TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 27.06.03 15:04
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Mitsi: člověče, s Carinou máme najeto už 206tis. km, 70% po Praze a dost po polních cestách, s výfukem pod nápravou a je tam pořád původní. Na Corolle s výfukem nad nápravou mám 250tis. km a výfuk je tam třetí (pravda, druhým byl jakýsi Bosal, protože byl tenkrát o půlku levnější než originál, ale místo 170tis. vydržel 35tis. km, teď je tam zase originál, protože byl o půlku levnější než neoriginál ;o) ). Jinak myslím, že Carina II měla výfuk nad nápravou (stejně jako všechny modely stejných let), stejně jako současníci CarinyE mají výfuk pod nápravou. -
"-- skrytý --" 27.06.03 09:33
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Jezdil jsem se Starletem 1.3, Carinou II 2.0 a Camry 2.2. S žádným z těchto vozů jsem sice nenajezdil 170 tis. km po Praze, ale také se nejednalo pouze o "krátkodobé svezení": s každým z nich jsem pár tisíc km absolvoval, převážně na dlouhých trasách. A moje hodnocení? Super kvalitní spotřebák bez šťávy a charakteru pro průměrného zákazníka bez zvláštních (ve smyslu specifických) nároků. PS: Toto mé hodnocení vychází z osobních praktických zkušeností z používání (ve stejném režimu) minimálně tuctu dalších vozů, nemluvě o krátkodobých svezeních (samozřejmě za volantem) s desítkami dalších vozů. -
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Mrzí mě že nemam více času, ale alespoň v rychlosti. Na Carině jsem najel 170tis km a to 90% po Praze. S výfukem jsem nikdy žádný problém neřešil. A sěma kvalitama Galantu to nepřeháněj. Myslím že vůbec netušíš co je to Toyota. Naštěstí to ale ví ta obrovská spousta lidí co si je kupuje a těch pár lidí co si koupí třeba Galanta, to jsou podle mého lidé co trpí utkvělou představou že tam kde končí auto začíná Mitsubishi :-) Nic ve zlém, ale takových lidí bys asi moc nenašel. -
"-- skrytý --" 26.06.03 09:14
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Originál japonský alternátor od Densa na Carinu E opravdu existuje, ale cestou jeho výměny za "taky originál" Bosch jdou pouze ochotné značkové servisy v rámci záruky. Cenu neznám, ale dostalo se mi komentáře, že by to normální smrtelník nezaplatil. Ostatně takto se údajně řeší většina technických problémů u evropských Toyot v rámci záruky: za původní evropské díly se tam prostě šoupnou japonské (naštěstí prakticky ke všemu prý existují japonské ekvivalenty). Já holt dávám přednost tomu, aby tam ty japonské díly byly už z výroby - a v tom je ten rozdíl! PS: Majitelé Toyot (Carina, Camry...), přiznejte, kolikrát se vám podařilo urvat celý výfukový trakt díky naprosto nesmyslně nízko položené trubce výfuku v oblasti zadní nápravy? Vím o jednom případu, kdy "obrubník byl pevnější" a oprava stála několik desítek tisíc Kč (celé to bylo hnuté/poškozené až po spojení sběrného výfukového potrubí s hlavou motoru)! Cožpak firemní konstruktéři Toyoty nedokázali vymyslet vedení výfuku "horem" (nad nápravou) nebo "bokem", resp, proč se na to zmohli až u nové generace Avensisu? Zde je pak samozřejmě podstatný cenový rozdíl mezi prakticky rovnou trubkou výfuku u Toyoty (kterou v případě potřeby dokáže ze "spotřebáku" upravit každý) a cenou téhož dílu pro Mitsibishi (kde se jedná o komplikovanou tvarovku, kterou si tzv. "na koleně" nevyrobíš). Inu, není všechno zlato, co se třpytí... A ještě k té jízdě: Ano, běžný spotřebit kvality Galanta pravděpodobně neocení. Ty se totiž začnou projevovat až při jízdě tzv. "na doraz" (tam, kde Galant "začíná", konkurence už "končí"). Kdo takto nikdy nejezdí, pak ho asi Galant neosloví více, než kterékoli jiné auto stejné třídy. -
