Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 04.11.98 07:01
« 50 kW versus 55 kW
Ahoj, odpověď není ani tak ve výkonu v kW, ten se uplatňuje např. při plně zatíženém autě v jízdě do kopce, jde spíše o točivý moment, který je výrazně větší. Platí staré dobré, že obsah ničím nenahradíš a to platí i zde. Bylo by dobré se svést s 1.6 a myslím, že by bylo vše vyřešeno. Osobně 1.6-ku mám a nemohu si ji vynachválit. Pokud chceš - minimum řazení, pokud chceš - protáčí kola i na dvojku. Jinak, u obsahu 1.3 je výkon vyždímán vyšším kompresním poměrem a nutností vyšších otáček. Pokud do kopce neudržíš motor v otáčkách, jde výkon rapidně dolů a musíš nutně podřadit. U 1.6 prostě přišlápneš plyn a auto přidá. I do kopce, i v plném obsazení a hlavně bez problémů. Obsah je opravdu obsah a určitě se vyplatí. Všimni si, že i nové motory s 16-ti ventilovou technikou mají téměř vždy vyšší výkon, ale jen vyjímečně vyšší točivý moment a ten je pro normální každodení jízdu nejdůležitější. Měj se. -
« Re: Felicia & Octavia
Rozdíl mezi Felicií 50kW a 55kW poznáš hlavně v kopcích a vyšších rychlostech. Zatímco 50kW při rychlosti 130km/h a sešlápnutém plynu už nedělá takřka nic, 55kW má stále tendenci akcelerovat. Navíc v kopci ji nedochází dech. Zkus s 50kW na dálnici pod kopcem zpomalit na 100km/h a pak zrychlit. Ani náhodou, v kopci ji už neroztáhneš. K mému překvapení ten nepatrný "papírový" rozdíl 5kW byl poměrně dost znát. Zdraví Dan Ševčík -
« Re: Felicia & Octavia
Proti 55kW motoru (1.6 MPI) jako takovemu nic nemam, jen z vlastni zkusenosti vim, ze na Oktavku
je prilis slaby (je to alespon muj subjektivni pocit). Ve Felicii stejny motor dela takrka divy,
asi by se to dalo srovnat prave s 74kW verzi v Oktavce (samozrejme do rychlosti, kde neprevazuje
aerodynamika - maximalka Felicie je ~170 a Octavie ~190). -
« Re: Felicia & Octavia
Nazdarek anonyme.
Souhlasím, že je nesmysl srovnávat Š105,120 s felicií, absurdní. Ale nechápu jaké problémy jsi měl s 55kW. Jezdil jsem se vším možným (hlavně však se Škodami). Musím říct, že vlastním 1.6MPI 55kW a nemůžu nic, než ji pochválit. Tenhle motor není nejmladší, ale ve felicii je pružný, úsporný (pokud někdo nejezdí jako "prase") a spolehlivá. Prostě žadné problémy s 55kW nemám. -
« Re: Felicia & Octavia
Tak to ses teda pekne utnul, "mvs"! Srovnavat Felicii se 105 a 120 muze jen ten, kdo nevi
oc jde. Pomineme-li dizajn, zkousel jsi nekdy
jizdni vlastnosti, start v zime atd...? Mel jsem
120 dlouha leta...
Take resim dilema co koupit. Felicie - Oktavie.
Jiste je pravda, ze kupovat "holou" Oktavii 1.6 74kW (mimochodem snad prvni pouzitelnou,
ze zkusenosti 55kW bych nepral ani
svemu nepriteli) rozhodne neni to prave -
urcite jsou potreba elektricka okna, radio,
stresni okno ci klima a u takove "kravy" (velikosti - nemyslim to hanlive) i ABS, dale
pojistka a uz se to splha k pul milionu.
Takze oprvdu babo rad!
Mam jednu zasadu - auto zahranicni vyroby kupovat nechci, mozna jsem najivka - proc nakonec podporovat cizaky (nebyl bych ale proti zahranicni znacce vyrobene v Cechach - je nejaka takova?).
-
« Felicia & Octavia
Co sa tyka priplatkoveho vybavenia Skodoviek, tie su zname tym, ze ked sa to vsetko napocita, tak uz Skodovka prestane by cenovo zaujimava (a teda uz nie je zaujimava - aspon Felicia).
Ako priklad uvediem auto nasho vypoctaku: Felicia GLX, 1.6, ABS, bez posilnovaca (!), bez autoradia, kupena pred dvomi rokmi za 425.000 Sk (!!!). A to uz za 420.000 Sk bol Golf III s 1.4L 12v motorom. Preco sme nekupili ten Golf to teda naozaj neviem ... V podniku o tom rozhoduju ale ini ludia.
