Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Trabant ve městě
...no to snad nemyslíš vážně, Tofi. To auto otravuje vzduch x krát víc než autáky s katalyzatorem, nebrzdí, nezatáčí, nezrychluje atp. Neber si to osobně, ale trabant dneska patří do muzea " O tom, co to bylo DDR", ne na silnici. My si tady samozřejmě za chvíli přečtem, že je spousta lidí, který na jiný auto nemaj. Co se na to dá říct? Mít auto není státem zaručený právo. Já nemám na vrtulník a proto v něm nelítám. -
« Re: Kombi do 100,000,-
TEST - nejlepąí je si před koupí prohlédnout hodnocení starých i nových aut s jejich klady i zápory, která jsou zveřejněna na webu motomagazinu Autobild www.autobild.de (je to obdoba testu napr. v MF DNES). Rubrice test jsou podrubriky neu - nové, gebrauchte - starąí modely, moto. Jinak sám mám Ford Sierra kombi a myslím, ľe dnes za ty prachy je to solidní auto a drľák, do kterého nacpeą spoustu věcí. -
« Re: Výše povinného ručení !!!
A ještě jedna poznámka k tomu. Přeci si jako
majitel auta např. s 1998ccm nebudu ještě připlácet
sám na sebe vyšším zákonným pojistným, když do mě nabourá někdo jiný, který hradí částku nižší. Pokud ta jeho riziko nepokryje bude muset platit částku vyšší. Bohužel si majitelé levněších
aut musí uvědomit, že vyjíždějí do provozu
kde jezdí auta dražší a o to je samozřejmě riziko likvidace vyšší škody vyšší. Je to stejné jako když budu pracovat s broušeným sklem nebo s papírem. Pokud nechám pojistit proti možné vzniklé škodě, tak u práce se sklem to samozřejmě bude částka vyšší. Stejně tak jako když vyjedu do provozu kde jezdí dražší vozy. jj. -
« Výše povinného ručení !!!
UÁÁÁ! Proboha, kdo tady tvrdí takové nesmylsy,
jako že majitelé levnějších aut doplácí na majitele
dražších. OPAK JE PRAVDOU! Majitelé automobilů
s vyšší kubaturou jsou diskriminováni oproti majitelům
aut s nižší. Majitel, resp. jeho automobil je přece ze
zákona pojištěn proti tomu, aby v případě, když způsobí
jinému škodu, tuto škodu nemusel nemusel hradil
sám, ale aby tato škoda byla likvidována pojišťovnou.
Výše pojistného by měla logicky být úměrná tomu riziku,
které vzniká tím když se daný řidič vydá na silnici
a které je tak naprosto závislé na řidičských zkušenostech
toho daného člověka a nikoliv jeho kubatury. Tj. pojišťuji
se sám proti tomu riziku, že někoho nabourám, tím že vyjedu
a proto bych měl muset hradit takovou výši pojistného,
která tomu odpovídá.
Jak k tomu pak přijde majitel s např. 1998ccm, který
platí cca 4500,-, kterého navbourá majitel třeba Š100
s 1000ccm, který platí cca 1000,- a má tak škodu za cca
50.000,- !!??
Jediné logické řešení je to, že buď budou všichni hradit
stejnou výši pojistného, nebo bude zaveden systém pojistého
vztahujícího se na řidiče. jj.
-
« Re: To> login
To Hop: 1. Nikdy jsem nerikal, nic jineho, nez ze by povinne ruceni melo souviset s cenou vozu. Maximalne jsem se nebranil rozumnym navrhum, ktere chteji zohlednit i jine skutecnosti.
2. At si kazdy koupi jak drahe auto chce. Ja jenom nechci prispivat na z pohledu majitele levneho auta nesmyslne drahe opravy. Kdybych mel auto drahe, take bych to po nikom nechtel. Samozrejme, ze by se ostatni skoda (krome skody na autech) mela rozpocitat na kazdeho stejne.
