Cenově výhodné auto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Premyslim o koupi auta
Ja bych asi volil nove, na cene kolem 250 tis. zas tolik neusetris a mas pokoj. Co se tyce znacky, moje zkusenost: pred temer dvema lety jsem resil stejny problem, nakonec jsem zvolil Fiat Punto 55S - tedy nejzakladnejsi verzi, petidverak. Tehdy s metalizou a radiem vysel na 270, letos v unoru kupoval jeden znamy pro manzelku novou 98 stejny model, cena byla 220. Na aute mam najeto 30 tis. coz asi na druhe auto prevazne do mesta je slusny prumer. Celou dobu jen benzin, olej, jiank zcela bez zavad. Auto je prostorne az necekane, rozhodne vic mista nez ve Felde, ktera se tvari jak dospely vuz. 55 koni se muze zdat malo, ale muzes jet po dalnici spolehlive 140-150 hodiny. Kdyz jsem mel Alfu 156 v servisu a rozhodli jsme se jet do Alp lyzovat /cca 500 km/ nalozil jsem lyze, kramy,manzelku, kluka do Punta a jelo se bez problemu. Po meste snad pro zenskou by mohla vadit absence serva v tehle verzi, ale moje zena, ktera s autem najede tydne nekolik set km po Morave i po mestech si nestezuje a neni zadna kulturistka. Kamaradova zena ma Punto stejne, je velmi drobna a nema potize taky. Videl jsem Punta i po slusnych ranach, cestujici dopadaji dobre. Levne, prostorne, spolehlive, nenarocne na udrzbu, domnivam se, ze i bezpecne "male auto". -
« Re: Toyota Corolla 1.4 kombík versus Felda kombík
Není zač HanoS. Jen doufám, že má rada byla dostačující. Já si myslím, že auta by se měli neustále točit. Mít ho tak 3 roky, najet 50-70 tis. km a prodat. Posledni dobou začínám zastávat názor, že nejvýhodnější je koupit malinko jeté auto, protože dnem nákupu jeho cena velmi klesá.
Také jsem to tak udělal. Koupil jsem si necelý rok starou Oktávku 1,8 SLX (70 tis. Najeto) za 315 tis.Kč. Není to pěkná koupě. Nechám si ji rok dva a půjde opět pryč. Člověk vystřídá hodně aut a "na důchod" bude vědět co je pro něj nejlepší. -
« Re: Toyota Corolla 1.4 kombík versus Felda kombík
Ilíč: Díky za radu. Já jsem hlavně na A. spolehlivost, B. pohodlí (prostor, topení, větrání), C. nízké provozní náklady (spotřeba, daně, pojištění, náhr. díly) D. cena do 400 tis. versus hodnota (vybavení, výkon a točivý moment). Všechno ostatní je mnohem méně důležité, protože buď to očekávám jako samozřejmost (pasivní bezpečnost na současné úrovni) nebo to opravdu není tak důležité (max. rychlost a podobné pitominky). -
« Potřebuju poradit
Koupil jsem si Suzuki Swift r.v. 87 z bazáru a co čert nechtěl, zjistil jsem (nedávno), že zadní péra jsou z papíru tj. v šitu. Navíc se mi natáhl řemen a pozohýbali hydra(?).Čili : MOHL BY MI NĚKDO NAPSAT KDE TAKOVÉTO VĚCI MOHU SPLAŠIT??????????????
e-mail:borec_preca@yahoo.com
Předem díkes za cokoliv.
PS:Ale jinak to jede 200 a to je to jen 1,3 -
« Re: almera nebo 323 nebo corolla/crash
Mno posuzovat bezpecnost auta podle nejakeho stareho reklamniho clanku se mi zda ujete.....
Kdo ma zajem tak se mrkne na [odkaz] a udela si obrazek sam. Fakt je ze almera se v porovnani s nove vyrabenymi auty propada na posledni pozice co se tyce bezpecnosti. A ty testy nedelal zadny jarda z horni dolni ale EURO NCAP...... -
« Re: Toyota Corolla 1.4 kombík versus Felda kombík
Určitě, vždyt´ Felda je oplácaný Favorit. Konstrukce je už více jak 10 let stará a Škodovka v tomhle stáří by se mohla začít pěkně "posírat".
