TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 19.01.02 13:45
« Re: to našrot
Já potřebuju jednu prodat, tak kdybys měl zájem. Krátký popis: sedan, vínová metalíza, 1.6 GLi + klimatizace, uvedena do provozu 3/97, servisní knížka + můj soukromý seznam problémů atp. včetně rok sledované spotřeby, najeto 170tis. km, veškeré anglické problémové díly byly v záruce vyměněné za japonské - auto jezdí už cca 110tis. km bez poruchy. Bude potřebovat během příštích tak 20-30tis. km novou spojku. Má z pražských parkovišť lehce ťuklé oba zadní blatníky (tak lehce, že když je špinavá, tak to není vidět). Technickou má do června (asi) 2003. Pak ještě má ztvrdlé tlumící gumičky u uchycení stabilizátorů, což je akorát slyšet na kostkách. Kdyžtak můžu udělat pár fotek či krátké AVI a poslat. Pokud máš zájem, tak pošli e-mail na nasrot@post.cz -
"-- skrytý --" 17.01.02 16:21
« Re: to našrot
Ale to nejde o polohu těžiště, ale o jinak působící setrvačné síly, jak jsem psal níž - jejich působení samozřejmě jinou tuhostí podvozku změníš. A pozn.: nepůsobí do těžiště, ale z těžiště (nebo kdekoliv jinde na své nositelce, ale počítat a kreslit to z těžiště je úzus) a těžiště není rozložené, ale je to bod. A dále - pro jízdu není vůbec podstatný koeficient tření (pokud mě náhodou nezjímá spotřeba), ale součinitel adheze a ty se velmi liší - takže síla na vozovku se nepřenáší třením (to bys daleko nedojel), ale adhezními silami. Třením se přenáší akorát při smyku. -
« to našrot
Tvůj výpočet neakceptuje realitu, ale statickou polohu na parkovišti. Pro podstatné vlastnosti podvozku je důležitá vzdálenost těžiště od roviny, jež tvoří čtyři body styku pneu s vozovkou, ale ne v klidovém stavu, ale právě v tom zatížení daném vektorovým součtem sil při průjezdu zatáčkou, který působí právě do těžiště. Ve finále tuto výslednou sílu musí umět dokázat přenést plocha průmětu součtu bodů styku jednotlivých pneu s vozovkou pomocí tření právě na vozovku, která je dána právě rozložením těžište a konstrukcí náprav. Zjednodušeně řečeno, podstatná je hmotnost vozu, rychlost vozu, poloměr zatáčky, poloha těžiště, rozvor, rozchod, konstrukce náprav, šířka pneu, koeficient tření mezi pneu a vozovkou, síla nutná ke stlačení jednotlivých kol do podběhů daná součtem tlumič+pružina+stabilizátor. -
« Re: to našrot
panvoe,tady uza si nebudu prispivat,pripadam si jak na prednasce:-)
ale jenom se vyjadrim k tomu podvozku.
treba impreza MY01.Je o ni vseobecne znamo,ze je nedotaciva.a da se to vyresit pouze montazi zadniho stabilisatoru a hned se stava neutralni.a kdyz se koupi jine tlumice tak neni problem udelat z nedotacivy silne pretacivou.a ja to muzu potvdit,jestli sem se seriovkou i s "poladenou" verzi a fakt to tak je.. -
"-- skrytý --" 16.01.02 19:34
« Re: to našrot
Ano, výška se změní i citelně. Ale posun vpřed a vzad vůči zemi je zanedbatelný - např. pro třeba ideální těžiště uprostřed auta, snížení zadku oproti předku o 20 mm, rozvoru 2400 mm (příklad, nic konkrétního) dosáhneš snížení těžiště sice o 10 mm, ale dozadu se ti posune jen o 0,042 mm, což není pro dané rozměry ani tolerance (ta už bude minimálně ve velkých desetinách mm), takže o tom se vůbec nedá mluvit jako o posunutí těžiště.