TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: new avensis
to Mitsi: zda se, ze mas pravdu. Ale zda se mi, ze pro tebe by byl i Mercedes SLK asi o *. Mimochodem Mitsubishi jsem mel jenom jedno Galanta r.v. 91 a od ty doby jsem od nich kloudny auto nevidel. Kolega mel L200 - pick up a v zime mu netahalo cerpadlo naftu, byla holt moc zima a to u auta za 900 000,- -
"-- skrytý --" 13.06.03 11:28
« Re: new avensis
Tak jsem se s tím byl svézt (Avensis sedan s přímovstřikovým benz. dvoulitrem v plné výbavě). A jak mne před několika týdny tohle auto nadchlo při "statickém ohledání" (jako by ani nebylo vyrobeno v Evropě, na rozdíl od Mazdy 6, která jakoby ani nebyla vyrobena v Japonsku...), o to více mne zklamala jízdní zkouška. Nechť mne všichni příznivci značky Toyota klidně kamenují, ale ať si laskavě přečtou subjektivní hodnocení člověka, který s pár Toyotami jezdil (Starlet, Carina II, Camry) a vůbec nic proti nim nemá. K podvozku: jízdní vlastnosti srovnatelné s Hondou Accord, přitom o něco pohodlnější (na mne ovšem stále ještě příliš tvrdý); žádné záludnosti v chování (jako u Mazdy 6) se mi ani při sebevětší snaze nepodařilo odhalit (také žádný elektronický systém nelze vypnout...); drobný problém s řízením - nerovnosti vozovky se výrazně přenášejí do volantu, a to včetně potřeby korekce směru, zj. při jízdě ve vyjetých kolejích, kde to v důsledku šířky použitých pneu (225/45x17) nejen táhne ke straně (což vzhledem k pneu považuji za víceméně normální), ale kde se volant současně jakoby kývá (tohle Honda Accord na stejných pneu nedělá) - možná je to příliš lehce jdoucím řízením (to mi rozhodně nevadí), ale příjemné to není. K brzdám: příliš ostrý nástup (omezuje možnost citlivého dávkování účinku, např. při popojíždění v koloně); ruční brzda mínusová (tedy nikoli pro parkování, ale na "dovádivé triky" při jízdě); jinak OK - silný nadprůměr, ovšem na Hondu Accord to nemá... (abych Avensisu nekřivdil - ten Accord má ruční brzdu ještě horší). K motoru: směšný zvuk na volnoběh (jakési cililinkání, které mi k celkově důstojnému projevu vozu nějak nesedí; velmi hlučné větráky chlazení a klimatizace (inu, je to Evropan...); výborný "zátah odspodu", ale "nahoře" se už nic moc neděje; výborně utlumený zvukový projev motoru "dole" se navíc mění v sice ne příliš hlasitý, ale subjektivně dosti nepříjemný projev "nahoře" (člověk má pocit, že "to trápí", tak raději dříve zařadí vyšší kvalt). Převodovka a řazení: řadicí páka jde lehce, výběr rychlostí je jednoznačný, "zamykání" kvaltů rovněž OK; páka samotná je "pro mé tělo" umístěna až příliš vpředu; při vytáčení motoru nad 5000 ot./min. však vibruje! (tohle rozhodně nemohu takovémuto vozu odpustit); zpřevodování se mi jeví jako optimální (trojka jde téměř 150 km/h), jen 5. stupeň by mohl být o něco delší - při 180 km/h točí pětka nějakých 4500 ot./min., což je na motor s poměrně nízko položeným maximem výkonu poměrně dost, ale zase na druhou stranu lze na pětku jet po městě 50 km/h a na dálnici akcelerovat bez potřeby řadit dolů. Interiér: zatím nejlepší "panel budíků", jaký jsem kdy viděl (hezký, přehledný, dobře čitelný, "intuitivní" atd.), super osvětlený (jen nevím, jak je to v noci - tam, kde je obvykle regulační reostat, byla pouze záslepka, tedy žádné "regulační kolečko", a přístrojovka se neztlumila ani po zapnutí světel - možná je tam nějaká automatika...); výborně čitelný displej i ovládání palubního počítače (za poměrně laciný trik však považuji skutečnost, že neumí zobrazit