TOYOTA - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • 00 Reagovat !

    foto

    25.06.03  16:10

    « Výrobní závody

    Chtěl bych se pozeptat, ve kterých závodech se vyráběla Corolla. Vím, že Carina E v Anglii, ale u Corolly si nejsem jist. Jedná se o ročníky tak 94-97. Chtěl bych si nechat dovézt nějaké autíčko z EU a na "ne EU" auta jsou podstatně vyšší cla. Corolla by se mi líbila, problém vidím kromě ev. vyššího cla v tom, že jich u nás moc nejezdí. Kdyby to pak člověk někde opřel o strom ... Carina E by nebyla rozhodně špatná, ale je u ní trochu nejistá kvalita. I když to bude asi pořád lepší než Astra nebo Escort či Mondeo, které mi každý nabízí.
    Nabídek Coroll třeba v Annonci není moc a auta jsou také relativně trochu dražší, hlavně, když chce člověk pět dveři.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.06.03  09:21

    « Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)

    "Brázdiči", už jsi někdy s tím Galantem jel? Které statistiky poruchovosti máš na mysli? Ty TUV (ze stanic technické kontroly) nebo TCS či ADAC (z výjezdů k poruchám na silnici)? Proč srovnáváš Carismu a ostatní Mitsubishi (vyrobené jinde, než v Japonsku) s Galantem (vyrobeným v Japonsku)? Toyotě, jako značce brané celkově, v těchto statistikách ostatně rovněž silně vylepšují reputaci modely vyráběné v Japonsku... Ano, Galant je skutečně exot: průměrný spotřebitel si totiž koupí to, co zná a co viděl u souseda, tedy např. Opela (viz doba, kdy byla značka Opel nejprodávanější v řadě evropských zemí - protože Opel měl nejhustší prodejní a servisní síť). Obdobně se stačí podívat k prodejcům Mitsubishi: kolik z nich má v salonu vystaveného Galanta či alespoň propagační materiály k němu? Zato všude člověk uvidí Carismu a Pajero Pinin - "go Europe"! A ještě k těm náhradním dílům: Ano v ČR prodává Denzel náhr. díly za neskutečné ceny. Ale když nahlédneš k Denzelovi do sousedního Rakouska, nemluvě o SRN (kde to už není Denzel), budou ceny vypadat úplně jinak, zejména pak ve srovnání s cenami konkurence. A což teprve, až zjistíš, že např. "origoš" alternátor na Carinu E stojí cca 21 tis. Kč a zcela tentýž u Bosche (firma Bosch ho totiž pro britskou produkci Toyoty dodává, liší se jen štítky) stojí 12 tis. Kč. Kolik stojí alternátor na Galanta, to opravdu nevím - nevím totiž o případu, že by ho kdy vůbec někdo musel měnit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.06.03  18:08

    « Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)

    To je přece blbost. Když by si srovnával třeba nový Acord a Avensis, tam už je to diskutabilní. Acord je lepší na ostrou jízdu a Avensis na pohodlí, ale s Galantem se jdi vycpat. A to už vůbec nemluvím o statistikách poruchovosti, ve kterých je Carisma, Galnat, Pajero a ostatní Mitsubishi na velice špatných pozicích. Vidím to i jako důvod, proč je na silnicích Mitubishi Galant naprostým exotem i když na tom mají podíl i neskutečně drahé náhradní díly, které jsou na Toyotu za polovičku a někdy ani to ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.06.03  12:33

    « Jazdený Avensis.

    Zdravím vás toyoťáci. Chystám sa vymeniť mondeo za iný voz a horúci kandidát je Avensis. Moja predstava je cca. 3-ročný. Chcel by som vás poprosiť o info na čo si dať pozor pri kúpe, čo skontrolovať dôkladnejšie, prípadne čomu sa vyhnúť, čo zvykne odchádzať najskôr. A vôbec aké máte skúsenosti s týmto vozom. Asi skôr benzín ako diesel. Dík za rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.03  13:21

    « Re: new avensis

    To Pablo: v podstate souhlasim, az na porovnani max rychlosti - Avensisu se pres 200 uz moc nechce a neni prijemne s nim takto dlouhodobe jet, zatimco Galant s obycejnym dvoulitrem se pri 200 "teprve projevi" (jinymi slovy: kdyz s nim nejedes 200, tak neni spokojen...). I to ma prece nejakou vypovidaci schopnost o vykonovych parametrech motoru pri (predpokladam) podstatne horsi aerodynamice, nebo snad ne?. Jeste k porovnani podvozku Avensisu se starym Galantem: podle meho nazoru je ten Galant jen o malinko horsi, ale pri podstatne vetsi urovni pohodli (podvozku). Brzdy ma vsak horsi a pasivni bezpecnost uz asi nelze vubec srovnavat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.03  12:18

