TOYOTA - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.02  16:21

    « Re: toyota tuner

    Většinu tuningových firem založili lidé, kteří jsou bývalí automechanici nebo maximálně průmyslováci. Ale žádnou pokoutnou firmu by si nikdy neudělal konstruktér automobilů, protože ví, že se to podle katalogu prostě dělat nedá.


    Jestli se VW motory liší akorát chipem, popř. turbem (nejsilnější má místo pojistného ventilu variabilní geometrii lopatek na turbíně), tak tedy nevím, kde se berou ty rozdíly v cenách... TDička VW mají určitě shodný blok, tomu věřím. Některé budou mít třeba i podobnou kliku nebo některé ventily, ale mají třeba už jiný setrvačník, jiné chlazení atd. Takhle jednoduché to holt není.

    Mimochodem - jakmile aplikuješ na auto v záruce jiný díl než je originální, tak záruku ztrácíš. A ještě - klidně dám záruku na upravený auto taky a když přijdeš s tím, že se ti to rozsypalo nebo něco, tak můžu přeci říct: "jo,pane, to auto už není co to bývalo, tak si ho musíte šetřit, rozsypalo by se tak jako tak..." a bez odborného posudku jim nic nedokážeš. A ještě - být floydama, kterým to trochu myslí, tak se dají hodně rychle "upravená" auta ze silnic vymýtit - nesplňují homologované parametry, tudíž nemají co dělat na silnici... Jenže když je mnozí mají sami...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.02  18:42

    « Re: toyota tuner

    Ja s tebou castecne souhlasim.Nerikam,ale ze tuning auta nici,nebo tak neco.Auta nici to co je nekdy videt u nas,filtr delanej podoma,chip z jinyho auta atd.Ale zase si myslim,ze kdyz se veci koupej od nejaky dobry firmy.Ktera je dobra at si kazdej posoudi sam,ale pocitam,ze kdyz ti daj dozivotni zaruku+zaruka na auto zustane,tak se jedna o slusnou firmu.A taky si myslim,ze kdyz se koupi chip+vejfuk+filtr,tak ze to autu uskodi.
    koneckoncu motory VW 1,9 Tdi,se lisej jenom chipem,akorat ta nejsilnejsi verze ma myslim jiny turbo.
    A vetsina firem zabivajicich se tuningem,taky postupuju touhle cestou a nemaj stim moc velky problemy,ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.02  18:23

    « Re: toyota tuner

    Ona TRD taky neupravuje sériová auta, ale dělají "vlastní" - viz třeba Corolla Levin.

    Tak jako tak je "tuning", který nevychází z kompletní přestavby (tedy že ti zbyde v podstatě jen blok motoru a zbytek je jiný) k ničemu a akorát ničí auta. A aby tohle lidi nahlédli, tak se nestačí jen o to zajímat, ale taky trochu se zájmem studovat a pak to vyplyne samo. Zjednodušeně řečeno - auto nepostavíš ani neupravíš podle katalogu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  23:48

    « Re: toyota tuner

    k tomu jezdeni s rallye autem.jak sem rek hodne se o to zajimam.treba jenom pro to,ze to mame tak nejak v rodine.a kdyz sem byl treba u prodrivu,tak to nevypadalo,ze by si jezdci vymejsleli jak maj jezdit.tak to bylo mozna kdyz zacinali.ale ted urcite ne.
    TRD je americka TTE,Toyota Racing Development.
    delaj skoro stejny veci jako greddy,resp HKS,ale sou mnohem drazsi.a co sem mluvil s lidma,kdyz sem byl ve statech,tak ty prachy za to nestojej,pac sou na stejny urovni.a hlavne u nas nemas sanci to skoro sehnat,vsechno zastupuje TTE,a ta nic nema.protoze se upravovanim seriovejch aut skoro nezajima.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.02  19:18

    « Re: toyota tuner

    1) řek jsem kompresorem, protože ten restriktor je před kompresorem a ne před turbinou

    2) jen jsem psal, že tam nemusí být vždy restriktor před kompresorem

    3) konstruktér vyslyšen nebyl, jelikož jsem s ním mluvil a toto říkal...

