Recenze
Mercury Mariner V6 Luxury
Technické info
Přezdívka auta Ford Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 262 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Auto bylo dovezeno na objednávku v roce 2007 z USA. Jde o luxusnější verzi modelu Ford Escape. Auto vypadá ve skutečnosti ještě větší než na fotkách, když jsme ho přivezli, budilo docela pozornost. Co se týká zpracování interiéru, který je tak často amerikám vytýkán, lze souhlasit jen částečně. Pokud mohu srovnat například s předposledním modelem CR-V, kterým jezdí známý a jde třídně zhruba o stejné auto, nemají si obě auta co vyčítat. Sedačky jsou naprosto v pořádku, jak posazem, tak kvalitou, palubka i výplně dveří jsou podle mě také v normě, ale právě s uvedeným CRV mají jeden společný neduh, a to jsou šedé plastové části ala hliník, které se poškrábou raz dva. Viděl jsem to tuším i u prvního Qashqaie a celkem mě to překvapilo, jako že mám japonce rád, tohle je zarážející. Ale nějaký ten škrábanec mě zas tak moc netrápí, ten auto schytá i zvenku. Auto dělá především motor a podvozek, že se nám v dnešní době snaží marketing a media namluvit něco jiného, tedy že nejdůležitější jsou asistenti všeho druhu, různá světlííška a závody v olizování palubky mě trochu rmoutí.
Svezení jako takové je v autě příjemné, motor dostatečně silný a má hezký zvuk, jak se říká „obsah ničím nenahradíš“, přidal bych k tomu ještě „počet válců ničím nenahradíš“.
Pokud chce někdo ameriku jako takovou soudit, je třeba se v ní nejprve svézt. Je to jiný svět, ani lepší ani horší, prostě jiný. Pro zábavu mám Chryslera Stratuse Convertible V6, před tím jsem měl Fiata Barchettu a ani o jednom se nedá říct, které je lepší, prostě jsou naprosto jiná. Nebudu uvádět celý výčet aut, která jsem vlastnil nebo řídil, ale troufnu si říct, že na tohle si dokážu udělat celkem objektivní názor.
Do rozsáhlejší recenze se možná pustím později, když mě políbí múza, jestli vůbec, auto už totiž změnilo majitele, jak píšu v sekci servis, natekla do něj vinou lidského faktoru nafta, motor to logicky neustál, Mariner šel do světa a po výměně motoru jezdí jinde.
Silné stránky
Motor, mohutný zjev, ojedinělost na silnicích.
Slabé stránky
Některé plasty ala hliník náchylné k poškrábání
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Omylem natankována nafta, ne mnou. Motor na odpis a prodáno nejmenovanému servisu zabývajícím se USA vozy. Po výměně motoru s ním jezdí.
Přidat názorDiskuse: Mercury Mariner V6 Luxury
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat