Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Několik poznámek ke koupi nového auta
Asi je tu i problém v poněkud předražených ojetinách (sám jsem něco nedávno sháněl). Strašně moc lidí si totiž myslí, že pokud má (konkrétně) Felicii, tak má doma poklad a nemůže být nic lepšího. Za celou dobu jsem se setkal jenom s jedním rozumným člověkem, pro nějž byl takovýto vůz hlavně praktickou pomůckou, provozně relativně levnou. Jinak si myslím, že ojeté Felicie jsou asi tak o 15 až 25 % předraženy díky velkému (a nepochopitelnému zájmu). Snad jediná devíza Feldy je to, že spousta bývalých spokojených škodovkářů přechází na novější typ své oblíbené značky. Mít však v česku jinou automobilovou konkurenci (myslím českého výrobce aut), nebyla by Felicie tam, kde je. THUD -
Diamant 29.11.98 23:57
« Skoda - ano/nie
Mal som Favorita. Otec ma jednu z prvych Felicii. A ja mam novu Felku Combi. Vsetko s motormi Skoda 1,3. Nijake vazne problemy sa nevyskytli a pokial koncern VW v buducnosti neposaha ceny, tak si Skodu kupim zas! Ved za jenu vymenu oleja do Golfu IV (cca 4000 Sk) mi olej do Felky vymenia dvakrát (cca 2000 Sk) a pod. Aj na to treba pri kalkulácii ceny mysliet! ***** A este dodatok ku besede na temu elektrony. To chladenie je skutocne "velmi vyznamny prispevok k bezpecnosti". A uspora hmotnosti namiesto airbagu je tiez "obrovska". Presnejsie povedane asi 0,3 kg na jednom disku (plechovy disk z Felicie vazi tusim 6,5 kg a elektron okolo 6,0-6,3 podla tvaru). -
« Re: Několik poznámek ke koupi nového auta
Pokud máte se škodovkou jen pozitivvní zkušenosti je to sice fajn, ale potvrzujete to co jsem již říkal, že jestliže jste s nějakou značkou spokojený, tak ji zůstanete věrný, já tuto zkušenost bohužel nemám a proto hodnotím škodovku podle potíží - a že jich nebylo málo - které jsem s ní měl ... -
« Re: Několik poznámek ke koupi nového auta
Anonymovi "dlouheho" prispevku: V podstate mas
ve vsem pravdu jenom bych rad poopravil tve tvrzeni ohledne motoru 1.6 MPI 55kW. Ten se stale montuje treba do IBIZY viz nabidka www.seat.es. Na nasem autokatalogu je take jedna z verzi POLA s timto motorem (za lidovou cenu 348000KC).
Jinak Oktavka 1.6 74kW ponekud podrazila - cena
se prehoupla pres magickych 400000 (take lidova cena, ze?).
Honza
-
« Cenově výhodné auto
Zdraví Vás "osmiletý podnikatel" jak jste mne nazvali. Je vidět, že Vás (některé) můj příspěvek docela nadzvedl. Ale to byl přece jeho účel! Chtěl jsem se na to podívat jenom trošičku s jiné strany.
Tomu pánovi co mi vzkazuje, že 100 lidí má 100 chutí to samozřejmě věřím. Nejsem blbej (alespoň ne úplně). Ale zlobte se na mne nebo ne, musím trvat na tom, že malý český človíček, který přijede Felicií (v holé výbavě) s draze příplatkovými elektrony (potřebuje přece chladit brzdy ne? :)))) ) a s mobilem Paegas za pasem, dává jasně najevo kde žije! Pokud by Vás alespoň trochu zajímala psychologie, určitě byste pochopil o čem mluvím.
----------------------------------------… /> Omlouvám se všem do kterých jsem se trefil. Ona potrefená hus vždycky "zagágá"!
