TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 16.01.02 17:34
« Re: to našrot
1. člověče, těžištěm by to bylo pochopitelné, ale změnou výšky (nebo tedy náklonu auta) těžiště ve směru jízdy neposuneš, ani kdybys ho tlačil :o) - změní se akorát výsledné působení setrvačných sil. Takže vlastně určitý účinek by to mít mohlo, ale rozhodně to není posunutím těžiště.
2.,3. Je fakt, že jsem viděl i pár upravených aut, které vypadaly na to, že si s tím dal někdo práci (myslím tím i po mechanické stránce), ale u nás to bohužel nebylo... Holt tu nemají lidi peníze, ale to už je zase jiná povídačka :o) Jenže když slyším či někde čtu takové plácání, jako "leštěné ojnice", "ostrá vačka", vidím trubky navíc na sání, nebo sací filtry přímo u vstupu do motoru, 205tky kola na nejméně 10" disku atp., tak nevim nevim... -
« to našrot
1. Posunutím těžiště víc dozadu. Čili zadek se sníží víc než předek. Ideální k tomuto jsou tlimiče s pružinami se seřizovací výškou. To je jedno co bereš za hranici. Já osobně beru za hranici moment, kdy cítím, že se pneumatika přestává odvalovat a začíná se smýkat.
2. To "něco vybereš" by chtěli hlavně Češi.
Přesně tak, balík nebo paket nebo set je ideální. Žádná improvizace, všechno sedí, krásná montáž a pokud je dodavatel solidní sedí i parametry. Na takovéto pakety se dává záruka.
3. Ono je to tím, že vývojových firem je 5% a zbytek jsou překupníci a spekulanti. Ideální je mít přístup přímo ke zroji vývoje. To by ses divil, jakou techniku a zázemí tyto firmy mají! V drtivé většině případů jsou majitelé bývalí zaměstnanci konstrukčních oddělení a mají vše potřebné, včetně aktuálních informací. Taky nezapoměň, že ty jejich produkty mají TUV, splňují emisní normy atd. -
"-- skrytý --" 16.01.02 15:52
« Re: to našrot
1. jak uděláš z přetáčivého podvozku jen mírně přetáčivý? A za hranici bezpečného projetí zatáčkou bereš smyk?
2. to je právě ten fór, na který se to pěkně nabalí, protože to tak vypadá, ale bohužel je to úplně něco jiného - stačí si nakreslit silové působení od kola na silnici a je to.
3. škoda, tak třeba časem toho bude víc
4. To je mi vcelku jasné - ta vývojová firma ti to "dodá jako balík", co všechno musíš udělat a ne že si z toho něco vybereš, jo? Mě spíš zajímá, kde ta vývojová firma vezme výkresy a výpočty k danému motoru? Ne všechno se dá udělat "šuplérovým vývojem". -
« to našrot
1. ad podvozek - proč? Pro mě je ukazatelem možná rychlost průjezdu zatáčkou, reakce na příčné vlny a charakteristika typu přetáčivost a nedotáčivost.
Čili pokud značně pretáčivý podvozek udělám průměrně přetáčivým a jistou zatáčku místo 80km/h lze projet 100km/h, hodnotím to jako změnu parametrů podvozku k lepšímu pro člověka, který tyto parametry preferuje.
2. Ad MB Carving - princip motocyklů.
3. Ad grafy - mám málo údajů. K dispozici je malý % ní poměr trhu, tak aby údaje byly seriózní.
4. Teď nevím jestli tomu tuningu dobře rozumíš. To není o tom, že někam přijede zcela neznámé auto a někdo se na něj vrhne bez toho aby věděl co a jak a ždíme z něj jiné parametry. Seriózní tuning spočívá v tom, že vývojová firma navrhne na základě znalostí motoru, či podvozku, atd. určitou změnu. Propočítá ji na namáhání, fyzikální veličiny, atd., udělá prototyp, proměří parametry, provede testy, upraví a opraví detaily a takovouto verzi prezentuje jako hotovou a nadále potom prodává a poskytuje záruku. Tohle je seriózní tuning, který ovšem stojí peníze, a ne nějaké plácání ve stodole, stylem, já si myslím že to půjde, tak do toho, a co to udělá s ostatním a zda li to vůbec něco vydrží, tak to se uvidí v praxi. To ne!!! A my ostatní, jako třeba AUTOKOMPLEX, takovéto produkty defakto akorát překoupíme, namontujeme a servisujeme.
