TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Pallas
To Risa: prepáč, nemohol som napísať, mal som málo času. Len teraz som sa vrátil zo služobky. Čo sa týka jazdných vlastností Avensisa, bolo to na jednej takej akcii, kde sme jazdili asi 17 km okruh (okresky pri Jihlave), a bolo tam asi desať rozličných áut. Všetky zapožičané od importérov (od 1500 do 10.000 tis. km na tachometri). Najlepšia z toho čo tam bolo mi pripadala Xantia, tá sedela ako pribitá (a to tam ešte nebola Activa), a pritom pruženie bolo velmi komfortné. Potom tá 406-ka, tá bola tiež vynikajúca, len sa oproti Xantii trochu viac nákláňala. Dobre sedel aj nadupaný Golf 4.generácie 1.8T na gumách 16''', na trochu horšej ceste sa však triasol ako rebrinák a odskakoval. Passat bol niekde uprostred, príliš ma nepresvedčil (myslím, že je to dosť ťažké auto). Nepamätám si všetko, čo tam bolo, viem že tam bola jedna z prvých nových Astier v ČR, a že ju tam niekto totálne rozbil (vyletel mimo cesty a oprel ju o strom). Tá je taká dosť vysoká, a aj ťažisko ako keby mala vyššie, než iné autá. No a nesmiete sa na mňa uraziť, najhoršie z toho všetkého čo tam bolo (čo sa týka podvozka) bola Octavia a Avensis. Octavia je absolútne nevypočítateľná, ten previs za zadnými kolesami ju dokáže rozkývať po prudšej zmene smeru, a je umenie ju zase ustáliť. (Naviac potom, keď sme sa vymenili, som si dobre otrieskal lýtkové kosti o tú debilnú schránku , ktorá zavadzia pred nohami spolujazdca, lebo kamoš skúšal zaflekovať asi zo 120 km/h. Celkovo je tam málo miesta, k tomu všelijaké pazvuky a sedadlá tvrdé ako drevo obtiahnuté plátnom - brrrr...) Avensis: sedel som vzadu, keď kamaráta napadlo vyskúšať tzv. losí test. To ste ešte nezažili: auto klaklo na jednej strane asi na dorazy pruženia, prednú gumu skoro vyzulo a ja som sa díval bočným oknom na cestu podo mnou (okolo lipy tak 1 m v priemere). Kamarátovi sa na volante skoro zauzlili ruky, ale podarilo sa mu to zrovnať tak, že sme nešli na búdku (je profesionál), no a zrazu ten istý náklon, ale na opačnú stranu ! Normálne som cítil, že sa dvíham od zeme aj s celým autom.Nebudem to popisovať dopodrobna, ale bol to šok. Jazdil som s všeličím, kamarát tiež, ale toto sa mi ešte s nijakým auto nestalo. Skúšali sme to isté s viacerými autami, ale okrem Octavie (tá má na to nárok, má malý rázvor a dlhé previsy) to žiadne iné auto neurobilo (ani predtým na iných akciách). Potom sme zobrali toho Avensisa do parády, a skúšali sme všeličo možné (žiadne extrémnosti) a zhodli sme sa na tom, že to auto má vážne problémy s jazdnou stabilitou. Pri nájazde do zákruty je najprv nedotáčavé (teda nechce sa mu viac točiť do zákruty a chcelo by ísť viacej priamo), zrazu klakne na predné koleso, zadné vnútorné ide do výšky a začne vás predbiehať kufor (pretáčavosť ?!), a k tomu sklon na hranici prevrátenia. No a to auto sa nedokáže silou motora 2.0 l z toho dostať, jedine za pomoci ručnej brzdy ! Nie som na Toyoty vysadený, ale týmto ma totálne sklamala. Najmä tým, že celý tento jav závisí aj od toho, ako je auto naložené - čím je viacej ludí vzadu, tým je to horšie. Neviem si predstaviť, čo taká rodinka plne naložená cestou na dovolenku. Verím tomu, že bežný vodič - amatér, v takej chvíli nestihne zareagovať. Viem, že niečo podobné robia aj iné autá, ale nie tak nepredvídateľne a zákerne, a naviac ináč reagujú na korekcie volantom, takže nie je až taký problém auto zase ustáliť. Aké máte skúsenosti s Avensisom vy? -
« Re: Toyota a krása - dve rozdielne slová?