    « Re: new avensis

    To MITSI-to provnani Avensisu se starsim Galantem muze kulhat prave pro to,ze je mezi nima tolik roku.A pocity byvaj spise subjektivni nez objektivni.Zatah motoru jsi proste nemusel tolik citit kvuli lepsimu podvozku,interieru a aerodynamice.A pokud si pamatuju tak tohle jsi zrovna vychvaloval.A to co jsi hanel byly z meho phledu(bezneho komzervativniho uzivatele) sracicky.Me by to auto proste sedlo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.03  19:45

    « Re: new avensis

    Co to bylo za dealera? Takhle "blbou" zkušenost jsem ještě nikde neměl.Je teda ale vážně zajímavé, že to bylo auto v tak "špatném stavu"... I když, jednou jsem se svez Stilem a prodejce se omlouval, ať neberu v potaz různé vrzání, bouchání a dunění, že to auto už má za sebou přeci jen už 16tis. km... Ještě mě napadlo k tomu motoru - někde jsem četl rozhovor se šéfkonstruktérem a ten říkal, že prostě chtěli udělat ryze evropské auto - a když se podíváš na charakteristiky evropských motorů, tak je to děs, ale marketing zmůže vše a tak si spousta lidí myslí, že jsou to to nejlepší co může být (že nemusí podřazovat při předjíždění apod.), ale že mají takové charakteristiky kvůli tomu, že se evropanům nedaří ve vysokých otáčkách dodržet emise nikdo neříká...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.03  15:42

    « Re: new avensis

    k velkym minusum hondy bych taky hlavne pripocetl moznosti(kombinace) vybavy, takze sem se ani nedomluvil na jizdu......a porizovani noveho auta sem cim dla tim vic meni v komedii :-)......zachvili asi precejen zustanu u mazdy, skoda jenom, ze ta nova m6 nema podvozek avensisu, protoze kombinaci vybavy a diesl motoru mi sedla mnohem vic
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.03  13:50

    « Re: new avensis

    Auto bylo dealera a mělo najeto cca 4 tis. km. Čas od času ho půjčí zájemcům o svezení, ale spíše výjimečně - bylo vidět, že ten dealer ho používá v plném rozsahu i k soukromým účelům (dětská autosedačka, plechovky s Colou, "buzertaška" s doklady i peněženkou (1) atd. Po "mém" svezení následovala pečlivá kontrola "nepoškozenosti", vč. toho, zda-li jsem dolil benzín, který jsem spotřeboval!!! Na "vyspělou cizinu" opravdu neobvyklé, ale zvykám si... Sám jezdím prakticky výhradně s Japonci, proto bych očekával, že nad 4 tis. ot./min. "bouchnou saze". Tady prostě nic! Motor "sice uspokojí, ale nenadchne". Deklarovaným údajům o výkonu a točáku nevěřím - kdyby to bylo moje, nechal bych to změřit (starý klasický dvoulitr z Galanta s podstatně horšími "papírovými údaji" jede o dost líp, hlavně "nahoře"). Pokud má Avensis ruční brzdu bubnovou (nestačil jsem si všimnout), pak je vidět, že ji dealer při jízdě asi nikdy nepoužíval - sám mám na svém vlastním autě totéž (ruční buben, provozní ventilovaný kotouč) a neznám lepší řešení. Ten dvoulitrový Avensis prý bere v průměru tak kolem 10 l/100 km. Ad seřizování osvětlení přístrojovky: tak ta záslepka před levým kolenem asi byla "po nevyužitém seřizování sklonu světlometů" (auto mělo xenony, takže automatické seřizování sklonu). Na vyloženě špatné komunikaci jsem to nezkoušel - v širokém dalekém okolí žádná taková (veřejně přístupná) prostě není...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.03  20:21