3. -
"-- skrytý --" 16.01.02 14:55
« Re: to našrot
To ses pěkně rozepsal :o) A kupodivu i velmi rozumně :o)) takže nemám co vytknout. Snad až na ten podvozek - jak zjišťuješ jestli je lepší nebo ne? Pokud si to nepřepočítáš, tak je to jen subjektivní dojem, který prezentují novináři.
trochu mimo: Teď jsem si nedávno - jen pro svou vlastní představu - "dělal názor" na ten nakláněcí podvozek u MB Carving. Došel jsem k závěru, že to má jedďnou vychytávku - nakloněním kola se sníží plocha, kterou se kolo dotýká silnice, čímž zvýší tlak na vozovku a je tedy pak zapotřebí větší tečná síla pro odtržení (tedy pro "vlítnutí do smyku"). A aby ta síla musela být výrazně větší, tak se jí pomůže tou speciální pneumatikou, která je jediným kouzlem na tom autě :o)) Ale když se to dobře nafotí a pěkně se o tom popovídá, tak je z toho zázrak. :o)
ad 5) je to zatraceně naivní, neskutečně uhozené a vesmírně složité, ale přesto se o to pokusím :o)
ad 6) ano, tak je to se vším - vítězí drzejší či mocnější. Když někomu neupravíš auto ty, protože řekneš, že tak už to nepůjde, tak půjde za jiným, který mu řekne, že kecáš a že on to udělá. A ti bohužel tím trhem hýbou.
ad 8) zajímavé. Možná by stálo za to to zpracovat do nějakých barevných grafů :o) a někde prezentovat. Mám totiž katalogy všech aut, co se prodávaly v USA v roce asi 94 a tam vždycky na závěr je shrnutí, jak se ty auta kradou, jak jsou bezpečná atp. a taky jací řidiči se která kupují. Pak by možná stálo za to to trochu porovnat.
Ještě závěrem k tomu tuningu: podle mě se dají udělat třeba nějaké rozumné (i možná na první pohled nerozumné) úpravy na autě i bez toho snížení životnosti při výměně jen nějakých součástí - jenže bez původních výpočtů a výkresů je to pořád metoda pokus-omyl a ta se mi, jak jistě chápeš, nelíbí a mrchy automobilky si všechno střeží jako oko v hlavě. -
« to našrot
1.Jasně, tak nějak to s těmi auty je. Všechna jsou si víceméně neustále podobnější a to jak designem, konstrukcí, tak parametry. Ale vezmu li v potaz klasickou sériovou produkci, žádné z nich není dotažené do konce k maximálním parametrům dané konstrukce, a tak stejně díky unifikaci spousta modelů stejné značky požívá stejné komponenty, za předpokladu že model A má parametry takové a model B zase makové. A zde je právě prostor pro úpravy. Ovšem všechno má své meze, peměr ceny a jakési užitné hodnoty a hlavně svoje plus a mínus. Mám li být konkrétnější, jedením extrémním břehem bude např. Fábie se záměrně ořezaným motorem shodné konstrukce, kde za pár korun lze zvýšit výkon na úroveň verze neořezané, teoreticky bez snížení životnosti a druhým extrémním břehem závodní auto, kde jsou prioritou maximální možné parametry za relativně přemrštěnou cenu s minimální životností. Všechno ostatní je někde mezi. Pokud se dá uvažovat ve smyslu relativně podstatného, znatelného zlepšení parametrů za realativně příznivou cenu s relativně nezměněnou, nebo velice nepodstatně sníženou, životností samotné součásti, agregátu či přímo souvisejících konstr. skupin, domnívám se, že taková modifikace má smysl. Obecně vzato, v některých případech tento prostor je, v některých méně a v