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Já jsem měl Carinu E 1.6 XLi 5 a půl roku a za celou dobu jsem jen vyměnil brzdové destičky v 97 tis. km a jinak mi měnili jen oleje filtry a rozvoďák při předepsaných kontrolách, ale byl to služebák. Jednou mi ho zboural zaměstnanec a 2x šikovné ženy za volantem a vím co stály opravy. Přední blatník 1.100,- přední světlo 3.400,- a dál si nepamatuju, ale koukal se na to kamarád ze Škodovky a divil se že až na haubnu, byly všechny díly výrazně levnější než třeba na Oktávku. Jen haubna stála téměř stejně cca 12.000,- (uvádím ceny bez DPH). Jesli ti říká něco jméno Libor Valenta (bývalý automobilový závodník-můj známý), tak ten měl Mitsubishi Galant cca rok a pak ho prodal, protože s ním nebyl spokojen po stránce jízdních vlastností, ale dorazila ho cena 90.000,- za opravu ťuknutého zadního blatníku a ostatní ceny dílů, které bylo občas nutné měnit byly poslední kapkou. Vyměnil to za Peugeot 406 a ač toto auto považuji za dosti poruchové, má lepší jízdní vlastnosti něž Galant. Nakonec statistiky spolehlivosti TUV hovori o vozech Mitsubishi dost trbce a to i o Galantu. Mimochodem Galantem jsem párkrát jel a neuchvátil mě ničím mimořádným. -
"-- skrytý --" 25.06.03 17:00
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
Mitsi: nám když na CariněE odešel alternátor (Bosch...), tak nám říkali, že nový (Denso...) stojí necelých 50tis... Ale byla v záruce, takže to nestálo nic. BTW: tatík Galanta měl (toho ještě před tím krásně kulatým, jak byl docela podobný Lanceru) ve státech (měl dokonce i 4WS, jestli ho dělali (a když ne 4WS, tak 4WD?)) a nemohl si ho vynachválit. Až na to, že mu asi dvakrát při podřazení z D na 2jku skočila zpátečka a že mu shnily v garáži přes zimu, kdy tam nebyl, vyhřívané sedačky. -
"-- skrytý --" 25.06.03 16:55
« Re: Výrobní závody
Corolla se, pokud vím, až do současného modelu vyráběla v Japonsku (kombík nebo poslední face-lifted modely možná ne). Dneska se hatchbacky vyrábějí ve Francii, sedan a kombi v Turecku a Verso by mělo být ještě japonské (ale nevím to jistě). Jinak když se budeš koukat po VINech, tak japonské začíná J, anglické S, francouzské V. Jinak s tím clem je to tak, že na EU auta cla nejsou vůbec a na neEU auta jsou asi 17 nebo 19% (myslím, že to číslo tak nějak je). -
« Výrobní závody
Chtěl bych se pozeptat, ve kterých závodech se vyráběla Corolla. Vím, že Carina E v Anglii, ale u Corolly si nejsem jist. Jedná se o ročníky tak 94-97. Chtěl bych si nechat dovézt nějaké autíčko z EU a na "ne EU" auta jsou podstatně vyšší cla. Corolla by se mi líbila, problém vidím kromě ev. vyššího cla v tom, že jich u nás moc nejezdí. Kdyby to pak člověk někde opřel o strom ... Carina E by nebyla rozhodně špatná, ale je u ní trochu nejistá kvalita. I když to bude asi pořád lepší než Astra nebo Escort či Mondeo, které mi každý nabízí.