    « Re: new avensis

    Hezky ses rozepsal. Kdo s tím autem předtím jezdil a kolik mělo najeto? Je to docela zajímavé, jestli jdou do háje v záruce stejně jako ostatní evropské verze jejich všeho, či jestli je to náhoda. Když jsem tím jel já (taky 2litr, ale kombík), tak jsem žádné pazvuky (od motoru, výfuku, čehokoliv) totiž nepozoroval - měl najeto cca 6500km. Ruční brzda má poněkud delší dráhu (je to dáno tou oblíbenou konstrukcí - hlavní brzdy kotoučové, ruční bubnová), ale zásadní problém, proč se s ní nedá blbnout je ve VSC (když se chceš na štěrku v 60tce otočit do protisměru, tak to zvládne cca do půlky). TRC se vypnout dá - je tam čudlíkasi tak před levým kolenem, VSC ne. S tempomatem jsem nejel (prý se do verzí < 2.4litru nenabízí ani za příplatek, takže...). Pokud jde o podvozek - Accord je "strašně" tvrdý a nesnáší extrémy na špatném povrchu (narozdíl od Avensise) - je to dáno jiným směrem vývoje v Hondě a v Toyotě: Honda má zkušenosti z F1ček, kde jsou dobré tužší pružiny, zatímco Toyota z rally, kde jsou prozměnu lepší "rychlejší" tlumiče. Pokud jde o vytáčení motoru, tak se mi zdál typicky japonsky v celém spektru otáček stejně živý (např. v konkrétním srovnání s kokotávkou 1.8t, se kterou jsem se při projíždě chvíli přetahoval - v nízkých otáčkách měla trochu navrch, ve vysokých to bylo naopak, celková akcelerace stejná do cca 120, pak byl mírně rychlejší Avensis). Ovládání rádia na volantu - k ničemu. Ztmavení a zesvětlení palubky se provádí zcela nelogicky jako v Corolle - čudlíkem na nulování počítadla km... PP - u Toyot zbytečné mínus body, protože si většinou dost vymýšlí (alespoň u průměrné spotřeby), tak jako tak mi PP přijde jako zbytečnost. No a zbytek si už moc nepamatuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.03  15:15

    « Re: new avensis

    Žádný auto pro mne není dost dobrý! Ale teď vážně: Z každého auta bych vzal to, co mi nejvíc na tom či onom vyhovuje, a "nějak bych to zkombinoval" (samozřejmě - jde o pouhou iluzi z kategorie zbožných přání).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.03  14:13

    « Re: new avensis

    to Mitsi: zda se, ze mas pravdu. Ale zda se mi, ze pro tebe by byl i Mercedes SLK asi o *. Mimochodem Mitsubishi jsem mel jenom jedno Galanta r.v. 91 a od ty doby jsem od nich kloudny auto nevidel. Kolega mel L200 - pick up a v zime mu netahalo cerpadlo naftu, byla holt moc zima a to u auta za 900 000,-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.03  11:28

