TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: tedy tak všeobecně
nechce NAŠROT jen říct,že auta jsou stavěný na daný výkon,danou životnost,spolehlivost,a taky na určitý hluk,emise,komfort a to vše za určitou cenu a zabalený do nějakeho designu? Já věřím že na autech se nechá lecos upravit,ale vždy je to něco za něco.Dělám konstruktára na regulačních zařízeních,za své výrobky ručím a vím co to zanamená vyhovět všem požadavkům.Obrazně-čipem nejpíš zvýšíš bohatost směsi a upravíš předstih.Na píst tak působí síla o xkN větší.Píst trpí víc,ojnice,klikovka ložiska.A místo spočítaných 300kilo ti ti všechno vydrží 200,nebo ještě míň.Dejme tomu že vyměníš píst,ojnici,ložiska(pevnější=dražší).Zač… ti praskat ventily.A když vyměníš i je s vačkovou hřídelí,motor vydrží zase těch 300 a nebo i vís,ale z původního motoru zbyl jen ten blok,o kterym NAŠROT mluvil.Takže když vyměníš čip,filtr a vejfuk,tak ti auto pojede o třetinu líp,ale taky u třetinu kratší dobu a s větším smradem nebo randálem.A to s ním souhlasím-to je prasení.Soutěžní auta nemají se sérií společného skoro nic. -
"-- skrytý --" 14.01.02 21:50
« tedy tak všeobecně
Taky je auto a auto a výrobce a výrobce. Téměř všechna evropská auta jsou stejná, téměř všechna japonská auta jsou stejná a téměř všechna americká auta jsou stejná - záleží na komponentech, ze kterých se vyrábějí. Vývoj dneska vypadá stejně tak, že když jeden něco vymyslí, tak to ostatní okopírují. Další věc - nemůžu automaticky předjímat, že všechno, co automobilky vyrobějí je šmejd první kategorie, který by splácal každý a je tedy nutné ho upravit.
K tomu LandCruiseru: jak říkám, není to poznat hned - když chcete konkrétní čísla, tak třeba nová aut. převodovka v Chryslerech je počítaná na ujetí 250000km při 6200 (myslím, nebo něco kolem 6tis.) otáčkách, což nebývá většinou pracovní oblast použitých motorů, takže za běžného provozu se dá počítat s výdrží dvojnásobnou - tedy pokud to budu aplikovat na jakoukoliv úpravu, tak sice sníží životnost, ale vzhledem k tomu, že ne každý najezdí s jedním autem půl milonu km, tak na rozdíl v životnosti skoro nepřijde - to ho většinou dřív zbourá.
ad Oktavie a podvozky: kromě "čtyřkolky", která nutně musí mít jinou nápravu, než klikovou mají vlastně všechny stejné zavěšení a liší se jen tlumiči a pružinami - podle hmotnosti auta - a RSko je, mám pocit, asi o 1,5 cm nižší. Taky ty podvozky ale nejsou nic moc, protože zatáčky (až na tu "čtyřkolku") jedou ve vyšších rychlostech jen po třech kolech - zdvihá se zadní vnitřní kolo - podobně jako stará BMW M3, které se prozměnu zdvihalo přední, jak je to teď, to nevím. Navíc RSko není třeba oproti normální přeplňované 1,8čce žádné dělo, tak ani lepší podvozek nepotřebuje. Ostatně, na podvozku, který mají oktávky by snad už ani silnější auto být nemohlo, protože by se zřejmě moc neudrželo. A mimochodem - jak jsem psal - pocitově se ti může zdát podvozek dokonalý (to, co píšou novináři), ale mechanicky na tom může být třeba i hůř.
