezdí v RAVce a chrochtá si blahem, ale hodně uvažoval o Teracanu. Nakonec u něj zvítězila RAVka. -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
to nasrot a mitsi: diky moc, jsem z toho volaky zmateny, ale priznam se, ze ta RAV-ka mi pripada takova mala a hlavne u Nissanu mi nabizeji slevu 100 tis. Kc, u Toyoty nic moc, tak 20 tis. No a za 950 tis. Kc se uz da ukecat Land Rover Discovery. Jinak me se docela libi i ten Terracan. JE to 2,9 CRDi diesel, 110 kW, ma stalej pohon zadku a normalne se tam pripoji na sneho nebo v terenu predek a co ma hlavne je redukce. Je nejvetsi ze vsech, ma nejsilnejsi motor atd. Je to spise bohuzel korejska konkurence Land Cruisera, Patrola, Pajera. Ted mi jde o to, zda ti korejci nejsou moc nekvalitni. Ale co jsem v tom sedel, tak mi to neprislo. Jeste porozmejslim. -
"-- skrytý --" 05.12.03 18:27
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
RAV4ka v dieslu - jediná čtyřkolka za relativně rozumné peníze, kterou bych bral. Benzínová verze je víc na silnici (tedy vyšší moment ve vyšších otáčkách) což znamená, že ve chvíli, kdy zastavíš v hlubokém sněhu v kopci, tak už se nerozjedeš (praktická zkušenost), protože motor (a tedy i kola) má při potřebném momentu již dost velké otáčky, tedy se utrhnou přední kola a hrabe jenom předek (viskouzávěrka uprostřed je dobrá jen do té doby, než zastavíš). Tedy SUVéčko jedině v dieslu, který má maximum už v 1500 otáčkách. Pak ještě nevím, jak je to s tím TRC, co teď do nové dávají (vím, že se ale bohužel nedá vypnout) - jestli funguje jako v novém LC, tak by to bylo fajn (zabrzdilo by to kolo(a), které má nejmenší adhezi, čímž by to fungovalo trochu jako uzávěr diferenciálu), pokud to funguje jako běžné TRC, které ubere moment (což, se bojím, že tomu tak bohužel je), tak je to na pytel (chce to vyzkoušet, až bude sníh). Na druhou stranu má zase další výhodu, oproti té starší, že má vzadu Torsen místo obyčejného podložkového LSD. Takže asi bych to shrnul takhle: pokud postavíš na sjezdovku s hlubokým sněhem vedle sebe všechny výše jmenované, tak nejdřív se rozjede asi X-Trail, pak RAV4 a Terracan a nakonec Forester. Důvody jsou prosté: Forester je benzín (max. moment v 3600ot./min. a už nemá redukci, jako starý), Terracan a RAVka mají podobný pohon (terracan na tom bude jen o něco málo líp, než stará naftová RAVka - má v podstatě stejný pohon, pokud se nebude jednat o verzi bez stálého pohonu 4x4 - ta by se rozjela jako X-Trail) a první se rozjede zřejmě X-Trail, protože jeho "jako4x4" funguje jako třeba haldex - tedy buď se předek točí stejně jako zadek nebo se zadek netočí vůbec (ovšem nevýhodou je, že se můžou točit minimálně 2 kola, takže možná ty první 3 na tom budou hodně podobně - u RAVky se teoreticky můžou točit minimálně 3kola, praxe je díky té viskouzávěrce horší - u staré benzínové se točilo třeba jen jedno přední). Pokud jde o celkovou průjezdnost terénem, tak na tom bude nejlíp RAVka - z hlediska "spolupráce" diferenciálů je na tom lépe než Forester (2x visko "jakouzávěrka" - ovšem nevím to jistě), dále má nejmenší rozvor ze všech, největší kola (stejná jako X-Trail) a nejmenší převisy. Co se jí ale hodně vytýká, je výfuk vedený pod diferenciálem - ovšem za celou dobu, co jsme s ní jezdili to nevadilo, a to jsme s ní jezdili i takovými "cestami", které na fotkách ani videích v testech nejsou moc často, akorát tak možná při testech opravdových offradů ;o). Pokud jde o jízdní vlastnosti (spíš pocitově - na skutečnou hranu vysokých aut se člověk nedostane, protože pocit, že se převrátí či něco podobného nastane mnohem dřív), tak bych řekl, že nejlíp na silnici na tom bude Forester, protože má nejníž těžiště a celkově je nižší než ostatní jmenované. Pokud jde o požitek z jízdy, tak jsou na tom vždycky líp auta s trvalým 4x4 než ty jako4x4, stejně tak pokud jde o bezpečnost a stabilitu při jízdě po nestejných površích (typicky v zimě silnice v lese sem tam mokrá, sem tam suchá, občas led nebo sníh) - tedy např. nevadí, když jseš rychlejší do zatáčky nebo si můžeš dovolit i špatně podřadit. Jinak