TOYOTA - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • 00 Reagovat !

    foto

    27.05.03  08:39

    « Design nového Avensisu

    Docela se divím že je tu tolik lidí, kterým se Avensis moc nelíbí. Je to asi vážně subjektivní dojem, ale já bych řekl že je Avensis nejhezčí kombík ve své třídě a moc se mi líbí i sedan a liftback. Acord Combi se mi moc nelíbí kvůli přehnaně hranaté zádi a Mazda-6 je auto se sportovním vzhledem, ale nesportovním chováním. Když sporťák tak se vším všudy a ne auto které se v každé zatáčce naklání jak atrakce na Matějské pouti. Nejlepší bude asi nechat plynout čas a uvidí se co udělají prodeje. Ty většinou bývají nejlepším měřítkem. Čekám svého Avensise D4-D každým dnem, tak Vám pak dám vědět první zkušenosti (kladné a případně i záporné). Nazdárek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  15:59

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    nasrot: OK, mas to u mna vyzehlene ;))) Ja som myslel tu oficialnu europsku anketu (www.caroftheyear.org). Avensis aj Accord (hlavne kombajn ;)) su krasne auta, som hlavne zvedavy, ci Avensis udrzi typicku avensisovsku spolahlivost... M6 sa to - zda sa - zatial celkom dari. Avensis to dufam tiez nepokazi ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.05.03  15:52

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    Mazda6 je nádherný auto co se týče designu (avensis se mi zvenku, zvlášť zezadu, dvakrát nelíbí) a je tu taky delší dobu. A ve srovnání s Meganem (ten ale myslím nebyl autem roku u nás, ale někde v EU) je to nebe a dudy (samozřejmě pro M6tku)...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  10:39

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    Chlapi, M6 nebola auto roku. Bola druha, vyhral novy Megane. A uz na nu chudatko tolko nekydajte, predsa len uz je vyse roka na trhu ;)) Ten podvozok az tak strasne zly nebude ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  10:22

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    jojo je tomu tak, M6 proste minulym rokem byla sama......jinak je to trosku diskutabilni jestli se auta kupuji jenom podle podvozku.....treba ten dieslovy motor v m6 se se mnou kamaradil trochu lip nez ten v avensisu ale zase byl trochu hladovejsi :-).....vzhledove mi mazda prijde mnohem lepsi ale zase evropsky styl vzbuzuje automaticky vyzsi stupem "luxusu" ale i presto si myslim ze ten avensis je trosku kvalitativne lip dotazeny.....a u vybavy je to hodne individualni, docela me prekvapily pohledy dealera toyota jak sem se zeptal na naky dovybaveni, ze mi tam precejen neco chybi........v bezpecnosti a podvozkem toyota asi jasne vitezi....ovsem jestli se ten podvozek v beznem provozu natolik projevi :-).......aby nedoslo k nedorozumeni tak taky rikam ze toyota je lip udelana ale zase bych nerekl ze pri rozhodovani mezi tema 2 autama je tak velky rozdil a proc vubec minulym rokem vyhrala m6
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  09:59

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    to Brazdic: hlavne ten Avensis nebyl jeste na trhu, kdyz bylo Auto roku. Dnes bych taky asi koupil Avensis, jenze pred pul rokem nebyl k dostani. Proste je to tak, ze cim novejsi auto, tim je vetsinou lepsi. Mimochodem Avensis je z venku docela osklivej. Ale je to vec nazoru. Nekomu se libi sportovni vzhled a nekomu nemecky Avensis-Passat design.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.03  09:39

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    Tak to plně souhlasím. S novým Acordem jsem nejel, ale Mazda 6 nesahá Avensisu NG ani po kotníky. Nechápu jak mohla vyhrát auto roku. Zřejmě to někdo pořádně zaplatil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.03  22:04

    « Re: Nová Toyota Avensis NG vs. Mazda 6 a Honda Accord

    Dneska jsem měl možnost se pořádně svézt s Accordem. Pokud srovnám výše uvedené auta za sebou dle celkového pořadí, pak je první Avensis, těsně za ním Accord (podvozek sedí o něco málo hůř - v běžné jízdě nerozeznatelné - a posez není tak pohodlný), pak delší odstup a pak Mazda6.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.03  22:48

    « Re: Toyota Avensis

    Mitsi: jistě, že je nutné rozlišovat "individuální dovoz" a "hromadný dovoz a prodej" - individuálního dovozu se "nějaký typ" homologace netýká, pouze pokud se jedná o vozidlo mladší 8 let, jinak lze dovézt i vozidlo starší, ale musí mít zmiňovanou globální homologaci.