2Autokomplex.cz: věřím tomu, že jsem naivní, ale zůstanu takovým :o) Auta jsou dneska vážně šmejdy, ale jen jejich elektronické části - to každý "elektrikář" nad těmi návrhy šílí (viz zbytečné a zbytečně dlouhé kabely, které by se daly nahradit jedním atp.). Viděl jsem tuhle představy američanů o blízké budoucnosti vozidel - dělali jí prý jejich "odborníci" a ukazovali nám jí jako příklad humorného sci-fi na jedné bonusové přednášce. Je to i někde na netu, ale kde, to nevím. Zatím je fakt, že zkušenosti z konstrukce nemám - a v ČR už bohužel asi žádné získat nepůjdou, poněvadž nechci dělat náklaďáky a ve Škodovce už vlastně vývoj neexistuje - akorát je tam nechávají občas něco velmi omezeně bastlit (jako třeba nový tříválec 1.2...) - a navíc u skopčáků bych dělat nemohl. Proto se chci "postavit na vlastní nohy". Nadhled a ucelený názor... to bychom se asi zbytečně dohadovali. Ale podobný názor na "tuning" mají všichni kantoři z fakulty, tak asi nejdu špatným směrem...
P.S.: nemám rád nálepky na autě, zvlášť na skle, takže si tam asi žádnou nenalepím :o)
P.P.S.: A jen dotaz: dělal sis někdy průzkum, jací řidiči si nechávají dělat úpravy aut? Mě zatím přijde, že jsou to jen takoví, co se bojí využít celý potenciál auta a nebo to neumí - vždycky podle mne záleží nejvíc na řidiči než na autě. -
« to našrot
Jeden malý rýpanec... Myslím si, že v rámci antituningového postoje by jsi si alespoň mohl v rámci úprav na zadní okénko své corduly nalepit nálepku s textem třeba "this is a product of TOYOTA too- F1 member - nic není nemožné" Alespoň bych tě třeba někdy někde poznal... -
« to našrot
Aha. tak už tomu rozumím! Ty tady vlastně ignorantskou cestou prezentuješ svoje vlastní já, opírající se o vzdělání toho nejpovolanějšího v oboru "automobil", a v tom případě jsem ti vyloženě nahrál na tolik očekávaný smeč. Teoreticky máš pravdu - prakticky ne. Vidíš to pohledem čerstvě nabité hlavy technickými informacemi, snažící se ve své nevinnosti vypouštět na svět jen to nejlepší a nejdokonalejší, ve vířě nejdokonalejší simbiózy synergie komponentů použité techniky, a ve své vlastní iluzi doufáš že tomu tak je všude kolem. Není a praxe tě o tom rychle přesvědčí! Žádná konstrukce není dokonalá a všechno souvisí se vším. Nic není černobílé a jediným směrodatným ukazatelem je cena! Notabene sériové, spotřební auto je svým způsobem po technické stránce drek zabalený líbivým designem, zdůstojněný zkratkami přemrštěně přechválených technických systémů, prodaný dokonalým marketingem, určený k masovému vydělávání peněz výrobci a ne k prezentaci TOP konstrukčních řešení a možností dokonalosti nejmodernější techniky. Buď rád, že nemáš oněch 35mil., velmi brzy by jsi je pohřbil na smetišti dějin včetně svých nevinně naivních iluzí. Nemá smysl s tebou vést debatu v nějaké obecné rovině, kde není možno konkrétně argumentovat. Jsi velký teoretik jdoucí proti proudu, bez zkušeností, nadhledu, přehledu a uceléného názoru na věc. Časem dospěješ, problematika se ti vybarví ve svých odstínech šedi a ty pochopíš... -
« Re: toyota tuner
rekl mi to ten chlap co sedel u dynojetu kdyz auto meril.
ad landcruiser.pokud em pamet neplete,tak po vymene chipu ten motor mel pres 30 Hp a 40Nm vic...a jezdi vesele dal.kupodivu se mu i spotreba snizila.a ten motor jede lip v celym rozsahu otacek.
ja beru,ze mas skolu,ktera se timhle primo zabiva.ale jezdil si nekdy a autem po a pred upravou?jak sem rek,tak to mame v rodine a mel se mtu cest jezdit s hodne "upravenejma"autama.a kdyz se naistaloval blbej chip,filtr a tlumic,tak v 99% pripadu auto jelo lip.a nemyslim subjektivne,ze motor vic rve=lip jede.myslim opravdovy testovani,tj 0-100 s fotobunkou atd
a pak i vlastni jizda,a vzdy mi se mi jelo lip
jinak si zkus vzit nejaky lepsi auto,treba audi A3 TDi projed se snim bez chipu a pak snim,treba zmenis nazor.....
