Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: japonci
Nevim co ma dokazovat to ze v Japonsku jezdi jenom americky a nemecky kary ale kvalita to urcite nebude. Francouzky auto jsem nikdy nemel, o tom nebudu polemizovat, ale spagetaka mam uz tri roky a jsem s nim maximalne spokojenej. Po tech vsech japonskejch a nemckejch autech to je prvni auto se kterym si muzu dovolit temer cokoliv. To auto(Alfa Romeo) je snad k silnici prilepeny. A motor snad neznicitelnej. Da se v pohode vytacet, aniz by mu to delalo potize. Nebyt omezovace urcite by se dal vytocit i vic. -
« Re: japonci
Citroeny jsou kvalitni auta, i kdyz uz nejsou tak extravagantni jak byvaly. A Japonci? Maji slusnou vybavu, to jo, jsou spolehlivy, ale jen do 100 tisic km (do 2 litru obsahu). Treba takova Honda, fajn, z osmnactistovky dostat 160 koni, jo, diky tomu jejich slavnymu VTECu, jenze motor se musi tocit a tim min vydrzi. A ta jejich image? Hmmm, nic moc. Nejlepsi japonsky auta jsou podle me Subaru (Impreza a Legacy). Kdyby Japonci vedeli, co je kvalitka, kupovali by Volva a ne ty svoje kary nebo ameriky -
« Re: Diesel ?
Co říkáte cenové strategii Škodovky ?
Nezdá se Vám, že za cenu současné Oktávie dostanete lépe vybavené auta ? Napadá mne třeba Escort, který je stejně velký a má větší rozvor (teda i místa vzadu) + klima. U mondea je ještě markantnější, tam za 575 tis. máte auto se vším, včetně kombiků a může to být 1,8, 1,6 nabo TD ? Jistě Escort je výběhový model, ale za ty peníze (380.000,-) a člověk může jezdit. -
« Re: Diesel ?
Souhlasim s anonymem prede mnou. Uz jste nekdy s tim dieslem jel? Asi ne jinak byste vedel, ze pri predjizdeni zadny kvaltovani nehrozi.
Ja jezdim s 66kW od zacatku dubna, ted jsem byl na 30.000 garancce a nemuzu si ten motor vynachvalit. Samozrejme nemuzu vedet, co se bude dit za rok za dva, ale celkove mam s VW dost dobry zkusenosti. -
« Diesel ?
Já nepovažuji diesely od VW tak vyjímečné. Počkám si raději na jejich životnost. Já si myslím, že je lepší získat nejvyšší výkon raději ve vyžších otáčkách (i když někomu zvýšený hluk vadí). Síla se tak rozdělí na více otáček a motor (klika a další díly) není tolik zatěžován. A navíc, když budete předjíždět s novým TDi, které točí nějaké 4000 ot./min. max. musíte řadit stále těžší kvalty, zatímco u vysokoobrátkových motorů stále máte zařazen lehčí převod a tím se velice zlepšuje akcelerace. Proto mám raději benzínové motory. Obzvláště od Hondy. Porovnejte dynamiku jízdy sami. Mějte se. JardaBar -
"-- skrytý --" 14.10.98 16:33
« Re: Volba auta (Mirek)
V tabulkách udávají zrychlení ai 12,6 a maximální rychlost.Nevím jestli hodnota zrachlení je tak vypovídající.Je trochu rozdíl když chci předjíždět s feldou a musím jí točit kolem 5000 za ukrutného řevu. Pro svižnou jízdu není tdi třeba točit nad 3000, když potřebuji jó přejet a žaření je ztráta času, vytočím taky trojku na 4000-4400 ot, ale to tam mám už 120.Řekl bych, že taky trochu záleží na jezdeckém umění, srovnání trochu pokulhává, ale dokázal jsem předjíždět i s Fiatem126p. S 81 KW tdi jsem nejel, myslím si že to bude ještě lepší lahůdka.Ale už těch 66 láká ke svižné a rychlé jízdě.Opravdu rád jezdím rychle, dost předjíždím a spotřeba je u 5 l. Nevím co víc dodat, každý si pochválí to svoje .Pokud si náhodou něco podobného pořídíš, dej vědět jak si spokojen pvazac@iss.cz -
« Re: Volba auta (Mirek) pro Peta
Stačí Td 66 kW na slušnou akcelaraci ?
ve všech tech. prospektech u VW popř. u Oktávie se uvádí u TD (66kW) zrychlení 0-100 pouze 13,7 sec. To umím i s 1,3 felicií, a teda nic moc.
