Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T
Na zapad moc nejezdim, auto bude firemni, ale penize se pocitaji vsude, zvlaste v teto dobe.
Rad se svezu svizneji, nemusi to byt 180 km/h, spise si vychutnam technicke pasaze a kopecky.
Proto se rozmyslim mezi TDi a T.
To turbo by se mi libilo, ale jsou tu varujici zpravy o neprimerene ziznivosti. Jestlize se ale s dlouhodobym prumerem v relaci mesto:mimo mesto asi 50:50 vejdu do 10l, tak neni co resit a bude to 1.8T. Rocne najezdim 35-40000 km, coz je takovy firemni prumer. -
« Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T
Nejsem si jist, zda 1,8T je o 20000,- dražší,když
jsem ho kupoval já, stály oba stejně (4.97).
Protože najedu asi 20000 km ročně, je pro mne
volba jasná. Myslím si že diesel má smysl až když
najedeš aspoň 2x tolik. Pokud budeš neustále na dlouhých únavných služebních cestách kup si TDI.
Pokud je to víceméně rodinné auto, kup si 1,8 T,
já ho mám a nelituji. Když chci, jede za 8,5l/100,
když chci jede pro radost (za víc).Diesel nikdy
pro radost nepojede, ale naftu ušetří (pouze naftu). TDI je skvěle elastický, poznáš to při
předjíždění, ale to je 1,8T taky a poznáš to vždycky. A kromě toho, když už jsme u toho šetření- srovnej sazby za zákonné pojištění. -
« Re: anonym - na co diesel ? - ProPa
S 1,8 jsem najezdil bohužel pouze 16.500 km a každý den navíc si přičítám pouze cca 100-200 km. Mimochodem na sněhu jezdím pouze v zimě a na horách, což znamená nějakých 200 měsíčně po dobu asi 4 měsíců. Prodejnost po čtyřech letech je možná vyšší, ale peníze musím mít nyní. -
« Re: anonym - na co diesel ? - ProPa
Z tveho srovnani je videt, ze jsi octavii 1,8 nejel. Jinak by jsi zjistil, ze jizda s ni neni zdaleka tak prijemna jako s 1,9 TDI. Tocivy moment
najde uplatneni nejen pri tahani, ale i pri pruznem zrychleni, napr. na 4. nebo 5. rychlostni
stupen, coz je presne situace pri predjizdeni.
Problemy se startovanim jsou uz take minulosti.
Vetsi hmotnost na pohanene naprave zlepsuje jizdni
vlastnosti na snehu. Vyhodou dieslu je vyssi zivotnost a vyrazne vyssi hodnota pri opetovnem prodeji.. (proc asi ?) -
« Re: anonym - na co diesel ?
Když už se chceš pustit do větší diskuse a rozhoduješ o druhých kolik najezdili, tak se aspoň přihlaš pod jménem. Jinak mezi 1,9 TDI 66 Kw/1,6i 74 Kw je rozdíl mezi vstupní cenou 33.000,-, což znamená návratnost po 60.ooo km. K tomu si započítejte každý rok vyšší zák. pojištění, vyšší pojistku na auto a dostanete se na návratnost okolo 75.000 km. U TDI 81 Kw/1,8 92 Kw je cenový rozdíl 50.000,-, což znamená cca 70.000 km. Pojištění a jsem na 83.000 km návratnosti. Počítal jsem to při proběhu 25.000 km/rok. Drobnostma jako dražší olej, větší hmotností o 80 km na přední nápravě, což má vliv na tlumiče, pneumatiky atd. Když si dám při nákupu ušetřené peníze kamkoli na úrok, tak než je spotřebuju v rozdílu pohonných hmot nadělají aspoň nějaké ůroky a tím se návratnost dieselu opět o něco posune. Jinak co člověku přináší diesel oproti benzínu. Horší starty v zimě, při hodně velkých mrazech nutnost používat nemrznoucí aditivum, větší hluk, menší akceleraci. Na druhou stranu má mnohem větší točivý moment, ale pro osobní vůz nepoužitelný, jelikož max. nosnost vozidla stejně nedovolí více naložit. Když srovnám tyto motory při tažení přívěsu tak zjistím, že mohou táhnout stejně těžký. Diesel patří do nákladáků a dodávek a ne do osobních aut. -
« Re: anonym - na co diesel ?
Olej v benzínovém motoru vydrží vždy aspoň dvakrát déle, při použití stejného oleje i více, protože benzínovému motoru stačí méně kvalitní olej. Nesmíme ovšem srovnávat Š120 se starým obtokovým čističem a nový naftový motor. V každém případě se dnes mluví již o olejové náplni pro celou životnost vozidla. -
« Re: anonym - na co diesel ?
Kompresni tlaky jsou sice vyssi (asi 2x oproti B), ale motor je na to staveny (robustnejsi konstrukce). Jinak D "se pouziva" v nizsich otackach - kolem 2000 uz pekne tahne, oproti tomu benzin se musi tocit. Takze D motor ve vysledku udela na stejne vzdalenosti mene otacek motoru = nizsi opotrebeni. Videl jsem diesely, ktere mely natoceno 600tKm a jezdily dobre a startovaly i v zime. (Mimochodem motor PSA).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!