o kvalitach podvozku jiste nerozhoduji jenom tlumice,ale pamatuju si co s celicou gt-four udelala vymena seriovejch tlumicu za zavodni plne stavitelne Ohlinsi..
jinak v dnesni dobe,kdy se polovina aut stavi na jedny platforme se modely lisi treba jenom tlumici..
jak uz sem rek,svez se nekdy s autem bez tlumicu a pak s tlumicema...
nemyslim nejaky s*acky,ale nejaky dobry,koni,ohlins...
jak uz sem rek.sv -
"-- skrytý --" 14.01.02 12:00
« Re: to našrot
Tak jsem čekal, kdy se konečně ozve někdo, kdo se tím mrvením aut zabývá :o))
Když jsem končil gympl, tak jsem si říkal, jednou si udělám upravené auto... Teď, když končím obor konstruování motorových vozidel si říkám, co jsem to byl za vola :o) Ale zase mě to přimělo k tomu, že potřebuju sehnat cca 35mil. a začít vyrábět auta vlastní...
A k tomu přesnému změření: skoro všechno se dá relativně přesně změřit za určitých podmínek, ale jakmile ty podmínky změníš, tak se více či méně změní i naměřené výsledky. Ale pořád horko těžko můžeš změřit namáhání motoru - jen spočítat. A co se týká různých simulačních softwarů, tak to jsou jen takové neucelené náhražky, protože pořád potřebuješ před simulací alespoň přibližně vědět, co ti vyjde a přesně vědět, kde a kdy bude co a jak namáháno. A pořád to může být i špatně spočítané. -
« to našrot
Hele "našrote", co to tady plácáš za rozumy?! Tobě někdo nějak ublížil, nebo co? Připadáš mi jako kubánský revolucionář, zarytý antikapitalista antituningista "Che Quevara-Nachrot", chtějicí zlikvidovat všechny tuningy a všem rozdat vynikající Toyoty... Co ty jsi zkoumal všechny tuningové firmy a jejich postupy a výsledky, dělal jsi průzkumy u zákazníků, dělal jsi mechanika u F1 nebo co????? Promiň, ale připadáš mi více než subjektivně naivní, jako turista, který si dá jednou v jedninné jedné maďarské hospodě guláš, nechutná mu, a po návratu do vlasti rozesívá rozumy, že v Madarsku se vaří odporné guláše a jedinný dobrý a kvalitní guláš je z Vitany! Prober se! Jsme v 21 století, spousta veličin se dá přesně změřit, či jinak technicky zmapovat a porovnat. Nevím, proč si připadáš jako malá holčička v ulici plné pedofilů?! Nikdo ti nic nenutí, prd víš přesně, tak pomlč v rohu, nebo uváděj konkrétní udáje. Všechno má svoje plus a mínus, tak stejně všechno má určitou schopnost a možnost za určitou cenu. Nic není perfektní a dokonalé a už vůbec ne auto z továrny. Vymaž si z hlavy svou naivitu o naprosto dokonale zkonstruovaném spotřebním autě, kde jakákoliv úprava jen zhorší ony perfektní vlastnosti. Cheš li diskuzi, OK, budeme se bavit o naprosto konkrétní věci s konkrétními znalostmi a paramatery a ne obecné debaty hospodského stylu!
P.S. Ty se vyznáš v konstrukčních parametrech motoů TDI? -
"-- skrytý --" 13.01.02 22:21
« Re: toyota tuner
A kdo ti řekl, že se dostaneš výměnou chipu na stejné hodnoty? Možná ano, ale nedělá se to tak. Prostě je prasárna, když je motor postavený s nějakým výkonem +-pár % tak ho nějak levně předělávat, protože vždycky dostaneš horší výsledek. A taky - u hodně úprav jde čistě o psychologický efekt (něco jako V-Power 95). Takže třeba ten chip vymění, ale má stejné parametry... Mimochodem, na tak velkém motoru, jako je v LandCruiseru není 5 koní ani poznat.
