TOYOTA - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.03  09:18

    « Re: Toyota Avensis

    To našrot: Při vší úctě musím konstatovat, že prakticky nic z toho, co je uvedeno ve Tvém posledním příspěvku, se nezakládá na pravdě, resp. neodráží skutečný stav věcí (doporučuji bližšímu prostudování např. internetové stránky EHK OSN - tuším, že lze nalézt např. na adrese www.unece.org nebo cestou odkazů na www.un.org). A tu Toyotu Ti v ČR přihlásí nikoli na základě "globální homologace", ale prostě na základě "prohlášení o shodě", což je dokument používaný v EU, který ČR uznává (Toyota Avensis se vyrábí v UK). I zde je ovšem nutno odlišovat "individuální dovoz" a "schválení technické způsobilosti" pro účely hromadného dovozu/prodeje. PS: Víc času na rozepisování podrobností nemám a ani to nepovažuji za nutné. Pokud se to někomu nelíbí a bude postaven před nutnost řešit konkrétní případ individuálního dovozu, nechť si to nastuduje sám. Já jen uzavírám slovy: Tvrzení, že vůz (ať už jakýkoli) má "globální homologaci" je naprostá hloupost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  20:16

    « Avensis na Slovensku

    Avensis se na Slovensku prodává za výrazně nižší cenu než u nás. Máte někdo zkušenosti s koupením auta na Slovensku a přihlášením u nás ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  17:32

    « Re: Toyota Avensis

    To je trošku něco jiného - EHK se vztahuje jen na většinu evropských zemí - USA a Japonsko jsou jen "pozorovatelé" a nemají do těchto předpisů co kecat, ale můžou se jimi řídit (ani jedni to nedělají - USA mají vlastní, japonci mají takový hybrid - vyberou z předpisů EHK a SAE to nejpřísnější, "přenásobí" zpřísňujícím koeficientem a apk podle toho vyrábějí). Globální homologace platí jen v zemích, kde se řídí předpisy EHK (tedy většina evropských zemí, pak J. Korea, Tunis atp.). Jde o to, že dřív výrobci museli homologovat své výrobky v každém státě, kde je chtěli prodávat. Dneska (cca od r.1990, u nás jsme k celému EHK přistoupili asi v roce 1993) stačí homologace jen v jednom státě a pak může prodávat tak jak je všude tam, kde přijaly doporučení EHK, protože dotyčná globální homologace je definována tak, že "vozidlo v době, kdy proběhlo schválení pro provoz, splňuje všechny platné předpisy EHK". A tyto vozidla se od těch, co jsou homologována jen podle předpisů nějakého státu liší právě velikostí toho "e" na výrobním štítku - např. fafík měl na výrobním štítku uvedeno "E8...", což znamenalo, že je schválen jen pro naší republiku a v jiných státech se musel homologovat zvlášť (třeba ve francii by měl E2). Superb by už měl mít "e8...", což právě značí tu globální homologaci - tedy ať si koupíš Superba kdekoliv, kam se dováží od nás, tak bude mít na štítku vždy "e8..." (nebo "e1..", jestli dělalo homologaci TUV ve skopčácku...).


    Pokud jde o ten průběh homologace - s tím prohlášením o shodě a o splnění požadavků to funguje snad jen v USA a je to tak, že po "začátku prodeje" si ten úřad (pro ochranu spotřebitele), co "vydal potvrzení na to prohlášení" dotyčný výrobek koupí a podrobí ho příslušným zkouškám. Pokud je výrobek splní, může výrobce prodávat dál, pokud ne, tak už to výrobce vyrábět nesmí a většinou by to mělo dopadnout tak, že už nebude moct vyrábět nic podobného - tedy nesoudí se občan, což je příznivé. Osobně se mi ten evropský systém líbí víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  09:24

