TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Výkon motoru & otáčky
pises,ze te zajimaji i jine toyoty.A co treba 92toyota paseo 1,5 76kW -nejlepe"tahne" kolem 4500-6000.Je to 4-stupnovy automat,takze pri tom vykonu to neni zadna raketa(meril jsem asi pred 4 mesici 11,5 s do 100km/h) a pri 120 mam rovnych 3000 ot.Mimochodem ma najeto 121000 mil a slape jako hodinky,mam ji skoro 4 roky (mela 69000 mil) a menil jsem svicky,filtry,desticky,kotouce,gumy,tlum… a loziska v zadnich kolech-tot vse.Jo,nedavno jsem jeste pri otaceni na rucni brzdu urval lanko.Zene jsem nedavno poridil-(samozrejme toyotu) 99 solaru se V6,ale bohuzel jsem ji jeste poradne neotestoval(to auto samozrejme),protoze s ni jezdi do prace a vecer se mi uz nechce nikam jezdit.Az to poradne projedu neco o tom napisu. -
"-- skrytý --" 23.09.01 23:22
« Re: Predaj Corolly '96
Tak to sem taky dám "inzerát". Nějak totiž asi letos na podzim bude třeba prodat rodinnou CarinuE.
Stručný popis: uvedena do provozu 3/1997, nebouraná (mimo pár šrámů na zadních blatnících od Avií z pražských parkovišť :o(), 1,6tka 105 hp, výbava GLi + klimatizace, mul-t-lock, rádio Pioneer s 2xrepro (standardně z Toyoty), pravidelné prohlídky po 10-15tis. (v servisní knížce jsou psané jen do 100tis, dál nebylo místo), bydlí pod střechou (ne v garáži!), najeto bude cca 170tis.
Jelikož se jedná o anglický výrobek, tak byla samozřejmě zpočátku poměrně poruchová, což už je cca 70tis. km odstraněno výměnou problémových evropských dílů za bezproblémové japonské (tzn. nový alternátor, nové brzdové kotouče, vypínač zadní mlhovky a bohužel si už říká o výměnu spojka, která bude snad do doby prodeje vyměněna za novou). Na autě není použito žádných neoriginálních dílů a nebyly provedeny žádné "tuningové" paúpravy.
Cena: rádi bychom doma viděli cca 270tis. Kč
A taky asi tedy uvedu důvod prodeje: tři auta už jsou moc :o)) -
Lubos.1 21.09.01 10:51
« Predaj Corolly '96
Zdravim vsetkych priaznivcov Toyoty a hlavne Corolly. Rozhodol som sa, ze svoju Corollu predam. Asi je skoro o tom pisat, lebo ju chcem predat az v marci buduceho roku, ale bolo by celkom fajn, keby ju pripadny zaujemca mohol vidiet aj skor.
Teraz ju trochu popisem. Vyrobena bola v roku 1996 a predana na konci toho isteho roku. Je to 5-dverovy hatchback, tmavomodra metaliza. Motor benzin 1,4 16V 55kW.
Vybava: posilovac riadenia, elektricke predne okna dorabane, hmlovky, imobilizer original v kluci, centralne zamykanie s dialkovym ovladanim, protiprievanove deflektory na prednych oknach, tmave folie na zadnych vratane certifikatu, 4x repro Pioneer, bezpecnostne pieskovanie skiel, Defend-Lock. Auto ma pekny sportovy zvuk sposobeny original vyfukom Sebring.
Auto je obute pneumatikami Dunlop Sp 200 Sport 185/65 R14. Rezerva plnohodnotna.
V aute pri predaji necham radio vyssej triedy Kenwood KRC-578R, zimne pneumatiky zn. Semperit 175/65 R14. Takisto naradie, lekarnicku, atd.
Auto neburane, bolo servisovane, olej vzdy plna syntetika Castrol. Pri predaji budu v aute nove sviecky a novy vzduchovy filter. Auto jazdilo vacsinou po dialniciach.
Najazdenych bude mat okolo 130 000 km. Niekomu sa to bude zdat mozno vela, ale pri pravidelnej udrzbe, ktoru auto malo, je to zanedbatelne.
Auto je celkovo pekne, pohodlne, dobre sedi na ceste. Spotreba zalezi od jazdy, da sa udrzat na 6,5 l/100 km.