Nabídek Coroll třeba v Annonci není moc a auta jsou také relativně trochu dražší, hlavně, když chce člověk pět dveři. -
"-- skrytý --" 25.06.03 09:21
« Re: Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
"Brázdiči", už jsi někdy s tím Galantem jel? Které statistiky poruchovosti máš na mysli? Ty TUV (ze stanic technické kontroly) nebo TCS či ADAC (z výjezdů k poruchám na silnici)? Proč srovnáváš Carismu a ostatní Mitsubishi (vyrobené jinde, než v Japonsku) s Galantem (vyrobeným v Japonsku)? Toyotě, jako značce brané celkově, v těchto statistikách ostatně rovněž silně vylepšují reputaci modely vyráběné v Japonsku... Ano, Galant je skutečně exot: průměrný spotřebitel si totiž koupí to, co zná a co viděl u souseda, tedy např. Opela (viz doba, kdy byla značka Opel nejprodávanější v řadě evropských zemí - protože Opel měl nejhustší prodejní a servisní síť). Obdobně se stačí podívat k prodejcům Mitsubishi: kolik z nich má v salonu vystaveného Galanta či alespoň propagační materiály k němu? Zato všude člověk uvidí Carismu a Pajero Pinin - "go Europe"! A ještě k těm náhradním dílům: Ano v ČR prodává Denzel náhr. díly za neskutečné ceny. Ale když nahlédneš k Denzelovi do sousedního Rakouska, nemluvě o SRN (kde to už není Denzel), budou ceny vypadat úplně jinak, zejména pak ve srovnání s cenami konkurence. A což teprve, až zjistíš, že např. "origoš" alternátor na Carinu E stojí cca 21 tis. Kč a zcela tentýž u Bosche (firma Bosch ho totiž pro britskou produkci Toyoty dodává, liší se jen štítky) stojí 12 tis. Kč. Kolik stojí alternátor na Galanta, to opravdu nevím - nevím totiž o případu, že by ho kdy vůbec někdo musel měnit. -
« Srovnání nového Avensisu s Galantem :-)
To je přece blbost. Když by si srovnával třeba nový Acord a Avensis, tam už je to diskutabilní. Acord je lepší na ostrou jízdu a Avensis na pohodlí, ale s Galantem se jdi vycpat. A to už vůbec nemluvím o statistikách poruchovosti, ve kterých je Carisma, Galnat, Pajero a ostatní Mitsubishi na velice špatných pozicích. Vidím to i jako důvod, proč je na silnicích Mitubishi Galant naprostým exotem i když na tom mají podíl i neskutečně drahé náhradní díly, které jsou na Toyotu za polovičku a někdy ani to ne. -
« Jazdený Avensis.
Zdravím vás toyoťáci. Chystám sa vymeniť mondeo za iný voz a horúci kandidát je Avensis. Moja predstava je cca. 3-ročný. Chcel by som vás poprosiť o info na čo si dať pozor pri kúpe, čo skontrolovať dôkladnejšie, prípadne čomu sa vyhnúť, čo zvykne odchádzať najskôr. A vôbec aké máte skúsenosti s týmto vozom. Asi skôr benzín ako diesel. Dík za rady. -
"-- skrytý --" 17.06.03 13:21
« Re: new avensis
To Pablo: v podstate souhlasim, az na porovnani max rychlosti - Avensisu se pres 200 uz moc nechce a neni prijemne s nim takto dlouhodobe jet, zatimco Galant s obycejnym dvoulitrem se pri 200 "teprve projevi" (jinymi slovy: kdyz s nim nejedes 200, tak neni spokojen...). I to ma prece nejakou vypovidaci schopnost o vykonovych parametrech motoru pri (predpokladam) podstatne horsi aerodynamice, nebo snad ne?. Jeste k porovnani podvozku Avensisu se starym Galantem: podle meho nazoru je ten Galant jen o malinko horsi, ale pri podstatne vetsi urovni pohodli (podvozku). Brzdy ma vsak horsi a pasivni bezpecnost uz asi nelze vubec srovnavat. -
« Re: new avensis
To MITSI-to provnani Avensisu se starsim Galantem muze kulhat prave pro to,ze je mezi nima tolik roku.A pocity byvaj spise subjektivni nez objektivni.Zatah motoru jsi proste nemusel tolik citit kvuli lepsimu podvozku,interieru a aerodynamice.A pokud si pamatuju tak tohle jsi zrovna vychvaloval.A to co jsi hanel byly z meho phledu(bezneho komzervativniho uzivatele) sracicky.Me by to auto proste sedlo... -
"-- skrytý --" 14.06.03 19:45
« Re: new avensis
