Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« crash testy
Jeste k tem crash testum. Tady nekdo psal, ze se delaji proto, aby se dalo v laboratornich podminkach overit, ktere auto je bezpecnejsi. Ja myslim, ze se delaji hlavne proto, aby auto, ktere prichazi na trh bylo co mozno nejbezpecnejsi, tedy aby bylo dosazeno maximalni bezpecnosti, kterou dana trida umoznuje /tim chci rict, ze nelze srovnavat audi A3 s A8/. K deformacim karoserie: vcelku neni dulezite, jak je karoserie zdeformovana zvenku, dulezite je, aby zustala co nejmene deformovana bunka pro posadku, ale na druhe strane, aby se kineticka energie narazu rozlozila v case /teoreticky, i kdyby existovalo naprosto nedeformovatelne auto, nasledky narazu pro posadku by byly katastrofalni - cele zpomaleni by se preneslo prakticky v nulovem case do tela pasazera, coz nikdo neprezije - utrzene a zhmozdene vnitrni organy, postizeni krcni patere, atd. - na tohle umiraji lide pri padech vytahu, kde samozrejme zadne def. zony nejsou - utrzene srdce/. Proto taky figuriny se spoustou snimacu na tele a v tele. Vyjimka je cisty bocni naraz. Tam tech deformacnich zon moc neni,proto ty tyce. Takze zdeformovana strecha je spravne - energie narazu je prenesena do strechy. Jinak bych se taky priklanel k nazoru, ze /s ohledem na tridu/ moderni auta jsou co se tyce pasivni bezpecnosti zhruba na stejne urovni. Pravdepodobne zadny vyrobce si v dnesni dobe nedovoli zanedbat nejakou vec, co se tyce bezpecnosti, viz znamy pripad Mercedesu A a losiho testu - muselo to MB stat tezky prachy, aby to jakz takz dali dohromady, a stejne, myslim, to auto si to ponese do konce vyroby jako zle znameni - to je ten Medour, co se prevraci. -
« Re: Golf
4. Nekupuj si Golfa, je-li Ti zivot mily. Ja chapu, ze je to relativne levny auto a proto spoustu lidi prilaka, ale prikladnymi jizdnimi vlastnostmi zrovna nevynika. Radsi si pridejte a kupte si SKUTECNE AUTO. Kamarad ma taky Golfa III a po jizde s nim mi nebyva zrovna nejlepe. Lidi casto precenujou moznosti auta. Doporucuju kazdymu, aby se se svym autem vydal na nejaky okruh a poradne ho tam potrapil, aby vedel, co si vsechno muze dovolit. Ja to udelal i se skolou smyku a dost se mi to vyplatilo. Smyk dostanu, jen kdyz sam chci ! -
« Re: Crash testy (to: Risa)
Uznavam, ze to, co jsem napsal, neni az tak docela pravda, tedy ze bezpecnost auta se pozna take podle "zmuchlanosti" karoserie pri crash-testu. Je pravda, ze dulezitejsi nez samotna mira poniceni karoserie je zachovani prostoru pro preziti posadky a pohlceni co nejvice energie, cemuz prave napomaha ta deformace. -
« Golf
Vlani na jesn som dostal na Golfe III v 100 smyk. Pootlkal som predok, obidva boky, podbehy, slovom vsetko okrem strechy. Mne a ani spolujazdkyni sa nic nestalo - Ponaucenia : 1, Kupuj auto len s ABS a Airbagmi. 2, Vzdy sa priputaj. Predaj svoju Skodovku (vsetko po Octaviu) lebo sa zabijes !!! -
« Re: Crash testy (to: Tosh & Stano)
podle tebe nema vliv na vysledek testu jak moc je auto zdeformovane. Prave naopak. Podivej se na ty obrazky z tech testu. U toyoty se strecha ani nehla a dopadla perfektne. Podivej se pak na auta jako mercedes C, mitsubishi lancer, nissan almera jak sou zdeformovane a dopadly velice spatne.
To jak vidis bourane auta v realu nemuzes porovnavat s ostatnima. Nemas zadne srovnani kdezto u crashtestu jo. Toyoty nejsou vubec mekke prave spise naopak. -
« To TOSH
Audina NeAudina, ted uz asi jezdis pripoutanej ze jo??? :o) Mels stesti, moct si to dovolit, do Audi bych sel taky. Motorove, dilenskym zpracovanim i designove jedno z nejlepsich aut soucasnosti. Fakt ale trosicku predrazeny... Passat je uplne to samy, jenze o 30% levnejsi... Nic naplat, Audi je Audi. -
« Bez nadpisu
Ja na to mam osobni nazor diky praktickemu testu. V nove Audi 80 (najeto kolem 15 000 km) , rocnik myslim 92 ci 93(uz si to presne nepamatuju), jsem pri mikrospanku vletel pri tak 90km/hod do sloupu verejneho osvetleni. Primo. Motorova cast totalne zmackana, ale v kabine, hlavne v oblasti nohou se to pohlo snad jen o par centimetru. Spolujezdkyne , ktera nebyla pripoutana (stejne jako ja), to odnesla "jen" vykloubenou nohou...To, ze ja jsem asi tri dny se nemohl pohnout (doktor rikal neco o krevnich hematomech, natazeni vaziva, atd.), to dopadlo skvele...
