TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 11.05.01 23:51
« Re: Výkon motoru & otáčky
Zajímavé, já mám (teoreticky, je to americká verze, ale jezdí na český benzín, tedy na vyšší okt. číslo) 74 kW (dle amerických údajů výrobce a dle téhož i ty otáčky), ovšem v té době měl ten samý motor pro evropu 85 kW - prostě každý pes jiná ves. Je sice hezké, že dělají v Toyotě každých půl roku technický nový model a že každých 10 minut má auto z linky o 10% méně chyb než to před deseti minutami, ale pak normální člověk ani neví, co má doma :o) -
« Re: Výkon motoru & otáčky
4A-FE mám v Carině II 1.6 GLi z roku 92. S těmi otáčkami max. točivého momentu je to zajímavé, ale díval jsem se v knihkupectví do knihy od Koppa právě ke Corolle, kde u motoru 4A-FE je uveden také max. moment na 3.200. V jednom starém německém časáku je u "magermix" motoru v Carině dokonce jen 3.000 otáček. To je ale myslím verze bez katalyzátoru. Má trochu vyšší výkon - 75 KW oproti mým 72 KW s katalyzátorem. Tam o něm píšou jako o zázraku úspornosti s prům. spotřebou 6,3l. To tedy nevím, jezdím mimo město za 7, ale to zase není tak hrozné. Nejezdím pomalu, ale snažím se jet podle ekonoměru "na zelenou". Jak jsem ale už psal, na nějaké zrychlení z 3.000 otáček při předjíždění mohu zapomenout, to se motor při sešlápnutí plynu jen dusí. -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Včera jsem si to raději ještě zjistil. U motoru 1.6 4A-FE mám na pětku při stovce trochu pod 3000 otáček, tak asi 2900. Na čtyřku je to o 500 víc. U tvého 4A-GE máš ale nejspíš max. točivý moment až nad 5000 otáčkami, zatímco já u FE (teoreticky) už při 3200. Tak se ale moc jezdit nedá, jedině po rovině. -
"-- skrytý --" 09.05.01 23:07
« Re: Výkon motoru & otáčky
Jo, to je u všech Toyot, do 3500 až 4000 nic a pak máž co dělat, abys byl pro přetížení schopný dosáhnout na "šaltpáku" :o)). Dělají to i ty nové VVTi motory, akorát tam je ten zátáh v nižších otáčkách o něco vyšší. Proto si třeba lidi, kteří jezdí dlouho s evropskýma autama a pak si koupí (víceméně jakéhokoliv) japonce nemůžou dlouho zvyknout na jiný styl jízdy. Zase nazpátek z japonce čekáš zátah ve vysokých otáčkách i v evropském autě a ono nic, všechnu sílu si vybije do 4tis. otáček, a mě, když jsem zvyklý přeřazovat někde kolem 6800, to moc po chuti nepřijde. To jsem si byl jednou, jak byla nová oktávka 1,8T, jí projet u prodejce, když o tom všichni novináři básnili, vytočil jsem to na jedničku někam k 6000 a ten prodejce, co seděl vedle mě už pomalu čekal, kdy to auto bouchne. No ale auto ani nebouchlo, ani nejelo a ten prodejce byl pak naštvaný a divil se, že jsem nespokojený s akcelerací.
Jinak ještě k Toyotám: výhodu mají japonské "vysokootáčkové" motory v tom, že ani při těch vysokých otáčkách není spotřeba taková, jako při vysokých otáčkách u evropanů. -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Motor 4A-GE - (skoro stejný, jen ostřejší vačky), mám pocit, že nejvíc motor zabere kolem 5500 otáček a vydrží mu to cca do 6800. Mimochodem kolik otáček máš na pětku při devadesáti ? Já cca 3000. Zajímají mne i jiné Toyoty, napište, kdo můžete.