Co to bylo za dealera? Takhle "blbou" zkušenost jsem ještě nikde neměl.Je teda ale vážně zajímavé, že to bylo auto v tak "špatném stavu"... I když, jednou jsem se svez Stilem a prodejce se omlouval, ať neberu v potaz různé vrzání, bouchání a dunění, že to auto už má za sebou přeci jen už 16tis. km... Ještě mě napadlo k tomu motoru - někde jsem četl rozhovor se šéfkonstruktérem a ten říkal, že prostě chtěli udělat ryze evropské auto - a když se podíváš na charakteristiky evropských motorů, tak je to děs, ale marketing zmůže vše a tak si spousta lidí myslí, že jsou to to nejlepší co může být (že nemusí podřazovat při předjíždění apod.), ale že mají takové charakteristiky kvůli tomu, že se evropanům nedaří ve vysokých otáčkách dodržet emise nikdo neříká... -
« Re: new avensis
k velkym minusum hondy bych taky hlavne pripocetl moznosti(kombinace) vybavy, takze sem se ani nedomluvil na jizdu......a porizovani noveho auta sem cim dla tim vic meni v komedii :-)......zachvili asi precejen zustanu u mazdy, skoda jenom, ze ta nova m6 nema podvozek avensisu, protoze kombinaci vybavy a diesl motoru mi sedla mnohem vic -
"-- skrytý --" 14.06.03 13:50
« Re: new avensis
Auto bylo dealera a mělo najeto cca 4 tis. km. Čas od času ho půjčí zájemcům o svezení, ale spíše výjimečně - bylo vidět, že ten dealer ho používá v plném rozsahu i k soukromým účelům (dětská autosedačka, plechovky s Colou, "buzertaška" s doklady i peněženkou (1) atd. Po "mém" svezení následovala pečlivá kontrola "nepoškozenosti", vč. toho, zda-li jsem dolil benzín, který jsem spotřeboval!!! Na "vyspělou cizinu" opravdu neobvyklé, ale zvykám si... Sám jezdím prakticky výhradně s Japonci, proto bych očekával, že nad 4 tis. ot./min. "bouchnou saze". Tady prostě nic! Motor "sice uspokojí, ale nenadchne". Deklarovaným údajům o výkonu a točáku nevěřím - kdyby to bylo moje, nechal bych to změřit (starý klasický dvoulitr z Galanta s podstatně horšími "papírovými údaji" jede o dost líp, hlavně "nahoře"). Pokud má Avensis ruční brzdu bubnovou (nestačil jsem si všimnout), pak je vidět, že ji dealer při jízdě asi nikdy nepoužíval - sám mám na svém vlastním autě totéž (ruční buben, provozní ventilovaný kotouč) a neznám lepší řešení. Ten dvoulitrový Avensis prý bere v průměru tak kolem 10 l/100 km. Ad seřizování osvětlení přístrojovky: tak ta záslepka před levým kolenem asi byla "po nevyužitém seřizování sklonu světlometů" (auto mělo xenony, takže automatické seřizování sklonu). Na vyloženě špatné komunikaci jsem to nezkoušel - v širokém dalekém okolí žádná taková (veřejně přístupná) prostě není... -
"-- skrytý --" 13.06.03 20:21
« Re: new avensis
Hezky ses rozepsal. Kdo s tím autem předtím jezdil a kolik mělo najeto? Je to docela zajímavé, jestli jdou do háje v záruce stejně jako ostatní evropské verze jejich všeho, či jestli je to náhoda. Když jsem tím jel já (taky 2litr, ale kombík), tak jsem žádné pazvuky (od motoru, výfuku, čehokoliv) totiž nepozoroval - měl najeto cca 6500km. Ruční brzda má poněkud delší dráhu (je to dáno tou oblíbenou konstrukcí - hlavní brzdy kotoučové, ruční bubnová), ale zásadní problém, proč se s ní nedá blbnout je ve VSC (když se chceš na štěrku v 60tce otočit do protisměru, tak to zvládne cca do půlky). TRC se vypnout dá - je tam čudlíkasi tak před levým kolenem, VSC ne. S tempomatem jsem nejel (prý se do verzí < 2.4litru nenabízí ani za příplatek, takže...). Pokud jde o podvozek - Accord je "strašně" tvrdý a nesnáší extrémy na špatném povrchu (narozdíl od Avensise) - je to dáno jiným směrem vývoje v Hondě a v Toyotě: Honda má zkušenosti z F1ček, kde jsou dobré tužší pružiny, zatímco Toyota z rally, kde jsou prozměnu lepší "rychlejší" tlumiče. Pokud jde o vytáčení motoru, tak se mi zdál typicky japonsky v celém spektru otáček stejně živý (např. v konkrétním srovnání s kokotávkou 1.8t, se kterou jsem se při projíždě chvíli přetahoval - v nízkých otáčkách měla trochu navrch, ve vysokých to bylo naopak, celková akcelerace stejná do cca 120, pak byl mírně rychlejší Avensis). Ovládání rádia na volantu - k ničemu. Ztmavení a zesvětlení palubky se provádí zcela nelogicky jako v Corolle - čudlíkem na nulování počítadla km... PP - u Toyot zbytečné mínus body, protože si většinou dost vymýšlí (alespoň u průměrné spotřeby), tak jako tak mi PP přijde jako zbytečnost. No a zbytek si už moc nepamatuju.