TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 07.02.01 21:43
« Re: SUPRA
Jaký model? Rozhodně nedělej žádné úpravy motoru či jiný výfuk, protože to jen zmrvíš a auto pořádně nepojede. K venkovním úpravám: pokud máš poslední model (tedy od r.v. 1993 do 98), tak jsem na to viděl takové "trotloviny" pod přední spoiler - tam je problém v tom, že Supra má za nárazníkem schované výsuvné křídlo, které při rychlosti cca nad 100 km/h drží předek při zemi, takže když si tam někdo přidá zbastlený spoiler, tak může docílit dobrého plavacího efektu... -
« Re: kola
Smola, ja ich nemam. Ale keby sa mi nahodou priplietli pod ruky, dam Ti vediet. Inac aj ja rozmyslam nad novymi diskami (totiz som na povodne obul zimne pneu a uz nemienim prezuvat tieto disky). Takze bud dalsie plechy, alebo liatinove (v Blave vraj MaG predava po 2 500 sk 14"). Kolega kupil 15" v jeseni, jazdi celu zimu, a zatial vyzeraju ok. Ma niekto s nimi skusenosti (myslim fy MaG)? Su seriozni? -
« Re: zase to chcipne
to Cliff: Takze podobne skusenosti ako ja, na lade nic moc... Ale stale to je lepsie ako celorocne Micheliny MXT (s tymi som mal minulu zimu uz dost velke problemy). Nastastie poskodene nevyzeraju byt, testoval som ich pri rychlosti 160 km/hod a nic nedrncalo, vsetko vyzeralo o.k. Ono jasne, treba kupovat nove, lenze nasinec s biednym platom musi furt spekulovat jak vyjst. Za tu cenu by som nemal ani 2 nove, takze je lepsie radsej 4 jazdene jak 2 nove. Inak, mozno som mal aj stastie, ze som nenadabil na poskodene :-). -
Lubos.1 24.01.01 15:14
« Re: zase to chcipne
Neviem, ci si urobil dobre.Je rozdiel kupovat napr. ojazdene disky ako pneumatiky.To by som v ziadnom pripade nerobil.Kamarat si kupil necelu 1 sezonu jazdene zimne Barumy a pri rychlosti nad 120 km/h mu zacinaju akosi drncat.Pritom si daval kolesa vyvazovat.V servise mu povedali,ze musi byt guma vnutorne poskodena.
Osobne s tymito gumami skusenosti nemam,ja mam iba letne Dunlopy a som s nimi maximalne spokojny.Pokial vie,zimne su lepsi priemer.Ja mam zimne Semperity a celkom to ujde.Na snehu vynikajuce,na lade je to horsie,ale stale sa to da. -
« zase to chcipne
Ludia piste, lebo to chcipne. Inac uz konecne nasnezilo aj tu na vychode, takze mam moznost vyskusat si zimne pneu. Kupil som jazdene Dunlop WinterSport 165/70 R14. Ma niekto s nimi skusenosti? Ake maju vlastnosti na roznych povrchoch (lad, ujazdeny sneh, neujazneny...)?
Inac som ich trochu preveril na Morave pred dvomi tyzdnami a niekde, kde nebolo posypane, len ujazdene to bolo dost o krk. Hlbku dezenu mam cca 6mm (na kraji 5, v strede aj 8). -
« Re: to našrot
Důvody jsou dva: zvuk a výkon (oba poměrně stojí za to). Firmy jako Remus, Laser, Lorinser, AMG, Irmscher,... mají vývojová oddělení, která spolupracují s výrobci. Uvědom si že i pro automobilky je to kšeft - nová kára musí bejt co nejlevnější, aby byla konkurenceschopná, tak tam nedaj nerez vejfuk (3x dražší). Ale ví že jsou lidi co si ho rádi koupí. Tak s ladičema spolupracují .
No a ten tvůj ideálně navrženej sériovej vejfuk je kompromis (na horší palivo, zvukový normy ve všech možnejch státech, hlučnost vůbec atd......). No a tom je tuning prakticky vždy. Zrušíš kompromis za cenu zlepšení jedné vlastnosti na úkor druhé (třeba i spotřeby, komfortu či životnosti). Jo a u nás se drtivá většina tuning firem zabývá montaží profi navrženejch dílů, a na to fakt nepotřebuješ technické vzdělání větší než automechanik. A ti co se vývojem zabývají (Krámský, Bervid a pod.) mají zkušeností ze závodního sportu na rozdávání. Tím končím polemiku na téma tuning, opouštím tohle fórum a vyzývám všechni příznivce sportovních modelů Toyoty: pokud se chcete občas někdy srazit, pokecat, vyměnit názory, pak sledujte disk. fóra na autotuning.cz a autohifi.cz. Menších akcí se za rok uspořádá poměrně dost. Protože jak to vypadá, tak rozumnej Toyota club tady není. -
"-- skrytý --" 02.12.00 14:58
« Re: to našrot
Mě je víceméně fuk, co si s těma autama děláte, to je vaše věc, ale řekni mi jediný rozumný důvod, proč měnit ideálně spočítaný sériový výfuk za nějaký odhadnutý "laděný"... Další věc je, že 90% lidí, co se "tuningem" zabývají vynechali potřebné kapitoly technického vzdělání a tím pádem si ten motor znovu nepřepočítají (taky bych chtěl vidět člověka, který bude bez potřebných detailních údajů od výrobce - co je jak původně namáháno apod. - přepočítávat nejdřív originální motor a pak ten upravený...).
P.S. Ještě, než jsem se o těch autech něco dozvěděl, tak jsem si taky myslel, že je "tuning" dobrá věc, ale hlubším studiem se neustále přesvědčuji o tom, že je to fakt hovadina.
Sorry, že jsem si splet model, zapomněl jsem, že do té řady patří ještě Celica Supra. -
« to našrot
Tak teď už to chápu - někde ve starších příspěvcích jsem se dočet,že jsi zarytý odpůrce tuningu. Když v každém druhém příspěvku od tebe čtu, jak při šetření tvojí (či otcovo) Cariny 1.6 dokážeš jet za 5 či méně litrů, tak jsem doma.
Kdepak, moje oblíbené stránky jsou: autotuning.cz, auto-tuning.cz, tuning.cz, vwclub.cz, bervid.cz; autohifi.cz. A akce jako Drag Race, Autoshow, Brno tuning, ESSEN. -
« Re: to prcek007
Radost mi fakt nekazíš:
-nevím proč myslíš, že výměna sériového výfuku za pořádnej tuningovej laděnej po celý dýlce je "pokopání chudáka". Super zvuk + trochu výkon. Totéž sportovní kit přímého sání (mimichodem to mám i na svém MB123/300D).
Čip (přeprogramování řídící jednotky) dává dost výkonu a boost control je celosvětovej název pro elektronickou regulaci plnícího tlaku turba (prostě otočnej potenciometr vedle řadičky - výhoda, že vyšší výkon používáš jen když chceš).
Ty výkony co píšeš má Supra MKIV (slovy čtyři) (r.v. 93-98). To je twin turbo. Já mám "bohužel" tu starší, ale zase za ty prachy..... Ta měla ve standardu 175kW = cca 240PS.
Jinak aby jsi věděl o čem se vůbec bavíme, tak mrkni alespoň na :
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]