Děkuji za možné porovnání a tvé případné posouzení TD (66 kw) a TDi (81 kW). -
"-- skrytý --" 14.10.98 16:14
« Re: Volba auta (Mirek)
WV POLO Clasic 1,9 tdi 66kw stojí (pokus se cena nezměnila) 419.000, kombík pak 430, já jsem si doplatil na centrál a okna v elektrice, takže vyšlo na 450. Obchodníci mají zřejmě dost dobré marže, protože jsem v konkurenčním prostředí usmlouval metalízu a závěs zdarma. Rozdíl mezi motorem 1,6 MPI a 1,9 TDI je asi 30 tis Kč, což nejsou tak závratné peníze.Navíc mohu potvrdit osobně a i ve VW přiznali, že 1,6 je docela dost žíznivá.Jel jsem s ní po SRN a po dálnici jsem jí trochu hnal a nestačil jsem se divit, jak mizel obsah v nádrži,Naopak u TDI dle mých zkušeností se ostřejší jízda a velká rychlost po dálnici na spotřebě tak moc neprojeví.Když si porovnáš točivé momenty různých dieslů,o benzínu nemluvě, má jednoznačně TDI daného objemu bezkonkurečně vysoký moment už při 1.900 ot a v porovnání s dieslem nebo i s turbodieselem je ta křivka dost plochá v širokém spektru otáček. Zatím u každého auta, které jsem měl, a říká to i kolega který má passata VR6, byl rozíl v tom, jestli jedeš sám nebo plně naložený třeba i s přívěsem. V tomhle bych řek že je velká přednost TDička v rezervě točivého momentu, takže auto prakticky akceleruje stejně i zatížené.Jak už jsem psal, měl jsem D i TD, v práci mám felicie 40-50kW 1,3-1,6 i D ale TDi je prostě TDi.Už bych se k ničenu jinému nechtěl vrátit, snad tak TDi 81 kW. Rozvor má POLO přibližně stejné jako oktávie, ostatní parametry z hlavy nevím. Pojistka záleží na spoluúčasti a pojišťovně, já při 10% platím asi 17 tis. ročně.Závěrem znovu opakuji: chtěl jsem TDi,kombíka,nechtěl jsem oktávii, a neměl jsem neomezené finance. -
« Re: Volba auta
Kolik v současné době stojí VW Polo TD ?
je to 66 nebo 81 KW ? (poznám vůbec jako táta od rodiny ten rozdíl ve výkonu a krouťák ? - teď mám feldu 1.3 50kw a už nestačí s dechem, když je plná lidí a věcí na chalupu.
Jak má VW Polo Variant velký kufr a rozvor ?
Co stojí pojistka a hodina práce v servisu.
Děkuji za odpověď -
« Re: Volba auta
Pokud se dívám do ceníků, tak cena Octávie SLX TDi je cca 552.000,- a cena SLX 1.8 2OV turbo je cca 534.000,- takže rozdíl je u kráké verze cca 18.000,- Kč. Při spotřebě a cenách benzinu a nafty je to rozdíl cca 15-20.000 km, takže za jeden rok to máš zpátky.
Kombi vychází cca 602.000 oproti 590.000,- , tj. zase cca 12.000,- Kč,a ne 60.000,- Kč
Dotaz ? je skutečně tak markantní rozdíl mezi TD - 66 kW a TDi 81 kW. -
« Re: Volba auta
Tak to teda nemas pravdu, ze stema naklada benzinaku a naftaku je to stejne. Vem si napr. porizovaci cenu Oktavky 1.9TDi/81kW a 1.8T/110kW ve vybave SLX - je tam zhruba 60.000kc neprospech pro diesel a to mi rekni za jak dlouho projedes 60.000kc v benzinu a to nevluvim o castejsi vymene filtru atd. Navic rozdil 150k a 110k je take velmi znatelny.