Nevim, jak dopadla Audi v crash testech, ale od te doby nedam na Audi dopustit...:))) -
« Re: Crash testy (to: Tosh & Stano)
Tak mi napadlo - absencia bocnych tyci u Toyoty. Nelaka niektorych vyrobcov prave skutocnost ze absolutne perfektne poznaju normalizovany priebeh crash-testov k tomu, ze sa zamerne sustredia na najviac exponovane casti pri testoch ? A trebars z cenovych dovodov vynechaju nejake tyce, u ktorych si vsimli ze na vysledky crash-testov nemaju vplyv? -
« Re: Crash testy (to: Tosh & Stano)
Když se tady bavíte o crash testech tak by stálo za zmínku, že zhruba před měsícem vyšly nové testy. V těch vyhrálo samozřejmě Volvo, ale toyota byla jen těsně za ním. Jen pro zajímavost volvo a toyota utekly třetímu v pořadí o celou třídu. Co ovšem nejvíce šokovalo byla absence bočních "tyčí" u Toyoty a při tom v pohlcení nárazu předčila i "pancéřové" volvo. Jinak Jakube to co píšeš není tak úplně pravda protože to, že ti praskne střecha někde u sloupků a u jiného ne ještě nemusí vůbec znamenat, že je to auto horší spíš většinou naopak je vidět, že má udělaný dobře deformační zony. Já se krapítek zabejvám právě bouračkama a z 90% toyotama takže tam mám opravdu deformační zony zmáklý a vždycky mě udivují známí kteří dělají jiná auta (nebudu jmenovat :)) a říkají no podívej jak je ta toyota měkká. Jenže v tom je to právě super pro ridiče, pro mě né :)), že se ten náraz má kde ztlumit. U všech těžkej bouraček co jsem měl VŽDY bylo místo pro osoby v pořádku. Střecha vylezlá nahoru, podlaha "leze" do země, volant jde nahoru a ne do řidiče jako u některých jiných aut atd. Čau Ríša. -
« Crash testy (to: Tosh & Stano)
Panove, nechci si tu hrat na chytryho, ale podle me tady doslo k nepochopeni, k cemu takove crash-testy jsou. Rozhodne ne k tomu, aby ti ukazaly, jak dopadnes, kdyz to nakouris pod nakladak, ale aby se dalo v temer laboratornich podminkach OBJEKTIVNE urcit, ktere auto je bezpecnejsi. Samozrejme, ze kazda nehoda je v realu jina, takze prave proto se delaj ty crash-testy, aby se dalo za jinak stejnych podminek (rychlost, uhel narazu, presazeni atd.) prakticky urcit, ktery auto ma jak tuhou karoserii, jake pusobi sily na pasazery atd. a z toho odvodit urcity vztah mezi konstrukci toho auta a pripadnymi nasledky pri nehode. Takze je jasne, ze napr. takova Almera, ktera ma pomackanou strechu az pred zadni sloupek, na tom bude urcite hure nez jiny auto, u ktereho pri stejne rychlosti a stejnem typu narazu nejde deformace dal nez za predni kolo.
A co se tyce posuzovani bezpecnosti podle konkretni nehody (viz nize popsana
nehoda M323F s tremi mrtvymi), tak to me prijde hodne neobjektivni, je jasne,
ze pritom hraji roli desitky ruznych faktoru, ktere to mohou ovlivnit, a rozhodne to neni jen konstrukce toho auta samotneho. Co treba takova "malickost", jestli ti tri byli pripoutani? To prece vubec nesouvisi s bezpecnosti Mazdy 323F. -
« Re: almera nebo 323 nebo corolla
Jasne, crash testy jsou pekna vec, ale realita je uplne jina...Je urcite rozdil, jestli v crash testech jede auto proti rovne zdi a rozdil, kdyz to narves pod kamion...Myslim, ze dnesni auta jsou z hlediska bezpecnosti na tom v podstate stejne a rozhodne bych to nebral jako rozhodujici prvek pri koupi auta. Rozhodujici prvek je vzdy ridic, ne auto... -
« Re: almera nebo 323 nebo corolla
Dodatok: PALLAS bude sice pindat, ale pred casom mal havarku poslanec Fico. Povedal, ze ak nesedi v Honde, tak to neprezije. Takze SUMA SUMARUM! Crash-testy su jedna vec, realita druha. Buchnes priamo - jedna situacia. Buches 30 stupnov vlavo/vpravo - uplne ina situacia. Kazde auto reaguje inak.
Takze este raz: Prasknem v 120-ke celne do kamionu. Idem 120. Kamion 90. Spolu 210.
Opel, Mazda. Honda VW maju vysledky crash-testo od 80% do 95%.Aky je podla Vas vysledny efekt ? Asi taky, ci skocim hlavickou na prazdny betonovy bazen z vysky 20 alebo 50 m. Neberte to ako evanjelium, je to moj nazor.
Ak Pallas tvrdi, ze Citroen ma trochu lepsie vysledky v Crash-testoch, mozno ma pravdu. Realita je vsak taka, ze pri uplne mierne zmenenych podmienkach ( uhol nabehu a pod.) je situacia uplne ina.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!