Příspěvky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Nezařazené
-
« Re: Hlučný výfuk SLX 20V
Vzhledem k tomu, že uchycení ( silenbloky) motoru jsou u 1,6 jiné než u 1,8 a 1,8 T tak si nemyslím, že by ten zvuk měl právě tento původ. Spíš je , podle mě, ve výfukovém potrubí nějaká hrana nebo ostrý plech v tlumiči, který vydává ten pískavý zvuk...... -
« Re: Hlučný výfuk SLX 20V
U 1.6/55kW je to tak, že motor je dlouhozdvihový a motor ne zcela dobře uchycen na rámu. Tento zvuk se ozýval přesně při otáčkách 2900-3000. Tady byl nejvýraznější. Jinak v celém spektru hrál všemi zvuky(nemyslím drnčení, ale podtóny, celkovou zvukovou kulisu). Byla to jediná VELMI nepříjemná věc na Octavii. Svoje také sehrává konstrukce profilů a "záhybů" v nosné části karoserie, po které se tyto zvuky přenáší. DOPORUČENÍ: kupte si tlumící desku pod přední víko motoru, stojí asi 500Kč, zvuk se trochu utlumí při akceleraci, při deceleraci motorem jsou projevy mnohem přijatelnější. To je má zkušenost. Ale překvapuje mě, že to dělají Octavie i s krátkozdvihovými motory. -
« Kecy
Typické kecy pro český národ ... Kdysi platilo co Čech to muzikant a pracant, dneska platí co Čech to kecal a v podstatě blbec "kverulantský" ... Takže milý Čecháčkové - táhněte do práce se nechat vykořisťovat od zahraničních chytrých kapitalistů a přestaňte žvanit - šetřte penízky na chleba a vodu ... -
« Re: Hlučný výfuk SLX 20V
Ten zvuk, který asi máte na mysli, mi padl do ucha hned při prvním svezení v 1,6 55 KW. Teď u motoru 1,8T ho vnímám taky . Napřed jsem kolegovi radil, že má určitě nějakou netěsnost na výfukovém potrubí, je to totiž přesně takový zvuk, jako dělá malá dírka ve výfuku, když se o ní řeže vyfukovaný vzduch. Ale asi je to opravdu konstrukční záležitost, už jsem si zvyknul, navíc turbo má podobný zvuk..... -
"-- skrytý --" 12.07.99 08:08
« Re: To toppower
Ahojte,
samozřejmě, že 180 jsem jel podle tachometru, ani nevím jak jinak bych měl zjistit jinou hodnotu a to že každý tachometr přeměřuje, je známá skutečnost, takže naprosto matematicky přesnou rychlost nevím. S tím stabilizátorem u 1.3 jsem to něvěděl, takže tím lépe (beztak by měl být všude) a o kvalitách Matadorek se přít nechci. Nemyslím si, že jezdím jak ..., je to zkušenost velké skupiny lidí, ptal jsem se na to u prodejce a ten mi potvrdil, že na Mat. si stěžuje mnoho zákazníků a že jejich průměrně zjištěná životnost je kolem 20.000. Takže jsem téměř v průměru. Apropos, vedl jsem na toto téma dlouhou debatu s pracovníky MAT na Autosalonu v Brně (loni) a oni výše zmíněnou životnost potvrdili s tím, že Maldá Boleslav vyžadovala pneu s nižší hlučností, dobrou odolností proti aquaplaningu a obecně dobrými jízdními vlastnostmi, a to se v součtu pak odráží na měkčí směsi a nižší životnosti. Když jsem namítl, že i jiné firmy musí určitě splňovat podobné nároky a životnost zaručují a opravdu mají delší, odpověděli, že je to fakt. Jak jsem řekl, nechci se přít, je to možná souhra mnoha okolností, ale moje zkušenost je prostě taková. Nadruhou stranu je pravda, že žiji v Jesníkách a jezdím každodenně zatáčkovité trasy. Svým příspěvkem jsem nechtěl zavdat debatě co je lepší a co ne, to je vždy věc názorů a subjektivního cítění, důležité je, že jsem (ve většině případů) s Feliciemi spokojeni. -
Diamant 12.07.99 00:00
« To toppower
S Vaskom si dovolim trochu nesuhlasit.
