Příspěvky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Nezařazené
-
« Zmena nazoru(castecna)
Myslim, ze na Jizdu uz se divat da, ikdyz jeste nedavno jsem si to nemyslel. Pirelli ani AMS TV z toho sice nebude, ale je nutno pochopit, ze v podminkach nasi republiky tady tezko nekdy bude porad srovnatelny s vyse jmenovanymi. Stejne situace je i u tiskovin. Ted me spis zarazi jina vec. Kdyz u AMR byla problemem skryta reklama, tak mam takovy dojem, ze stejny problem uz ma i Jizda, viz "testovani" novych vozu. A ze v AMR ukazovaly jen drahe, nedostupne vozy? A co to Ferrari asi ve tretim dilu Jizdy? Tim padem odpada velka cast argumentu, ktere zpusobily konec AMR. Tak ted opravdu nevim, co si o vsem myslet. -
« Je ta nejake divne.
Precetl jsem si prave tu rubriku o Octaviich. Tak teda nevim, kdo keca, zdali generalni reditel, nebo muj primy kontakt v tovarne (!!!). Ta auta se v soucasnosti PRAKTICKY nevyrabeji. To, ze existuje projekt, je docela mozne. A ta informace o te nabidce vladnim organum je stara asi rok. Mozna, ze ten nepodplatitelny novinar smichal nekolik rozhovoru dohromady, protoze se mi zda, ze jsem to nekde uz LONI cetl. -
« Bez nadpisu
Jakej technickej naskok, proboha??? To byl rozhovor z roku tak 1930, ne? A tem bastardum, co tam ted flikujou na kolene rikaj jeste porad auta?? Vzdyt je to des a hruza! BTW: byl tu v poslednim cisle Car and Driver velkej clanek o Tatre..:))) Jako rarita, samozrejme. Proste co vsechno muzete na silnici jeste potkat...:))) -
« Re: Test v Autobild.de
bohužel neumím německy, pokud se Ti chce tak mi to přetlumoč. Jinak jsem majitel W116/300D aut. z roku 84. A s tim co jsi napsal o tech pianech s tebou ve vsem souhlasím. Nez jsem koupil 116ku, tak jsem byl na hodne inzeratech na piana. Převážná většina to už toho měli hodně za sebou, jednoduše řečeno vraky, ale když jsem otočil klíčkem vždycky naskočil a jel. I když mě štve, že tyhle strary mercedesy hnijou, ale co se týče motoru - nedám dopustit. Setkal jsem se s jedním fandou do MB a ten měl v průběhu 15 let 3 piana s 300 D, ale vžycky když koupil další, tak ten motor vyndal ze zrezleho piana a dal ho do noveho. proste ten motor šel s ním. Měl najeto asi 500.000, sice po tech základních opravach, ale šel. To se nedá s novyma autama vubec srovnavat. -
« Moznosti pri schvalovani
Pokud jde o ziskaní SPZ, podle mojich dosavadnich informaci existuji alespon 3 zasadni moznosti.
1. pri stavbe jednoho jedineho kusu je schvaleni do provozu udajne v kompetenci DI. S touto moznosti nemam ale zadne zkusenosti, takze bez zaruky. Ale za dotaz asi stoji. Jen hlavne nepocitej s nejakou ochotou a vstricnosti nebo snad informovanosti.
2. Pri vyrobe maleho poctu kusu (mluvilo se o 5/rok) lze ziskat oficialni schvaleni pri splneni pouze nekterych pozadavku na vozidlo.
Priklad: Replika aerovky byla vyrobena soukromou firmou, ktera ziskala svetovy kod vyrobce motorovych vozidel (to neni problem a nabizi to moznost ziskat tzv. manipulační SPZ, lidove "prevozky"(sveho casu jsme pouzivali i proslula "eFka" a prohanet po prave dokoncene D5 vozitko s agregatem Coswort byl nezapomenutelny zazitek pro nas i pro nektere policisty)). Pri vyrobe byly pouzity dily z hromadne vyrabenych vozidel (motor vcetne motormanagementu, prevodovka, podstatné dily brzdove soustavy jako kotouce, trmeny, oblozeni, hlavni valec s posilovacem, dale rizeni, loziska kol, kola, sedadla, bezpecnostni pasy, vnejsi osvetleni ...), dily upravene z hromadne vyrabenych (prislusenstvi motoru, sloupek rizeni, spojovaci hridel...), dily vyrobené za použití prvku z hromadné výroby (vyfuk, predni a zadni naprava....) a dily vlastni vyroby (ram, karoserie..).