některých vůbec, anebo vynaložené prostředky nekorespondují s poskytnoutou možností, nebo prostředky korespondují ale ztráta životnosti nikoliv, jinak řečeno, nemá to za tu cenu smysl, pokud se nebudeme bavit např. o WRC nebo F1, kde je jediná priorita daný parametr a to zakaždou cenu. Hele, nejsem demagog, který bude tvdit že tuning je to nejlepší čehokoliv, vždy a všude a za každou cenu. Není! Já osobně budu mít svoje vnitřní měřítko tohoto poměru na nějaké imaginární hodnotě, pan X na jiné a pan Y také na jiné. Tak stejně každý člověk má jiné priority všech parametrů. Někdo vyžaduje "rychlý" podvozek, někdo naopak velice pohodlný. Někdo považuje za otimální životnost motoru 50tkm a druhý zase 500tkm. A tak dále ve všem. Budu li se dívat na auto jako celek, který má být vyrobitelný za přijatelnou cenu a vyhovující tak nějak všem potenciálním řidičům, potom musím konstatovat, že sériové verze jsou tím nejlepším kompromisem z hlediska továrny počínaje výrobními náklady, přes specifikace trhů a konče náročností servisu.
2. Teď konkrétně, myslím si, že má cenu přidat nějaké koně např. motoru TDI a dostat se na parametry silnějšího koncernového modelu za neporovnatelně nižší cenu, když víme, že všechny verze mají v rámci unifikace konstrukčně shodné motorové komponenty, jen některé využijí potenciálu materiálů více a druhé méně.
To stejné se dá říci i naopř. o motoru 1.8T který postavený ze stejných dílů opouští továrny s parametry 150PS-220PS. Na druhou stranu je nesmysl cokoli vymýšlet např. s motorem z Hondy ST 2000, který je konstrukčně dokonalý a dotažený k maximálním možnostem materiálů a techniky, anebo jinak řečeno něco by s ním udělat šlo, ale za cenu všeho úplně jiného, nového, kde by výsledkem bylo 20% ní zlepšení původních parametrů za cenu dalšího takového vozu a to je nesmysl, anebo ještě jinak, to stejné by udělat šlo i na původních komponentech, ale za cenu 80%- ního snížení životnosti a to je pochopitelně opět nesmysl. Ledaže by přišel pan W. a řekl ano to chci, mně je to jedno, prferuji jenom parametry a se všemi ostatními mínusy počítám. V tom případě se distancuji od svého názoru, jeho přání je mi rozkazem, ale na druhou stranu mu klidně řeknu do očí že je blázen.
3. K té Octávii. Sériový podvozek je jeden velký kompromis v rámci možností dané konstrukce náprav. Ale na druhou stranu nemáš pravdu, že bez změny celých náprav není možno dosáhnout lepších výsledků. Je. Kvalitní tlumiče s pružinami, řádově za 30-40tkč, poskytnou cca 40%-ní zlepšení jízdních vlastností za cenu určité ztráty komfortu a životnosti silentbloků a čepů. Pro někoho jsou ony jízdní vlastnosti prioritou, jistou ztrátu komfortu toleruje a fakt, že pár čepů a silentbloků za řádově 4000,- vydrží polovinu bere jako nutnou a směšnou daň. Na druhou stranu valstnosti podvozku jako takového lze velice jednoduše sprasit a znebezpečnit pouhou samotnou montáží levných pružin.
4. Neboj, nezůstaneš naivní, život tě naučí za cenu větších či menších ztrát. To jsme byly na začátku všichni, rozkoukali jsme se, zjistili jak to chodí, čím se to řídí a čemu podřizuje, jaké jsou možnosti, a tomu jsme se přizpůsobily.