----------------------------------------… /> Jinak velice příjemně mne překvapily poslední dva obsáhlé příspěvky. Něco tak rozumně napsaného se tu často nevidí. Tito dva pánové určitě nebudou patřit do uvedené skupiny - "chladičů kotoučů". -
« Re: Několik poznámek ke koupi nového auta
Hmmm, pokud vy máte synonym na škodovku "problém", pak já mám synonym "perfekt". Mám stodvacítku se stopadesátitisíci najetými kilometry bez generálky, která mě nikdy nikde nenechala! Zdravím všechny škodováky! Škodovky jsou prima auta! Naše minulá škodovka (stovka) najela 251000 km s jednou generálkou. Tohle nedokážou ani některý podstatně dražší auta! -
« Re: Několik poznámek ke koupi nového auta
Opravdu mě překvapil Váš příspěvek a mohu jen konstatovat, že skoro ve Všem s Vámi souhlasím. Hodně lidí hodnotí ale vozy dle vlastní zkušenosti, nebo zkušeností lidí, kterým důvěřuje. Třebá já osobně bych si nikdy nekoupil škodovku, protože jsem jezdli dlohou s vozy této značky a synonymem pro ně je slovo - problém. Začal jsem na Rapidu 130 pak Forman, Felicie 1.6 Combi a teď jsem jezdil asi půl roku s Octavií - no akde jsem skončil? u Japonce Nissana Maximy, kterou jsem koupil jako lehounce ojetou v maximální výbavě se silným motorem. Mimochodem, stačí se podívat po Inetu na stránky autočasopisů, kde se hodnotí vozy dle poruchovosti jak jste učinil vy a máte pravdu, že ošklíbání se nad asijskými auty (Japonec až nakonec .. ap) je nesmysl. Hodně lidí tvrdí, že něměcké auta jsou nejlepší .. no jsou sice perfektně provedené,jako např Audi, VW atd, ale platíte jednak za každý kroužek na audině mnoho peněz (pro zvlášť inteligentní jedince - kroužek ze znaku) a provedení interiéru není u něměckých aut nic moc. U francouyských je to přesně naopak atd. Poznámka o servisech, které si neporadí s auty nacpanými elektronikou je také zajímavá, ale když už si koupím auto za 400 tisíc a více, nedám ho přece opravit někde ke kutilovi do garáže¨, který si jednou rozebral motorku a teď ze sebe dělá profíka ... Jedno je ale jisté, platí tvrzení, že když měl někdo s nějakou značkou nejméně potíží, tak jí zůstane věrný a to je třeba si vyzkoušet sám ... -
« Několik poznámek ke koupi nového auta
Diskuse na téma „nejvýhodnější auto na našem trhu" je velice zajímavá, ale zájemci o koupi auta toho moc neřekne. Ozývají se zde zastánci značky Škoda a její odpůrci, případně odpůrci a zastánci jiných značek. Jako vlastence mě potěšilo, že domácí značka má dost příznivců a to je správné. V každém státě, kde se auta vyrábějí dávají kupci přednost domácí značce (Německo, Francie, Itálie, USA, Japonsko, Korea) i když někde je to podpořeno vysokým clem na dovoz (Korea, Japonsko) Často se zde rozebírá, je-li koupě škodovky výhodná či není. Tento problém bych rozdělil na dvě otázky - Felicie a Octavie.
Felicie - jako výhodnou považuji koupi co nejméně vybavené verze s 50 kW motorem. Protože v základní výbavě není skoro nic, jako příplatkovou výbavu je nutné přikoupit alespoň radiomagnetofon a z hlediska zabezpečení je dobré zamykání řadící páky. Kdo má k dispozici dalších 20 000,-, tak za ně může mít airbagy. Pro řidičky je téměř nutný posilovač řízení. Tak už se dostaneme k 300 tis. Důležité je hlavně nekupovat centrální zamykání ani jiné elektrické vymoženosti, protože jsou u Škody značně nespolehlivé a navíc podstatně zvýší cenu. Pro řidiče, kterým nevadí slabší motor 40 kW , absence otáčkoměru a omezený výběr barev je dobrá koupě omezené série X-line, pokud ji seženou. Felicie má samozřejmě mnoho nevýhod, ale pořád je zde velmi dobrý poměr užitná hodnota/cena, i když se postupně snižuje. Mezi výhody patří dále dobré servisní zázemí, které bude jistě i po skončení výroby tohoto typu, výkonný motor(oproti cenově stejným konkurentům, kteří obvykle nabízejí jako základní nabídku motory 1 až 1,1 litru s 40 až 45 kW, i když v praxi dosahují stejné výkony jako škodovka), celkem nízké provozní náklady včetně havarijního pojištění, relativně dobré dílenské zpracování interiéru oproti starším škodovkám, dobré využití prostoru (dost místa na zadních sedadlech), u kombi velký zavazadelník málo klesající hodnota ojetin. Výhodou je také jednoduchost, protože zahraniční auta napěchovaná elektronikou jsou nad síly mnohých našich servisů. Mezi nevýhody patří např. zastaralý motor (OHV s třikrát uloženým hřídelem je asi rarita) - tento aspekt nemusí dost řidičů zajímat, dále v průměru menší spolehlivost, celkově nízký jízdní komfort (např. velmi hlučný motor !!, nekvalitní pérování, nepohodlná sedadla), teď v zimě by člověk uvítal vnitřní cirkulaci vzduchu, nejen při manévrech na parkovišti se projeví těžké řízení bez posilovače (i když oproti Favoritu je to lepší), postupně začínají potíže s řazením, jako nevýhodu může někdo považovat renomé značky a ten fakt, že stejné auto jako já má dalších 50 lidí v ulici, z toho 5 ve stejné barvě a se stejnými doplňky.
