Hyundai i30 (2017)
16.7.2019Vzhledem k tomu, že tu moc hatchbacků Hyundai I30 ve 3. generaci není, rád bych vám o tomhle rodinném přibližovadle něco málo napsal. S manželkou…
Hyundai i30 (colin251)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Tomogo 17.03.20 12:04
« Spotřeba
Ahoj, až doposud jsem měl hlavně bezínová auta a je úplně normální, že na krátké vzdálenosti to jsou úplné nesmysly. I když tato auta už nemají páčku, tak stále tam ten "sytič" je (i když v podobě větších dávek benzínu). Prostě to míchá bohatší směs, aby se to vůbec dalo zapálit. Takže nezoufej, je to prostě tak a než se motor zahřeje nebude to lepší. Počkej na léto, určitě tě to pak trochu mile překvapí. -
Jopino 17.03.20 07:03
« Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba paliva
Přesné. Auto "šlape", lehce vyšší spotřeba paliva není důvod k nespokojenosti, když je zbytek auta o.k. Z nízkých spotřeb PHM firemních TSI jsem taky docela překvapený. Po těch problémech docela slušné motory.
Byl jsem na tom stejně a zvažoval hybrid, vzít, nevzít? Normovaná spotřeba Hondího e:hev 4.5 l/100 km a cena, de facto prdítka, vyšší, než o řád většího auta, nakonec rozhodla. A ano, jednoduché motory, které pohání celý ten řetězec, to bylo také velké lákadlo. K těm výhodám, které
popisuješ ještě přidej absenci přímého vstřikování.
Ješté si pár let počkám. Hybrid bude v podstatě ve všech modelech a zřejmě nebude jiné volby. -
colin251 16.03.20 22:56
« Re: Re: Re: Re: spotřeba paliva
Tu spotřebu netuším, proč takovou máme. Je možné, že na to manželka šlape nějak "divně" :), jinak by to špatné řazení měl eliminovat automat. Ten řadí nahoru až někde kolem 1900 otáček (takže nějak extra nepodtáčí), dřív to nejde ani manuálně.
První jízdu, když jsem to vzal z Prahy do Liberce po dálnici, tak 8,5l při 140 km/h, na to její nožka ještě neměla vliv :-) Oproti koncernové 1.4 TSI cca 2l rozdíl.
Se spotřebou se holt musím smířit, hlavně když bude auto fungovat dál bez problémů.
Chtěl jsem původně Ionig hybrid. Říkal jsem si, žádné turbo, žádný filtr pevných částic, žádná močka atd., pro naše použití (nejvíc jen město) super volba. Auto jsem i projel a nadchlo mě. Jen ta cena o 100.000 Kč, za stejně staré auto se stejným nájezdem (skoro stejnou výbavou) byla moc. Teď si říkám, že za ty roky, co si plánujeme auto nechat, tak by ta spotřeba tu pořizovací cenu vyrovnala :-) Takže snad příště, ale to bych byl ochotný vzít i plug-in hybrid, elektro mi smysl nedává.
-
Jopino 16.03.20 19:53
« Re: Re: Re: spotřeba paliva
Kdo a jak motor zaběhl je neznámá, to je fakt. Četl jsem několik odborných článků (dobrý je třeba od p. Vaculíka) a krom mechanické hlučnosti, spotřeby oleje, má záběh vliv i na spotřebu paliva. Myslím si ale, bez urážky, že největší vliv na vaši spotřebu paliva má partnerka. V práci od chlapů slýchávám, jak "drbou" ženské za to, že jim auta "žerou" ;-) Nejde o to, že by s auty lítaly, ale nemají vyvinutý ten "technický cit" pro správnou dobu přeřazení, tlak na akcelerátoru, jak většina mužů. Ale třeba máš doma výjimku. Neber to ve zlém :yes:
Jo no. Tažné u Sportu, Sportu plus, nemožné. Jedině bývalou top verzi Prestige, která však s emisními limity (restrikcemi) zmizela z nabídky ;-\ Nebo sedan, ale ten logicky ztrácí praktičnost hatche. -
colin251 16.03.20 14:12
« Re: Re: spotřeba paliva
Pár lidí s tímhle motorem jezdí za "normální" spotřebu, ale další za "hodně". :-) Nevím, čím je to způsobený. Auto jsem koupil manželce jako 2 letý se 17500 km, takže možná to někdo špatně zajel, netuším. Od koupě máme najeto dalších 5000 km, tankuju do toho jen Vervu100 a většinou s tím jezdí jen manželka, takže žádná závodnice. Já to 1-2x za měsíc protáhnu po okreskách, aby se vypálil bordel a auto nezlenivělo.