Další věc: o 50 koní víc opravdu jedno není, stejně jako není jedno o 10 koní víc nebo klidně i míň (zvlášť na takovém 150hp motoru...). Všechny části motoru jsou jinak namáhané a i když se to nemusí projevit hned, tak časem se to projeví určitě - třeba už jen tak, že odejdou ložiska, ojnice, klika, ventily apod. Ale protože to většinou neodchází najednou, tak to mnozí neberou jako důsledek "tuningu", ale tak, že by to stejně přišlo.
Pokoutná je pro mě každá "tuningová" firma, která neupravuje auta tak, jak jsem napsal - nezbyde jim jen blok a nějaké drobnosti a zbytek je jiný.
A ještě: zlepšení jízdních vlastností neznamená snížení podvozku, jiné pružiny a tlumiče. To se taky takhle dělat skoro nedá (viz níže). I když tak 0,5-1 cm většinou nehraje roli. Podvozek vždycky dělá náprava (zavěšení, úhel sklonu kol, zdvih a pak se k tomu navrhuje pružina a k té tlumiče). Takže bych spíš řekl, že výměnou pružin a tlumičů dochází spíš k zhoršení jízdních vlastností spíš než k zlepšení (většinou si totiž taky lidi na to auto s touto změnou nedají podstatně lepší pneu). Jo a o distančních podložkách ani nemluvě. Ale bohužel novináři šíří stále tu pověru, že když se auto málo naklání, tak má dobrý podvozek... -
« Re: toyota tuner
to kdo ty firmy udelal uz jentak nezjistime...
ale to je jedno.ja nevim,proc rikas pokoutnou.me treba lorinser moc pokoutnej nebude...
tak jak je mozny,ze kdyz si koupis nejlslabsi Tdi,a das tam chip dotanes se na presne stejny hodnoty jako ma ta silnejsi verze??
a k zaruce:zalezi co si koupis,treba na ty chipy se uz zaruky davaj,ale musis koupit chip od firmy,s kterou automobilka souhlasi,u znamyho v servisu ty chipy dokonce prodavaj,napr je tam Landcruiser s chipem co ma najeto pres 150 000km a motor je jak novej,na vlastni oci sem ho videl rozebranej
este k tuningu,ja bych si nenechal nic udelat u "pokoutny" firmy.a dycky si nejdriv zjsitim co je mozny,jaky ma kdo zkusenosti a pak uvidim.
mimochodem kdyz das jinej vejfuk a filtr tak zaruka neztraci platnost...
ja bych zakazal auta jako sou trabanti,wartburgy,aiwie,a vetsinu tehnlech vraku co jezdi po silnicich,ale nezakazoval bych novy a upraveny auto.to jestli ma motor o 50 koni vic je jedno.a vetsinou se lidi snazej zlepsit i jizdny vlastnosti.ale kdyz se nekdy podivam na silnici jak se tam vlece nejakej vrak a kazdej ho predjizdi kde muze,tak bych ho nejradsu zkopnul ze silnice.
mimochodem,jestli tady narazis na ruzny golfy,corrada,skodovky co se tvarej jako upraveny,s fajfkou nike pres cely zadni okno,nejak poslepovanou karoserii,muzikou ze praskaj okna,tak ty taky nemam v lasce... -
"-- skrytý --" 11.01.02 16:21
« Re: toyota tuner
Většinu tuningových firem založili lidé, kteří jsou bývalí automechanici nebo maximálně průmyslováci. Ale žádnou pokoutnou firmu by si nikdy neudělal konstruktér automobilů, protože ví, že se to podle katalogu prostě dělat nedá.
Jestli se VW motory liší akorát chipem, popř. turbem (nejsilnější má místo pojistného ventilu variabilní geometrii lopatek na turbíně), tak tedy nevím, kde se berou ty rozdíly v cenách... TDička VW mají určitě shodný blok, tomu věřím. Některé budou mít třeba i podobnou kliku nebo některé ventily, ale mají třeba už jiný setrvačník, jiné chlazení atd. Takhle jednoduché to holt není.