5. Osobně si myslím, že dnes se stavět v tomto oboru na vlastní nohy je sice hezká písnička, ale na základě nasycenosti trhu, úrovně konkurence, vládě velkých peněz, je naivní nesmysl. No uvidíš sám...
6. Hele, tuning jako takový za nic nemůže. To jenom nekontrolované a neproseté velepočty spekulantů a různých umělců bez zdravého rozumu a určité morálky předvádí to co předvádí. Je to asi jako všeobecný názor na Romy. Co naplat, že pár z nich jsou slušní, když valná většina jednoznačně udržuje krédo. Bohužel, to je život. Když se na trh tuningu jako takový podívám všeobecně, zahrnu do statisktiky všechno, pak také musím konstatovat, to co ti profesoři na katedře. Chtělo by to zákony, pravidla, atestace, specializace a potom by všeobecný názor uhnul k pozitivnějšímu smýšlení.
7. Také nemám rád nálepky:)
8. Dělám si statistiky. Nemáš až tak úplně pravdu. Když pomineme malou skupinu mladých nažhavených teoretiků s neadekvátními požadavky a tvrdé tuningové závisláky, zůstane ona "normální" zlatá střední cesta, která tvoří cca 80% zákazníků. Těchto 80% jsou docela normální, vzdělaní a rozumně uvažující lidé s řekněme o třídu a víše nadstandardními příjmi než je průměr, kteří chtějí od auta více. A to více nechtějí proto, že by neuměli využít stávajícího potenciálu na 100%, že by měli v úmyslu jezdit s autem po modifikaci na hranici možností, že by byly více či méně flustrovaní, ale spíše proto, že chtějí mít rezervu v požadovaném směru, protože se nechtějí pohybovat na tenkém ledě a hazardovat, jestli mi rozumíš. -
« Re: tedy tak všeobecně
s chipem motor vydrzi o 100 000 min?neni to moc?
jenom detail k souteznim autum.u nas jezdi corrola 1,6 VVt-i.Jelikoz je to VVt-i,tak vymena vacek a vseho co k tomu patri nebyla jaksi mozna,takze se vymenil pouze filtr,vejfuk,chip.a par drobnosti,uprava chlazeni apod.ale do motoru se nesahalo
dostali se na vykon hodne pres 200 koni.auto jezdi jak prokopnuty.zadny problemy nejsou,i kdyz maj najeto uz pres 60 tis km.pouze tam lejou plnou syntetiku Mobil 1
tim sem chtel rict,ze soutezni auta maj se silnicnima hodne spolecnyho,pokud se nejedna o skupinu WRC,nebo A... -
« Re: tedy tak všeobecně
k tomu landcruiseru.uz sem to myslim psal,motor byl cca po 200 000 km rozebran,a technik rekl,ze je ve velmi dobrem stavu.
k octavce,dyt RSo ma byt prece "zavodni" uprava,nebo este lip WRC edition :-))))
a k rallye-kdyz se podivas treba na kit-cary,coz bych rekl,ze maj nejvychytanejse podvozek aut s prednim nahonem,a co se nedeje v kazdy zatacce?auto jede po trech.podivej se treba na Corsickou rallye.
to ze se autu zveda kolo este nutne nemusi znamenat,ze ma spatnej podvozek.nebo se nekdy podivej na nejaky okruhy,tam jezdej po trech porad.takze to asi nebude chyba podvozku,ne?
jeden muj nazor.kdyz nekdo jezdi jako prase,vytaci motor kdyz je studenej atd,tak se mu s nejvetsi pravdepodobnosti nevydri moc dlouho,at uz tam ma chip,nebo cokoliv jinyho.kdyz se k autu nekdo chova slusne,tak mu vydrzi mnohem vic,to je pravda,ne?Ale ten nekdo nema prachy aby si koupil silnejsi auto,tak si chce poladit to stavajici.A kdyz to udela rozumne,kvalitne tak neverim tomu ze se ten motor znici.
