Diskuse

Škoda 100 (1976)

26.3.2016

V letech 1964-1969 vyráběný model 1000 MB se snažil svou krásou zamaskovat ubíhající léta. Jenže už při uvedení modelu 1000 MB započaly práce na…

 

Škoda 100 (chetoos)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto HitmanPB

    HitmanPB 26.03.2016  21:04

    Nostalgia

    Škoda 100 bolo moje prvé auto. Kúpil som ho v roku 1988 od svojho strýka, ktorý bol na autá veľký pedant. Absolvoval som s ním okruh PB - Cham (D) - Mníchov - PB a zvládlo to bez problémov. Nemci iba kukali, v akom bolo auto dokonalom stave.
    Želám Ti veľa šťastných kilometrov a hlavne veľa radosti z autíčka ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 27.03.2016  08:04

    Ano nostalgie

    Moc hezky napsany. Jako bych v ni zase sedel.
    • 00 Reagovat !

      foto cheetos

      cheetos 27.03.2016  12:00

      « Re: Ano nostalgie

      Díky moc za příspěvky, je to opravdu skvělé auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 27.03.2016  21:36

    Několik upřesnění a oprav

    Díky moc za velmi pěknou rezenci. Toto auto kdysi naše rodina měla 11 let. I když jsem v té době byl ještě dítě, o auta už jsem se začal zajímat, takže o "stovce" něco vím. Proto si sovoluji opravit několik drobných chyb či nepřesností v textu:
    1) Skelet Š 1000/1100 a Š 100/110 není zcela shodný. I když širší C sloupek dostávaly již poslední ročníky tisícovek, vždy se lišily přední podběhy. Š100/110 totiž měla méně zakulacenou příď, taže její přední podběh směrem dopředu méně klesal.
    2) Čtyřoká Š 110 LS (i novější ročníky 110 R) měly jako druhý pár menších kruhových světlometů zabudovaný v čele nikoliv mlhovky, ale pomocná dálková světla. Tyto modely přitom jako jediné používaly halogenové žárovky nejen v nich, ale i v hlavním (větším páru)
    3) Žádná sériově vyráběná Škodovka s motorem vzadu (tedy ani Š 100/110) nikdy neměla zkrutný příčný stabilizátor na zadní nápravě. Ten se montoval jen na přední nápravu. Zadní stabilizátor dostávala jen soutěžní, resp. okruhová Š 130 LR ve druhé polovině 80. let.
    P.S. Auto je docela pěkné, ale vypadá, že nemá původní lak. nebo se mýlím? Jeho vzhledu by hodně pomohlo, pokud by se zapracovalo na větší historické původnosti doplňku karoserie - chladicí žábry bych nechal nastříkat do barvy karosrie a nárazníkům vrátil chrom. Taky by to auto moc potřebovalo původní chromovaná zrcátka, ta plastová jsou jak pěst na oko. Vím, že je dnes sehnat není snadné ani levné, ale určitě by se to vyplatilo! Jinak ti přeji moc prima km s tvým škodováckým pokladem!
    Jo, a ještě jedná poznámka, co si pamatuju, tak stovka byla opravdu hodně slaboučká již v době své výroby, takže táhlé kopce vůbec neměla ráda. Na D1 se otec vždy pod kopcem musel rozjet co to dalo, a běda když nás pak někdo zbrdil, pak už jsme se jenom bezmocně šourali na vytočenou trojku...
    • 00 Reagovat !

      foto cheetos

      cheetos 28.03.2016  11:09

      « Re: Několik upřesnění a oprav

      Díky moc, za ohodnocení i upřesnění několik oprav. Na škodovce se pracuje pořád, takže časem se bude stále více blížit originálu. Co se týče upřesnění. Hledal jsem v dobové literatuře a skelet je opravdu nezměněný. jasně že C sloupek je širší a i další změny dostala karoserie Š100, ale zbytek je opravdu shodný, proto se dá v pohodě ze Š1000 předělat typ 100. Hodně dobových článku popisuje model 100 jako jen jakýsi facelift či modernizaci, a připisují hlavní změny jiné přídi a zádi a kotoučovým brzdám na přední nápravě, ale skelet a další věci jsou hodně stejné. A musím říct že model 100 je jinak spřevodovaný a je na delší cesty či dálnice hodně slabý, ale když porovnám model 105l M je v kopcích stovka o dost živější. Mí kamarádi mají Š105 a já jezdil rovněž tímto autem 2 roky a zdála se mi v kopcích o do slabší. zase na normálních silnicích o dost rychlejší a úspornější. I za použití menších 13" kol od roku 1983. Přesto děkuji a jsem rád, že se recenze líbí.
    • 00 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 28.03.2016  21:28

      « Re: Několik upřesnění a oprav

      Motor nie je celohliníkový, má liatinovú hlavu. Hliníkovú dostal až Favorit. A auto je pretáčavé.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…