3. Povinne ruceni se musi platit za kazde auto, az do jeho trvaleho vyrazeni z provozu, za coz se povazuje odhlaseni auta z evidence. Platit se musi i za auto, ktere neexistuje, pokud je v evidenci. Pokud by se majiteli podarilo prokazat, ze auto napr. nechal pred deseti lety sesrotovat, tak by se asi povinnosti zaplatit zprostil a dostal by jenom pokutu, ze nenahlasil zmenu (mozna). Oblibeny slogan policajtu a pojistovaku je, ze povinny ruceni se musi platit i za auto, ktery stoji ve stodole na spalkach. -
« Re: To> login
Pánové,
mám pocit, že se tady motáme dokola - všimněte si, že v Německu má každý automobil svoje zařazení do nějaké skupiny "rizikovosti" (nebo si tomu říkejte každý, jak chcete, aby se tu nerozproudila další bezpředmětná debata), přičemž žádného Němce ani nenapadne proti tomu něco namítat. Otázka zní - Proč ? Protože v Německu je pojištění i tohoto typu poskytováno na nemonompolním principu a žádná z na trhu přítomných pojišťoven si nedovolí svoje problematické výsledky hospodaření promítat do cen, jak se v tuzemsku stalo oblíbeným zvykem a nejen u komerčních, ale v jistém smyslu i u zdravotních pojišťoven. Takže - dokud nebude mít každý jeden pocit, že platí něco, co slouží účelu, ke kterému je to něco zřízeno, tahle debata ustane sama od sebe. Bohužel zatím asi většina z nás (tedy včetně mě) má pocit, že povinné ručení slouží spíše pokrytí ztrát ČP z jiných činností. Pokud se mýlím, velké pardon ČP, ale otevřenost ČP v tomhle směru je zatím dost malá na to, aby si každý "pojištěnec" mohl sám jednoduše zjistit, kde je pravda. -
« Re: To> login
A to jako navrhujes co?! Ze auto drazzsi nez nejlevnejsi felicie nesmi na silnici?! Nebo ze kdyz bude skoda vetsi nez u felicie tak dostanes jako by to byla felicie? Ja uz ti asi vubec nerozumim. Proc proboha porad chces nekomu zakazovat drahy auto? To jenom proto ze na nej sam nemas, nebo nemas na pojistny, nebo proc? Navic porad mluvis o autech, ale nezapomen, ze z povineho ruceni se plati i lecebne vylohy. A myslim ze to neni zanedbatelna polozka. Navic tvoje argumentace ze system pojisteni ridicu namisto aut by byl prilis komplikovany se mi taky nezda. Lidi kteri maji ridicak ale vubec nejezdi by samozrejme nic neplatili. Ted taky nemusis mit pojisteni - ale nesmis s autem na silnici. Navic system bonusu a malusu na auta ma mnohem vic nevyhod. Treba situace: nabouram se s firemnim autem. Pojistovna na to auto automaticky zvedne pojistne - dejme tomu o 3000,- rocne, nez se to zase srovna na puvodni hodnotu, bude to trvat rekneme pet let. To je za celou tu dobu neco kolem 8000,-. Kdo to zaplati? Ja? Hned? Nebo firma? A jak ji to budu vracet? Co kdyz od nich odejdu? Myslim ze se takto v tomto state vytvori asi tak 5000 pracovnich mist komercnich pravniku a na soudech. Coz zase zaplatime na danich. A tohle nebude ojedinely pripad - takovych je v Praze nejmene 10 denne. A dalsi: jak pri koupi ojeteho vozu promitnout do jeho ceny vysi pojistneho? A jak ji vlastne zjistit? Ano, dotazem na pojistovne - takze fronty a dalsi zamestnane urednice - kdo to asi zaplati? Preventivni charakter to mit (bonusy a malusy) jistre nebude. Ti kteri bouraji pravidelne si take pravidelne kupuji nova auta. Takze to za ne zase zaplati nekdo jiny. -
« Re: To> login
Ja s vami v podstate souhlasim. Ale co byste rekli treba tomu, kdyby si nekdo koupil auto treba za deset miliard? Pri sebemensi nehode, at by to do nej napalil kdokoli s jakymkoli autem, by mu kazdy prispel na opravu minimalne dejme tomu stovku a podobne je to u auta za par tisic/milionu. Rizikovost auta, nebo ridice je sice pekna vec, ale jde o to, ze rocne je viniky nehod zpusobena urcita skoda, a ta se musi zaplatit z povinneho ruceni ktere plati vsichni. Tim, ze nekdo vyjede s drahym autem na silnici zvysuje riziko, ze bude vetsi, nez kdyby vyjel s levnym, at je sebelepsi ridic. Nejake bonusy za nebourani by se do toho mohly zahrnout i tak, ale to by asi neslo, protoze hodne lidi co maji ridicaky vubec nejezdi a bylo by to komplikovany. -
« Re: To> login
Pěkná diskuze. Už zase chce někdo hodnotit výši ručení za škodu způsobenou mým vozidlem podle ceny. Takže když si připlatím za ABS a EDS a kdoví co ještě vymyslí za špeky, tak bude platiti vyšší pojistné než ten, co jezdí s Aero Cililink, protože cena tohoto vozu je 0 (vím, že je to veterán a cenu má), která jezdila 80 a někdy i zabrdila. Je to jen o lidech, co auta řídí. Mladí jezdí rychleji, staří pomaleji, který je nebezpečnější. Některý mladý stejně jako některý starý. Pojistné je třeba stanovit podle rizikovosti řidiče, ne auta. To by zatím stačilo, mějte se v novém roce výtečně.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!