Ponuka plati samozrejme iba pre citatelov zo Slovenska, najlepsie Zilina alebo Bratislava.
Dovod predaja? Rad by som kupil nieco vacsie.
Cena bude medzi 180 000 - 190 000 Sk.
kontakt na mna: lubo@cyberspace.sk
Podrobnosti dohodneme mailom.
Zdravi Lubo -
« sraz offroaďáků TOYOTA
Dne 22.9.2001 se rovněž koná sraz majitelů a příznivců off road vozů TOYOTA po názvem "Land cruiser family 2001" v Dobřanech u Plzně. rogram začíná v 9:30 a je organizován dovozcem vozů TOYOTA - TMCZ a společností Dajbych s.r.o. (autorizovaný dealer TOYOTA z Plzně). -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Tosku sa dotknem aj tociveho momentu. Pocul niekto z vas uz o tzv. "vyrovnanom priebehu" max. tociveho momentu. Totiz modely Corolla (55 kW) okolo roku 1996 maju uvedeny tocivy moment 115 Nm pri 4100-4500 ot/min. Vie mi to niekto objasnit o co ide?
Ma to nejaky vplyv na jazdne vlastnosti? Iste ma, ale aky? Vdaka. -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Jo jo, to by přibližně odpovídalo výkonu motoru 4A-FE. Mám dojem, že se výkon stejného typu motoru liší podle toho, jaké jsou v té které zemi emisní limity. Tak může být USA motor trochu jinak nastaven než evropský. Já mám uvedeno 72 KW při 5800 otáčkách (v orig. německém techničáku). To je ale jediné, co je tam jasně napsáno. -
"-- skrytý --" 11.05.01 23:51
« Re: Výkon motoru & otáčky
Zajímavé, já mám (teoreticky, je to americká verze, ale jezdí na český benzín, tedy na vyšší okt. číslo) 74 kW (dle amerických údajů výrobce a dle téhož i ty otáčky), ovšem v té době měl ten samý motor pro evropu 85 kW - prostě každý pes jiná ves. Je sice hezké, že dělají v Toyotě každých půl roku technický nový model a že každých 10 minut má auto z linky o 10% méně chyb než to před deseti minutami, ale pak normální člověk ani neví, co má doma :o) -
« Re: Výkon motoru & otáčky
4A-FE mám v Carině II 1.6 GLi z roku 92. S těmi otáčkami max. točivého momentu je to zajímavé, ale díval jsem se v knihkupectví do knihy od Koppa právě ke Corolle, kde u motoru 4A-FE je uveden také max. moment na 3.200. V jednom starém německém časáku je u "magermix" motoru v Carině dokonce jen 3.000 otáček. To je ale myslím verze bez katalyzátoru. Má trochu vyšší výkon - 75 KW oproti mým 72 KW s katalyzátorem. Tam o něm píšou jako o zázraku úspornosti s prům. spotřebou 6,3l. To tedy nevím, jezdím mimo město za 7, ale to zase není tak hrozné. Nejezdím pomalu, ale snažím se jet podle ekonoměru "na zelenou". Jak jsem ale už psal, na nějaké zrychlení z 3.000 otáček při předjíždění mohu zapomenout, to se motor při sešlápnutí plynu jen dusí. -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Včera jsem si to raději ještě zjistil. U motoru 1.6 4A-FE mám na pětku při stovce trochu pod 3000 otáček, tak asi 2900. Na čtyřku je to o 500 víc. U tvého 4A-GE máš ale nejspíš max. točivý moment až nad 5000 otáčkami, zatímco já u FE (teoreticky) už při 3200. Tak se ale moc jezdit nedá, jedině po rovině. -
"-- skrytý --" 09.05.01 23:07
« Re: Výkon motoru & otáčky
Jo, to je u všech Toyot, do 3500 až 4000 nic a pak máž co dělat, abys byl pro přetížení schopný dosáhnout na "šaltpáku" :o)). Dělají to i ty nové VVTi motory, akorát tam je ten zátáh v nižších otáčkách o něco vyšší. Proto si třeba lidi, kteří jezdí dlouho s evropskýma autama a pak si koupí (víceméně jakéhokoliv) japonce nemůžou dlouho zvyknout na jiný styl jízdy. Zase nazpátek z japonce čekáš zátah ve vysokých otáčkách i v evropském autě a ono nic, všechnu sílu si vybije do 4tis. otáček, a mě, když jsem zvyklý přeřazovat někde kolem 6800, to moc po chuti nepřijde. To jsem si byl jednou, jak byla nová oktávka 1,8T, jí projet u prodejce, když o tom všichni novináři básnili, vytočil jsem to na jedničku někam k 6000 a ten prodejce, co seděl vedle mě už pomalu čekal, kdy to auto bouchne. No ale auto ani nebouchlo, ani nejelo a ten prodejce byl pak naštvaný a divil se, že jsem nespokojený s akcelerací.