    Trochu jsem mnohé materiály o tomto studoval a teď mě napadlo něco, s čím si to pleteš: rozdíl mezi "global homologation" a "global harmonization" - ty popisuješ tu "globální harmonizaci", kde se, zjednodušeně, jedná o to, aby všechny na světě vyráběná auta plnily určitá kritéria stejně (emise, pasivní bezpečnost...) a v podstatě souvisí s tzv. "vzájemnou kompatibilitou" (př.: pokud do Smarta nabourá 6titunový americký truck, tak asi ze Samrta moc nezbyde - jde tedy o např. to, aby měly všechny auta stejně vysoko nárazník, každé mělo takové deformační zóny, aby se energie nárazu dělila rovnoměrně mezi obě auta atp.). "Globální harmonizace" tedy s "evropskou globální homologací" (tak zní celý název) vůbec nesouvisí (a když, tak jen ve změnách předpisů EHK, které se upraví tak, jak se dohodnou státy, podílející se na tvorbě "globální harmonizace").
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.03  09:18

    « Re: Toyota Avensis

    To našrot: Při vší úctě musím konstatovat, že prakticky nic z toho, co je uvedeno ve Tvém posledním příspěvku, se nezakládá na pravdě, resp. neodráží skutečný stav věcí (doporučuji bližšímu prostudování např. internetové stránky EHK OSN - tuším, že lze nalézt např. na adrese www.unece.org nebo cestou odkazů na www.un.org). A tu Toyotu Ti v ČR přihlásí nikoli na základě "globální homologace", ale prostě na základě "prohlášení o shodě", což je dokument používaný v EU, který ČR uznává (Toyota Avensis se vyrábí v UK). I zde je ovšem nutno odlišovat "individuální dovoz" a "schválení technické způsobilosti" pro účely hromadného dovozu/prodeje. PS: Víc času na rozepisování podrobností nemám a ani to nepovažuji za nutné. Pokud se to někomu nelíbí a bude postaven před nutnost řešit konkrétní případ individuálního dovozu, nechť si to nastuduje sám. Já jen uzavírám slovy: Tvrzení, že vůz (ať už jakýkoli) má "globální homologaci" je naprostá hloupost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  20:16

    « Avensis na Slovensku

    Avensis se na Slovensku prodává za výrazně nižší cenu než u nás. Máte někdo zkušenosti s koupením auta na Slovensku a přihlášením u nás ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  17:32

    « Re: Toyota Avensis

    To je trošku něco jiného - EHK se vztahuje jen na většinu evropských zemí - USA a Japonsko jsou jen "pozorovatelé" a nemají do těchto předpisů co kecat, ale můžou se jimi řídit (ani jedni to nedělají - USA mají vlastní, japonci mají takový hybrid - vyberou z předpisů EHK a SAE to nejpřísnější, "přenásobí" zpřísňujícím koeficientem a apk podle toho vyrábějí). Globální homologace platí jen v zemích, kde se řídí předpisy EHK (tedy většina evropských zemí, pak J. Korea, Tunis atp.). Jde o to, že dřív výrobci museli homologovat své výrobky v každém státě, kde je chtěli prodávat. Dneska (cca od r.1990, u nás jsme k celému EHK přistoupili asi v roce 1993) stačí homologace jen v jednom státě a pak může prodávat tak jak je všude tam, kde přijaly doporučení EHK, protože dotyčná globální homologace je definována tak, že "vozidlo v době, kdy proběhlo schválení pro provoz, splňuje všechny platné předpisy EHK". A tyto vozidla se od těch, co jsou homologována jen podle předpisů nějakého státu liší právě velikostí toho "e" na výrobním štítku - např. fafík měl na výrobním štítku uvedeno "E8...", což znamenalo, že je schválen jen pro naší republiku a v jiných státech se musel homologovat zvlášť (třeba ve francii by měl E2). Superb by už měl mít "e8...", což právě značí tu globální homologaci - tedy ať si koupíš Superba kdekoliv, kam se dováží od nás, tak bude mít na štítku vždy "e8..." (nebo "e1..", jestli dělalo homologaci TUV ve skopčácku...).


    Pokud jde o ten průběh homologace - s tím prohlášením o shodě a o splnění požadavků to funguje snad jen v USA a je to tak, že po "začátku prodeje" si ten úřad (pro ochranu spotřebitele), co "vydal potvrzení na to prohlášení" dotyčný výrobek koupí a podrobí ho příslušným zkouškám. Pokud je výrobek splní, může výrobce prodávat dál, pokud ne, tak už to výrobce vyrábět nesmí a většinou by to mělo dopadnout tak, že už nebude moct vyrábět nic podobného - tedy nesoudí se občan, což je příznivé. Osobně se mi ten evropský systém líbí víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.03  09:24