    « Re: Toyota Avensis

    ČR že přistoupila k úmluvě EHK o globální homologaci? To je pro mně ale novinka! Pokud vím, minimálně tři roky jsme proti ní v EHK bojovali. A já jsem byl toho boje účasten... Jen pro vysvětlení: tzv. "globální homologaci" (lépe řečeno globální systém technické způsobilosti) prosazovaly na půdě EHK OSN Američané. V podstatě šlo o to prolomit evropský systém postavený na principu "typové homologace" (výrobce si nechá ve státní zkušebně dle platných norem schválit - otypovat - prototyp, a pak odpovídá za to, že sériové výrobky mají vlastnosti prototypu - shodují se s ním) systémem užívaným ve zbytku světa, tzv. "autocertifikací" (výrobce sám deklaruje, že jeho výrobek má určité vlastnosti, a pokud je nemá, pak se s ním uživatel může soudit - cha, cha... - zvláště v našich podmínkách). V praxi to vypadá tak, že předchozí generace Hondy Accord vyráběná "pro celý svět" na jedné lince v USA, měla "pro Evropu" o třetinu vyšší výrobní náklady, aby splnila podmínky evropské "typové homologace" (jiný brzdový systém, jiný - komplikovanější podvozek, jiné pneu, jiné prvky pasivní bečnosti atd.). Pro "zbytek světa" dle "autocertifikace" výrobce prostě deklaruje, že auto splňuje normy (to nikdo nekontroluje a i kdyby, žádné sankce nejsou stanoveny - kromě případně prohraného soudu s "poškozeným uživatelem"), a díky tomu může ušetřit, resp. snížit výrobní náklady. Pokud již v Evropě funguje "globální systém" (o čemž dost pochybuji), pak si každý výrobce bude samozřejmě raději "autocertifikovat", než "typově homologovat". PS: To "e" je s největší pravděpodobností číslo státní zkušebny (ČR má "8"), kde bylo vozidlo "typově homologováno" dle úmluvy EHK o homologování (zkrácený název - plný je tři řádky) z r. 1958 (nebo 1959? - teď mi to nějak vypadlo) v novele z r. 1995. Takže žádná "globální homologace"!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.03  22:05

    « Re: Toyota Avensis

    Globální homologace zjednodušeně znamená, že auto je možné bez jakýchkoliv dalších modifikací či tahanic přihlásit do provozu v jakékoliv evropské zemi, která přistoupila k dohodě o globální homologaci dle EHK, což my jsme. Na autě se to pozná tak, že někde na "obecném štítku" auta je napsané malé "e" a u něj číslo země, kde bylo vyrobeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  00:00

    « Re: Toyota Avensis

    to našrot: Co to prosím Tě znamená ta globální homologace? To sem jako můžu dotáhnout kdovíjakýho exota a nebudou se muset platit brutální háky oficiálnímu dovozci, nebo komu, aby to uznal?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  14:41

    « Re: Toyota Avensis

    CubanPete: tie ceny Avensisov v Nemecku su vseobecne hodne vysoke, podobne ako Mazdy 626. Ked nieco s menej ako 100tkm zozenies pod 10000EUR, tak si dobry ;))) Holt, najspolahlivejsie auta na trhu, tak sa niet co cudovat ;)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.03  13:54

    « Re: Toyota Avensis

    Ta 1,8mička líp než 1,6tka nejede a žere to skoro stejně. To už rovnou radši ten 2litr. Jinak s přihlášením by problém nebyl - už mají globální homologaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  11:20

    « Re: Toyota Avensis

    místo ž?:?:e, má být že stejně. Nechápu, jak se mně povedl takový překlep. :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  11:19

    « Re: Toyota Avensis

    No, já si taky myslím, že by byla optimální ta 1.8. Problém je, že se do faceliftu nedovážela a tak si myslím, že by byl problém s přihlášením. Ale nevidím do toho, tak mě když tak opravte.


    Jinak díval jsem se na autoscout24.de a mobile.de a když jsem viděl ty ceny, tak si myslím, ž?:?:e z toho stejně nic nebude.

    Myslíte si, že ty ceny tam odpovídají průměru, za kolik se dá auto sehnat i v bazarech, které tam nejsou zastoupeny?


    Dík Honza
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.03  20:16

    « Re: Toyota Avensis

    Nazdar Honzo. Po zkušenostech doporučuju raději koupi silnější verze než je 1.6, protože má lepší dynamiku a téměř stejnou spotřebu. Na 1.6ku se musí více šlapat a pak se spotřeba může vyhoupnout i nad spotřebu 2litru. Nevím jak je to u motorů VVT-i, ale u předchozích to tak bylo. Také není moc dobré kupovat Toyotu ze Švícarska, protože mají velice drahé lamdasondy cca 15tis. Kč, oproti jiným které stojí okolo 4tis. Kč. Ve Švícarsku jsou totiž velice přísné emisní limity a aby se do nich Toyota s těmito staršími motory vešla, používala dost drahé součástky. Jinak skvělé a naprosto spolehlivé auto. Vřele doporučuju.
    Honza
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.03  17:58

