TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 01.01.02 21:21
« Re: toyota tuner
ad a) když se podíváš na skoro jakékoliv rallye, které se jede v ČR a jedou tam tedy i jezdci, kteří si auto většinou dělají "na koleně" právě různými úpravami, tak je to krásně od tovární úpravy na první poslech poznat - je hlučné -> to může také znamenat malou účinnost motoru. A pak je to vidět, protože většinou ty auta jedou skoro i hůř než stejné modely sériové.
ad b) ano, ale... jak jsem již napsal - motor, od sání po výfuk a další zařízení spojená nějak s klikovou hřídelí, se navrhuje jako celek - soustava mnoha zařízení, která spolu musí nějak co nejlépe spolupracovat. Takže pokud jen nějakou část vyměníš za jinou, dojde pouze ke zhoršení vlastností. Emisemi a "přísnými normami kvality" se ohánějí akorát "tuningové" firmy (a říkají tomu marketing :o)) a lidé, co naletěli a už do toho svého čtyřkolého miláčka narvali takové peníze, že je jim hloupé přiznat, že udělali chybu...
A ještě drobná závěrečná poznámka - každý výfuk a každé sání jsou sériově laděné pro optimální pracovní rozsah otáček motoru. -
« Re: toyota tuner
ad a)berme v potaz rallye,kde se auta upravuji pro maximalni funknckost,takze do skupiny N se vzdy dava jiny chip,vyfuk,a sania par detailu.takze kdyz chces zvysit vykon,a nechces se moc hrabat v motoru-myslim vacky atd,tak je chip,vyfuk a sani skoro jedina mozna cesta,myslim ted NA motory.
ad b)kdyz se navrhuje jakakoliv cast auta,tak musi splnovat prisne normy.teda hlasitost,emise atd.v zadny tuningovym obchode sem nebyl,ale docela dost se o to zajimam -
"-- skrytý --" 26.12.01 12:07
« Re: toyota tuner
a) změna dávky paliva a čas vstřiku neznamená, že se změní jen tyto dva parametry, ale změní se s nimi svázané další - protože motor snad každý běžný člověk užívá v celém spektru otáček, je originální motor navržen tak, aby byl při daném továrním nastavení optimálně (nejen) namáhán. Tudíž při změně předstihu apod. dojde např. k jinému namáhání, než na jaké je motor konstruován. Mimochodem - víc směsi neznamená vždy větší výkon či lepší průběh, ale také třeba horší hoření -> jiné spaliny -> horší účinnost apod.
b) jak víš, že originální výfuky jsou navržené tak, aby pouze splňovaly předpisy a normy? Navrhuješ je? ... Nebo ti to řekl nějký podavač v "tuningové" prodejně?
c) Přeplňovaná Celica měla mám pocit dvojitý chladící okruh. A i kdyby ne, tak stejný bude maximálně blok motoru a tím to končí (no, možná ještě alternátor a posilovač :o)). Motor se navrhuje jako celek a ne jako součástky! Zjednodušeně řečeno - pokud mám velmi dobře pracující motor (tzn. od vstřikovacího čerpadla po konec výfuku) a zjistím, že např. nějaký výfuk je skvělý, zatímco ten můj jen průměrný, tak jejich záměnou rozhodně nedostanu skvěle pracující motor, ale můžu dostat třeba jen dobře pracující motor. -
« Re: toyota tuner
co se tyce vzhledu u tuningu plati vice nez kde jinde ze cim mene tim lepe, zakladem jsou poradny kola, ty delaji auto, ruzne falesne nadechy atd. vypadaji spis smesne, napr. ted v brne na srazu tuningu bylo videt spousta okridlenych skodovek, ale jen par pekne udelanych, ad cipy tak se na to dava 12mes. zaruka, takze to tak hrozny byt nemuze.. -
« Re: TOYOTA SUPRA '90
Jo bojim se toho, že to bude něco pořádně fláknutýho, a vysprevenýho jen tak na oko, protože se suprou se asi nejezdí 50...a tím počtem najetejch kiláků je to těžký, to si každej může přetočit podle toho moc nepoznám...ale co vim tak moje celica brala olej když jsem jí dal co proto, a že to nebylo zrovna málo...jenže u takové supry porucha Turba znamená pro mou peněženku těžkej úder....asi budu muset sehnat někoho kdo to auto hodně zná aby jel na případnou koupi se mnou, jinak se problémům asi nevyhnu...Takhle jsem dopadl s motorkou(Yamaha fzr 400) a už to nehodlám opakovat...aby se mi za 2 měsíce ježdění rozsypal motor, protože nějakej pitomec přede mnou lil do téměř závodního motoru MOGUL :(((( -
« Re: toyota tuner
co myslis lepsi??original vejfuky sou navrzeny tak aby splnovaly vschny mozne predpisy,emise,hlasitost atd.
