Peugeot 308 (2016)
14.8.2017Zdravím, všechny, kteří rádi čtou a diskutují o autech! Když jsem před časem měnil i30 v naftě za Leona v benzínu mělo to racionální důvody a to…
Peugeot 308 (dal)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
umo 18.08.2017 20:07
prosba
Ahoj. Mám na teba dve prosby. Mohol by si prosím doplniť do recenzie porovnanie pežotu s predchodcami? Napr. priestrannosť interiéru v pozdĺžnom smere, to je vraj slabé miesto 308. A druhá vec, mohol by si dokončiť recenziu na leona? Koľko si s ním najazdil? Ako to zvládlo tsi? Posledná aktualizácia je spred dvoch rokov, čo je škoda. Ďakujem a prajem bezproblémové užívanie nového auta.-
dal 18.08.2017 20:26
« Re: prosba
V podélném směru je určitě méně místa než v Leonu ale pro osoby menšího vzrůstu v pohodě. Dva dvoumetroví za sebe si nesednou i když kdyby jeden seděl na místě spolujezdce a druhý za ním, tak by to šlo. Před spolujezdcem je totiž palubka vykouslá a je tam více místa. K Leonu se ještě vrátím něco dopsat. Jen stručně 1,2tsi uživatelsky super, najel jsem 136 tis. bezproblémových km. Za celou dobu jen běžná údržba, olej, filtry, např brzdové destičky jsem měl celou dobu původní a výměnu by jsem dělal až tak za 20tis. km..
-
-
Vij67 19.08.2017 08:59
308sw
Mel jsem jsem firemni Octavku combi, ale po skonceni operaku vedeni rozhodlo, ze nam bude proplacet cestaky a nove vozy uz neporidilo. Tak jsem musel hledat nejakou vhodnou alternativu na trhu. Bylo to docela vzrusujici, protoze do te doby jsem auta nerisil a ani se o ne moc nezajimal. Vedel jsem, ze Octavku uz nechci, ne ze bych mel nejake vylozene spatne zkusenosti, ale ted kdyz jsem si musel poridit vlastni auto, tak jsem chtel nejakou zmenu. Hledal jsem tedy auto ve stejne kategorii jako Octavia combi. Zjistil jsem, ze realne moc velky vyber neni (Opel Astra - tezka, velka spotreba, Citroen - nema, Fiat - v te dobe taky nic nemel, Hnujdaje - z principu nechci - stydel bych se pred sousedy, Toyota Auris - nelibi, Renaul Megane - u aut po zaruce pekelne drahy znackovy servis, atp. ...). Dosel jsem v uvazovani az k P 308 - wow ! to bylo presne to co jsem potreboval - ideal. Velikostne OK, moderni kokpit s navigaci, optimalni vykon (1.6 HDi 120k) a spotreba (realne jezdim do 5,5 l a na dovole v Italii za 4,8). Uvazoval jsem o automatu, cetl jsem, ze prevodovka Aisin, je velmi dobra, ale do noveho auta jsem nechtel investovat a ani jsem nemel cas cekat na vyrobu, proto jsem hledal nejake predvadeci auto primo u prodejcu Peugeot. Nabidky prodejcu byly cenove celkem zajimave. Pul roku stary P308 s najezdy do 3000 km byly cenove srovnatelne s 2 roky starymi Octaviemi s najezdy kolem 40000 km! Vybiral jsem auto podle barvy a vybral jsem stribrnou metalizu. Jednani s dealerem bylo velmi prijemne a profesionalni. Navic me prodejce mile prekvapil, ze mi k autu dal servis na 2 roky zdarma (to jsem ani necekal). Auto mam uz skoro rok a stale z neho mam dobry pocit. Da se rici, ze se na kazdou jizdu s timto vozem tesim. Za me :yes:-
dal 20.08.2017 19:28
« Re: 308sw
Blahopřeji k autu.
