TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« TOYOTA - 2. nejprodávanější značka na světě
Tak jsem koukal že už Toyota předhonila i Ford. Osobně se divím, že má v ČR Toyota stále tak slabé zastoupení. V Německu jí už přišli na chuť a to jsou Němci zatraceně ujetí na ty svý pixly :-)) U nás to zřejmě ještě nejaký čas potrvá. -
"-- skrytý --" 24.01.04 00:00
« Re: AUX na radiu v LC
Nevím, ale nepředpokládal bych - Toyota dělá všechno elektronické příslušenství typu rádio, navigace apod. na nějaké své "síti", které přezdívají Toyota-LAN (jak jinak ;o) ) a jdou do toho zapojit jen další přístroje Toyota a nic jiného. -
"-- skrytý --" 09.12.03 11:34
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
STAVROS: mě tedy u nás (vzhledem k platům) přijdou všechny ceny trochu mimo ;o) Ale pokud jde o cenovou strategii Toyoty, tak po uvedení "nového modelu" jsou ceny extrémě vyšponované a časem (cca během 3-5 měsíců) jdou hodně dolů - viz třeba Avensis (dneska je nejlevnější cca o 50tis. levnější), Corolla a starší RAVka taky. Ovšem to záleží na tom, jak se ti chce čekat. Třeba se do té RAVky zblázníš taky a budeš jí chtít prostě hned ;o) -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
to nasrot: tak si me prekecal jeste ji vyzkousim, jde mi i o spotrebu, nechce se mi jezdit za 13l benzinu. Ta KIA Sorento jak pises neni spatna, ale je tam takovy gumovy razeni, moc mi to nesedlo. Jinak v takovy ty hezky verzi s rozsirenejma blatnikama stoji 950 000, to uz bych ukecal i Terrano vevnitr snad i s kuzi. Holt dle myho je ta cena trochu mimo. Avsak u nas se na ni ceka 9 mesicu, coz hovori za vse. -
"-- skrytý --" 09.12.03 02:17
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
STAVROS: to máš tak - buď chceš něco spíš na silnici (tedy rychleji jedoucího) nebo něco spíš do terénu. Naftová RAVka je spíš do terénu, benzínová spíš na silnici. I když jak jsem jel s tou novou dieslovou, tak mi nijak výrazně líná nepřišla, i když je fakt, že jsem do ní přesedal z oktávky 66tky, ale taky je fakt, že by měly mít tyhle dvě auta dle papírů podobnou akceleraci, tak ovšem RAVka je proti té oktávce učiněný ďábel. Korejci jsou na tom prý dneska už líp i co se týče spolehlivosti (asi jako průměrné evropské auto) a co se týče designu, tak se mi mnohé jejich věci dost líběj (třeba to SUV od Kia nebo Daewoo Lanos apod.). Asi poradím jen poslední věc - jdi si všechny ty auta projet a uvidíš. A pokud jde o místo v RAVce - velká není, ale na to jak je malá zvenku, tak uvniř je obrovská. Ovšem hodně taky dělá pocit z jízdy a v RAVce jsem si vždycky připadal jak ve stíhačce - okamžitě reaguje na jakýkoliv řidičův impuls. -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
To STAVROS: Kup si cokoliv, jen ne Land Rovera. Známý ho měl. Byl to hroznej traktor, moc nejel, ale za to se neuvěřitelně sral. Nakonec mu vyměnili skoro celej motor, ale auto se stejně sypalo dál, tak šlo do světa. Teď jezdí v RAVce a chrochtá si blahem, ale hodně uvažoval o Teracanu. Nakonec u něj zvítězila RAVka. -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
to nasrot a mitsi: diky moc, jsem z toho volaky zmateny, ale priznam se, ze ta RAV-ka mi pripada takova mala a hlavne u Nissanu mi nabizeji slevu 100 tis. Kc, u Toyoty nic moc, tak 20 tis. No a za 950 tis. Kc se uz da ukecat Land Rover Discovery. Jinak me se docela libi i ten Terracan. JE to 2,9 CRDi diesel, 110 kW, ma stalej pohon zadku a normalne se tam pripoji na sneho nebo v terenu predek a co ma hlavne je redukce. Je nejvetsi ze vsech, ma nejsilnejsi motor atd. Je to spise bohuzel korejska konkurence Land Cruisera, Patrola, Pajera. Ted mi jde o to, zda ti korejci nejsou moc nekvalitni. Ale co jsem v tom sedel, tak mi to neprislo. Jeste porozmejslim. -
"-- skrytý --" 05.12.03 18:27
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
RAV4ka v dieslu - jediná čtyřkolka za relativně rozumné peníze, kterou bych bral. Benzínová verze je víc na silnici (tedy vyšší moment ve vyšších otáčkách) což znamená, že ve chvíli, kdy zastavíš v hlubokém sněhu v kopci, tak už se nerozjedeš (praktická zkušenost), protože motor (a tedy i kola) má při potřebném momentu již dost velké otáčky, tedy se utrhnou přední kola a hrabe jenom předek (viskouzávěrka uprostřed je dobrá jen do té doby, než zastavíš). Tedy SUVéčko jedině v dieslu, který má maximum už v 1500 otáčkách. Pak ještě nevím, jak je to s tím TRC, co teď do nové dávají (vím, že se ale bohužel nedá vypnout) - jestli funguje jako v novém LC, tak by to bylo fajn (zabrzdilo by to kolo(a), které má nejmenší adhezi, čímž by to fungovalo trochu jako uzávěr diferenciálu), pokud to funguje jako běžné TRC, které ubere moment (což, se bojím, že tomu tak bohužel je), tak je to na pytel (chce to