jednou jsme jeli začátkem zimy do Rokytnice n. Jizerou nějakými "zkratkami", auto plně naložené a po těch klikatých silničkách nás nejdřív tlačil jakýsi místní frajer s 16tkou feldou (takže to hodně dobře znal) a když nás předjel, tak neujel (zatáčky a 4kolka prostě patří k sobě). I když jsem občas měl pocit, že už jedeme fakt na hraně auta, tak jsme se jí ani zdaleka neblížili. Co se týče pohodlí - 4 dospělí se do RAVky vejdou pohodlně, taky jsem seděl několikrát vzadu (mám 185cm) a vadilo mi akorát, že si nemůžu natáhnout nohy (což se dá řešit občasnou zastávkou a protažením, jako v jakémkoliv jiném autě ;o) ). Pro 5 dospělých už je to trošku natěsno. Kufr má sice "jen" 400 litrů, ale přijde mi bezedný. To je asi tak všeobecně všechno. Teď jen pár zklamání: hodně malé zadní okno a velké C sloupky - vadí to při couvání. Pak holt ten benzínový motor je fakt spíš na silnici a polní cesty (což se tě ale případně týkat nebude ;o) ). Dál mi přišla trochu hlučná (ta benzínová verze), ale byl jsem se svézt s novým dieslem a je tišší než ten starý benzín a hlavně krásně táhne až do maxima otáček, takže ani na silnici se neztratí. A poslední - jsou na to zatraceně drahé gumy ;o) Takže v podstatě k tomu autu žádné výtky nemám. -
"-- skrytý --" 05.12.03 18:01
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
To STAVROS: Pokud trváš na dieselu, pak v kategorii SUV jedině Nissan X-Trail. Nic dalšího/jiného tam totiž nemá smysl. Pokud by Ti nevadil benzín, pak bezkonkurenční jízdní vlastnosti (v kategorii SUV) na běžné silnici má to nové Mitsubishi (zaboha si teď nemuhu vzpomenout, jak že se vlastně jmenuje). Ale má nesmyslně malý kufr a prostor na zadních sedačkách taky nic moc. Nissan má navíc lepší řešení pohonu 4x4, ale pouze v nejvyšší výbavě. -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
to nasrot. chtel jsem se zeptat, libi se mi nejaky 4x4 auto a napada me co ta RAV-ka v nafte? Jak jede a co pohodli atd. Diky Momochodem libi se mi Nissan X-trail, RAV-ka, Hyundai Terracan a Subaru Forester, ale ¨ten bude asi chlastat. Co si kdo o tom myslite? -
"-- skrytý --" 02.12.03 23:48
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
noo, to ze je to diesel viem kazdu sekundu okrem volnobehu. Ked presadnes so benzinoveho 6valca tak si to vsimnes hned. Dnes som to zobral, zatial 100km flakacka po meste. Dojmy? Zatial spokojnost, ide to za plynom, troska hluk, jazdne vlastnosti take ake som cakal. Mrzi trochu sedacka spolujazdca, ze nie je vyskovo nastavitelna ale co uz. -
"-- skrytý --" 24.11.03 21:30
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
O tom, že jde o diesel, ví člověk pouze za studena po nastartování a pak při každé výraznější akceleraci (bohužel i za tepla). Na volnoběh a při ustálení rychlosti je však naprosto bez jakýchkoli negativních projevů přímého vstřiku nafty. Motor má velmi kultivovaný projev a subjektivně vzato citelně lepší parametry, než deklaruje výrobce. S dlouhou verzí (5dv.) a mechanickou převodovkou se dá v pohodě vejít do 10 l/100km, což u tak velkého a těžkého auta považuji za vynikající hodnotu. V každém případě však tento motor doporučuji v kombinaci s automatem. Skutečně super! PS: Jako příznivce značky Mitsubishi musím bohužel konstatovat, že Pajero se může jít se svým 3.2 dieselem v kombinaci s automatem IVECSII tak akorát klouzat... -
"-- skrytý --" 24.11.03 20:16
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
Jel jsem s tím jednou nebo dvakrát - na můj vkus je docela hlučný (než bych u LC čekal), zvlášť studený, pak se trochu umírní, ale na druhou stranu je ten hluk stejný v jakýchkoliv otáčkách (ostatně podobně i táhne téměř v celém spektru otáček). Táhne slušně, ti co měli starou 90tku benzínovou, tak říkají, že jede líp tenhle 3litr. Neměl jsem bohužel tu čest, jet s tím v terénu, snad až napadne sníh, tak bude možná příležitost. Rozhodně je to zajímavý kousek - 4válcový 3litr dělá málokdo, ale do toho teréňáku se docela hodí. Kdyby na něj bylo, tak ho beru hned ;o) -
modus ponens 14.11.03 11:07
« Re: Akustika