Jinak s autem spokojenost a doufám, že to tak i zůstane.
Tvoje Honda je taky fajn. Tahle generace se mi líbí, obzvlášť verze, kterou máš ty. Škoda těch výfuků uprostřed, potřebuju občas i tažný :-)
-
Jopino 16.03.20 10:30
« Re: spotřeba paliva
Jj. Vím, že třeba 1.6T-GDI, jsou "uchlastané" docela dost, ale u 1.4 jsem fakt překvapen. Navíc, když současné automatické převodovky jsou naprogramovány spíše na "podtáčení" (což krom "karbonování", s sebou na druhou stranu nese i nižší spotřebu paliva).
V práci máme několik aut s TSI motory a krom 1.8, musím uznat, že při rozumném zacházení, je spotřeba paliva na nečekekaně nízkých hodnotách. V tom jsou ty současné 1.2TSI a 1.4TSI docela slušné.
Pokud bude u Tvého Hyundaie "jediná piha na kráse" jen lehce vyšší spotřeba paliva, not bad.
Civic mě v úspornosti překvapuje. Včera výlet z Ostravy do Olomouce a zpět, tempomat na 120 km/h, nízký provoz. Spotřeba dle PP 5.7 l/100 tam, 5.2 l/100 km zpět. Real nevím, nedotankovával jsem. Čekal jsem to o 3/4 l/100 víc.
Ať Ti auto dělá jen radost :yes: -
colin251 15.03.20 22:37
« spotřeba paliva
Asi má Honda lepší motory no :-)
Co jsem kdy viděl a četl (myslím testy), tak oturbený motory Hyundai/Kia nevynikají hospodárností. A jak už jsem psal, je rozdíl jezdit trasy do 4 km a něco jiného je trasa 11 km. To jsem dneska taky dal trasu město - okreska - město (řekl bych tak 70 % okreska, 30 % město) cca 11 km se čtyřčlenou posádkou lehce přes 7l (rychlost na okresce kolem 100 km/h). :-)
Já jsem přávě předtím jezdil Leonem ST FR 1.4 TSI, manuál a na dálnici při 140 km/h se dalo kolem 6,5l, kdežto tahle I30 mi při tom stejným bere 8,5l. Ale jinak zatím spokojenost. -
Stephen 23.07.19 12:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejmenovaný autobazar
Mně palubáky kecají. Na i30 s litrem byl PP posera a podle dotankování to vždy vyšlo o 0,2 - 0,3 litru lépe! V obou 1,4 T-GDi jsou PP naopak optimističtí hrdinové a o oněch 0,2 - 0,3 je to dle dotankování horší. Všechny ty auta tu mají recenze a v nich odkazy na spritmonitor, takže když budeš mít chuť na to podrobně mrknout, nedá to ani moc práce s hledáním ;-) . -
Dzakobo 18.07.19 18:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Nejmenovaný autobazar
Zajímavý. Na spritmonitoru mají 1.4T-GDi s dvouspojkou průměr 7l a to je v tom určitě hodně rychlých dálničních jízd, takže v ČR by se to mělo pohybovat okolo 6.5l.
Jinak moje auto na spritmonitoru má průměr 7.9 a já jezdím za 6.85l = tzn. 13% pod průměrem ostatních řidičů. Okresky většinou defenzivně a na dálnici holt musím držet 130km/h s ostatním provozem, ale občas "přitopím pod kotlem" a mám tam 170... Ale u menší atmosféry je výhoda, že i při plném plynu nežere nějak brutálně. Nevýhoda je, že pod 6 to prakticky nejde a pod 5.5 nikdy (nízká účinnost při velmi málo otevřené škrticí klapce).
Takže trojčlenkou mi vychází, že pakliže Němci jezdí za 7l, jezdil bych asi za 6,1l, ale vím, že to nelze takhle tvrdit, protože turbo a atmo jsou jiné světy. Spíš bych asi taky jezdil pod 6l, jako ty Stephene. Jinak spotřebu jsem si dvakrát změřil dotankováním a absolutně se shodovala s tou z palubního ukazatele - takže mu 100% věřím :-) -
colin251 17.07.19 20:53
« Re: Re: Re: Nejmenovaný autobazar
Díky za přání.
