Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: anonym - na co diesel ?
Olej v benzínovém motoru vydrží vždy aspoň dvakrát déle, při použití stejného oleje i více, protože benzínovému motoru stačí méně kvalitní olej. Nesmíme ovšem srovnávat Š120 se starým obtokovým čističem a nový naftový motor. V každém případě se dnes mluví již o olejové náplni pro celou životnost vozidla. -
« Re: anonym - na co diesel ?
Kompresni tlaky jsou sice vyssi (asi 2x oproti B), ale motor je na to staveny (robustnejsi konstrukce). Jinak D "se pouziva" v nizsich otackach - kolem 2000 uz pekne tahne, oproti tomu benzin se musi tocit. Takze D motor ve vysledku udela na stejne vzdalenosti mene otacek motoru = nizsi opotrebeni. Videl jsem diesely, ktere mely natoceno 600tKm a jezdily dobre a startovaly i v zime. (Mimochodem motor PSA). -
« Re: anonym - na co diesel ?
Pred casem jsme se rozhodovali mezi naftovou Octavii 1.9 TDI/66kW a benzinovou 1.6/74kW
S otcem jsme udelali pomerne komplexni propocet a vyslo nam ze asi po 50 000km mame vyssi porizovaci naklady zpatky a pak se uz jen setri. Jeste tu je, ale fakt ze naftak vydrzi dyl a pak se da jeste prodat za vyssi cenu nez benzin.
AT ZIJE NAFTA -
« Re: anonym - na co diesel ?
Vážený,
nevím jaké zkušenosti náte s porovnáním D a B.
Nevím kde jste sebral informaci o častější výměně oleje, u moderních vozů jsou intervaly vyměny shodné u D i B. A vyplácet po 100.000 km? To jste ještě asi ve vašem životě neujel, že? Pro normálního jezdícího člověka jsou to cca 3 roky, takže si to ještě jednou spočítejte a uvažujte, proč je o D u nás i ve světě zájem a každy výrobce (např Honda tuším nikdy žádný diesel nedělala a teď dělá nový 2,0 TDI) má diesel v nabídce. Že by je kupovali pouze motoristé, kteří neví, jak utratit peníze, a tak si radši koupí dražšího diesla s horšími parametry?????? Přemýšlejte nad svými názory...... -
« Re: Poradte
Malé upozornění. Na felicii, které se začaly vyrábět v roce 1995 je upravena karoserie, aby byla tvrdší a zároveň pohltila více energie při nárazu, což znamená, že je mnohem bezpečnější než Favo. Myslím si bezpečnost je na prvním místě a potom nastupuje výbava. Nejspíš namítneš, že za 115.000 nekoupíš 95 feldu a mladší, ale dávám to pouze jako příklad. Jestliže si budu mět vybrat mezi felicií z 94 s elektronama, spojlery atd, nebo holou feldou z 95, ale s airbagem, vyberu si tu s airbagem. Spojlery, kola apod. si mohu postupně dokoupit, ale bezpečnost již ne. -
« Re: Poradte
No Felicii za 115.000,- jsem teda opravdu nikde nevidel, a kdyby jo, tak bych ji stejne nekoupil, protoze oproti Favoritu je jina jenom v kastli, jinak zustava ve vsem stejna. Za 135.000,- sezenes 4 roky starou Felicii jenom s motorem 40kw a pouze se zakladni vybavou, tudiz s nicim a jeste bude mit najeto pres 100 tis. km. tenhle Favorit ma o hodne lepsi vybavu:ostr. svetel, central+alarm na dalku, stresni okno, al. kola, kozeny volant a rad. paku, ton. skla,velurovy anatomicky sedacky, metalizu a zadni spojlery a dig. radio s 6 reprakama (Blaupunkt) Ted mi rekni, za kolik sezenes stejne vybavenou Felicii? Ja osobne moc autem nejezdim a tudiz nepotrebuju nove. -
« Re: anonym - na co diesel ?
Blbost,diesel je sice uspornejsi,coz je na tom prijemne,ale jizda s nim neni nic uchvatneho.Souhlasim,kdyz clovek chce jezdit pohodlne,nemusi radit,na nase silnice vlastne diesel staci,ale benzin,to kdyz clovek neco za volantem umi,tak je to nejlepsi co muze byt. -
« Obecne o aute...
Nevim, nekomu se to co tu tedka pisu mozna bude zdat jenom jako nejaky placani, ja to nikomu nevnucuju, je to proste muj nazor... Obecne si myslim, ze auto s elektronama vypada celkove agresicneji nez klasicky radovy co prave vyjelo z fabriky... ale je jasny, ze ten, kdo chce auto spis pro prakticky vyuziti nez pro to aby ze sebe delal na silnici haura, se klidne spokoji s klasickejma diskama... jina je otazka bezpecnosti, toze si myslim, ze pokud neco dokaze zabranit v urcitejch pripadech bouracce, tak to ma svoje opodstatneni i v pripade, ze to vypada blbe. Ale to je druha vec, zalezi prece na kazdym pilotovi, jakou miru bezpecnosti zvoli nebo jakej ma vkus... proste co se mu libi a co ne. A taky si myslim, ze nelze obecne rict, ze elektrony autu na vzhledu vzdy pridaj... tudle sem videl elektrony na trabosu, a reknu vam, bylo to jako pest na voko, toze to bylo jediny odliseni od standardu z fabriky. Jasne, pokud ma navrch par spojleru, tmavy skla a stresni okno, vypada to hnedka lip, ale jenom elektrony? -
« Elektrony...
nedavno jsem tu jako argument pro lita kola uvedl chlazeni brzd. ze to neni "uplna blbost" potvrzuje
i clanek v nejnovejsim cisle Auto motor a sport
(1/99,str.58-63). Doslova se tu pise:
"nezanedbatelnou roli hraje take volba rafku. Dobre navrzene rafky z lehkych slitin dovoluji lepsi cirkulaci vzduchu a zabezpecuji lepsi chlazeni brzdoveho systemu oproti konvencnim ocelovym rafkum"
prikladem jsou napr. nevhodna kola u R espace, kvuli kterym se u tohoto vozu opakovanym brzdenim vyrazne prodluzuje brzdna draha(100-0 u zatizeneho vozu : z nadprumernych 40,6m (4-5.misto v testu) u studenych na v ramci testu nejhorsich 50,8 (12.m)
pri opakovanem brzdeni.)pro blizsi udaje odkazuji na jmenovany casopis.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!