vyzkoušet, až bude sníh). Na druhou stranu má zase další výhodu, oproti té starší, že má vzadu Torsen místo obyčejného podložkového LSD. Takže asi bych to shrnul takhle: pokud postavíš na sjezdovku s hlubokým sněhem vedle sebe všechny výše jmenované, tak nejdřív se rozjede asi X-Trail, pak RAV4 a Terracan a nakonec Forester. Důvody jsou prosté: Forester je benzín (max. moment v 3600ot./min. a už nemá redukci, jako starý), Terracan a RAVka mají podobný pohon (terracan na tom bude jen o něco málo líp, než stará naftová RAVka - má v podstatě stejný pohon, pokud se nebude jednat o verzi bez stálého pohonu 4x4 - ta by se rozjela jako X-Trail) a první se rozjede zřejmě X-Trail, protože jeho "jako4x4" funguje jako třeba haldex - tedy buď se předek točí stejně jako zadek nebo se zadek netočí vůbec (ovšem nevýhodou je, že se můžou točit minimálně 2 kola, takže možná ty první 3 na tom budou hodně podobně - u RAVky se teoreticky můžou točit minimálně 3kola, praxe je díky té viskouzávěrce horší - u staré benzínové se točilo třeba jen jedno přední). Pokud jde o celkovou průjezdnost terénem, tak na tom bude nejlíp RAVka - z hlediska "spolupráce" diferenciálů je na tom lépe než Forester (2x visko "jakouzávěrka" - ovšem nevím to jistě), dále má nejmenší rozvor ze všech, největší kola (stejná jako X-Trail) a nejmenší převisy. Co se jí ale hodně vytýká, je výfuk vedený pod diferenciálem - ovšem za celou dobu, co jsme s ní jezdili to nevadilo, a to jsme s ní jezdili i takovými "cestami", které na fotkách ani videích v testech nejsou moc často, akorát tak možná při testech opravdových offradů ;o). Pokud jde o jízdní vlastnosti (spíš pocitově - na skutečnou hranu vysokých aut se člověk nedostane, protože pocit, že se převrátí či něco podobného nastane mnohem dřív), tak bych řekl, že nejlíp na silnici na tom bude Forester, protože má nejníž těžiště a celkově je nižší než ostatní jmenované. Pokud jde o požitek z jízdy, tak jsou na tom vždycky líp auta s trvalým 4x4 než ty jako4x4, stejně tak pokud jde o bezpečnost a stabilitu při jízdě po nestejných površích (typicky v zimě silnice v lese sem tam mokrá, sem tam suchá, občas led nebo sníh) - tedy např. nevadí, když jseš rychlejší do zatáčky nebo si můžeš dovolit i špatně podřadit. Jinak jednou jsme jeli začátkem zimy do Rokytnice n. Jizerou nějakými "zkratkami", auto plně naložené a po těch klikatých silničkách nás nejdřív tlačil jakýsi místní frajer s 16tkou feldou (takže to hodně dobře znal) a když nás předjel, tak neujel (zatáčky a 4kolka prostě patří k sobě). I když jsem občas měl pocit, že už jedeme fakt na hraně auta, tak jsme se jí ani zdaleka neblížili. Co se týče pohodlí - 4 dospělí se do RAVky vejdou pohodlně, taky jsem seděl několikrát vzadu (mám 185cm) a vadilo mi akorát, že si nemůžu natáhnout nohy (což se dá řešit občasnou zastávkou a protažením, jako v jakémkoliv jiném autě ;o) ). Pro 5 dospělých už je to trošku natěsno. Kufr má sice "jen" 400 litrů, ale přijde mi bezedný. To je asi tak všeobecně všechno. Teď jen pár zklamání: hodně malé zadní okno a velké C sloupky - vadí to při couvání. Pak holt ten benzínový motor je fakt spíš na silnici a polní cesty (což se tě ale případně týkat nebude ;o) ). Dál mi přišla trochu hlučná (ta benzínová verze), ale byl jsem se svézt s novým dieslem a je tišší než ten starý benzín a hlavně krásně táhne až do maxima otáček, takže ani na silnici se neztratí. A poslední - jsou na to zatraceně drahé gumy ;o) Takže v podstatě k tomu autu žádné výtky nemám. -
"-- skrytý --" 05.12.03 18:01
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
To STAVROS: Pokud trváš na dieselu, pak v kategorii SUV jedině Nissan X-Trail. Nic dalšího/jiného tam totiž nemá smysl. Pokud by Ti nevadil benzín, pak bezkonkurenční jízdní vlastnosti (v kategorii SUV) na běžné silnici má to nové Mitsubishi (zaboha si teď nemuhu vzpomenout, jak že se vlastně jmenuje). Ale má nesmyslně malý kufr a prostor na zadních sedačkách taky nic moc. Nissan má navíc lepší řešení pohonu 4x4, ale pouze v nejvyšší výbavě. -
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
to nasrot. chtel jsem se zeptat, libi se mi nejaky 4x4 auto a napada me co ta RAV-ka v nafte? Jak jede a co pohodli atd. Diky Momochodem libi se mi Nissan X-trail, RAV-ka, Hyundai Terracan a Subaru Forester, ale ¨ten bude asi chlastat. Co si kdo o tom myslite? -
"-- skrytý --" 02.12.03 23:48
« Re: 3.0D v novom Landcruiseri
noo, to ze je to diesel viem kazdu sekundu okrem volnobehu. Ked presadnes so benzinoveho 6valca tak si to vsimnes hned. Dnes som to zobral, zatial 100km flakacka po meste. Dojmy? Zatial spokojnost, ide to za plynom, troska hluk, jazdne vlastnosti take ake som cakal. Mrzi trochu sedacka spolujazdca, ze nie je vyskovo nastavitelna ale co uz.