Mě v poměru cena/výkon vyšla I30 jako nejlepší volba. Ceed jsem za podobné peníze neviděl. Zvenku se mi Ceed líbí hodně, ale uvnitř se mi nelíbí ten panel co je pod displeje navigace, to je pro mě už hodně old school, ale je to věc názoru :-) A ještě vlastně displej palubního počítače mezi budiky a jeho grafika se mi moc nelíbí :-)
Podvozkově je auto v pořádku, vzadu víceprvek a tuhost je taky ok. Záleží s čím to člověk srovnává a na co je zvyklý. Většinou šoféruju poslední Mondeo a tam je podvozek a odhlučnění někde jinde než v I30 :-) Víc než na podvozku by podlě mě měli v Hyudai zapracovat na odhlučnění.
Porovnání s benzínovým turbomotorem mám jen z Leona ST ve výbavě FR, taky 103 kW a stejná šířka pneu 225, ale manuál a tam nebyl problém jezdit dálky za 6l. Tady u I30 to nejde. Možná bude stačit, že s tím chvíli budeme jezdit a auto se vzpamatuje. Netuším jak a kde s tím předemnou kdo jezdil. Z různých fór vím, že nejsem sám, kdo má vyšší spotřebu s automatem. Manuál opravdu umí jezdit za míň. Sprit monitor samozřejmě znám a na spotřebu jsem tam koukal :-)
Těch 20 km okresek, které nejčastěji jezdím mají z poloviny rychlostní limit 110km/h a pak klasicky 90km/h. Jejich profil je právě poměrně hodně slušný ... kde je kopec, tam je pak sešup dolu a klasicky rovinky. Bohužel, zatím pod 7l ne. Se Seatem jsem to se sebezapřením dal i do 5l. Holt je korejec užranější :-)
Ale neraději bych si vzal Hyundai Ionig Hybrid (HEV), to je super auto do města a na okresky :-)
-
palix 17.07.19 14:55
« Re: Re: Nejmenovaný autobazar
Prajem veľa dobrých skúsenosti s autom.
Kedysi som veľmi i30 zvažoval (motor, ovládanie, výbava, dizajn, interiér - OK) a nakoniec som skončil inde. Síce som zaplatil viac za povedzme menej výbavy, ale ja som kupoval auto = podvozok, ovládanie, pocit pri šoférovaní... :). A hlavne pred 2 rokmi bola nová i30 novinka, u ktorej nebolo veľa údajov od bežných majiteľov.
Kupovať auto práve dnes, tak možno beriem i30 1,4 TGDI, prípadne sestru - CEED (pre mňa - o trochu krajšie auto, hlavne v interiéri). Cena je perfektná, auto tiež.
Vaša spotreba je celkom vysoká 7l pri 110 km/h... Normálne by sa mala pohybovať okolo 5 až 5,5 l u podobne výkonného (benzínového) auta nižšej strednej triedy. Jedine, že jazdíte po kopcovitom teréne. Na druhej strane - kde sa ide hore kopcom, naspäť sa ide dole = spotreba sa spriemeruje.
Za 7l by mala byť jazda všade max limit + odchýlka rýchlomera (=100 / 140) bez nejakého sebazapierania (a bez protivetra). Myslím, že i30 1,4 TGDI s manuálom to zvláda.
Na druhej strane obrovský rozdiel by nemal byť - aj keď áut s automatickou prevodovkou je v porovnaní 5x menej = štatistika je menej presná...
automat (7,28 l/100 km):
[odkaz]
manuál (6,82 l/100 km):
[odkaz]
S mojími autami (staré, nové) mám skúsenosť, že priemerná spotreba zo "spritmonitor.de" = jazda na dovolenku bez obmedzovania sa = diaľnice 140, okresky 100, + nezobrazená spotreba (aby sa nešetrilo), prípadne Alpy, naložené auto (trasa viac ako 2000 km)...