    4) takže TRD ti nic neříká?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  17:44

    « Re: toyota tuner

    1)samozrejme mas pravdu,ale rek si kompresorem,a to je rozdil.
    2)no jasne,ze je to tak navrzeny,kdyz ty auta musej mit vykon 300koni.tak tam stim restriktorem pocitaj jiz od navrhu auta
    3)tam zadnej trener neni...jinak konstrukter vyslysen byl.vestinou ty motory delaj profici a kupodivu i u skodofky.a ridic ma proste dany,ze musi radit treba v 5800,tak v 5800 radi.motor je stavenej aby tak fungoval.a ne,ze si ridic rozmysli ze to bude tocit do osmi.
    4)treba podle toho,ze ve statech je to jedna z nejlepsich firem na upravu japoncu.maj nejvetsi uspechy v autox a dragsterech.nerikam,ze je stejne dobrej jako prodrive ale patri mezi ty hodne dobry,pak sou lepsi,jenom HKS-ta mimochodem dela motory skoro pro vsechny micushitty EVO VI,ted VII
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  22:51

    « Re: toyota tuner

    1) motory přeplňované se dělí na motory přeplňované a) kompresorem - výhodné jen pro malé přetlaky, protože bere sílu z kliky; b) turbodmychadlem - to se skládá z turbiny (poháněná výfukovými plyny) a kompresoru (stlačuje vzduch v sání a vhání ho do válce).

    2) to, že je tam restriktor kvůli omezení výkonu je jasné, ale nemusí to vždy být dělané restriktorem před kompresorem - oktávka to ale tak má navržené

    3) nějakou taktiku jízdy doporučí jezdci "trenéři", které to mají ze zkušeností a testů a nějakou taktiku by doporučil konstruktér toho auta - a bohužel u oktávky nebyl ještě konstruktér vyslyšen.

    4) podle čeho soudíš, že je firma greddy jakási špička a totéž, co Prodrive?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  18:57

    « Re: toyota tuner

    Este k ty firme greddy jak sem psal.je to pro japonce asi to samy jako prodrive pro subaru,ale to jentak mimochodem
    pak to stim podvozkem je samozrejme pravda,to ti nevyvracim.ale da se hodne slusne upravit,a da se rict,ze by se casem mohla vyrovnat i mnohem vic sprotovne zalozenym autum
    a k tomu rallye:za prvy,ani jedno WRc v dnesni dobe nema kompresor,vsechno sou to turbomotory.pred turbem je restriktor jako "omezovac" vykonu,bez toho se vykon hned presoupne pres 500koni,ted ma tech papirovejch 300 koni.
    pilot ma vetsinou presne dany,kdy ma radit a to na stovky otacek.vetsinou tam ma svetylko jako v F1.vetsina motoru ma max vykon uz nekde kolem 5000rpm.kroutak kolem 2500-3000.ale o tohle vsechno se stara elektronika.jentak pro zajimavost Focus WRC ma "plovouci"kroutak,to znamena ze ho ma k dyspozici skoro v celym spektru otacek.
    a to ze si pilot mysli,ze to musi tocit je naprosta kravina.uz vidim jezdce mistrovstvi sveta jak radi podle toho jak se mu chce.uz jenom kvuli telemetrii,ktera se po kazdy vlozce kontroluje...pamatuju si kdyz Trajbold dojel svuj prvi zavod s Focusem jak ho servali za to,ze motor 2x pretocil o 400 otacek...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.02  22:34

    « Re: toyota tuner

    ne. :o)) Všechno je to jen marketing. Už jsem tu někde psal, že kdybys přišel do firmy, co dělá opravdu správné úpravy a řekl bys třeba: "chci, aby mi ta oktávka seděla jako F355tka", tak by ti řekli "jasně, takže vyházíme celý podvozek a uděláme kompletně nový, posuneme těžiště, motor usadíme do pěti silentbloků atd. a přijde vás to na 400tis. s tím, že to do 180km/h bude sedět skoro jako Ferrari a pak jen o něco hůře" - to by ses na ně jako běžný člověk laik vykašlal. Jenže když přijdeě do jiné firmy a řekneš to samý, tak ti podavač poví: "samozřejmě, vyměníme tlumiče a pružiny a dáme širší kola a bude to sedět skoro jako Porsche a bude vás to stát 50tis." - a laik to vezme, protože mu nikdo neřekne, že už jen takováhle drobná paúprava (jako je výměna pružin za tvrdší apod.) vyžaduje podstatně kvalitnější gumy, protože v zatáčkách už to auto nedrží hlavně podvozek, ale hlavně gumy.