originalni chip je nastavenej tak,aby zajistoval co nejidealnejsi spotrebu,prubeh vykonu,kroutaku atd.kdyz se koupi jinej chip,tak motoru doprejes vic smesy a vetsinou lepsi vykon.
tim ze prenastavis "ideal" neznamena,ze tim uskodis motoru.nechapu proc ses proti tomu tak zaujatej.
a hlavne kdyz je v aute hodne dobrej motor,napr u celici je stejnej motor jako byl v Gt-4 akorat bez turba,tak nevim proc by se nemoh trochu poupravit
-
"-- skrytý --" 21.12.01 19:21
« Re: TOYOTA SUPRA '90
Rozhodně bych nekupoval žádnou, ve které se někdo vrtal. Pak bych asi koukal na převodovku a jestli z toho neteče olej. Samozřejmostí budou vyklepaná zavěšení a tlumiče (pokud nebyly měněné). To jsou ale tak obecné vady, co může mít každé auto. Možná bych ale nekupoval už žádnou, co má nalítáno víc než 250tis., protože by tě tak za 50tis. mohla čekat nepříjemná generálka. Ale na druhou stranu bych zase nekupoval takovou, co má najeto míň než cca 180, protože bude zatuhlá nebo narezlá (a to nemyslím kastli). -
"-- skrytý --" 20.12.01 21:01
« Re: toyota tuner
Až mi někdo ukáže výsledky laboratorních měření, že nějaký neoriginál "laděný" výfuk je lepší než původně navržený originál, tak tomu možná uvěřím. A chiptuning? To jsou jen změny v nastavení předstihu a ten je z výroby nastaven optimálně pro celé otáčky. Jiný chip způsobí akorát přenastavení "ideálu" do jiného pracovního režimu, takže ti to tam, kde táhne teď nepojede a možná někde ti potáhne trochu víc.
BTW: u nás před barákem stojí zrovna dva takoví trotli, kteří mají na autě doslova křídla. -
« Re: toyota tuner
a proc by to bylo praseni auta???kdyz to bude od nejaky dobry firmy,bud greddy,nebo TRD,tak nevim co je na tom za praseni.naopak chip motoru mozna este pomuze a vejfuk?prida par koniku.
a vzhled?no aby nekdo vytvoril krildo se vztlakem tak by ho musel delat nejakej tydyt.ja tam mam kridlo z Gt-four,je to dokonce to samy co pouzivaj j JM engineeringu,takze myslim ze je ok -
"-- skrytý --" 19.12.01 19:18
« Re: toyota tuner
chip, "laděný" výfuk a podobné motorové úpravy jsou prasení auta. Vzhled bych taky mnohdy upravil, ale taky je možné vidět velmi nehezké věci a mnohdy také technické hlouposti (např. spoilery, které vytvářejí míto přítlaku vztlak apod.) -
« Re: toyota tuner
praseni???coze???no jestli ti prijde ladenej vejfuk praseni,nebo chip...
a jestli myslis praseni co se tyce vzhledu,tak bych chtel udelat predni spoiler jako mela Acko,takze taky zadny praseni.a neboj ja vim co je to vkus a taky se mi nelibej preplacany auta,ale lehce poladeny jo..
jinak vymenou vejfuku nemyslim,nejakou urvanou trubku,ale neco co zni lip,nez seriovka
ad b)jasne ze se to navrhuje jako celek,ale zase nedelaj celej motor uplne zvlast pro kazdy auto
a kdybych to mel brat takhle,tak by se auta neupravovali vubec.a kdyz se podivas treba do statu,kde "tuningova" scena je mnohem vetsi,a firmy uz tam maji jmeno a jedna se vlastne o zavodni upravce,treba greddy jak sem uz uved,tak myslim ze vedi co delaj,ne?