-
« Výkon motoru & otáčky
Vlastním teprve nedlouho Carinu II s motorem 1.6 16V 4A-FE (72 KW při 5800 ot.). Maximální točivý moment je teoreticky při 3200 otáčkách, tedy vcelku normálně. Prakticky je ale motor do 3000 otáček velmi líný a nepružný, při předjíždění nemohu jednoduše přidat plyn a předjet, musím podřadit. Motor ožívá až nad 3500 ot. a zejména mezi 4 - 5 tis. ot. jede jak pila a táhne jako kat. To bych ale musel jezdit mimo dálnice nejvýše na trojku. Máte také podobné zkušenosti? Mimochodem - svíčky jsem kontroloval, jsou tam správné toyoťácké. -
« Yaris
Zkoušel jsem hledat něco více o Yarisu a v polovině příspěvků jsem to vzdal.Staré a založené téma jsem četl celé.Může mi někdo poradit-zkušenosti z provozu,praktické doplňky, servis, údržba atd. Manželka ho má objednaného.Musím říci, že jsem zkoušel jezdit po městě s Puntem, novou Corsou,206 a Polem.Vyhrála to Toyota i když 206 je líbivější,ale dle poznámek na MotorCafé nic moc právě servisem a údržbou.Cena nebyla tak podstatná.
Ještě k prodejcům Toyoty.Je obrovský rozdíl v přístupu k zákazníkovi a ve znalostech.Vybral jsem na Internetu adresy,sestavil požadavek a odeslal.Z dvaceti se jich vrátilo 8.Nabízeli doplňky v ceně,možnosti financování(které mne zajímají),jízdy atd. Jen podle zpracování nabídky a návrhů jsem vybral 3.Zkusil jsem osobně (cesta není problém) i HUKR Brno, které je pro mne na druhé straně republiky.Musím říci-všechna čest.Prodejce profík,otázky financování přesné a konkrétní, žádné oblbování o délce leasingu, kdy si pletou např.18 měsíců s 24,na požadavek podrobných podmínek Leasingu-bez problémů okamžitě k dispozici všech 7 stran drobného písma k prostudování, o procentech u ostatních prodejců ani nemluvím. -
« Převodovka a tachometr
Je možné, že v jednom a tom samém typu převodovky byly různé náhony tachometru ? (Různé modely aut - tachometr je stejný, převody v převodovce stejné, diferenciály různé a rozměry pneumatik taky různé) Tak musely být rozdíly už jen na tom převodu pro náhon tachometru. V toyotě na mě koukali jako na zjevení, když jsem po nich chtěl vědět tak triviální věc. Že prej mi objednají přesnej díl podle VIN čísla. Na to jim kašlu. Já potřebuju dát přehodit převodovku z jednoho auta do druhýho a ty auta jsou odlišný. Převodovka je stejná. Kdo má nějakou zkušenost, napište mi. Případně klidně i na mail leott@seznam.cz
-
« Re: Převodovka - to: Paulus
To Nasrot: no trosku si mimo, ja nemam ten novy model s gulatymi svetlami (nastastie, lebo sa mi nepaci), ale predchadzajuci (v podstate ten co si kupil teraz Saab). Rok 1996 - z coho vyplyva aj z uz nemam narok na zaruku :-(. Ale aj tak vdaka za upozornenie.
Inac s tym radenim a vzdialenostou medzi zaradenymi stupnami si ma potesil, clovek si to ani neuvedomuje, vsak na dobre sa rychlo zvyka...
K tomu Puntu: kamarat ma asi trojrocne (vela toho nabehane nema - kupoval nove) a minule sa mi stazoval na radenie. Vraj mu nieco blbne... Dakujem pekne po troch rokoch... -
"-- skrytý --" 26.04.01 11:16
« Re: Převodovka - to: Paulus
Slyšel jsem někde, že prvních pár modelů Corolly s kulatýma světlama vyjelo s nějakým sajrajtem v převodovce a zadřelo to ložiska - radši v záruce měnili celou převodovku (a to i v ČR do druhého dne) - možná bych si to být tebou nechal časem ještě v záruce překontrolovat.