a hlavne,nejlepsi je se na tyhle upravy podivat do statu,kde maj na tohle snad nejvetsi trh,a co sem tak zjistoval,tak vam treba do supry daj turbo+ECU+filtr+vejfuk=cca 500 koni-a k tomu zaruku na 150 000 mil.a vacky ani nic podobnyho nemenej
-
« Re: tedy tak všeobecně
nechce NAŠROT jen říct,že auta jsou stavěný na daný výkon,danou životnost,spolehlivost,a taky na určitý hluk,emise,komfort a to vše za určitou cenu a zabalený do nějakeho designu? Já věřím že na autech se nechá lecos upravit,ale vždy je to něco za něco.Dělám konstruktára na regulačních zařízeních,za své výrobky ručím a vím co to zanamená vyhovět všem požadavkům.Obrazně-čipem nejpíš zvýšíš bohatost směsi a upravíš předstih.Na píst tak působí síla o xkN větší.Píst trpí víc,ojnice,klikovka ložiska.A místo spočítaných 300kilo ti ti všechno vydrží 200,nebo ještě míň.Dejme tomu že vyměníš píst,ojnici,ložiska(pevnější=dražší).Zač… ti praskat ventily.A když vyměníš i je s vačkovou hřídelí,motor vydrží zase těch 300 a nebo i vís,ale z původního motoru zbyl jen ten blok,o kterym NAŠROT mluvil.Takže když vyměníš čip,filtr a vejfuk,tak ti auto pojede o třetinu líp,ale taky u třetinu kratší dobu a s větším smradem nebo randálem.A to s ním souhlasím-to je prasení.Soutěžní auta nemají se sérií společného skoro nic. -
"-- skrytý --" 14.01.02 21:50
« tedy tak všeobecně
Taky je auto a auto a výrobce a výrobce. Téměř všechna evropská auta jsou stejná, téměř všechna japonská auta jsou stejná a téměř všechna americká auta jsou stejná - záleží na komponentech, ze kterých se vyrábějí. Vývoj dneska vypadá stejně tak, že když jeden něco vymyslí, tak to ostatní okopírují. Další věc - nemůžu automaticky předjímat, že všechno, co automobilky vyrobějí je šmejd první kategorie, který by splácal každý a je tedy nutné ho upravit.
K tomu LandCruiseru: jak říkám, není to poznat hned - když chcete konkrétní čísla, tak třeba nová aut. převodovka v Chryslerech je počítaná na ujetí 250000km při 6200 (myslím, nebo něco kolem 6tis.) otáčkách, což nebývá většinou pracovní oblast použitých motorů, takže za běžného provozu se dá počítat s výdrží dvojnásobnou - tedy pokud to budu aplikovat na jakoukoliv úpravu, tak sice sníží životnost, ale vzhledem k tomu, že ne každý najezdí s jedním autem půl milonu km, tak na rozdíl v životnosti skoro nepřijde - to ho většinou dřív zbourá.
ad Oktavie a podvozky: kromě "čtyřkolky", která nutně musí mít jinou nápravu, než klikovou mají vlastně všechny stejné zavěšení a liší se jen tlumiči a pružinami - podle hmotnosti auta - a RSko je, mám pocit, asi o 1,5 cm nižší. Taky ty podvozky ale nejsou nic moc, protože zatáčky (až na tu "čtyřkolku") jedou ve vyšších rychlostech jen po třech kolech - zdvihá se zadní vnitřní kolo - podobně jako stará BMW M3, které se prozměnu zdvihalo přední, jak je to teď, to nevím. Navíc RSko není třeba oproti normální přeplňované 1,8čce žádné dělo, tak ani lepší podvozek nepotřebuje. Ostatně, na podvozku, který mají oktávky by snad už ani silnější auto být nemohlo, protože by se zřejmě moc neudrželo. A mimochodem - jak jsem psal - pocitově se ti může zdát podvozek dokonalý (to, co píšou novináři), ale mechanicky na tom může být třeba i hůř.