okamžitou spotřebu vyšší než 30 l/100 km a naopak ani nižší než 3,3 l/100 km - tedy při jízdě); z pohledu řidiče špatně čitelný displej autorádia a automatické klimy; ozvučení interiéru "nejlepší dodávanou audiosoustavou" hodnotím jako ubohý průměr - zvuk je výrazně lokalizován do prostoru nohou a nemá "šťávu"; duální automatická klima je "hloupá" (ostatně jako většina autoklim) - nejenže nelze libovolně nastavit poměr mezi podílem vzduchu jdoucího průduchy v přístrojovce a na nohy, ale jakýkoli regulační zásah ruší funkci "auto" (v "auto" režimu prochází vzduch výhradně průduchy "na ksicht", jen v tomto režimu pak funguje automatické udržování nastavené teploty a vnitřní větrák dělá hrozný kravál i po nastavení 23 st. Celsia a ujetí 80 km v "auto" režimu, kdy by snad už měl být interiér dostatečně vychlazen...); volant moc pěkný a dobře "padnoucí do ruky"; ovládání autorádia na volantu ovšem bída - pod velkoplošným gumovým krytem se nacházejí mikrotlačítka, která je třeba nejprve vůbec nahmatat a pak hodně dlouho tisknout, aby se např. ztlumení hlasitosti vůbec "pohlo" - vsadím se, že většina řidičů raději "hmátne" po ovládání přímo na autorádiu, kde je to jednoznačné a hned; obdobně přídavná páčka ovládání tempomatu vpravo pod volantem nefunguje podle mých představ - "set" se aktivuje až po "srovnání rychlosti s nastavením pedálu plynu", tedy ne kdykoli bez ohledu na "tlak řidiče na plynový pedál" (jako třeba v Hondě Accord), reakce na zpomalování či zrychlování pomocí tempomatu je "velmi vlažná", což všechno dohromady výrazně omezuje jeho praktickou využitelnost; ergonomie "posazu řidiče" o chlup lepší než v Hondě Accord, až na sedačku - přes výraznou perforaci kůže v místě styku s tělem mi připadala dost neprodyšná, sedák i opěradlo jsou hodně tvrdé - neumožňují dostatečné "zapadnutí těla"; plasty, čalounění, inkrustace, atd. OK, rozhodně o dost lépe vypadající než "obecná čerň" v Hondě či "obecná šeď" v Mazdě. K jízdě: spojka bez problémů, není ani příliš ostrá (z hlediska záběru) ani přilíš měkká (z hlediska ovládací síly na pedálu), prostě přesně podle mého gusta; položení "plného plynu" hluboko pod úroveň "sešlápnuté spojky" však považuji na poněkud laciný trik ze zásobárny "oblbováků a la VW" - opakovaně jsem musel doregulovávat sedák, abych vůbec na "plný plyn" pravou nohou dosáhnul (v 99% případů totiž seřizuji vzdálenost sedadla od pedálů podle spojky, nikoli podle plynu); motor nemá smysl vytáčet (viz moje poznámky k charakteristice motoru), lépe je dříve "řadit nahoru" (i tak jsem se nedostal na trase 80 km pod 10 l/100 km v průměru); při přeřazování prakticky nepadají otáčky motoru (pochopitelné - to kvůli exhalacím, ale rozhodně divné - chtělo by to zvyknout si); při jízdě ustálenou rychlostí kolem 140 km/h chytá agregát nějakou "vnitřní vibraci" - v periodě cca 0,5 sec. se mění zvukový projev vozu z "bílého šumu" na "basové dunění", tento projev zcela zmizí při "plném plynu" nebo po "vyhození kvaltu" (velmi nepříjemné - neumím si představit trasu 1000 km s tímhle zvukovým doprovodem, asi bych se z toho zbláznil - alternativní řešení: rádio tzv. "na plné pecky", ale výsledek stejný...); malá úroveň aerodynamického hluku (to nízké Cx je znát např. při vyšlápnutí spojky ve vysoké rychlosti, kdy vůz prakticky nezpomaluje); celkově mimořádně nízké jízdní odpory (z toho, s čím jsem doposud jel, asi špička). Moje celkové hodnocení: auto, které rozhodně potěší "klidného uživatele", ale "nechytí u srdce" sportovně