Naviac ta ista Felicia ma po najazdeni 64 000 km problemy s tlmicmi, ale najma s brzdami (pomaly sa vracajuci brzdovy pedal po stlaceni, zaseknuta brzdova dosticka atd.) Neviem co k tomu dodat, ale auto asi bolo vyrobene v pondelok alebo piatok -:)))
Na co sa vsak stazovat nemozem je motor, a to ako 1.6L VW, tak aj ten moj vo Formane 1.3 - viac menej sa da charakterizovat ako bezproblemovy.
Feliciu sa oplati este ako tak kupovat v zakladnej vybave (aj ked ja by som si este isto dokupil ABS - na tie nase cesty), s motorom 1.3, LXi lepsie kombi ako kratku, kvoli uzitkovym vlastnostiam. V tejto vybave je to celkom zaujimava volba za slusnu cenu.
-
« Re: vychodne auta
Seriozní to ona Octavie 1,6 74 kW. to teda je. Ale uvědomte si , že Vám ji neprodají holou, ale musíte dokoupit el. okna vpředu atd.... a je to aüto bez ABS! no a se vším už jste nad 500 tis.. Potom si řeknete o klima,trošku silnější motor a jste nad 550 až 600 tisíc. Za to máte Mondeo nebo Toyotu a samozřejmě třeba i Huinday Sonatu 2,0 16 V 85 kW, klima, elektrika, ABS a to je dnes za 560.000. Teď babo raď. -
« vychodne auta
Podla informacii, ktore som ziskal, z korejskych aut su na tom najlepsie produkty znacky Hyundai. Jedna sa samozrejme hlavne o kvalitu a zivotnost automobilov. Ak niekto ma nejake prakticke skusenosti s tymito automobilmi, ozvite sa.
Este co sa tyka skodovky: kupu Felicie tiez povazujem skor za vychodisko z nudze, ako seriozne riesenie. To auto sa velmi nelisi od svojich predchodcov: Favorit, 130, 125, 120, 105 atd.
Za serioznu kupu uz povazujem Octaviu 75kW/100 k. To je uz cenovo o niecom inom, ale povazujem to za serioznu volbu pri kupe rodinneho automobilu.
-
« Re: Výhodná cena?
Já si myslím, že nejlepší auto cena/výkon je a bude ještě dlouhou naše Škoda Felicie. A jestli si myslíte, že je drahá, tak zkuste začít šetřit, a určitě na ni budete za chvíli mít(a nebo alespoň na pěknou ojetou). Dostupnej servis, ještě stále levnější díly oprpti zahraničním značkám, mnoho doplňků, atd. Zkuste to. -
« Re: Vyhodnotenie spoľahlivosti jedn. značiek.
Tak takle přiblbé hodnocení jsem vživotě neviděl. Mám snad veškerý hodnocení spolehlivosti ze zemí EU, ale to jsi si buď vymyslel nebo jsi to četl v nějakých novinách "ala špígl". Sorry čtu tady jsem tam blbosti, ale tohle už jsem fakt nemohl vydržet ;) -
« Vyhodnotenie spoľahlivosti jedn. značiek.
Švajčiarska cestná služba uverejnila štatistiku poruchovosti vozidiel jednotlivých značiek podľa počtu zásahov ročne prepočítaných na 1000 registrovaných vozidiel.
A výsledky:
priemer:92; Alfa Romeo:126; Audi:77; Bmw:84; Chrysler:121; Citroen:148; Daithatsu:76; Fiat:110; Ford(Európa):110; Ford(USA):126; GM:189; Honda:82; Hyundai:70; Lancia:131; Mazda:70; Mercedes:90; Mitsubishi:73; Nissan:64; Opel:93; Peugeot:112; Porshe:98; Renault:114; Rover:138; Saab:106; Seat:92; Subaru:59(!!!); Suzuki:70; Toyota:65; Volvo:99; Volkswagen:86
Hovorí sa, že existuje 5 stupňov klamstva a to:
nepravda, klamstvo, lož, bohapustá lož a štatistika.Ale aj tak asi tieto čísla čísla povedia viac ako "Známy mojej kolegyne mal auto XY a po 20 000 km mu odišlo ....."
Z nemecka je pokud vim motor a prevodovka, zbytek
je ceske vyroby(nebo ne ?). U nas vznikl i design
(bohuzel ?).