    « Re: Toyota Avensis

    Tak jsem se koukal, abych se ujistil a neujistil jsem se :o) Ten starší (bez čirých předních světlometů) vážně ještě VVTi nemá, ale narozdíl od CarinyE se vrátil výkon na skoropůvodních 81kW (CarinaE měla v počátcích 85kW).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.03  20:40

    « oznámení srazu

    Sraz se bude konat 24.května v sobotu od 11 hodin.
    Brandýs nad Labem Stará Boleslav za vesnicí Lhota na Jezeře Lhota
    Obvyklý program srazu:
    - seznámení se mezi sebou
    - diskuze o klubu
    - slalom mezi kužely
    - spanilá jízda
    - posezení u pozdního oběda.
    - jo a pokud mate něco naprodej tak to vemte sebou a udělejte si BURZU
    Případně, kdyby někdo měl nějaký nápad čím obohatit program může se ozvat na toyotaclubb@seznam.cz
    Kdo bude chtít přijet tak hlavně nezapomeňte sebou dobrou naladu a hlavně si zařiďte volno :))).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.03  15:44

    « Re: Toyota Avensis

    to našrot: jsi si jistý, že od počátku byla ta 1.6 VVT-i? Mně se to nějak nezdá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.03  23:30

    « Re: Toyota Avensis

    Z hlediska spolehlivosti by na tom měl být podstatně lépe, než CarinaE. 1,6tka v Ečku nebyla sice nic moc, ale slušně se s tím jezdit dalo, Avensis má už VVTi, takže dynamika bude lepší (ale asi víc než CarinaE s 1,6tkou taky nepojede - tedy max. 220 dle tach., 0-100 se dá udělat s Carinou pod 11s papírových). 1.8mička nemá smysl - má jen o asi 5kW víc než 1,6tka a ještě není VVTi - a samozřejmě víc žere, v dynamice jízdy minimální rozdíl. Pokud jde o korozi - jezdím 11 let starou Corollou, většinu času strávila venku případně pod střechou (v neuzavřené společné garáži) a teprve loni jsem se od dveří dozvěděl, co je to počátek koroze ;o) - tyhle Corolly mají všechny problém s odváděním vody z předních dveří, takže v zadních rozích začínají "kvést". Takže předpokládám, že Avensis by na tom měl být podstatně lépe (myslím, že už na něj dávali 12letou záruku proti korozi, ale nevím to jistě). A na závěr: nafťák nebrat - starší je líný, nový je lepší, ale prostě to není ono - japonský benzíňák je japonský benzíňák.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.05.03  22:30

    « Toyota Avensis

    zdar všichni


    kámoš si chce koupit "nové" auto. Toyota Avensis (r. v. 97-99) je jedním z horkých favoritů. Mohli byste napsat své zkušenosti s tímto autem?

    Na co si dát při koupi pozor?

    Jaká je nejlepší motorizace, respektive stačí ta 1.6 na běžné ježdění?

    Jak je na tom toyota s antikorozní ochranou, odkdy je pozinkovaná karoserie?

    Byl by problém s přihlášením, pokud by si nechal dovézt ze zahraniční 1.8?
    A co ten 2.0 diesel, jak je na tom



    Diky za příspěvky



    Honza (wbi@seznam.cz)



    P. S. Psal jsem podobný dotaz i na toyotaclub.wz.cz, takže pokud chodíte na obě stránky, omlouvám se za duplicitu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.03  19:35

    « Re: Dlohodobý test Avensisu NG ? ANO či NE ???

    Tak s tou bederní opěrkou jsi mě teda zmát - vím, že když jsem jel tím 2litrem, tak jsem s něčím hnul a hnula se bederní opěrka, ale že by to nebylo tou pákou ale něčím jiným..nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.03  10:50

    « Re: prosím o radu

    Viz rubrika "ABS".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.03  06:25

    « prosím o radu

    U Toyoty cariny mi po 50km prokřupne ABS rozsvítí se kontrolka a ABS přestane fungovat. Nechal jsem auto vychladnout a vše opět fungovalo.Po ujetí asi 50 km se vše opakovalo. Poraďte co s tím díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 05.05.03  21:37

    « Re: Dlohodobý test Avensisu NG ? ANO či NE ???

    1,8 nema nastavitelnu bedernu opierku a pokial viem, nema ju ani 2.0, ale na vlastne oci som to videl iba v 1.8. Je tam sice podobna paka ako ta na zmenu vysky sedadla (hned vedla), ale ta by mala sluzit na zmenu sklonu operadla.

    Ja sedim dost daleko od volantu - som tak zvyknuty :), to bude asi v tom. Vkazdom pripade je tam miesta dost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…