(Zajímavost, která se týká motorů, motor 1,3 50 kW má často vyšší výkon - okolo 52 až 53 kW, takže výkonový rozdíl mezi VW 1,6 a Škoda 1,3 není skoro žádný. Rozdíl je ovšem v točivém momentu a dojem z jízdy je u motoru 1,6 mnohem lepší. Není to ovšem motor pro sportovní jízdu, bude spíše vyhovovat klidným řidičům. Což platí též pro motor 1,3, kde je důvodem nepříjemný hluk po překročení 3000 otáček, takže je lépe tyto otáčky nepřekračovat. Jak je známo, tak objem ničím nenahradíš! A ještě poznámka: motor 1,6 55 kW je již montuje pouze do Škody Felicia a Octavia, v ostatních značkách koncernu jej nahradila moderní čtrnáctistovka 1.4 55 kW)
V průměru je konkurence dražší než Felicie, ale kdo hledá, ten najde. Komu nevadí korejský původ, tak lze koupit některé korejské modely zhruba stejně draho, ale technicky na lepší úrovni a zpravidla lépe vybavené.
Evropská auta jsou obvykle ve své základní verzi dražší, u vybavenějších modelů již tento rozdíl není velký. Mnoho malých aut (např.Fiesta) má v základní výbavě airbag u řidiče. Nevýhodou konkurence jsou většinou dražší náhradní díly (rozdíl je ale stále menší a již jsou na trhu auta, kde ceny dílů jsou na úrovni Felicie.), vyšší sazby v servisech (také neplatí vždy) a vyšší pojištění.
Závěr: stále je koupě škodovky nejvýhodnější, ale rozdíl je již minimální a pokud člověk začne srovnávat z širšího hlediska a začne přemýšlet, už se často dostane ke koupi jiného auta. Takže z praktického hlediska je u nás stále nejvýhodnější Felicie, ale kdo hledá auto nejen pro užitek, ale i pro radost, tak si asi Feldu nekoupí. Jak už někdo přede mnou doporučoval, nejlepší obejít prodejce a projet se v několika autech a rozhodnout se, jestli ti škodovka stačí.
Octavie - zde již výhodnost koupě tohoto „velkého malého auta" mizí.. Cena nejlevnější verze 1,6 l 74 kW je 399 900,- (verzi 1, 6 55 kW nemůžeme počítat, ale pro méně náročného řidiče, který bude jezdit převážně méně naložen to může být velice výhodná volba). To je již vysoká částka a člověka to nutí zamyslet, než je za něco vydá. Musím říci, že zde jsem takový úspěch Octavie u nás (ale i v Německu) nečekal, ale zákazníci se nemusí vždy chovat racionálně. Mezi výhody Octavie patří velký zavazadelník, dobré dílenské zpracování a stále ještě i poměrně nízká cena. Nevýhodou je velmi malý prostor na zadních sedadlech, ale i u spolujezdce.