A Toyota? Vždyt´to jsou nejspolehlivější auta, já jsem měl Toyotu Carinu E diesla a najel jsem na ni 280 tis. km a na pár žárovek a výfuk (což je na ty kylometry samozřejmé) jsem neměl žádnou opravu. Toyoty jsou na spolehlivost nejlepší. KUP SI TOYOTU!!! -
« Re: almera nebo 323 nebo corolla/crash
Ta debata o crashoch stale dokola uz prestava
byt zaujimava. Predsa pohlad na zmuchlanu karoseriu nikomu nic nemoze povedat. Maximalne tak prienik stlpika do kabiny a priestor ma prezitie... A to nikto z jednoho obrazku stiahnuteho z nejakeho servera nezisti.
Dolezite su hodnoty zrychlenia, teda spomalenia
telesnych organov, a to vecsinou uz zalezi od vybavenia auta airbagmi, co vecsinu testov hovadsky skresluje - jedno len s AB vodica, ine komplet ovankusovane a porovnavame a porovnavame.
Ked som pred cca 2.5 rokom kupoval almeru, dlho som rozmyslal co kupit /za tie prachy/, prevozil som celu golf-klasse a vybral som si prave ju. V tom case bola najbezpecnejsim autom v triede podla nejakeho renomovaneho casaku /nepametam si akeho/. Zeby odvtedy bola najmenej bezpecnou alebo sa vyvoj tak pekelne rozbehol?
No v kazdom pripade teraz take velke a spolahlive auto - je abslotutne bez poruchy, aspon to moje - za 285.000 a so 16V s vykonmi nad priemerom? Neviem ci podobne najdete, rad o tom pokecam. Almeru odporucam a myslim si, ze nie som zaujaty.
-
« crash testy
Jeste k tem crash testum. Tady nekdo psal, ze se delaji proto, aby se dalo v laboratornich podminkach overit, ktere auto je bezpecnejsi. Ja myslim, ze se delaji hlavne proto, aby auto, ktere prichazi na trh bylo co mozno nejbezpecnejsi, tedy aby bylo dosazeno maximalni bezpecnosti, kterou dana trida umoznuje /tim chci rict, ze nelze srovnavat audi A3 s A8/. K deformacim karoserie: vcelku neni dulezite, jak je karoserie zdeformovana zvenku, dulezite je, aby zustala co nejmene deformovana bunka pro posadku, ale na druhe strane, aby se kineticka energie narazu rozlozila v case /teoreticky, i kdyby existovalo naprosto nedeformovatelne auto, nasledky narazu pro posadku by byly katastrofalni - cele zpomaleni by se preneslo prakticky v nulovem case do tela pasazera, coz nikdo neprezije - utrzene a zhmozdene vnitrni organy, postizeni krcni patere, atd. - na tohle umiraji lide pri padech vytahu, kde samozrejme zadne def. zony nejsou - utrzene srdce/. Proto taky figuriny se spoustou snimacu na tele a v tele. Vyjimka je cisty bocni naraz. Tam tech deformacnich zon moc neni,proto ty tyce. Takze zdeformovana strecha je spravne - energie narazu je prenesena do strechy. Jinak bych se taky priklanel k nazoru, ze /s ohledem na tridu/ moderni auta jsou co se tyce pasivni bezpecnosti zhruba na stejne urovni. Pravdepodobne zadny vyrobce si v dnesni dobe nedovoli zanedbat nejakou vec, co se tyce bezpecnosti, viz znamy pripad Mercedesu A a losiho testu - muselo to MB stat tezky prachy, aby to jakz takz dali dohromady, a stejne, myslim, to auto si to ponese do konce vyroby jako zle znameni - to je ten Medour, co se prevraci.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!