Cenově výhodné auto

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  23:27

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Zakonne pojisteni by v roce 99 melo byt pro diesely trochu nizsi (nebo spise mene zdrazene).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  18:50

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Na zapad moc nejezdim, auto bude firemni, ale penize se pocitaji vsude, zvlaste v teto dobe.
    Rad se svezu svizneji, nemusi to byt 180 km/h, spise si vychutnam technicke pasaze a kopecky.
    Proto se rozmyslim mezi TDi a T.
    To turbo by se mi libilo, ale jsou tu varujici zpravy o neprimerene ziznivosti. Jestlize se ale s dlouhodobym prumerem v relaci mesto:mimo mesto asi 50:50 vejdu do 10l, tak neni co resit a bude to 1.8T. Rocne najezdim 35-40000 km, coz je takovy firemni prumer.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  12:55

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Máte pravdu, těch pro a proti existuje opravdu
    tisíc.Je to potvrzení toho, že každý musí pořádně
    zapřemýšlet na co vůz potřebuje a jaký má k ježdění vztah.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  11:54

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Zalezi take na tom, jestli jezdite jenom u nas nebo i na zapad. Vzhledm k tomu, ze ma diesel mensi spotrebu ma na nadrz vetsi dojezd. Muzete tedy vetsi kus cesty jet za ceskou cenu nafty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  11:52

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Musím přiznat porážku, neuvědomil jsem si, že je přelom v 1850 ccm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  11:39

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Není stejné,hranicí je obsah 1850ccm.
    Passat 1,8T má 1781ccm, Passat TDI má 1896ccm.
    Do 1850 je pojistné asi 2500 (částku nevím přesně)
    nad 1850 je pojistné přes 4000 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  08:02

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Jsem zastáncem benzínu, ale bohužel v těchto relacích je zákonné pojištění stejné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  07:42

    « Re: 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Nejsem si jist, zda 1,8T je o 20000,- dražší,když
    jsem ho kupoval já, stály oba stejně (4.97).
    Protože najedu asi 20000 km ročně, je pro mne
    volba jasná. Myslím si že diesel má smysl až když
    najedeš aspoň 2x tolik. Pokud budeš neustále na dlouhých únavných služebních cestách kup si TDI.
    Pokud je to víceméně rodinné auto, kup si 1,8 T,
    já ho mám a nelituji. Když chci, jede za 8,5l/100,
    když chci jede pro radost (za víc).Diesel nikdy
    pro radost nepojede, ale naftu ušetří (pouze naftu). TDI je skvěle elastický, poznáš to při
    předjíždění, ale to je 1,8T taky a poznáš to vždycky. A kromě toho, když už jsme u toho šetření- srovnej sazby za zákonné pojištění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.98  07:17

    « Re: Srovnani dieselu PSA vs. VW

    Peugeot a Citroen - spolupracují při výrobě motorů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  20:17

    « Re: Srovnani dieselu PSA vs. VW

    Co je to PSA?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  18:58

    « 1.9 TDi nebo 1.8 T

    Co poradite, chlapi?
    VW Passat 1.9 TDi (81 kW) nebo 1.8 T (110 kW). Cena je skoro stejna, 1.8 T je o 20000 drazsi, servis po 15000 km u obou. S 1.8T je nadherny svezeni, hlavne zatoceny kopecky, 1.9TDi jezdi strasne lacino.
    Mate nejake zkusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  13:42

    « Re: anonym - na co diesel ? - ProPa

    Další drobnost, dnešní katalyzátory vydrží zhruba 70-80.000 km a u nafty je dražší o 5.000,- Kč, z čehož vyplývá další náklad navíc a prodloužení návratnosti o dalších 6-9.000 km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  10:49

    « Re: Martin

    Zapoměl jsem, ale na zrychlení využiji lépe výkon motoru ale ne točivý moment. K čemu mi je při předjíždění síla, když mi chybí rychlost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  10:47