Mimochodem - jakmile aplikuješ na auto v záruce jiný díl než je originální, tak záruku ztrácíš. A ještě - klidně dám záruku na upravený auto taky a když přijdeš s tím, že se ti to rozsypalo nebo něco, tak můžu přeci říct: "jo,pane, to auto už není co to bývalo, tak si ho musíte šetřit, rozsypalo by se tak jako tak..." a bez odborného posudku jim nic nedokážeš. A ještě - být floydama, kterým to trochu myslí, tak se dají hodně rychle "upravená" auta ze silnic vymýtit - nesplňují homologované parametry, tudíž nemají co dělat na silnici... Jenže když je mnozí mají sami... -
« Re: toyota tuner
Ja s tebou castecne souhlasim.Nerikam,ale ze tuning auta nici,nebo tak neco.Auta nici to co je nekdy videt u nas,filtr delanej podoma,chip z jinyho auta atd.Ale zase si myslim,ze kdyz se veci koupej od nejaky dobry firmy.Ktera je dobra at si kazdej posoudi sam,ale pocitam,ze kdyz ti daj dozivotni zaruku+zaruka na auto zustane,tak se jedna o slusnou firmu.A taky si myslim,ze kdyz se koupi chip+vejfuk+filtr,tak ze to autu uskodi.
koneckoncu motory VW 1,9 Tdi,se lisej jenom chipem,akorat ta nejsilnejsi verze ma myslim jiny turbo.
A vetsina firem zabivajicich se tuningem,taky postupuju touhle cestou a nemaj stim moc velky problemy,ne? -
"-- skrytý --" 10.01.02 18:23
« Re: toyota tuner
Ona TRD taky neupravuje sériová auta, ale dělají "vlastní" - viz třeba Corolla Levin.
Tak jako tak je "tuning", který nevychází z kompletní přestavby (tedy že ti zbyde v podstatě jen blok motoru a zbytek je jiný) k ničemu a akorát ničí auta. A aby tohle lidi nahlédli, tak se nestačí jen o to zajímat, ale taky trochu se zájmem studovat a pak to vyplyne samo. Zjednodušeně řečeno - auto nepostavíš ani neupravíš podle katalogu. -
« Re: toyota tuner
k tomu jezdeni s rallye autem.jak sem rek hodne se o to zajimam.treba jenom pro to,ze to mame tak nejak v rodine.a kdyz sem byl treba u prodrivu,tak to nevypadalo,ze by si jezdci vymejsleli jak maj jezdit.tak to bylo mozna kdyz zacinali.ale ted urcite ne.
TRD je americka TTE,Toyota Racing Development.
delaj skoro stejny veci jako greddy,resp HKS,ale sou mnohem drazsi.a co sem mluvil s lidma,kdyz sem byl ve statech,tak ty prachy za to nestojej,pac sou na stejny urovni.a hlavne u nas nemas sanci to skoro sehnat,vsechno zastupuje TTE,a ta nic nema.protoze se upravovanim seriovejch aut skoro nezajima. -
"-- skrytý --" 09.01.02 19:18
« Re: toyota tuner
1) řek jsem kompresorem, protože ten restriktor je před kompresorem a ne před turbinou
2) jen jsem psal, že tam nemusí být vždy restriktor před kompresorem
3) konstruktér vyslyšen nebyl, jelikož jsem s ním mluvil a toto říkal...
4) takže TRD ti nic neříká? -
« Re: toyota tuner
1)samozrejme mas pravdu,ale rek si kompresorem,a to je rozdil.
2)no jasne,ze je to tak navrzeny,kdyz ty auta musej mit vykon 300koni.tak tam stim restriktorem pocitaj jiz od navrhu auta
3)tam zadnej trener neni...jinak konstrukter vyslysen byl.vestinou ty motory delaj profici a kupodivu i u skodofky.a ridic ma proste dany,ze musi radit treba v 5800,tak v 5800 radi.motor je stavenej aby tak fungoval.a ne,ze si ridic rozmysli ze to bude tocit do osmi.