BTW: Když změříš na řadící páce v Corolle vzdálenost mezi jedničkou a pětkou, tak je to 2,5 cm. Když to samé uděláš u, podle novinářů "velmi krátké a přesné", převodovky nové oktávie, tak je to něco přes 6 cm :o). Já například řadím z pětky na trojku tak, že vyhodím pětku a vlastně jí jakoby zařadím zpátky (to se zdá spolujezdcům) a ona je tam, světe div se, trojka :o) -
« Re: Převodovka
Nemyslím, že by byl problém ve stylu řazení. Pokud řadím "nahoru" - tedy z dvojky trojku, nemám v podstatě problémy a vše se daří bez chroupání. Při řazení dolů je to podstatně horší. Nejhorší to ale je, když dojíždím někam na neutrál (třeba k přejezdu) a pak chci zařadit přímo trojku. Vím, v autoškole mě učili, že se na neutrál jezdit nemá, ale je to takový můj zvyk a zatím jsem s tím u žádného auta neměl problémy (Opel Kadett 3x, Peugeot 309). U Cariny zařadím bez meziplynu z neutrálu trojku jen opravdu špatně, vlastně to už ani nezkouším. Zkutečně si ale nemyslím, že by byla chyba v konstrukci převodovky, prostě jen moje z roku 1992 pamatuje lepší časy. -
« Re: Převodovka
Pridam sa do diskusie. Mam malo na Corolle najazdene (34000km) takze neviem ake to bude pri 60 a viac tis. najazdenych km. Zatial ziadne problemy s radenim. Otec (obcas pouziva) sa stazoval na 2-ku, ze sa zle radi. V zivote ale velmi malo jazdil s kvalitnejsimi autami, takze mozno je zvyknuty na ine radenie. Kamarat (vlastni Mazdu 626 mod.89) vravel ze mi stupne skacu same, ked som mu pozical auto... Na koniec jedna perlicka: zena pri svojich zaciatkoch na Corolle bola schopna zaradit bezne z dvojky na patku (namiesto trojky) :-) . Doteraz som nepochopil ako to dokazala... 2 -> 3 radim systemom: zlahka posuniem do neutralu, potom opat zlahka do trojky. Absolutne bezproblemov... -
Lubos.1 24.04.01 11:36
« Re: Převodovka
Mam Corollu '96 a s radenim trojky mam takisto trochu problemy. Musim prekonavat urcity odpor. Ale ako som si vsimol, ak clovek chvilu pocka(1/4-1/2 sekundy), tak ona pod malym tlakom dopredu tam zapadne sama. Je potrebne radit na dva krat (ako nas to ucili na autoskole :-) ) jemne cez stred. Potom ide vsetko hladko. -
« Re: Převodovka
Přesto, že jsou Toyoty vyhlášené jako nejspolehlivější auta, tak mají jeden neduh a to je právě u "starších" aut převodovka, respektive synchrony v ní. Dá se to odtranit tím, že si necháš synchrony vymněnit, ale není to zrovna nejlevnější. U novejch modelů se to zatím neprojevuje kámoš jeden corolluG6 najeto cca 35tis., další corollu1.8 4wd najeto zhruba stejně, já Avensis 1.6 najeto 90tis :-) a řazení naprosto v klidu. Všechno jsou to auta starý max.3 roky. U celicy 1.8 r.v95 se řadilo krásně pokuď si motor točil při nízkých otáčkách to lupalo jako u tebe. -
« Převodovka
Zdravím příznivce značky. Vlastním Carinu II 1.6 (72 KW) z roku 92 zakoupenou z "třetí ruky". Má najeto asi 112 tis. km - což odpovídá i servisní knížce. Kromě lehce zkorodovaných míst na karosérii v zadní partii u podběhů (Toyota nemá pozinkovanou kastli ?!) jsem zatím objevil pouze následující závadu. Trochu špatně se řadí trojka. Prakticky není možné zařadit bez "lupnutí". Ani meziplyn příliš nepomůže. Nacvičil jsem sice již jistý systém řazení při určitých otáčkách a rychlosti, kdy jsou zvukové efekty nejmenší, ale není to ono. Navíc mám trochu strach, aby se mi převodovka někde nevysypala. Mohl by mi někdo poradit, kde by mohla být chyba? Díky za radu!