2Autokomplex.cz: věřím tomu, že jsem naivní, ale zůstanu takovým :o) Auta jsou dneska vážně šmejdy, ale jen jejich elektronické části - to každý "elektrikář" nad těmi návrhy šílí (viz zbytečné a zbytečně dlouhé kabely, které by se daly nahradit jedním atp.). Viděl jsem tuhle představy američanů o blízké budoucnosti vozidel - dělali jí prý jejich "odborníci" a ukazovali nám jí jako příklad humorného sci-fi na jedné bonusové přednášce. Je to i někde na netu, ale kde, to nevím. Zatím je fakt, že zkušenosti z konstrukce nemám - a v ČR už bohužel asi žádné získat nepůjdou, poněvadž nechci dělat náklaďáky a ve Škodovce už vlastně vývoj neexistuje - akorát je tam nechávají občas něco velmi omezeně bastlit (jako třeba nový tříválec 1.2...) - a navíc u skopčáků bych dělat nemohl. Proto se chci "postavit na vlastní nohy". Nadhled a ucelený názor... to bychom se asi zbytečně dohadovali. Ale podobný názor na "tuning" mají všichni kantoři z fakulty, tak asi nejdu špatným směrem...
P.S.: nemám rád nálepky na autě, zvlášť na skle, takže si tam asi žádnou nenalepím :o)
P.P.S.: A jen dotaz: dělal sis někdy průzkum, jací řidiči si nechávají dělat úpravy aut? Mě zatím přijde, že jsou to jen takoví, co se bojí využít celý potenciál auta a nebo to neumí - vždycky podle mne záleží nejvíc na řidiči než na autě. -
« to našrot
Jeden malý rýpanec... Myslím si, že v rámci antituningového postoje by jsi si alespoň mohl v rámci úprav na zadní okénko své corduly nalepit nálepku s textem třeba "this is a product of TOYOTA too- F1 member - nic není nemožné" Alespoň bych tě třeba někdy někde poznal... -
« to našrot
Aha. tak už tomu rozumím! Ty tady vlastně ignorantskou cestou prezentuješ svoje vlastní já, opírající se o vzdělání toho nejpovolanějšího v oboru "automobil", a v tom případě jsem ti vyloženě nahrál na tolik očekávaný smeč. Teoreticky máš pravdu - prakticky ne. Vidíš to pohledem čerstvě nabité hlavy technickými informacemi, snažící se ve své nevinnosti vypouštět na svět jen to nejlepší a nejdokonalejší, ve vířě nejdokonalejší simbiózy synergie komponentů použité techniky, a ve své vlastní iluzi doufáš že tomu tak je všude kolem. Není a praxe tě o tom rychle přesvědčí! Žádná konstrukce není dokonalá a všechno souvisí se vším. Nic není černobílé a jediným směrodatným ukazatelem je cena! Notabene sériové, spotřební auto je svým způsobem po technické stránce drek zabalený líbivým designem, zdůstojněný zkratkami přemrštěně přechválených technických systémů, prodaný dokonalým marketingem, určený k masovému vydělávání peněz výrobci a ne k prezentaci TOP konstrukčních řešení a možností dokonalosti nejmodernější techniky. Buď rád, že nemáš oněch 35mil., velmi brzy by jsi je pohřbil na smetišti dějin včetně svých nevinně naivních iluzí. Nemá smysl s tebou vést debatu v nějaké obecné rovině, kde není možno konkrétně argumentovat. Jsi velký teoretik jdoucí proti proudu, bez zkušeností, nadhledu, přehledu a uceléného názoru na věc. Časem dospěješ, problematika se ti vybarví ve svých odstínech šedi a ty pochopíš... -
« Re: toyota tuner
rekl mi to ten chlap co sedel u dynojetu kdyz auto meril.
ad landcruiser.pokud em pamet neplete,tak po vymene chipu ten motor mel pres 30 Hp a 40Nm vic...a jezdi vesele dal.kupodivu se mu i spotreba snizila.a ten motor jede lip v celym rozsahu otacek.