Jinak ještě k Toyotám: výhodu mají japonské "vysokootáčkové" motory v tom, že ani při těch vysokých otáčkách není spotřeba taková, jako při vysokých otáčkách u evropanů. -
« Re: Výkon motoru & otáčky
Motor 4A-GE - (skoro stejný, jen ostřejší vačky), mám pocit, že nejvíc motor zabere kolem 5500 otáček a vydrží mu to cca do 6800. Mimochodem kolik otáček máš na pětku při devadesáti ? Já cca 3000. Zajímají mne i jiné Toyoty, napište, kdo můžete.
-
« Výkon motoru & otáčky
Vlastním teprve nedlouho Carinu II s motorem 1.6 16V 4A-FE (72 KW při 5800 ot.). Maximální točivý moment je teoreticky při 3200 otáčkách, tedy vcelku normálně. Prakticky je ale motor do 3000 otáček velmi líný a nepružný, při předjíždění nemohu jednoduše přidat plyn a předjet, musím podřadit. Motor ožívá až nad 3500 ot. a zejména mezi 4 - 5 tis. ot. jede jak pila a táhne jako kat. To bych ale musel jezdit mimo dálnice nejvýše na trojku. Máte také podobné zkušenosti? Mimochodem - svíčky jsem kontroloval, jsou tam správné toyoťácké. -
« Yaris
Zkoušel jsem hledat něco více o Yarisu a v polovině příspěvků jsem to vzdal.Staré a založené téma jsem četl celé.Může mi někdo poradit-zkušenosti z provozu,praktické doplňky, servis, údržba atd. Manželka ho má objednaného.Musím říci, že jsem zkoušel jezdit po městě s Puntem, novou Corsou,206 a Polem.Vyhrála to Toyota i když 206 je líbivější,ale dle poznámek na MotorCafé nic moc právě servisem a údržbou.Cena nebyla tak podstatná.
Ještě k prodejcům Toyoty.Je obrovský rozdíl v přístupu k zákazníkovi a ve znalostech.Vybral jsem na Internetu adresy,sestavil požadavek a odeslal.Z dvaceti se jich vrátilo 8.Nabízeli doplňky v ceně,možnosti financování(které mne zajímají),jízdy atd. Jen podle zpracování nabídky a návrhů jsem vybral 3.Zkusil jsem osobně (cesta není problém) i HUKR Brno, které je pro mne na druhé straně republiky.Musím říci-všechna čest.Prodejce profík,otázky financování přesné a konkrétní, žádné oblbování o délce leasingu, kdy si pletou např.18 měsíců s 24,na požadavek podrobných podmínek Leasingu-bez problémů okamžitě k dispozici všech 7 stran drobného písma k prostudování, o procentech u ostatních prodejců ani nemluvím. -
« Převodovka a tachometr
Je možné, že v jednom a tom samém typu převodovky byly různé náhony tachometru ? (Různé modely aut - tachometr je stejný, převody v převodovce stejné, diferenciály různé a rozměry pneumatik taky různé) Tak musely být rozdíly už jen na tom převodu pro náhon tachometru. V toyotě na mě koukali jako na zjevení, když jsem po nich chtěl vědět tak triviální věc. Že prej mi objednají přesnej díl podle VIN čísla. Na to jim kašlu. Já potřebuju dát přehodit převodovku z jednoho auta do druhýho a ty auta jsou odlišný. Převodovka je stejná. Kdo má nějakou zkušenost, napište mi. Případně klidně i na mail leott@seznam.cz