    « Re: new avensis

    Tak jsem se s tím byl svézt (Avensis sedan s přímovstřikovým benz. dvoulitrem v plné výbavě). A jak mne před několika týdny tohle auto nadchlo při "statickém ohledání" (jako by ani nebylo vyrobeno v Evropě, na rozdíl od Mazdy 6, která jakoby ani nebyla vyrobena v Japonsku...), o to více mne zklamala jízdní zkouška. Nechť mne všichni příznivci značky Toyota klidně kamenují, ale ať si laskavě přečtou subjektivní hodnocení člověka, který s pár Toyotami jezdil (Starlet, Carina II, Camry) a vůbec nic proti nim nemá. K podvozku: jízdní vlastnosti srovnatelné s Hondou Accord, přitom o něco pohodlnější (na mne ovšem stále ještě příliš tvrdý); žádné záludnosti v chování (jako u Mazdy 6) se mi ani při sebevětší snaze nepodařilo odhalit (také žádný elektronický systém nelze vypnout...); drobný problém s řízením - nerovnosti vozovky se výrazně přenášejí do volantu, a to včetně potřeby korekce směru, zj. při jízdě ve vyjetých kolejích, kde to v důsledku šířky použitých pneu (225/45x17) nejen táhne ke straně (což vzhledem k pneu považuji za víceméně normální), ale kde se volant současně jakoby kývá (tohle Honda Accord na stejných pneu nedělá) - možná je to příliš lehce jdoucím řízením (to mi rozhodně nevadí), ale příjemné to není. K brzdám: příliš ostrý nástup (omezuje možnost citlivého dávkování účinku, např. při popojíždění v koloně); ruční brzda mínusová (tedy nikoli pro parkování, ale na "dovádivé triky" při jízdě); jinak OK - silný nadprůměr, ovšem na Hondu Accord to nemá... (abych Avensisu nekřivdil - ten Accord má ruční brzdu ještě horší). K motoru: směšný zvuk na volnoběh (jakési cililinkání, které mi k celkově důstojnému projevu vozu nějak nesedí; velmi hlučné větráky chlazení a klimatizace (inu, je to Evropan...); výborný "zátah odspodu", ale "nahoře" se už nic moc neděje; výborně utlumený zvukový projev motoru "dole" se navíc mění v sice ne příliš hlasitý, ale subjektivně dosti nepříjemný projev "nahoře" (člověk má pocit, že "to trápí", tak raději dříve zařadí vyšší kvalt). Převodovka a řazení: řadicí páka jde lehce, výběr rychlostí je jednoznačný, "zamykání" kvaltů rovněž OK; páka samotná je "pro mé tělo" umístěna až příliš vpředu; při vytáčení motoru nad 5000 ot./min. však vibruje! (tohle rozhodně nemohu takovémuto vozu odpustit); zpřevodování se mi jeví jako optimální (trojka jde téměř 150 km/h), jen 5. stupeň by mohl být o něco delší - při 180 km/h točí pětka nějakých 4500 ot./min., což je na motor s poměrně nízko položeným maximem výkonu poměrně dost, ale zase na druhou stranu lze na pětku jet po městě 50 km/h a na dálnici akcelerovat bez potřeby řadit dolů. Interiér: zatím nejlepší "panel budíků", jaký jsem kdy viděl (hezký, přehledný, dobře čitelný, "intuitivní" atd.), super osvětlený (jen nevím, jak je to v noci - tam, kde je obvykle regulační reostat, byla pouze záslepka, tedy žádné "regulační kolečko", a přístrojovka se neztlumila ani po zapnutí světel - možná je tam nějaká automatika...); výborně čitelný displej i ovládání palubního počítače (za poměrně laciný trik však považuji skutečnost, že neumí zobrazit okamžitou spotřebu vyšší než 30 l/100 km a naopak ani nižší než 3,3 l/100 km - tedy při jízdě); z pohledu řidiče špatně čitelný displej autorádia a automatické klimy; ozvučení interiéru "nejlepší dodávanou audiosoustavou" hodnotím jako ubohý průměr - zvuk je výrazně lokalizován do prostoru nohou a nemá "šťávu"; duální automatická klima je "hloupá" (ostatně jako většina autoklim) - nejenže nelze libovolně nastavit poměr mezi podílem vzduchu jdoucího průduchy v přístrojovce a na nohy, ale jakýkoli regulační zásah ruší funkci "auto" (v "auto" režimu prochází vzduch výhradně průduchy "na ksicht", jen v tomto režimu pak funguje automatické udržování nastavené teploty a vnitřní větrák dělá hrozný kravál i po nastavení 23 st. Celsia a ujetí 80 km v "auto" režimu, kdy by snad už měl být interiér dostatečně vychlazen...); volant moc pěkný a dobře "padnoucí do ruky"; ovládání autorádia na volantu ovšem bída - pod velkoplošným gumovým krytem se nacházejí mikrotlačítka, která je třeba nejprve vůbec nahmatat a pak hodně dlouho tisknout, aby se např. ztlumení hlasitosti vůbec "pohlo" - vsadím se, že většina řidičů raději "hmátne" po ovládání přímo na autorádiu, kde je to jednoznačné a hned; obdobně přídavná páčka ovládání tempomatu vpravo pod volantem nefunguje podle mých představ - "set" se aktivuje až po "srovnání rychlosti s nastavením pedálu plynu", tedy ne kdykoli bez ohledu na "tlak řidiče na plynový pedál" (jako třeba v Hondě Accord), reakce na zpomalování či zrychlování pomocí tempomatu je "velmi vlažná", což všechno dohromady výrazně omezuje jeho praktickou využitelnost; ergonomie "posazu řidiče" o chlup lepší než v Hondě Accord, až na sedačku - přes výraznou perforaci kůže v místě styku s tělem mi připadala dost neprodyšná, sedák i opěradlo jsou hodně tvrdé - neumožňují dostatečné "zapadnutí těla"; plasty, čalounění, inkrustace, atd. OK, rozhodně o dost lépe vypadající než "obecná čerň" v Hondě či "obecná šeď" v Mazdě. K jízdě: spojka bez problémů, není ani příliš ostrá (z hlediska záběru) ani přilíš měkká (z hlediska ovládací síly na pedálu), prostě přesně podle mého gusta; položení "plného plynu" hluboko pod úroveň "sešlápnuté spojky" však považuji na poněkud laciný trik ze zásobárny "oblbováků a la VW" - opakovaně jsem musel doregulovávat sedák, abych vůbec na "plný plyn" pravou nohou dosáhnul (v 99% případů totiž seřizuji vzdálenost sedadla od pedálů podle spojky, nikoli podle plynu); motor nemá smysl vytáčet (viz moje poznámky k charakteristice motoru), lépe je dříve "řadit nahoru" (i tak jsem se nedostal na trase 80 km pod 10 l/100 km v průměru); při přeřazování prakticky nepadají otáčky motoru (pochopitelné - to kvůli exhalacím, ale rozhodně divné - chtělo by to zvyknout si); při jízdě ustálenou rychlostí kolem 140 km/h chytá agregát nějakou "vnitřní vibraci" - v periodě cca 0,5 sec. se mění zvukový projev vozu z "bílého šumu" na "basové dunění", tento projev zcela zmizí při "plném plynu" nebo po "vyhození kvaltu" (velmi nepříjemné - neumím si představit trasu 1000 km s tímhle zvukovým doprovodem, asi bych se z toho zbláznil - alternativní řešení: rádio tzv. "na plné pecky", ale výsledek stejný...); malá úroveň aerodynamického hluku (to nízké Cx je znát např. při vyšlápnutí spojky ve vysoké rychlosti, kdy vůz prakticky nezpomaluje); celkově mimořádně nízké jízdní odpory (z toho, s čím jsem doposud jel, asi špička). Moje celkové hodnocení: auto, které rozhodně potěší "klidného uživatele", ale "nechytí u srdce" sportovně založeného řidiče; při jízdě je poznat, že to není "pravý Japonec"; motor s přímým vstřikováním benzínu považuji za "recept na problémy" (sám jezdím s GDI od Mitsubishi, kteréžto motory mají alespoň jakýs takýs sportovní charakter, vč. zvukového projevu). Moje doporučení: "kdo si chce užít", ať si koupí Hondu Accord; kdo chce "od každého kousek", ať si koupí Mitsubishi Galanta (jen pro pořádek podotýkám, že je na trhu už minimálně 6 let a za "novinkami" rozhodně nepokulhává); a kdo měl Carinu E nebo starší typ Avensisu, nechť sáhne po novém - určitě bude nadšen. PS: A teď mě kamenujte!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.03  10:15