    « Re: anonym - na co diesel ? - ProPa

    S 1,8 jsem najezdil bohužel pouze 16.500 km a každý den navíc si přičítám pouze cca 100-200 km. Mimochodem na sněhu jezdím pouze v zimě a na horách, což znamená nějakých 200 měsíčně po dobu asi 4 měsíců. Prodejnost po čtyřech letech je možná vyšší, ale peníze musím mít nyní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  10:31

    « Re: anonym - na co diesel ? - ProPa

    Z tveho srovnani je videt, ze jsi octavii 1,8 nejel. Jinak by jsi zjistil, ze jizda s ni neni zdaleka tak prijemna jako s 1,9 TDI. Tocivy moment
    najde uplatneni nejen pri tahani, ale i pri pruznem zrychleni, napr. na 4. nebo 5. rychlostni
    stupen, coz je presne situace pri predjizdeni.
    Problemy se startovanim jsou uz take minulosti.
    Vetsi hmotnost na pohanene naprave zlepsuje jizdni
    vlastnosti na snehu. Vyhodou dieslu je vyssi zivotnost a vyrazne vyssi hodnota pri opetovnem prodeji.. (proc asi ?)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  09:34

    « Re: anonym - na co diesel ?

    Když už se chceš pustit do větší diskuse a rozhoduješ o druhých kolik najezdili, tak se aspoň přihlaš pod jménem. Jinak mezi 1,9 TDI 66 Kw/1,6i 74 Kw je rozdíl mezi vstupní cenou 33.000,-, což znamená návratnost po 60.ooo km. K tomu si započítejte každý rok vyšší zák. pojištění, vyšší pojistku na auto a dostanete se na návratnost okolo 75.000 km. U TDI 81 Kw/1,8 92 Kw je cenový rozdíl 50.000,-, což znamená cca 70.000 km. Pojištění a jsem na 83.000 km návratnosti. Počítal jsem to při proběhu 25.000 km/rok. Drobnostma jako dražší olej, větší hmotností o 80 km na přední nápravě, což má vliv na tlumiče, pneumatiky atd. Když si dám při nákupu ušetřené peníze kamkoli na úrok, tak než je spotřebuju v rozdílu pohonných hmot nadělají aspoň nějaké ůroky a tím se návratnost dieselu opět o něco posune. Jinak co člověku přináší diesel oproti benzínu. Horší starty v zimě, při hodně velkých mrazech nutnost používat nemrznoucí aditivum, větší hluk, menší akceleraci. Na druhou stranu má mnohem větší točivý moment, ale pro osobní vůz nepoužitelný, jelikož max. nosnost vozidla stejně nedovolí více naložit. Když srovnám tyto motory při tažení přívěsu tak zjistím, že mohou táhnout stejně těžký. Diesel patří do nákladáků a dodávek a ne do osobních aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.98  08:21

    « Re: anonym - na co diesel ?

    Olej v benzínovém motoru vydrží vždy aspoň dvakrát déle, při použití stejného oleje i více, protože benzínovému motoru stačí méně kvalitní olej. Nesmíme ovšem srovnávat Š120 se starým obtokovým čističem a nový naftový motor. V každém případě se dnes mluví již o olejové náplni pro celou životnost vozidla.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.98  23:03

    « Srovnani dieselu PSA vs. VW

    Je nekdo schopen alespon trochu objektivne srovnat dieselove motory od PSA a VW. Napriklad PSA 1.9TD/66kW a VW 1.9TDi/66kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.98  23:00

    « Re: anonym - na co diesel ?

    Kompresni tlaky jsou sice vyssi (asi 2x oproti B), ale motor je na to staveny (robustnejsi konstrukce). Jinak D "se pouziva" v nizsich otackach - kolem 2000 uz pekne tahne, oproti tomu benzin se musi tocit. Takze D motor ve vysledku udela na stejne vzdalenosti mene otacek motoru = nizsi opotrebeni. Videl jsem diesely, ktere mely natoceno 600tKm a jezdily dobre a startovaly i v zime. (Mimochodem motor PSA).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.98  21:35

    « Re: anonym - na co diesel ?

    Taky bych řek, že nafťáky tolik nevydrží, vždyť jen kompresní tlaky jsou víc než dvakrát vyšší než u benzinu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…