    Konkrétně Oktávka WRC je hlučná proto, protože má od cca 3tis. otáček konstantní výkon díky restriktoru před kompresorem a ve vyšších otáčkách tudíž jen klesá účinnost motoru bez toho, aby rostl výkon či toč. moment -> proto jsou hlučné, protože ti jezdci si pořád myslí, že ten motor musí točit, což je v jeho případě naprostý nesmysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.01.02  16:15

    « Re: toyota tuner

    Ad a)no jestli si byl nekdy na mistrovstvi sveta,tak sis jiste vsiml ze kdyz kolem projede jakkykoliv WRC,treba Focus tak neni skoro slyset.A u nas to bylo videt treba na sprintu kde koktavky byly nejhlastitejsi.a taky se podivej na skupinu co se jezdi predevsim v anglii,jedna se vlastne o A1600.ty taky nejsou zrovna tichoucky..
    jinak vymenou vejfuku nemyslim,nejakou urvanou trubku,ale neco co zni lip,nez seriovka
    ad b)jasne ze se to navrhuje jako celek,ale zase nedelaj celej motor uplne zvlast pro kazdy auto
    a kdybych to mel brat takhle,tak by se auta neupravovali vubec.a kdyz se podivas treba do statu,kde "tuningova" scena je mnohem vetsi,a firmy uz tam maji jmeno a jedna se vlastne o zavodni upravce,treba greddy jak sem uz uved,tak myslim ze vedi co delaj,ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.01.02  21:21

    « Re: toyota tuner

    ad a) když se podíváš na skoro jakékoliv rallye, které se jede v ČR a jedou tam tedy i jezdci, kteří si auto většinou dělají "na koleně" právě různými úpravami, tak je to krásně od tovární úpravy na první poslech poznat - je hlučné -> to může také znamenat malou účinnost motoru. A pak je to vidět, protože většinou ty auta jedou skoro i hůř než stejné modely sériové.


    ad b) ano, ale... jak jsem již napsal - motor, od sání po výfuk a další zařízení spojená nějak s klikovou hřídelí, se navrhuje jako celek - soustava mnoha zařízení, která spolu musí nějak co nejlépe spolupracovat. Takže pokud jen nějakou část vyměníš za jinou, dojde pouze ke zhoršení vlastností. Emisemi a "přísnými normami kvality" se ohánějí akorát "tuningové" firmy (a říkají tomu marketing :o)) a lidé, co naletěli a už do toho svého čtyřkolého miláčka narvali takové peníze, že je jim hloupé přiznat, že udělali chybu...

    A ještě drobná závěrečná poznámka - každý výfuk a každé sání jsou sériově laděné pro optimální pracovní rozsah otáček motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.12.01  14:31

    « Re: toyota tuner

    ad a)berme v potaz rallye,kde se auta upravuji pro maximalni funknckost,takze do skupiny N se vzdy dava jiny chip,vyfuk,a sania par detailu.takze kdyz chces zvysit vykon,a nechces se moc hrabat v motoru-myslim vacky atd,tak je chip,vyfuk a sani skoro jedina mozna cesta,myslim ted NA motory.
    ad b)kdyz se navrhuje jakakoliv cast auta,tak musi splnovat prisne normy.teda hlasitost,emise atd.v zadny tuningovym obchode sem nebyl,ale docela dost se o to zajimam
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.01  12:07

    « Re: toyota tuner

    a) změna dávky paliva a čas vstřiku neznamená, že se změní jen tyto dva parametry, ale změní se s nimi svázané další - protože motor snad každý běžný člověk užívá v celém spektru otáček, je originální motor navržen tak, aby byl při daném továrním nastavení optimálně (nejen) namáhán. Tudíž při změně předstihu apod. dojde např. k jinému namáhání, než na jaké je motor konstruován. Mimochodem - víc směsi neznamená vždy větší výkon či lepší průběh, ale také třeba horší hoření -> jiné spaliny -> horší účinnost apod.

    b) jak víš, že originální výfuky jsou navržené tak, aby pouze splňovaly předpisy a normy? Navrhuješ je? ... Nebo ti to řekl nějký podavač v "tuningové" prodejně?

    c) Přeplňovaná Celica měla mám pocit dvojitý chladící okruh. A i kdyby ne, tak stejný bude maximálně blok motoru a tím to končí (no, možná ještě alternátor a posilovač :o)). Motor se navrhuje jako celek a ne jako součástky! Zjednodušeně řečeno - pokud mám velmi dobře pracující motor (tzn. od vstřikovacího čerpadla po konec výfuku) a zjistím, že např. nějaký výfuk je skvělý, zatímco ten můj jen průměrný, tak jejich záměnou rozhodně nedostanu skvěle pracující motor, ale můžu dostat třeba jen dobře pracující motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.12.01  20:23

