Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: auto kolem 50 000
Já znám jedno vrakoviště, kam jezdím pro svý Golfí VRčící věci i já a tam to funguje tak, že ten pán, se koukne na cenu v Německu, na cenu originálu, na cenu kvalitního substitutu, na cenu v Čechách originálu atd.. fšecko to klidně zájemci poví, protože je to člověk co se vyzná, tak to umí nakoupit za slušnou cenu právě i nový a zájemci dá tedy vybrat, zda che za tolik a tolik jeho starší díl z jeho vrakoviště a nebo za tolik raději nový. Taky umí doporučit, kterej díl má cenu koupit nový a kterej klidně i starší atd.. Prostě je to o lidech... ale už jsem taky byl na vrakáči, kde mi chtěli prodat do mý VeRuny šestivála z audiny, že prej se tam přesně vejde, není problém, všecko pasuje. Pání motor jak stodola, že by se mi nevešel snad ani do kufru a prej bude pasovat (o: Nooo joo střelci a zlatokopové (o:
Jinak desky co najedou 120tisíc, to jsem teda taky ještě neviděl a pokud navíc nešpinily, tak ty chci taky... -
« Re: auto kolem 50 000
Moje zkušenosti s vrakáčema jsou lepší,ale to je vždycky individuální...možná je to taky tim,že speciální vrakáče pro míň obvyklý auta (v mém případě Subaru) dělaji často lidi,kteří těm autum fandí a tak je přístup jinej. Je to vždycky o lidech...díly na spotřební auta jako je zrovna Golf prodávaji asi hlavně zlatokopové. -
"-- skrytý --" 20.06.02 23:25
« Re: auto kolem 50 000
Jo, skutečně 120 tisíc km! A to by ještě minimálně 10-20 tis. km vydržely (ještě mám někde schovaný "vzorek"). Ale měnil jsem je ve 120 tis. km společně s kotouči, které byly zkroucené. Nikdy nešpinily hliníkáče a nikdy jsem neměl důvod si stěžovat na nedostatek účinnosti. Obdobně u Galanta jsem měnil původní originál přední destičky za "neoriginál Girling" rovněž ve 120 tis. km (tam už to ale bylo potřeba) a ty pak vydržely jen 30 tis. km. Oproti původním navíc strašně špinily disky. Výraznější rozdíl jsem nepozoroval, snad jen horší nástup "za vlhka", což přičítám té špíně, která byla opravdu všudypřítomná. Pro zajímavost: ve 150 tis. km jsem se vrátil k originálním destičkám a současně si nechal přesoustružit kotouče tzv. "na ose", poněvadž byly také zkroucené. Nové kotouče mají tloušťku 24,0 mm, povolené opotřebení je 22,4 mm, před soustružením mi naměřili 23,9 mm, a to po oněch 150 tis. km!!! -
« Re: auto kolem 50 000
to Mitsi: Destičky najedou stodvacet tisíc? To je pro mě celkem překvápko. Směs destiček totiž odráží několik vlastností, jako je brzdný účinek, prašnost, hluk, příjemnost nástupu brždění, výdrž apod. Samozřejmě, že se pohybujeme v kruhu, po jehož obvodu jsou nasázeny jednostlivé vlastnosti. Pokud se přikloníme k jedné, například k výdrži, nutně se musíme odklonit od ostatních, například účinnosti. Takže nevím nevím, jestli bych si dal na auto destičky, které vydrží stodvacet tisíc kilometrů :o/ Rovněž víme, že čím špičkovější materiál, tím se cena zvedá kvadraticky a ne přímo úměrně. Věřím, že ve formuli mají ještě lepší směsi než například na nejrychlejším Porsche, ale lepší už budou jen o deset procent, ale stát budou sedmkrát tolik.
to GeorgRolf: S vrakáčema je to všechno dosti zvláštní. Například netknutou plechařinu nebo urvaný držáčky na protisluneční clonu je asi dobré tam koupit, na tom není co zkazit. Na druhou stranu, u mechanických dílů už bych to zřejmě nikdy nezkoušel. Ti holomci jsou Ti taky schopni prodávat orezlej startér na Golf za tři tisíce a když přijdeš koupit novej, zjistíš, že je za dvašest. Prostě využívaj toho, že na vrakáči to "musí bejt výhodný". Taková je zkušenost. -
"-- skrytý --" 20.06.02 09:07
« Re: auto kolem 50 000
To rbaron: Tak pro změnu jiný příklad - přední brzdové destičky na Mitsubishi: originál 120 tis. km, "neoriginál Girling" 30 tis. km. Pochopil jsi to úplně přesně - originál díly na Japonce vydrží 3x tolik co na Evropana; pravda, jsou sice obvykle 3x dražší, ale v ceně opravy je někdy rozhodující cena práce za výměnu dílu, nikoli cena samotného dílu. A za tím si stojím! Na druhé straně je ale blbý, když si rozbiješ např. zadní lucernu nebo přední sklo. To je potom pálka... -
« Re: auto kolem 50 000
to Mitsi: Panebože, co to mělo znamenat? Tos mluvil opravdu o spojce nebo o gumách s těma 50 tkm? :-O Do japonských cen dílů je mi prdlajz, ale blbější argumentaci jsem fakt ještě neslyšel, že evropská spojka vydrží třetinu. Já osobně mám auto, které ve Švajcu jezdilo převážně město a hory a lamela je 1x měněná před deseti tisíci kilometry - tedy ve 168 tkm. A to to není žádná superrychlá V-Tec třináctka s dvěma koni a třema psy, ale třiapůllitr s krouťákem 310 Nm. -
"-- skrytý --" 18.06.02 23:42
« Re: auto kolem 50 000
Naprostý souhlas! A jeden názorný příklad za všechny (ze Švýcarska): spojková lamela na Evropana 30 CHF, na Japonce 90 CHF, "průměrná spotřeba spojkových lamel" v náročném městském provozu na služebním voze u Evropana max. 50 tis. km, u Japonce min. 150 tis. km, výměna lamely (cena za práci) v případě Evropana i Japonce okolo 1200 CHF. Tak si to spočítejte. -
« Re: auto kolem 50 000
Naprostej souhlas,ceny dílů dneska vyjdou fifty fifty,na Japonce jsou dneska většinou nižší sazby ve značkovejch servisech (viz poslední Svět Motorů). A hlavně Japonci vycházeji v dlouhodobých testech spolehlivosti několikanásobně líp než ostatní. Viděl jsem test,v němž deset let starý Subaru vycházelo ještě stále malinko spolehlivější,než tříletá Felicie. To mluví za vše. -
« Re: auto kolem 50 000
to Mari:::
že jsou na něj drahý díly.... to už snad tuhle typicky českou omletou písničku nikdo nepoužívá. A přece.
