TOYOTA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: AUTORECENZE
to Brazdic: zas to s tim radiem v Mazde nehrot, ja tam mam changer v palubce na 6 CD a system od firmy BOSE, coz neni az tak spatny vyrobce elektroniky. Avensis je pekny auto, ale ze by tam byl zas tk ohromujici rozdil mezi tema dvema autama? Mimochodem ja bych si Toyotu nekoupil uz kvuli tomu mdlymu naftovymu motoru 115 PS. V dnesni dobe maj vsichni ve dvoulitru minimalne 130 PS. Jinak se rozepisovat nebudu, Toyota je pekna. -
« to našrot
To snad ani nebude potřeba :). V mem autosháněcím rauši jsem pripadl na super zachovalou Celicu (starší majitel, naj. 81 tisic), mam od toho fotky a chtel jsem jeste videt vnitrek. Pojedu se na to podivat nekdy v tydnu, nicmene jsem chtel mit aspon predstavu, jaky to ma budiky ;-).
Jestli se chces mrknout, tak je to na:
www.kfl.cz/kfl/pix/celica/celica1.jpg
www.kfl.cz/kfl/pix/celica/celica2.jpg
www.kfl.cz/kfl/pix/celica/celica3.jpg
www.kfl.cz/kfl/pix/celica/celica4.jpg
Chlapik za to chce 270, ale zkusim ho stahnout na 250, prip. 240. Tabulkova hodnota je 260 a navic tam ma nejakej problem se synchronem na trojce. Za studena tam pry jde blbe, kdyz se to zahreje, je to ok ..
-
"-- skrytý --" 08.11.03 20:31
« Re: AUTORECENZE
Do nafťáků se dává olej, který snese větší zátěž - mimo označení podle SAE (to xW-xx) by mělo být na oleji ještě označení podle API, což je Sx a Cy, kde x a y jsou písmena od A dál a čím dále od A, tím lepší olej. A to S znamená, že je pro benzínový motor a snese tam zátěž x a C že je i pro vznětový a snese jinou zátěž. Nebo tam může být ještě označení podle ACEA - podobně jako výše uvedené, akorát oleje pro benzínové motory mají TGx a vznětové TPDx, kde x je číslo od 1 dál a zase platí čím větší, tím víc toho ten olej snese. A na závěr ještě na oleji bývá, jestli tam jsou nějaké přímesi: AO (antioxidanty), DD (detergenty a disperzanty - v minerálních olejích, udržují ty nabalené částice líp rozptýlené), PK (protikorozní aditiva), PO (protiotěrová aditiva) a EP nebo PP (pro extrémě vysoké tlaky - ty se používají do některých převodovek a hypoidních rozvodovek). Ovšem nejsem si jistý, jestli je to označení aditiv i mezinárodní nebo jen české... -
« Re: AUTORECENZE
To SirAnton: Tak u nás je Mazda 6 o dost levnější než Avensis, navíc mi na ni hned nabízeli slevu asi 50tis. Kč a přes kamaráda bych ji mohl mít dokonce se slevou 90tis. Kč. Na Avensis jsem dostal slevu jen 30tis a to tam mám známého a už jsem u nich navíc kupoval druhou Toyotu. Mazda 6 mě ale nenatchla podvozkem a zklamaly mě různé detaily a použité materiály. Dokonce i audio, které sice mělo CD changer, hrálo dost uboze. Avensis je oproti M-6 hotová koncertní síň. -
« Re: AUTORECENZE
To oddie: Na obdiv to nedávám, ale manuál mám v předním kaslíku auta a jak se znám tak už ho asi nikdy neotevřu, ale ty specifikace olejů mi nikdy nebyly zcela jasné a tak jsem vždy dával na doporučení kamaráda. Například do Cariny jsem lil jen Castrol RS. Někdo mi ale kdysi říkal že se do dieslu leje jiný olej než do benzínu a tak jsem se jen chtěl zeptat jaký je vhodný. Když je ti za těžké odpovědět, tak se holt zeptám kamaráda v Toyotě nebo v Opelu. Benzínů už jsem měl hodně, ale diesla jsem měl jen jednou (P-205)a to tak krátce, že jsem v něm olej ani nestačil vyměnit. Nebo to nevíš taky :-) -
"-- skrytý --" 06.11.03 12:38
« Re: AUTORECENZE
Brázdič: člověče, nechápu proč se tady ptáš, jaká olej do toho bude vhodný, když máš to auto nové a v papírech k tomu tutově bude specifikace, a nadto, jak píšeš, máš známého v servisu, který by to měl vědět líp, než nějaké internetové postavičky??? Nebo to píšeš jen proto, abys mohl dát na odiv, že máš zdroj oleje 100/litr? Hm, to nejsi sám... -
modus ponens 06.11.03 12:15
« Re: AUTORECENZE
to Brázdič: No, na Slovensku je cenova politika tytoty ina ako v CZ. U nas je Avensis naozaj lacnejsi, a to nehovorim o obmedzujucich podmienkach Mazdy v suvislosti s kombinaciami motor+karoseria. Okrem toho, v Mazde treba dokupit audio panely (CD, MC) a este nejake veci, ktore teraz spamati neviem. Napr. za to audio pytaju dost velky peniaz, no ine tam asi nedas, kedze tie sufliky v stredovom paneli su pevne vyrezane.