    « Re: toyota tuner

    co se tyce vzhledu u tuningu plati vice nez kde jinde ze cim mene tim lepe, zakladem jsou poradny kola, ty delaji auto, ruzne falesne nadechy atd. vypadaji spis smesne, napr. ted v brne na srazu tuningu bylo videt spousta okridlenych skodovek, ale jen par pekne udelanych, ad cipy tak se na to dava 12mes. zaruka, takze to tak hrozny byt nemuze..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.12.01  14:16

    « Re: TOYOTA SUPRA '90

    Jo bojim se toho, že to bude něco pořádně fláknutýho, a vysprevenýho jen tak na oko, protože se suprou se asi nejezdí 50...a tím počtem najetejch kiláků je to těžký, to si každej může přetočit podle toho moc nepoznám...ale co vim tak moje celica brala olej když jsem jí dal co proto, a že to nebylo zrovna málo...jenže u takové supry porucha Turba znamená pro mou peněženku těžkej úder....asi budu muset sehnat někoho kdo to auto hodně zná aby jel na případnou koupi se mnou, jinak se problémům asi nevyhnu...Takhle jsem dopadl s motorkou(Yamaha fzr 400) a už to nehodlám opakovat...aby se mi za 2 měsíce ježdění rozsypal motor, protože nějakej pitomec přede mnou lil do téměř závodního motoru MOGUL :((((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.01  19:52

    « Re: toyota tuner

    co myslis lepsi??original vejfuky sou navrzeny tak aby splnovaly vschny mozne predpisy,emise,hlasitost atd.
    originalni chip je nastavenej tak,aby zajistoval co nejidealnejsi spotrebu,prubeh vykonu,kroutaku atd.kdyz se koupi jinej chip,tak motoru doprejes vic smesy a vetsinou lepsi vykon.
    tim ze prenastavis "ideal" neznamena,ze tim uskodis motoru.nechapu proc ses proti tomu tak zaujatej.
    a hlavne kdyz je v aute hodne dobrej motor,napr u celici je stejnej motor jako byl v Gt-4 akorat bez turba,tak nevim proc by se nemoh trochu poupravit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.01  19:21

    « Re: TOYOTA SUPRA '90

    Rozhodně bych nekupoval žádnou, ve které se někdo vrtal. Pak bych asi koukal na převodovku a jestli z toho neteče olej. Samozřejmostí budou vyklepaná zavěšení a tlumiče (pokud nebyly měněné). To jsou ale tak obecné vady, co může mít každé auto. Možná bych ale nekupoval už žádnou, co má nalítáno víc než 250tis., protože by tě tak za 50tis. mohla čekat nepříjemná generálka. Ale na druhou stranu bych zase nekupoval takovou, co má najeto míň než cca 180, protože bude zatuhlá nebo narezlá (a to nemyslím kastli).
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.01  14:44

    « TOYOTA SUPRA '90

    Co říkáte na tohle auto?Prodal jsem teď Celicu '89, ale nechci jít pryč od Toyoty...jak je to se sháněním dílů na tohle auto? Na co bych si měl dát pozor při koupi? PORADÍ MI PROSÍM NĚKDO?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.01  21:01

    « Re: toyota tuner

    Až mi někdo ukáže výsledky laboratorních měření, že nějaký neoriginál "laděný" výfuk je lepší než původně navržený originál, tak tomu možná uvěřím. A chiptuning? To jsou jen změny v nastavení předstihu a ten je z výroby nastaven optimálně pro celé otáčky. Jiný chip způsobí akorát přenastavení "ideálu" do jiného pracovního režimu, takže ti to tam, kde táhne teď nepojede a možná někde ti potáhne trochu víc.

    BTW: u nás před barákem stojí zrovna dva takoví trotli, kteří mají na autě doslova křídla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.01  22:01

    « Re: toyota tuner

    a proc by to bylo praseni auta???kdyz to bude od nejaky dobry firmy,bud greddy,nebo TRD,tak nevim co je na tom za praseni.naopak chip motoru mozna este pomuze a vejfuk?prida par koniku.
    a vzhled?no aby nekdo vytvoril krildo se vztlakem tak by ho musel delat nejakej tydyt.ja tam mam kridlo z Gt-four,je to dokonce to samy co pouzivaj j JM engineeringu,takze myslim ze je ok
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…