Kluci se uz vyjadrili. Ted tedy ja! Zaplat panbu, ze vsichni lidi nemaj stejnej vkus, nedokazu si predstavit, ze by treba vsechny baby chodily uplne stejny. A v tom je ten puvab. Ja jsem z nove Corolly taky nebyl nijak nadcenej, ale uz jsem si nani zvykl a libi se me, Avenesis je to same. Ja jsem zvykli na sportaka, takze uz v prosinci roku 1997 jsem byl ten co kritizoval podvozek Avensisu. Ale co, to je auto uplne jine kategorie takze je s tim nutno pocitat. Ve srovnani se 406 nevim, nikdy jsem v tom nejel a ani netouzim, jsem dost konzervativni co se znacky tyce (HOP i Risa potvrdi). -
« Re: Toyota a krása - dve rozdielne slová?
Hmm rozhodně nám myslim nevadí když někdo má něco proti a chce se o tom bavit pokuď možno slušně a ne jak někdo kdo o tom ví prd a jen tu něco plácne. Takže jsme naopak rádi, že tu taky někdo řekne něco proti Toyotě :)) K tomu desingu je fakt, že se někomu nelíbý nová corolla. No musim uznat i já /i když nerad/, že to s tou nekonvenčností asi přeháněj. Je to otázka vkusu někdo je z ní hotovej někdo zvrací. Hodně lidem se třeba nelíbý i Focus a mě třeba jo i když Ford bych nechtěl ani zadarmo. Avensis mi příde jako vysloveně hezkej, ale stejně jako Hop jsem hotovej s té situace co popisuješ. Je jasný, že když má auťák říditelnou zadní nápravu tak chování v zatačkách je výrazně lepší. Avensis dostal totiž při vývoji úplně novou nápravu, zaměřenou na špičkové jízdní vlastnosti. Není rozhodně tvrdej, ale proč taky když je to rodiný nebo spíš pro podnikatele, hlavně zaměřený na pohodlý. Nejel si taky náhodou na podhuštěnejch gumách nebo s "mrtvejma" tlumičema. Rozhodně se naklání, ale to je daný těma tlumičema a neznamená to, že je nestabilní. Má hydro-pneumatický tlumiče. -
« Re: Toyota a krása - dve rozdielne slová?
No, je pravda, ľe ne vąechny Toyoty se mi líbí. Logicky. Ale na jejich obranu bych chtěl říci dvě věci. Zaprvé vzhled tvoří jen část přitaľlivosti auta - ta větąí část se projeví aľ kdyľ si na to auto člověk zvykne. A za druhé, nelíbí se mi téměř výhradně modely dělané pro evropu. Větąina japonských nebo amerických se mi líbí. A pak jsou tu vyloľeně krásná auta jako je třeba Celica nebo Supra. Co povaľuju za mnohem závaľnějąí je tvoje porovnání Avensisu a 406ky. Je fakt, ľe 406ka má samořiditelnou nápravu - a to je zřejmě ten důvod, proč sedí lépe. Měl si moľnost ověřit jeątě jiné auto podobné kategorie v podobné situaci? Jde mi o to, jestli je Peugeot tak dobrý nebo Avensis tak ąpatný. -
« Toyota a krása - dve rozdielne slová?
Vážení, vidím že toto fórum je jedno z nafrekventovanejších, tak som sem zavítal. Vidím však, že tu je to len debata v trojici - Martin, Ríša a Hop - asi všetci fanatici do Toyot.
Čo však, keby som pichol do osieho hniezda a dal vám otázku: myslíte si že sú Toyoty pekné? Z vlastnej skúsenosti viem, že napr. Corolla 5-dver. sa nepáči takmer nikomu (viď fórum Najhnusnejšie auto), čo mi potvrdzujú aj ludia v mojom okolí. RAV 4 - teda hlavne krátka verzia - to isté. No a dnes sme s kolegami cestou na obed obzerali na parkovisku Avensis kombi - no comment... Tak zhovadiť ten zadok by dokázal málokto...
Neberte to tak, že vám kazím diskusiu. Ak niekto z vás 3 napíše, že sem nemám písať, tak nebudem. Berte to len ako postreh tých, ktorí nie sú fanatikmi Toyoty (BTW: ja sám som sa v Avensise skoro zabil, dôvod: nesedí na ceste. Bol som totiž zvyknutý na P 406, a nevedel som, že vyhýbací manéver vo vyššej rýchlosti, ktorý 406-ke nerobí problém, Avensis proste neznesie. V tomto sa Avensisu vyrovná Octavia, a na tú proste nemám dobré slovo.). Očakávam Vaše reakcie !!! -
« Re: pořadí
McRae jede velmi dobre a Focus taky jede. Vubec bych rekl z toho co jsem zatim videl, ze nejlepe pripraveny na sezonu jsou Ford a pak Toyota. Subaru ma letos bohuzel moc smuly a Mitsubishi o tom radsi psat nebudu, protoze chovani jejich prvniho jezdce je .......
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!