    « new avensis

    este stale nikomu neprisla? necaka sa nejak dlho?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.03  06:08

    « Re: new avensis

    Měl jsem 1.6 XLi Liftback r.v.1997(nejzákladnější výbava), přestavěnou na LPG a když jsem jí prodával měla najeto něco přes 130tis. km. Jediné problémy byly stále s LPG. Vždycky to štelovali pak to nějaký čas na LG chodilo a pak zase štelování a štelování. Nakonec mi řekli že tam asi měli namontovat jiný systém, ale že už je auto taré a stálo by mě to zase tak 30tis.Kč. To co jsem na plynu vydělal, to jsem na opravách a údržbě plynového ústrojí zaplatil a navíc jsem kvůli tomu plynu měl i problém to prodat. Nakonec šla do světa za 169tis. Kč, ale nebýt na LPG, prodal bych ji lépe. Nikomu se nedivím. Sám už bych vživotě auto na LPG nechtěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.03  20:42

    « Re: new avensis

    Tos měl teda štěstí s tou Carinou - máme rodinnou stejnou a prvních 70tis. km s ní byli jen problémy, teď už je cca 130tis. km v pohodě.. Cos měl za verzi a kolik jsi za ní dostal?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.06.03  22:34

    « Re: new avensis

    Mám objednaný Avensis Combi D4-D ve výbavě 04. To je včetně Xenonů. Doufám že to bude stejně spolehlivé autíčko jako moje 6 let stará Carina E, kterou jsem nedavno prodal. Nikdy s ní nic nebylo a potřebovala jen pravidelné předepsané výměny oleje a filtrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.03  09:37

    « Re: new avensis

    btw: co budes mat za motor a vybavu? a prevedenie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.03  09:37

    « Re: new avensis

    daj potom hned vediet. teda po prvej stovke km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.03  21:21

    « Re: new avensis

    Čekám ho každým dnem :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…