ja beru,ze mas skolu,ktera se timhle primo zabiva.ale jezdil si nekdy a autem po a pred upravou?jak sem rek,tak to mame v rodine a mel se mtu cest jezdit s hodne "upravenejma"autama.a kdyz se naistaloval blbej chip,filtr a tlumic,tak v 99% pripadu auto jelo lip.a nemyslim subjektivne,ze motor vic rve=lip jede.myslim opravdovy testovani,tj 0-100 s fotobunkou atd
a pak i vlastni jizda,a vzdy mi se mi jelo lip
jinak si zkus vzit nejaky lepsi auto,treba audi A3 TDi projed se snim bez chipu a pak snim,treba zmenis nazor.....
o kvalitach podvozku jiste nerozhoduji jenom tlumice,ale pamatuju si co s celicou gt-four udelala vymena seriovejch tlumicu za zavodni plne stavitelne Ohlinsi..
jinak v dnesni dobe,kdy se polovina aut stavi na jedny platforme se modely lisi treba jenom tlumici..
jak uz sem rek,svez se nekdy s autem bez tlumicu a pak s tlumicema...
nemyslim nejaky s*acky,ale nejaky dobry,koni,ohlins...
jak uz sem rek.sv -
"-- skrytý --" 14.01.02 12:00
« Re: to našrot
Tak jsem čekal, kdy se konečně ozve někdo, kdo se tím mrvením aut zabývá :o))
Když jsem končil gympl, tak jsem si říkal, jednou si udělám upravené auto... Teď, když končím obor konstruování motorových vozidel si říkám, co jsem to byl za vola :o) Ale zase mě to přimělo k tomu, že potřebuju sehnat cca 35mil. a začít vyrábět auta vlastní...
A k tomu přesnému změření: skoro všechno se dá relativně přesně změřit za určitých podmínek, ale jakmile ty podmínky změníš, tak se více či méně změní i naměřené výsledky. Ale pořád horko těžko můžeš změřit namáhání motoru - jen spočítat. A co se týká různých simulačních softwarů, tak to jsou jen takové neucelené náhražky, protože pořád potřebuješ před simulací alespoň přibližně vědět, co ti vyjde a přesně vědět, kde a kdy bude co a jak namáháno. A pořád to může být i špatně spočítané. -
« to našrot
Hele "našrote", co to tady plácáš za rozumy?! Tobě někdo nějak ublížil, nebo co? Připadáš mi jako kubánský revolucionář, zarytý antikapitalista antituningista "Che Quevara-Nachrot", chtějicí zlikvidovat všechny tuningy a všem rozdat vynikající Toyoty... Co ty jsi zkoumal všechny tuningové firmy a jejich postupy a výsledky, dělal jsi průzkumy u zákazníků, dělal jsi mechanika u F1 nebo co????? Promiň, ale připadáš mi více než subjektivně naivní, jako turista, který si dá jednou v jedninné jedné maďarské hospodě guláš, nechutná mu, a po návratu do vlasti rozesívá rozumy, že v Madarsku se vaří odporné guláše a jedinný dobrý a kvalitní guláš je z Vitany! Prober se! Jsme v 21 století, spousta veličin se dá přesně změřit, či jinak technicky zmapovat a porovnat. Nevím, proč si připadáš jako malá holčička v ulici plné pedofilů?! Nikdo ti nic nenutí, prd víš přesně, tak pomlč v rohu, nebo uváděj konkrétní udáje. Všechno má svoje plus a mínus, tak stejně všechno má určitou schopnost a možnost za určitou cenu. Nic není perfektní a dokonalé a už vůbec ne auto z továrny. Vymaž si z hlavy svou naivitu o naprosto dokonale zkonstruovaném spotřebním autě, kde jakákoliv úprava jen zhorší ony perfektní vlastnosti. Cheš li diskuzi, OK, budeme se bavit o naprosto konkrétní věci s konkrétními znalostmi a paramatery a ne obecné debaty hospodského stylu!