Pro uživatele je rozhodující, že náhradní díly, pojištění, apod. jsou stejně drahé jako u ostatních aut značky VW, protože Felicie je stále ještě škodovka, zatímco Octavie je škodovka jen podle znaku, což je zároveň výhoda i nevýhoda (cena dílů). Má tedy všechny výhody a nevýhody vozů VW. Horší jsou benzínové motory (hlučnost, 1,8 i - spotřeba) , naopak velmi dobré, ale také velmi drahé jsou motory TDi. Nehodnotím např. vzhled, který se třeba mě nelíbí, ale mnoha lidem se líbit bude. Nevýhodou je také levně působící interiér u většiny verzí. Za nevelký příplatek oproti Octavii člověk koupí již auta střední třídy (Mondeo, Vectra, Mazda 626, Toyota Avensis, Fiat Marea) nebo za stejnou cenu sedan stejné třídy (Nissan Almera sedan, Toyota corolla sedan, Ford Escort, Citroen Xsara, nová Astra sedan apod.) Za nižší cenu již člověk koupí některou korejskou značku. Octavie boduje velikostí svého kufru, která je ovšem pro 90 procent lidí zbytečná. Většina aut stejné ceny má menší kufr, ale mnohem více místa v interiéru.
Jako vyslovenou blbost považuji koupi luxusní Octavie Laurin a Klement. Za tuto cenu již koupíme slušně vybavené auto střední třídy (tedy o třídu výše než Octavie), které má o 20 až 30 cm větší rozvor a na zadních sedadlech nemusí nikdo krčit nohy.
Závěr: Jako celkem výhodnou koupi lze považovat pro příznivce značky Škoda Octavii 1,6 74 kW. Ideální je zejména pro rodinu s malými dětmi, kde nebude vadit málo místa vzadu a výhodou bude velký kufr. Pro příznivce traktorového zvuku je výhodný zejména levnější TDi s 66 kW. Dokupování doplňků přibližuje toto auto cenou i k renomovaným značkám a činí tuto koupi nevýhodnou.
Ještě k porovnávání kvality a spolehlivosti. Říkat, že pan X najezdil s autem Y moře kilometrů bez problémů má velmi malou vypovídací schopnost. Jako bernou minci lze brát např. údaje německé technické kontroly o problémech jednotlivých tipů u TK po několika letech nebo údaje o zásazích žlutých andělů. V těchto statistikách se škodovky nevyskytují a nelze samozřejmě předpokládat, že by zde nějak excelovaly. Mezi nejlepšími se objevují zejména značky japonské (Toyota Starlet, Corolla, Carina, Nissan Sunny atd.), Mercedes, Saab a Volvo, např. vychvalovaný VW je na úrovni značek Opel a Ford a většina typů se nachází těsně za průměrem, některé typy VW dokonce v poslední čtvrtině vozů, ale se stářím vozu se zlepšují. Na chvostu jsou zpravidla vozy Citroen, Renault (19,21,5), a zejména Seat. Seat Ibiza a Marbella je v některých letech úplně na chvostu dokonce s velkým odstupem za Ladou Samarou, která zde jako jediná reprezentuje východní vozy, ale před kachnou Citroen 2CV, která je bezkonkurenčně nejhorší. Jako přežitek minulosti lze považovat špatnou kvalitu aut zn. Fiat. Ten vychází dnes velmi dobře (např. Punto), ale i novější Uno je v některých letech před Golfem a Passatem. Po více než 10 letech provozu mizí totální převaha Japonců, ale pořád jsou nejlepší, i když ne tak drtivě, zlepšují se zejména VW, Audi a Porsche911.
Tyto statistiky také neřeknou vše, rozhodují i maličkosti, např. můj služební Favorit jezdí bez velkých poruch (r.v. 1993,cca 100 000 km), ale maličkosti vás dovedou také rozladit, stále je něco v nepořádku, i když to nejsou věci, které by znemožňovaly jízdu. (několikrát opravované táhnoucí řízení, neustále opravované tuhé řazení, problémy s posilovačem brzd, nefungující korekce světel-což mi nevadí, ale na technické na tom trvali, problémy s elektrikou, je zde už pátý počítač km, odpadávající části interiéru-zadní plato,obložení dveří, uvolnění stěračů za jízdy v dešti, potíže se startováním atd. atd.)
Faktem je, že nelze říci, že některá značka je lepší než jiná. Každá má mnoho příznivců, ale i zklamaných řidičů. Já nikomu neberu tvrzení, že škodovka je dobré auto nebo že BMW je nejlepší apod. Pokud tomu někdo věří, je to jeho věc. Všechno je relativní.