Kdyby jsem potřeboval kombi asi by jsem volil jako ty. Ke Škodovce mám trochu averzi a všichni ostatní by byli buď dražší nebo horší motorově. Co se týká Aisinu, tak super! Dnes jsem měl možnost řídit Golfa s DSG a připadalo mi to uživatelsky hodně podobné i když musím uznat, že jako celek byl ten Golfík asi lepší.(Také byl o 300 tis. dražší) ;-) -
-
Bobanus 26.08.2017 23:05
« Re: Re: 308sw
Pozor zdání klame. Fábie III kombi je stejně dlouhá jak Peugeot 308 hatchback :-) a o 10cm!! užší v rozchodu kol. Měl jsem F3 kombi týden, jezdí celkem obstojně, ale celkově na auta třídy C nemá. A pak já si v ní nesednu za sebe ani svou výškou 180cm. P308 jsem řídil jen chvíli, ale komfort, pocit útulnosti, měkčené plasty a hlavně pocit prostoru a dobrého odhlučnění jsou prostě úplně jinde :-), vše korunují výborné brzdy, pravý opak všech Fábií i Rapidů(jeden mám doma).
-
-
-
Verny_2013 20.08.2017 15:14
výběr auta
S opravdovým zájmem jsem si přečetl tvou recenzi. Přiznám se nejvíc mě překvapilo že mezi Meganem a 308 rozhodl právě ten i-Kokpit ve prospěch pažouta. Já ho měl půjčený před pár lety na testování na víkend a ani za tu dobu jsem se s tím nesrovnal. Jinak je to ale velmi vydařené auto a je fajn že si každý vybere. Jednomu to sedne, jinému ne. Jen škoda těch fotek, hodnocení by bylo mnohem lepší, aspoň si je prosím tě otoč. Takhle blbě je tu opravdu nemá nikdo.-
dal 20.08.2017 19:13
« výběr auta
Jo až bude čas dám lepší foto, nevím proč se to po nahrání otočilo, moc se s tímto systémem nekamarádím.
Megan byl opravdu fajn ale v 308 jsem se cítil líp, možná, že mám takovou konfekční postavu a tak ten i-kokpit mi hned sedl. Další věcí byl zátah motoru kde to hdi bylo o dost živější i ten podvozek 308 mi připadal vyladěnější. Megan byl lépe odhlučněn a měl lépe čitelné budíky. Myslím, že to byla prakticky remíza ale převážil to ten posez.
-
-
sachs800 28.08.2017 13:17
Start-stop
Já jezdím s 308 SW, 1,6 eHdi/88Kw/6 manual posledního půl roku, najel jsem bez mála 15000 km. Po této době mohu říct, že i-cocpit vůbec nevadí, nakonec tam nemám pořád pro co lézt, auto je neuvěřitelně tiché, spotřeba - skoro vždy je na začátku 4 (dlouhodobý průměr 4,9), podélně místa dostatek (ano, Superb to není), výborný posez, malý volant - ted se mi zdá v každém jiném autě volant obrovitý, ale je to o zvyku. Start-stop jsem nechtěně vypnul tím, že mám takovou tu redukci, co se zasune místo pásu a do něj se dát zapnou i normální pás. Dal jsem to tam proto, že mě vytáčelo to odporné pípání, když jsme potřeboval popojet bez pásu. No tím pádem systém nedostane informaci o zapnutí pásu, ale ten je podle návodu podmínka (krom jiných) k zapnutí SS. Fakt to funguje !! Stačí redukci vytáhnout a zasunou a SS je funkční. Ale tak cca 2-3 starty, pak se už opět odmítá zapojit.
Já jsem s autem maximálně spokojený, nemám to vytknout. Takové poznámky, jako že když chci změnit teplotu ve voze tak musím zastavit může říct jen člověk, který dlouhodobě vozem nejezdil. Stejně jako opačný otáčkoměr mě vůbec netankuje, nakonec jezdím po sluchu a ne podle budíku jako pilot letadla. To už je jen hledání chyb za každou cenu.
Ať slouží !-
dal 29.08.2017 20:06
« Re: Start-stop
Docela by mne zajímala ta redukce, start stop mne neuvěřitelně štve, také to bylo první co jsem u Leonu natvrdo vypnul.
Mne teda z těch tří nejvíce diskutovaných věcí vadí jen to nastavování klimy a teploty v dotykáči. Kdyby to bylo extra, bylo by to super. Jinak ty budíky nahoře beru spíše jako výhodu a na ten otáčkoměr jsem si zvykl hned. Momentálně k dnešku jezdím za 4,5l na stejné trase jsem jezdil s 1,2 tsi za 5,5. Pro oba motory super vizitka. K těm spotřebám, jedná se převážně o trasu 70 km do práce a zpět, mimo dálnice ale velmi svižným tempem.
-