    « Re: Toyota Avensis

    ČR že přistoupila k úmluvě EHK o globální homologaci? To je pro mně ale novinka! Pokud vím, minimálně tři roky jsme proti ní v EHK bojovali. A já jsem byl toho boje účasten... Jen pro vysvětlení: tzv. "globální homologaci" (lépe řečeno globální systém technické způsobilosti) prosazovaly na půdě EHK OSN Američané. V podstatě šlo o to prolomit evropský systém postavený na principu "typové homologace" (výrobce si nechá ve státní zkušebně dle platných norem schválit - otypovat - prototyp, a pak odpovídá za to, že sériové výrobky mají vlastnosti prototypu - shodují se s ním) systémem užívaným ve zbytku světa, tzv. "autocertifikací" (výrobce sám deklaruje, že jeho výrobek má určité vlastnosti, a pokud je nemá, pak se s ním uživatel může soudit - cha, cha... - zvláště v našich podmínkách). V praxi to vypadá tak, že předchozí generace Hondy Accord vyráběná "pro celý svět" na jedné lince v USA, měla "pro Evropu" o třetinu vyšší výrobní náklady, aby splnila podmínky evropské "typové homologace" (jiný brzdový systém, jiný - komplikovanější podvozek, jiné pneu, jiné prvky pasivní bečnosti atd.). Pro "zbytek světa" dle "autocertifikace" výrobce prostě deklaruje, že auto splňuje normy (to nikdo nekontroluje a i kdyby, žádné sankce nejsou stanoveny - kromě případně prohraného soudu s "poškozeným uživatelem"), a díky tomu může ušetřit, resp. snížit výrobní náklady. Pokud již v Evropě funguje "globální systém" (o čemž dost pochybuji), pak si každý výrobce bude samozřejmě raději "autocertifikovat", než "typově homologovat". PS: To "e" je s největší pravděpodobností číslo státní zkušebny (ČR má "8"), kde bylo vozidlo "typově homologováno" dle úmluvy EHK o homologování (zkrácený název - plný je tři řádky) z r. 1958 (nebo 1959? - teď mi to nějak vypadlo) v novele z r. 1995. Takže žádná "globální homologace"!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.03  22:05

    « Re: Toyota Avensis

    Globální homologace zjednodušeně znamená, že auto je možné bez jakýchkoliv dalších modifikací či tahanic přihlásit do provozu v jakékoliv evropské zemi, která přistoupila k dohodě o globální homologaci dle EHK, což my jsme. Na autě se to pozná tak, že někde na "obecném štítku" auta je napsané malé "e" a u něj číslo země, kde bylo vyrobeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  00:00

    « Re: Toyota Avensis

    to našrot: Co to prosím Tě znamená ta globální homologace? To sem jako můžu dotáhnout kdovíjakýho exota a nebudou se muset platit brutální háky oficiálnímu dovozci, nebo komu, aby to uznal?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  14:41

    « Re: Toyota Avensis

    CubanPete: tie ceny Avensisov v Nemecku su vseobecne hodne vysoke, podobne ako Mazdy 626. Ked nieco s menej ako 100tkm zozenies pod 10000EUR, tak si dobry ;))) Holt, najspolahlivejsie auta na trhu, tak sa niet co cudovat ;)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.03  13:54

    « Re: Toyota Avensis

    Ta 1,8mička líp než 1,6tka nejede a žere to skoro stejně. To už rovnou radši ten 2litr. Jinak s přihlášením by problém nebyl - už mají globální homologaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  11:20

    « Re: Toyota Avensis

    místo ž?:?:e, má být že stejně. Nechápu, jak se mně povedl takový překlep. :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.03  11:19

    « Re: Toyota Avensis

    No, já si taky myslím, že by byla optimální ta 1.8. Problém je, že se do faceliftu nedovážela a tak si myslím, že by byl problém s přihlášením. Ale nevidím do toho, tak mě když tak opravte.


    Jinak díval jsem se na autoscout24.de a mobile.de a když jsem viděl ty ceny, tak si myslím, ž?:?:e z toho stejně nic nebude.

    Myslíte si, že ty ceny tam odpovídají průměru, za kolik se dá auto sehnat i v bazarech, které tam nejsou zastoupeny?


    Dík Honza
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.03  20:16

    « Re: Toyota Avensis

    Nazdar Honzo. Po zkušenostech doporučuju raději koupi silnější verze než je 1.6, protože má lepší dynamiku a téměř stejnou spotřebu. Na 1.6ku se musí více šlapat a pak se spotřeba může vyhoupnout i nad spotřebu 2litru. Nevím jak je to u motorů VVT-i, ale u předchozích to tak bylo. Také není moc dobré kupovat Toyotu ze Švícarska, protože mají velice drahé lamdasondy cca 15tis. Kč, oproti jiným které stojí okolo 4tis. Kč. Ve Švícarsku jsou totiž velice přísné emisní limity a aby se do nich Toyota s těmito staršími motory vešla, používala dost drahé součástky. Jinak skvělé a naprosto spolehlivé auto. Vřele doporučuju.
    Honza
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…