založeného řidiče; při jízdě je poznat, že to není "pravý Japonec"; motor s přímým vstřikováním benzínu považuji za "recept na problémy" (sám jezdím s GDI od Mitsubishi, kteréžto motory mají alespoň jakýs takýs sportovní charakter, vč. zvukového projevu). Moje doporučení: "kdo si chce užít", ať si koupí Hondu Accord; kdo chce "od každého kousek", ať si koupí Mitsubishi Galanta (jen pro pořádek podotýkám, že je na trhu už minimálně 6 let a za "novinkami" rozhodně nepokulhává); a kdo měl Carinu E nebo starší typ Avensisu, nechť sáhne po novém - určitě bude nadšen. PS: A teď mě kamenujte! -
« Re: new avensis
Měl jsem 1.6 XLi Liftback r.v.1997(nejzákladnější výbava), přestavěnou na LPG a když jsem jí prodával měla najeto něco přes 130tis. km. Jediné problémy byly stále s LPG. Vždycky to štelovali pak to nějaký čas na LG chodilo a pak zase štelování a štelování. Nakonec mi řekli že tam asi měli namontovat jiný systém, ale že už je auto taré a stálo by mě to zase tak 30tis.Kč. To co jsem na plynu vydělal, to jsem na opravách a údržbě plynového ústrojí zaplatil a navíc jsem kvůli tomu plynu měl i problém to prodat. Nakonec šla do světa za 169tis. Kč, ale nebýt na LPG, prodal bych ji lépe. Nikomu se nedivím. Sám už bych vživotě auto na LPG nechtěl. -
« Re: new avensis
Mám objednaný Avensis Combi D4-D ve výbavě 04. To je včetně Xenonů. Doufám že to bude stejně spolehlivé autíčko jako moje 6 let stará Carina E, kterou jsem nedavno prodal. Nikdy s ní nic nebylo a potřebovala jen pravidelné předepsané výměny oleje a filtrů. -
"-- skrytý --" 28.05.03 11:21
« Re: Design nového Avensisu
To našrot: Naprostý souhlas! Ty litry v absolutním vyjádření nemají vždy úplnou vypovídací schopnost. Navíc není nikde napsáno, zda to bylo spočítáno tzv. "na čistý objem", tj. jako kdybych ten kufr chtěl vyplnit kapalinou (to je mi obvykle dost k ničemu, pokud zrovna neskládám zavazadla do malých igelitových tašek), nebo odměřeno s použitím "ISO hranolů" (to už je o dost lepší, byť o schopnosti auta vozit např. klec na zvířata (samozřejmě se zavřenými 5. dveřmi) to opět mnoho neříká. PS: Onu klec vozím dost často, tak to snad "mám trochu v oku". A v M6 kombi si ji představit umím, kdežto v Avensisu ne. Současně přiznávám, že jsem ji ani do jednoho z uvedených vozů nezkoušel naložit. -
« Re: Design nového Avensisu
Sakra preco vsetci prechadzaju na tie lepiace sady? Podla mna je to cista haluz. Minule mi nejaky dobrak prerazil pneumatiku doma vyrobenym "ventilcekom" s priemerom asi 2cm. Keby som mal len sadu, tak si asi nevrznem... Takto som sahol do kufru, vybral rezervu, za 10 minut bolo secko vybavene a ja som mohol ist dalej rovnakym tempom smer pneuservis. Kufor mam pritom "stvormrtvolovy" ;)) -
"-- skrytý --" 27.05.03 11:06
« Re: Design nového Avensisu
To brázdič: Avensis kombi je sice OK, ale rozhodně to není kombík v pravém slova smyslu (moc toho tam nenaložíš). To M6 přes svůj přinejmenším stejně sportovně laděný vzhled ve verzi kombi už kombíkem opravdu je. Ovšem Accord Tourer je "stěhovákem" se vším všudy (dokonce nemá kvůli úspoře prostoru ani náhradní kolo (žádné!!!), jen soupravu na nouzovou opravu při defektu pneu. Ale zase nemá tolik prostoru na nohy vzadu, jako M6 nebo Avensis. Avensis liftback má naopak silné potíže s prostorem na výšku na zadních sedadlech: měřím 175 cm a hlavu mám zapřenou o zadní okraj střechy, zřejmě kvůli závěsům 5. dveří, které zabírají moc místa. Ve verzi kombi je to zcela bez problémů, sedan je tak "na hraně únosnosti"...