Timto zpusobem sestavene vozidlo lze schvalit pokud zcela vyhovuje hlavnim pozadavkum na bezpecnost a ekologii. Proto nelze udelit vyjimku na
ucinnost brzd
vnejsi osvetleni
emise
elektromagneticke ruseni
hlucnost
Vsechny tyto vlastnosti je nutno dolozit prislusnou dokumentaci, tedy protokolem o zkousce v akreditovane zkusebne (ceny za jednotlive zkousky se pohybuji v radu desitek, ale nejcasteji stovek tisic Kc).
Ke zkousce je vzdy potreba vozidlo doplnit prislusnou dokumentaci (popisy, vykresy, atesty...) Dale bylo napriklad pozadovano splneni (a overeni opet akreditovanou zkouskou) pozadavku na pevnost upevneni sedadel a bezpecnostnich pasu (mimochodem je dost narocna, i u beznych aut zpravidla skonci neopravitelnym poskozenim skeletu a v nasem pripade i sedadla proslule znacky Recaro), vnejsich a vnitrnich vycnelků.
Ke schvalovani je potreba predlozit spoustu dokumentace a to i k hromadne vyrabenym dilum a vyplnit prislusne dotazniky. A pak urad predklada dalsi a dalsi pozadavky. Chce to trpelivost.
Vyse uvedena anabaze vcetne vlastniho vyvoje a vyroby stala asi 20 mil.Kc a trvala 4 roky, coz se kupodivu az napadne shoduje s udaji z prilohy Auto Moto DNES (17.2.99) o projektu DIOSS Rebel. Takze na tom mozna neco bude.
3.Absolvovat bezne schvalovaci rizeni s dolozenim splneni nekolika desitek narodnich i mezinarodnich predpisu, vcetne destrukcnich zkousek.
Urady ktere vyse uvedene provadeji jsou Ustav pro vyzkum motorovych vozidel a Ustav silnicni a mestske dopravy (oboji Praha).
Zakladni kontakty lze ziskat na http:/www.uvmv.cz nebo http:/www.usmd.cz
Prakticka zkusenost rika: zabyvat se schvalovanim az po dokonceni vzorku serioveho provedeni a zvladnuti technologie vyroby. Kazda i mala zmena je posuzovana jako nedodrzeni shodnosti se schvalenym typem a dodatecne schvalovani se vyrazne prodrazuje. Predvadet nejake stadium skic nema sebemensi smysl. Na ruzne "vynalezce" jsou zvykli a umi jim ukazat jedine dvere.
Tva data nejsou divna, ale opakuji vsechna soucasne nerealna. Tzn. vozidlo s revolucnim pohonem (tj. extremne nizkou spotrebou), nizkou hmotnosti a pritom pevnosti odpovidajici prisnym bezpecnostnim pozadavkum atd. nebude stat 200 - 300 tis. Kc a to co bude stat uvedenou sumu nebude revolucni a uz vubec ne bezpecne. Tak levne auto jako je ExFavorit uz v Evrope rozhodne nikdo nevyrobi.
Snad to zatim staci. -
« Re: Co koupit?
Francouzi říkají, že ABS je dobrá pomůcka pro staré dámy, kterou normální řidič nepotřebuje. To se týká zvlášť Almery, která má fakt špičkové jízdní vlastnosti - s Demiem se nedá srovnávat. Rozhodnutí by mělo být dost jednoduché - jdi se s oběma vozy sám svézt. Ale ne jen tak na parkovišti. Na cestu, kde můžeš zkusit rychlý průjezd zatáčkama, ostře trhnout volantem jako v nějaké krizové situaci plus ještě pořádně zašlápnout brzdy. Dobrý dealer by to měl bez problémů unést. Pak uvidíš, sám, že Demio je fajn přibližovadlo do města - ale nic víc, zatímco s Almerou se dá ostře jezdit kdekoli (i bez ABS). Pak už záleží na preferencích. Na svezení, do krizovek i pro případ havárie je ale určitě lepší Almera.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!