4)treba podle toho,ze ve statech je to jedna z nejlepsich firem na upravu japoncu.maj nejvetsi uspechy v autox a dragsterech.nerikam,ze je stejne dobrej jako prodrive ale patri mezi ty hodne dobry,pak sou lepsi,jenom HKS-ta mimochodem dela motory skoro pro vsechny micushitty EVO VI,ted VII -
"-- skrytý --" 03.01.02 22:51
« Re: toyota tuner
1) motory přeplňované se dělí na motory přeplňované a) kompresorem - výhodné jen pro malé přetlaky, protože bere sílu z kliky; b) turbodmychadlem - to se skládá z turbiny (poháněná výfukovými plyny) a kompresoru (stlačuje vzduch v sání a vhání ho do válce).
2) to, že je tam restriktor kvůli omezení výkonu je jasné, ale nemusí to vždy být dělané restriktorem před kompresorem - oktávka to ale tak má navržené
3) nějakou taktiku jízdy doporučí jezdci "trenéři", které to mají ze zkušeností a testů a nějakou taktiku by doporučil konstruktér toho auta - a bohužel u oktávky nebyl ještě konstruktér vyslyšen.
4) podle čeho soudíš, že je firma greddy jakási špička a totéž, co Prodrive? -
« Re: toyota tuner
Este k ty firme greddy jak sem psal.je to pro japonce asi to samy jako prodrive pro subaru,ale to jentak mimochodem
pak to stim podvozkem je samozrejme pravda,to ti nevyvracim.ale da se hodne slusne upravit,a da se rict,ze by se casem mohla vyrovnat i mnohem vic sprotovne zalozenym autum
a k tomu rallye:za prvy,ani jedno WRc v dnesni dobe nema kompresor,vsechno sou to turbomotory.pred turbem je restriktor jako "omezovac" vykonu,bez toho se vykon hned presoupne pres 500koni,ted ma tech papirovejch 300 koni.
pilot ma vetsinou presne dany,kdy ma radit a to na stovky otacek.vetsinou tam ma svetylko jako v F1.vetsina motoru ma max vykon uz nekde kolem 5000rpm.kroutak kolem 2500-3000.ale o tohle vsechno se stara elektronika.jentak pro zajimavost Focus WRC ma "plovouci"kroutak,to znamena ze ho ma k dyspozici skoro v celym spektru otacek.
a to ze si pilot mysli,ze to musi tocit je naprosta kravina.uz vidim jezdce mistrovstvi sveta jak radi podle toho jak se mu chce.uz jenom kvuli telemetrii,ktera se po kazdy vlozce kontroluje...pamatuju si kdyz Trajbold dojel svuj prvi zavod s Focusem jak ho servali za to,ze motor 2x pretocil o 400 otacek... -
"-- skrytý --" 02.01.02 22:34
« Re: toyota tuner
ne. :o)) Všechno je to jen marketing. Už jsem tu někde psal, že kdybys přišel do firmy, co dělá opravdu správné úpravy a řekl bys třeba: "chci, aby mi ta oktávka seděla jako F355tka", tak by ti řekli "jasně, takže vyházíme celý podvozek a uděláme kompletně nový, posuneme těžiště, motor usadíme do pěti silentbloků atd. a přijde vás to na 400tis. s tím, že to do 180km/h bude sedět skoro jako Ferrari a pak jen o něco hůře" - to by ses na ně jako běžný člověk laik vykašlal. Jenže když přijdeě do jiné firmy a řekneš to samý, tak ti podavač poví: "samozřejmě, vyměníme tlumiče a pružiny a dáme širší kola a bude to sedět skoro jako Porsche a bude vás to stát 50tis." - a laik to vezme, protože mu nikdo neřekne, že už jen takováhle drobná paúprava (jako je výměna pružin za tvrdší apod.) vyžaduje podstatně kvalitnější gumy, protože v zatáčkách už to auto nedrží hlavně podvozek, ale hlavně gumy.
Konkrétně Oktávka WRC je hlučná proto, protože má od cca 3tis. otáček konstantní výkon díky restriktoru před kompresorem a ve vyšších otáčkách tudíž jen klesá účinnost motoru bez toho, aby rostl výkon či toč. moment -> proto jsou hlučné, protože ti jezdci si pořád myslí, že ten motor musí točit, což je v jeho případě naprostý nesmysl.