A na co nejsou drahý... na koloběžku? Na "Micubáka" koupíš motorek do dveří za 5t. a na škodovku taky za 5t., protože ti to tak jako tak prodaj pouze jako komplet.
Na Toytu koupíš přední světlo za 800,- a na škodovku za 2.5t protože je to lepený celek...tak se už s toho snu o levných evropských dílech prober.
Kdo tyhle fámy šíří.. je jasný, ale kdo jim věří... to teda nechápu. Navíc na Mitshubiši nebudeš náhradní díly dloooho potřebovat, zatímco třeba na škodovku nebo fiata každou chvíli. Tak uvažuj...co tě přijde levněji.
-
« Re: auto kolem 50 000
Pokud by jste si přečetli titulek, tak je to auto do 50 000Kč. Docela by mne zajímalo, kolik aut by se Vám do téhle kategorie vešlo. Mimochodem - i ten favorit pokud je ve slušném stavu je cenově jinde. Takže zkuste vlstní návrhy. Jsem docela zvědavej co z Vás vypadne. Kritizovat umí každej. -
« Re: auto kolem 50 000
to Mitsi: Jednoznačně. Poslední model Opelu Kadett je jednoznačně nejhorším autem v německé automobilové historii. Prodalo se ho sice hodně kusů, ale člověk vůbec neví proč. Je to šunka, kterou až na nabídku výkonnějších motorů, klidně dám narovno k prapůvodnímu komunistickému Favoritu. -
"-- skrytý --" 14.06.02 12:44
« Re: auto kolem 50 000
Ad Opel Kadett: bylo to jedno z mnoha mych sluzebnich aut, motor 1.3, jen 4kvalt, vyroba nekdy v 2.pol. 80.let. Jezdil jsem s nim cca rok a odpovedne, pri plnem vedomi prohlasuji, ze to bylo bezkonkurencne nejhorsi auto, s jakym jsem kdy dlouhodobe jezdil. Rozhodne to nebylo zpusobeno jeho spatnym technickym stavem, starim ci vysokym poctem najetych km (30 tis. km snad neni moc). Nevim, co bych k tomu rekl, aniz bych "objemem nectnych nadavek neshodil tento server"! Proto snad jen jedno: chcete-li se opravdu vratit o 30 let zpet a mit hodne technickych i zdravotnich (ergonomie a nervy) problemu, pak si ho kupte. -
"-- skrytý --" 14.06.02 11:02
« Re: auto kolem 50 000
Jabka a hrušky tu srovnává leckdo. Ono je v první řadě třeba si říct, jaký auto a na co ho chci. Někdo radši sporťák, jiný kombík a nebo třeba malého hajzlíka do města. Já například, z toho co jste tu nabízeli, bych nevzal nic, ani za extra levno... -
« Re: auto kolem 50 000
to RomanL: Srovnáváš jablka a hrušky. Tuctový hatchback a sportovně založené BMW je sice možná za stejnou cenu, lidi, kteří si koupí to nebo ono, jsou ale diametrálně odlišná skupina. Zkus protáhnout onu Sierru sérií zatáček na nějakých okreskách a jet s ní za tím BMW. Myslím, že se dlouho držet nebudeš. Už jen kvůli tomu, že každé trojkové BMW, které se prodává, má slušná kola a nízkoprofilové pneumatiky. Navíc na BMW není nic drahého, zrovinka u tohohle modelu je to sranda. Je to jako bys říkal: "Nekupuj Ferrari, kup si Lagunu." :o) -
« Subaru
Super kára za cenu kolem 50-60 000,- je Subaru Leone 1,8...nízký povinný ručení (stejný jak na Fabii 1,4),motor může mít Turbo (cena se moc neliší) výkon cca 130hp ,bez turba 100 hp.Je docela velký (srovnatelný se Sierrou),pohon 4x4 (podle typu trvalej s uzávěrkou diferáku nebo řaditelnej i s redukcí), dá se sehnat i s klimkou a nastavitelnym hydropneumatickym pérovánim. Projedete všude,na silnici je to super-dá se jet (bez turba) na dálnici trvale 170,maximálka cca 190km/h, s turbem i víc. Je vyhlášeně spolehlivý a bezproblémový,slušná výbava(vše v elektrice u všech typů),pokud seženete kombíka,tak auto s lepšim poměrem cena/výkon neexistuje.Nevýhoda je docela velká spotřeba (na motor 1,8),která je 8-9,5l/100 km.