P.S. Ty se vyznáš v konstrukčních parametrech motoů TDI? -
"-- skrytý --" 13.01.02 22:21
« Re: toyota tuner
A kdo ti řekl, že se dostaneš výměnou chipu na stejné hodnoty? Možná ano, ale nedělá se to tak. Prostě je prasárna, když je motor postavený s nějakým výkonem +-pár % tak ho nějak levně předělávat, protože vždycky dostaneš horší výsledek. A taky - u hodně úprav jde čistě o psychologický efekt (něco jako V-Power 95). Takže třeba ten chip vymění, ale má stejné parametry... Mimochodem, na tak velkém motoru, jako je v LandCruiseru není 5 koní ani poznat.
Další věc: o 50 koní víc opravdu jedno není, stejně jako není jedno o 10 koní víc nebo klidně i míň (zvlášť na takovém 150hp motoru...). Všechny části motoru jsou jinak namáhané a i když se to nemusí projevit hned, tak časem se to projeví určitě - třeba už jen tak, že odejdou ložiska, ojnice, klika, ventily apod. Ale protože to většinou neodchází najednou, tak to mnozí neberou jako důsledek "tuningu", ale tak, že by to stejně přišlo.
Pokoutná je pro mě každá "tuningová" firma, která neupravuje auta tak, jak jsem napsal - nezbyde jim jen blok a nějaké drobnosti a zbytek je jiný.
A ještě: zlepšení jízdních vlastností neznamená snížení podvozku, jiné pružiny a tlumiče. To se taky takhle dělat skoro nedá (viz níže). I když tak 0,5-1 cm většinou nehraje roli. Podvozek vždycky dělá náprava (zavěšení, úhel sklonu kol, zdvih a pak se k tomu navrhuje pružina a k té tlumiče). Takže bych spíš řekl, že výměnou pružin a tlumičů dochází spíš k zhoršení jízdních vlastností spíš než k zlepšení (většinou si totiž taky lidi na to auto s touto změnou nedají podstatně lepší pneu). Jo a o distančních podložkách ani nemluvě. Ale bohužel novináři šíří stále tu pověru, že když se auto málo naklání, tak má dobrý podvozek... -
« Re: toyota tuner
to kdo ty firmy udelal uz jentak nezjistime...
ale to je jedno.ja nevim,proc rikas pokoutnou.me treba lorinser moc pokoutnej nebude...
tak jak je mozny,ze kdyz si koupis nejlslabsi Tdi,a das tam chip dotanes se na presne stejny hodnoty jako ma ta silnejsi verze??
a k zaruce:zalezi co si koupis,treba na ty chipy se uz zaruky davaj,ale musis koupit chip od firmy,s kterou automobilka souhlasi,u znamyho v servisu ty chipy dokonce prodavaj,napr je tam Landcruiser s chipem co ma najeto pres 150 000km a motor je jak novej,na vlastni oci sem ho videl rozebranej
este k tuningu,ja bych si nenechal nic udelat u "pokoutny" firmy.a dycky si nejdriv zjsitim co je mozny,jaky ma kdo zkusenosti a pak uvidim.
mimochodem kdyz das jinej vejfuk a filtr tak zaruka neztraci platnost...
ja bych zakazal auta jako sou trabanti,wartburgy,aiwie,a vetsinu tehnlech vraku co jezdi po silnicich,ale nezakazoval bych novy a upraveny auto.to jestli ma motor o 50 koni vic je jedno.a vetsinou se lidi snazej zlepsit i jizdny vlastnosti.ale kdyz se nekdy podivam na silnici jak se tam vlece nejakej vrak a kazdej ho predjizdi kde muze,tak bych ho nejradsu zkopnul ze silnice.
mimochodem,jestli tady narazis na ruzny golfy,corrada,skodovky co se tvarej jako upraveny,s fajfkou nike pres cely zadni okno,nejak poslepovanou karoserii,muzikou ze praskaj okna,tak ty taky nemam v lasce...
2. To bude asi tím, že je spíše vidět spousta aut ála vánoční stromeček. A tak stejně spousta termínů velice zlidověla, "ostrá vačka, laděný výfuk,atd...."