Dost mě překvapuje, že mnoho lidí zatracuje korejské značky srovnávané se Škodou s poukazem na jejich neznačkovost a nezamyslí se nad tím, že škodovka nemá rozhodně větší renomé než Hyunday, Kia nebo Daewoo, i když existuje o několik desítek let déle.
-
« Re: cenově výhodné auto
Ty podnikateli, co podnikáš ASI 8 let a zaměstnáváš ASI 20 lidí, Ty Tvoje ASI jsou velmi podezřelé. Tipoval bych si, že podnikáš ve snech a když se Ti podaří nějaký kšeft, tak se vzbudíš a jsi odkopaný. Tvé stupidní názory na rozčlenění lidí, resp. motoristů jsou i mé (klidné povaze) proti srsti. Inu, říká se 100 lidí = 100 chutí. -
« Re: Výhodné auto? - anonym, maca
souhlas... tedy az na jednu pripominku:
Koupi noveho auta lze financovat i pomoci leasingu, coz u vetsiny ojetin mozne neni. Dnes je
na trhu leasing. spolecnosti takova konkurence, ze neni problem ziskat leasing s nulovym navysenim, coz je zejmena pro firmy a podnikatele velmi vyhodne kvuli danim. Pri koupi za hotove je samozrejme vyhodnejsi ojetina, byt treba rok stara.
-
« Re: cenově výhodné auto "podnikatel"
Je nesmysl rikat, ze ten, kdo si misto airbagu koupi lita kola, si nevazi zivota. Pro informaci..
lita kola nejsou jen ozdoba, ale zvysuji aktivni bezpecnost vozu tim, ze snizuji tkzv. neodpruzenou
vahu automobilu, cimz vyrazne zvysuji prilnavost kol k vozovce. Navic zajistuji i lepsi pristup vzduchu k brzdam a tim jejich lepsi chlazeni a tim i ucinnost. Ten, kdo jim da prednost pred airbagem
treba jen uprednostnuje bezp. aktivni pred pasivni... -
« Re: cenově výhodné auto
Musím odpovědět na poznámku pana Podnikatele.
Soudit člověka podle auta rozhodně jde, ale nemělo by se soudit příliš unáhleně, jako v jeho případě. Jestliže někdo upřednostní elektronové kola na své auto v základní výbavě rozhodně to o něm neříká, že si neváží hodnot atd. -
« Re: Ktere auto mam koupit
Jako cenove vyhodne auto povazuji za nejlepsi
novy Peugeot 206. Je to bezvadne auto za
nizkou cenu. Rozhodne lepsi než nějaka ojetina.
Ja podnikam a proto upřednostňuji nove auto.
I když je auto špatna investice z hlediska rychle
ztraty hodnoty, je to stale lepsi nez odvadet vysoke dane a přitom jezit starym autem.
Jak to vypadá Zemanova vláda se daně snižovat rozhodně nechysta, tak zase koupím uto.
Jaro -
« Re: cenově výhodné auto
Vzkaz pro "8-leteho podnikatele bez dluhu": to, ze nemate dluhy (pokud nelzete) na Vas bude asi jedinou pozitivni strankou. Jinak mysleni, resp. pisemne vyjadrovani Vasich nazoru a myslenek (abych se vyjadril objektivne) za nic nestoji. Ve vsi ucte Vam doporucuji se nad tim zamyslet.
by eurotel lepsi ??) a nebo je chyba v tom, ze to ma maly clovicek..(mobil a elektrony se hodi jen k
velkemu podnikateli). K te psychologii... nahodou me dost zajima, takze.. podle me je to spis nez nevazenim si lidskeho zivota tim, ze lide vetsinou pocitaji, ze "jim se nic nestane, airbag (nemocenske pripojisteni...) nebudou potrebovat.."
Clovek zkratka nemuze jezdit s tim, ze se kazdy den na silnicich stane x nehod... a tak si moznost
katastrofy nepripousti
========================================… /> kazdopadne souhlasim s dulezitosti airbagu,ale pripada mi, ze posuzovat nekoho jen podle toho, ze ma na aute(ktere ani nemusi byt jeho...) elektrony, je dost zjednoduseny pohled.
========================================…