to oddie, našrot: ja si o sebe nemyslim, ze mam nejaky vycibreny sluch. Napriek tomu si ale kupim radsej take audio (nielen car-audio), ktore sedi mne najlepsie. Nemusim byt naslovovzaty a uznavany odbornik. Inak by ani cele Motorcafe nemalo velky vyznam, ved kto z nas je kvalifikovany odbornik na auta, ci motory? Kto z nas robil vyvojoveho konstruktera alebo automobiloveho pretekara? -
"-- skrytý --" 13.11.03 22:16
« Re: Akustika
oddie: no, o mě to tvrdí sestra, co má na taková posouzení potřebné hudební vzdělání (že prý hlavním znakem je to, že naladím kytaru bez ladičky). Já si to moc nemyslím - podle mě je opravdový absolutní sluch takový, co má jeden můj známý, vynikající pianista, který již když chodil ve svých 12ti letech na koncerty vážné hudby, tak si s sebou bral partituru a dělal si v ní poznámky, kdy "udělal který nástroj" jakou chybu ;o) -
"-- skrytý --" 12.11.03 08:46
« Re: Akustika
Trochu offtopic, ale nemůžu si pomoct. Co tak čtu diskuze na internetu, tak do nich píšou skoro samí dvoumetroví ranaři, ovládající bravurně několik jazyků, všechny počítačové systémy, většinu aut znají po technické stránce snad i poslepu... a koukám, taky jsou všichni odborníci na akustiku, a maj většinou i skoro absolutní sluch... Eh, chtěl bych vás fakt někdy vidět ve skutečnosti. Jinak co se týče autohifi, souhlas s příspěvkem, tvrdícím, že žádné neexistuje. Koncertní sál z auta nikdy nebude... -
« Akustika
To našrot: To samé o sobě tvrdím i já. Vždy jsem měl velice dobrý sluch a basy mi přijdou vynikající. Jednou jsem ale zažil otřesné basy a to bylo Opelu Astra Cabrio, kterého jsem se nedávno zbavil. Měl jsem tam SONY autorádio z předchozí Cariny, kde hrálo skvěle a v Astře dunělo až hrůza. Zkusil jsem i vyměnit repráky a stále stejná hrůza. Celý problém byl asi v tom, že auto mělo ukrutnou akustiku, vzhledem ke koženým sedačkám i kožené střeše. V autě prostě chyběla nějaká ta látka, která se stará o utlumení odrazu akustických vln. Pokud bys měl teda Avensise v kůži, tak bych to bral, ale Avensis s běžným interiérem mám a stojím si za mimořádně kvalitním zvukem.
-
"-- skrytý --" 11.11.03 16:47
« Re: AUTORECENZE
Brázdič a audio: kde stáhnout basy vím naprosto přesně (rok jsem jezdil s RAVkou, která má ovládání stejné ;o) ). Problém není ale v jejich výraznosti, ale v jejich "výrazu" - pro mě jsou takové velice bodavé a přitom placaté. Ale a) jak již tu bylo psáno, může to být jednak posazením v autě a za b) tím, že mám dost citlivý a ještě k tomu téměř absolutní sluch, takže mě to holt může přijít nepříjemné. -
"-- skrytý --" 11.11.03 16:42
« Re: AUTORECENZE
Brázdič: s Evropskými Toyotami to není výmysl a nemůžeš posuzovat podle jediné Cariny. Taky ještě, bohužel stále, máme rodinou Ečkovou Carinu (tu samou, cos měl ty i ze stejného roku) a je to ve srovnání s výrobky z Japonska či Kanady (kde už je taky dělají pěknou řádku let) prostě šrot. A kdyby to byla jen ta naše, ale bohužel jsem slyšel i více podobných zkušeností, včetně např. i jedné, kde majiteli, ačkoliv s ní zacházel relativně slušně, odešel ve 160tis. motor tak, že ho museli komplet vyměnit. -
modus ponens 11.11.03 11:15
« Re: AutoHiFi?
to Mitsi: mas pravdu. Ibaze, ak som to spravne pochopil, tu neslo o dovybavenie auta audiosupravou, ale o porovnanie toho, co je standardne ponukane vyrobcami. Ak si mozem vybrat, vyberiem si lepsie, nie? Pre kazdeho moze byt to lepsie sice nieco ine, ale to je uz o inom.
Mam pocit, ze sa to takto priamo porovnat da len tazko, pokial sa neporovnava rovnake CD/kazeta/MD pri rovnakom sposobe jazdy. Na M6 som mal moznost pocut iba radio, pretoze CD/MC/MD sa musi dokupit (okrem najvyssej vybavy, kde to spominane Bose audio), cize na predvadzacich autach prirodzene nie je.
Urcite by vsak nebolo nezaujimave, keby si dal niekto namahu a porovnal Bose audio u M6 s audiom u Avensisu. Vselijake recenzie popisane boli, treba vsak prihliadat na to, ze jednak boli robene v roznych casoch (napr. M6 v case, ked Avensis este nebol na trhu) a ani faktor (umyselnej ci neumyselnej) zaujatosti redaktora nemozno podcenit.