Dost ma prekvapilo, ked som v teste Accordu a Avensisu (kombi) nasiel, ze v CZ je Avensis drahsi ako Accord. U nas je Accord najdrahsi japonec v ST (neratam Lexus a pod). -
« Re: AUTORECENZE
To našrot: Výměna oleje mě nedrtí, mám totiž Castrol RS za 100Kč/litr :-)), poněvadž mám známého v Opelu a tam to za mě zaplatí nějaký chudák co miluje německá auta :-)) Dával jsem ho do předchozí benzínové Cariny, ale nevím jestli teď bude vhodný do dieslového Avensisu. Poraďte někdo ??? Jinak můžu mít samozřejmě i jiné oleje za 100Kč/litr.
-
« Re: AUTORECENZE
To SirAnton: Nevím za jak jsi přišel na to že je Avensis levnější, poněvadž já jsem ho měl v přibližně 150tis držší, než M6 v přibližně stejné výbavě, kterou mi nabízeli. Celkem jsem za něj dal 890.000,- včetně závěsného zařízení a přepážky kvůli DPH. Faktem ale je, že Toyota má levnější náhradní díly, je spolehlivější a úspornější v pohonných hmotách. Jen člověk nesmí navštěvovat servis u Emila Freye, kde jsou člověka schopni napražit i o 200% a navíc kolikrát používají neoriginální díly. Osobně mám dobrou zkušenost s Toyotou Protech ve Vestci a u Duby mám zase kamaráda, takže je to taky za slušný ceny.
-
modus ponens 06.11.03 11:08
« Re: AUTORECENZE
to Brázdič: U mna to zase vyhral Avensis aj preto, ze bol o cosi lacnejsi ako M6. ;-)) No a trochu dost ma odradil pristup SK predajcov Mazdy. Nech sa na mna nikto nehneva, ale ked pridem ako vazny zaujemca o M6 a (rozni) predajcovia mi zacnu rozpravat, ze si mozem vybrat len z vozidiel, ktore su na SK a CZ skladoch (maju limity na dovoz z Japonska), ze mi nevedia spravit cenu (iba metalizu zadara ;-) ), tak mi to pride vselijake, len nie ako lanarenie zakaznika. A vedel by som rozpravat dalsie stories, kedze som kontaktoval viacerych predajcov. Takze som sa nakoniec zacal pozerat aj po inych znackach a kedze v tej dobe prisiel novy Avensis a pristup toyoty bol "mierne" odlisny, vyhral to u mna. Dodatocne som si este porovnal cenu prevadzky oboch aut (servisne prehliadky, poistky, spotreba, ... a pod.) a vyslo mi, ze Avensis vyhrava aj po tejto stranke - a to aj napriek skutocnosti, ze M6 ma intervaly vymeny oleja 20tis. km v porovnani s 15tis. km u Avensisa. -
« Re: AUTORECENZE
nasrot: Ja som pod pojmom "servisne zazemie" skor myslel cloveka, ktory sa velmi dobre vyzna (fakt je, ze o Mazdach dokaze rozpravat hodiny), nesnazi sa ma odrbat, je ochotny, vzdy spravi vybornu cenu a celkovo, ked mam problem, staci mu zavolat a on je vzdy pripraveny mi pomoct (a za velmi dobre ceny). Inak sam jazdim - kedze auto mam este v zaruke - tiez asi 40km, aj ked nedaleko mna su dva Mazda servisy, verim servisu, kde bolo auto kupene ako nove a kde ho proste poznaju "od mala" ;)) -
« Re: AUTORECENZE
To dabel: Tak to ti to servisní zázemí závidím, protože já měl v blízkosti jen jeden autosalon Mazdy na Nových Butovicích, ale ten předělali na Hyudai, protože s Mazdou vykazoval moc nízké prodeje. Teď mám nejbližší autosalon Mazdy až na Spořilově a to nepovažuju za servis v dosahu. Já samozřejmě Japoncům fandím, ale jsem zas toho nároru, že kdyby Němci dělali lepší auta, tak budu fandit klidně Němcům. Fandím prostě tomu kdo umí. -
« Re: AUTORECENZE
Brazdic: nuz, toto sme preberali uz v Mazda rubrike. Kazdopadne zastavam nazor, ze priaznivci japonskych aut by mali drzat skor pospolu a nie sirit o sebe "ironicke" poznamky - ked si precitas svoje prispevky, si zhruba na urovni toho chalana so sestkou. Ja sam by som kvoli servisnemu zazemiu skoncil zase u Mazdy, ale ked som hladal pred rokom nove auto, hladanie sa vzdy sustredilo na 626, Avensis alebo Primeru - proste Japonci v mojich ociach maju rovnaku kvalitu (Primera kusok nizsiu ako Ave a 626, ale stale OK). Nechybalo vela a kupil som lahko tuknutu Avensis 2.0 VVTi kombajn 2001, vzapati nato som vsak nasiel este lepsiu ponuku na 626tku a bolo rozhodnute. -
« Re: AUTORECENZE
To dabel: Tak to jsem se nějak překouknul. Byl bych přísahal to bylo u Mazdy 626, ale je to fakt jen 6-ka. Není to rozhodně špatné auto, ale zas takový zázrak to taky není. Nebýt Avensisu, tak bych skončil asi u 6-ky. U mě to ale vyhrál Avensis i když byl o dost dražší. Kvalita je prostě kvalita.