- Bezna 1,6 rychlostou 180 km/h nepojde. Jedine podla tachometra. Ale to potom aj ja mozem napisat, ze som isiel podla tachometra 170 s mojou 1,3. Ale v skutocnosti to bolo 165 km/h. Aj to zrychlovanie nie je az do maximalnej rychlosti. Take auto asi ani nie je (len s elektronicky obmedzenou max. rychlostou).
- Taktiez nie je pravda, ze kazda 1,3 nema stabilizator. Ja mam 1,3 a mam aj predne stabilizatory. Je to zavisle od karoserie a vybavy. Je na to tabulka.
- Podla mna Matadorky su skvele. Mal som ich (zimne mam este stale). A mozem to porovnat, lebo teraz mam na Felicii Continental (od vyroby kvoli ABS). Letne Matadorky mi vydrzali viac ako 50 tisic km. Vasek musi jazdit ako ..., ked mu vydrzali len 18 tisic km. -
Diamant 12.07.99 00:00
« To toppower
Aj ja som sa rozhodoval medzi 1,6/55 a 1,3/50. Napokon som zvolil 1,3 (model '98) a za usetrene peniaze airbag a ABS. To sa mi zda lepsia volba. Motor je podla mna dostatocne zivy. Po 20.000 km nemam ziadne problemy a spotreba je spicova. Ked sa dost ponahlam, tak asi 6,2,ked idem kludne, tak je to aj za 5,5 a ked sa velmi snazim, tak to ide aj pod 5 l (rekord 4,43 na trati 50 km - sobota vecer). Taktiez som velmi spokojny, auticko sa mi paci, na ceste sedi slusne, kufor je obrovsky (combi), naklady na prevadzku su skutocne minimalne (mam auto aj poistene) a za par korun som si ho doplnil aj o vecicky, ktore nie si pre zivot nevyhnutne, ale potesia (cental, el. okna, palubny pocitac, ...) a 4 reproduktory v kombiku tez potesia, takze aj muzika je dobra.
Jedine, co ma trochu hneva je vyssia hladina hluku. U 1,6 je to o kusok lepsie (skutocne nie ovela, mam to naozaj overene). Ale nemozem zase povedat, ze by to bolo take zle. Faceliftovane Felicie su na tom o poznanie lepsie, ako prve modely. Cenim si u 1,6 posilnovac riadenia. Jeho ucinok je primerany tazsiemu motoru, takze riadenie ide lahsie aj oproti 1,3. Ale dnes sa uz da priobjednat aj ku 1,3. A nakoniec moj subjektivny nazor - 1,6 ma krajsi zvuk motora. Ale aj tak by som si kupil znova 1,3. -
« CN
Toto vím já. Nemá to být taková nuda jako skupina N, protože je tam povolena spousta úprav, ale ne pro ty bohatý, ale pro ty zručný. V německu se to jmenuuje SerienTourenWagen a jestli jste byli na Letní ceně v Brně, tak jste to tam mohli vidět. I když jenom slabej odvar. Jezdí tam nový Astry, Fokusy, trojkový bavoráky a výkon by snad mohl být až 220 koní. Ale nevím co je možno měnit, slyšel jsem, že snad je tam volná vačková hřídel. Pokud o tom víte víc, napište to sem. -
Saab 11.07.99 18:27
« Re: Koupit? Kdyz jo, jak stary?
Pokud ten terén není náročný, tak bych ti spíše doporučil Volvo CrossCountry nebo Subaru Forester. Pokud by ses rozhodnul pro Volvo, tak by sis ho měl raději dovést ze Švédska. Má to dvě výhody:
1) sehnat ho u nás je téměř nemožné (ojeté)
2) vyjde tě to mnohem levněji (možná o více než 100.000,- kč - podle stáří)
Pokud ale preferuješ terénní auto, tak bych měl ještě jeden tip a to Mitsubishi Pajero. Je to velmi dobré terénní auto a je i velmi spolehlivé.