Ešte raz prajem veľa pekných chvíľ s novým autom ;). -
colin251 17.07.19 11:52
« Re: Nejmenovaný autobazar
Plynovou vzpěru a elektrický kufr beru za celkem normální výbavu, ale samozřejmě, že se bez toho obejdu. Head up displej už je opravdu něco extra, i když v jednodušší formě (plastové sklíčko) se dostává i mezi nižší střední (např. Megane). Spíš mi šlo jen o to, že je to super věc, když člověk nemusí koukat všude možně, aby zjistil rychlost nebo kam podle navigace jet.
Jinak jsem vlastně s autem spokojený. Ono je stejně spíš pro manželku, já jezdím služebním :-) Zatím si ho od manželky půjčuju a sbírám dojmy, když to máme teď nově doma :-)
Poplatky si autobazar účtuje a to slušný :-) Pokud bych to věděl předem, tak si úvěr vyřídím z domova a přišel bych rovnou s hotovostí. Mohl jsem to udělat i později. Pokud se nepletu, tak do 2 týdnů je možné od úvěrové smlouvy odstoupit. Všechny tyhle věci vím, jen jsem byl už líný to udělat. Oni na to samozřejmě hrají, to vím. Taky poměrně dost tlačí, aby si člověk auto koupil co nejrychleji ... to na mě nefunguje a myslím si, že by to ani nemuseli dělat, oni stejně prodají, když vezmu to množství lidí, kteří tam chodí.
Když jsem jim řekl, co nabízím na protiúčet za auto, tak paní po telefonu byla neskutečně nadšená. Říkal jsem si, no jasně, po telefonu modrý z nebe a pak to bude úplně jinak. Ono ale ne, opravdu jsem dostal slušnou cenu za naše auto. Jediný, co zvlášť neocenili bylo, že mám komplet druhou sadu zimních kol. Tak jsem si ji nechal a prodal zvlášť. Ani jsem jim auto nemusel nechávat na originálních alu kolech, kdybych jim to dal na zimákách s plecháčema, tak by jim to bylo jedno.
Myslím si, že dneska už tolik ty bazary nechtějí člověku auto nějak ztrhat, aby ho vykoupili za co nejmíň, pokud je auto v relativně slušném stavu a není to vrak. Oni spíš jedou na ty poplatky, alespoň mě to tak připadá. Co jsem pozoroval jiný lidi, kteří tam prodávali auto, tak byli většinou spokojeni a neslyšel jsem, že by jim auta pomlouvali, spíš naopak. Poplatek za výkup vozu a přepis na ně 3.000,-Kč, ale řekli i na rovinu, že pokud si to člověk vyřídí sám, bude to mít za polovinu. Proto mě pak následně překvapilo, že po mě chtěli 9000 Kč. Co jsem se koukal ale na poplatky u oficiálního dealera Hyundai, tak za přepis vozu 4500,-Kč a to jsem ještě neviděl, co by chtěli za výkup mého stávajícího vozu a přepis na ně. Takže ve výsledku to u ofic. dealera taky není žádná levná sranda.
Poplatek jako takový mi byl vysvětlen tak, že je to za výkup auta a jeho přepis na ně a pak za prodej auta + za zpracování úvěru. Vtipný je, že žádost o úvěr je online zdarma, když se třeba podívám na Moneta Auto.
Nakonec, co jsem ještě nenapsal do recenze je to, že auto se sice prodávala jako po 1. vlastníkovi, ale já nemám jak si to ověřit, dostal jsem totiž nový velký TP a jako důvod vydání nového TP bylo uvedeno příliš mnoho zápisů :-) Nevím, jestli je to běžná praxe, že tímhle vlastně skryjí předchozí vlastníky :-)
Nevím, jestli jsem měl smůlu, ale ten proces je výkupu a prodeje auta je dlouhý. Alespoň tam je všude klimatizace a možnost občerstvení.
-
C.M.Burns 17.07.19 10:00
« Nejmenovaný autobazar
Myslím, že máš pěkně vybavené auto, ale z popisu cítím, že bys do nižší střední chtěl narvat výbavu z nějaké prémiovky :-!
Koukám, že si ten nejmenovaný autobazar ještě účtuje nějaké poplatky... to je pro mě novinka. Psychologii mají docela promakanou a proto, když už Tě tam drželi nějakých 7 hodin tak jsi jim raději zaplatil ten poplatek 9000 Kč, než abys tam měl ztvrdnout další 3 hodiny.
Při jednání s nimi musí být člověk neoblomný a třeba z bazaru odejít... oni si Tě pak zavolají.