Diskuse

Oltcit Club (1990)

7.3.2014

Pokračujem v predstavovaní môjho "panoptika". ďalším exotom v mojom vozovom parku je druhý rumun, nech mu je zem ľahká. Znovu ide o auto s pohnutou…

 

Oltcit Club (berkym)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto roox

    roox 07.03.2014  20:58

    zdravim kolegu olcitáře :-)

    A to sem si myslel, že tuhle prapodivnou káru tu budu mít sám :-). Díky, že nejsem samotnej blázen ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto 1975ak

    1975ak 07.03.2014  23:25

    Oltcit 11 R

    Nejsi sám. Tohle vozítko, levnější než tehdejší Československý Favorit byl prvním autem na kterém jsem začínal učit se jezdit. Byla to škola k nezaplacení. Dnes by asi nikdo nesedl do auta bez posilovačů, vzducháče už také vymřely. První série ještě měly francouzskou převodovku (zpátečka řazená vedle čtyřky ale dopředu). Ruční brzda na přední kola také nebyla standard. :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 09.03.2014  14:57

      « Re: Oltcit 11 R

      Tohle auto jsem v r.1995 koupil od švagrova otce. Auto bylo ve vynikajícím tech. stavu po GO až na káru, ale bylo to jen ve znamení puchýřků, žádná hrůza.
      Auto startovalo na drc, mělo svižnou akceleraci, jízdní vlastnosti lodičky na moři a spotřebu odpovídající obsahu motoru 1,1l = 11l >:D ale umělo cestovat 150.
      V září 1995 mi do něj nacouval nepozorný Aviatik a vysklil obě přední lampy a pocuchal předek. Jezdil jsem dál jen za světla, až mě jednou někdy v říjnu chytli benga, udělali tytyty a já se rozhodl auto prodat.
      Povedlo se na štědrý den a dostal jsem za něj přesně tu částku, kterou jsem do něj investoval vč. kupní ceny, takže já na toto přibližovadlo a obrážení vesnických diskoték s kamarády, vzpomínám rád :-)
    • 00 Reagovat !

      foto berkym

      berkym 10.03.2014  10:59

      « Re: Oltcit 11 R

      Máš pravdu, pôvodné f prevodovky mali inú schému radenia a auta s francúzkych dielov boli fajn. Tento bol zo začiatku 90 roku- zn iba rumunské diely. A ke´d to dáte do historickej súvislosti, čo sa v rumunsku začiatkom 1990 dialo, som rád že to vôbec jazdilo...
  • 10 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 10.03.2014  08:58

    kristovyrány

    11 RL, to jsme vždycky překládali jako "11 litrů, Rezerva, Lano": Měla to kamarádka a bylo to neskutečný auto. Zvuk jak pětilitrová ameriká (spotřeba ovšem taky), jízdní vlastnosti voru, sralo se to imrvére a hnilo to jak rajče. A ten interiér s válcema vedle volantu místo páček a osvětlení budíků červenýma žárovkama. No mazec!
    • 00 Reagovat !

      foto roox

      roox 12.03.2014  22:30

      « Re: kristovyrány

      a vo tom to je... se zhodnocením jízdních vlastností souhlasí (velice dobrej příměr s tím vorem ;-)), se zvukem... no kámoš dycky říkal, že mu to zvukem připomíná sekačku na trávu >:D
  • 10 Reagovat !

    foto saldy

    saldy 20.03.2014  14:04

    Olouš

    Pamatuju si, že tohle auto stálo v druhý polovině 80tých let 69 000 Kčs. To byl hroznej ranec a byl na to pořadník. Táta se s dědou střídali v čekání asi 3 dny nonstop před Mototechnou. Pak dorazila várka z Rumunska, tajně doufali v červenou barvu, ale bohužel byla to ta vyblitá béžová. Tenkrát jsme na to nahlíželi jako na auto západního střihu, byl to pro nás něco jako poloviční Citroen a palubovka byla děsně elegantní. Za 10let se ještě prodalo za 11 000 a šlo někam do Brna. Táta na Olouše moc v dobrém nevzpomíná, předtím měl Žigula a stodvacítku. Oltcit rezl snad ještě víc, furt se doléval olej a při vyšší rychlosti auto plavalo, na druhou stranu mělo celkem živej motor.
  • 10 Reagovat !

    foto cheetos

    cheetos 21.03.2014  08:39

    Oltcit

    Na svou dobu velice moderní automobil s výbornými jízdními vlastnostmi. nevýhodou byla je špatná kolísající kvalita rumunských dílů. Je mi líto, že Oltcit nepředčil očekávání, které do něj rumuni spolu s Citroenem vkládali. Na západních trzích mu nepomohla nízká cena. kvalita zpracování byla mizerná a vzduchem chlazený motor mu odpustil málokdo. na východních trzích představoval oživení malé nabídky.Až na horší kvalitu je to super auto. opravdu dobrý a výkonný motor, s dobrou spotřebou, levná údržba. Škoda jen, že často koroduje.
  • 00 Reagovat !

    foto dalcar

    dalcar 03.02.2016  23:22

    80.léta

    Já si na Oltcit pamatuji dobře. V té době všude jezdili ty 105ky a podobné ,,staré,, železa, a najednou se objevil Oltcit a bylo to jak píšeš, poprvé jsme viděli socialistický vůz s moderními rysy. Bylo to zajímavý pocit, tak trochu ,,Západ,,. Poprvé jsme začali říkávat o autech, že nejsou slyšet a také, že na přechodu je třeba dávat větší pozor. No, moc jich nebylo ale věděli jsme již v tedy že rozpadávají se, ale jako jezdili v pohodě, majitelé těch aut rozhodně se cítili lépe, že neseděli v těch 105L a pod. To až v tedy je začali dát bokem (odsuzovat), když se objevili Lada Samara či Favorit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Podílejte se na ochraně životního prostředí s produktem PREekoproud

Podílejte se na ochraně životního prostředí s…

Myslíte ekologicky, třídíte odpad a není vám lhostejné životní prostředí? Pokud jste nyní zbystřili, tak by vás…

Chumelenice, mlha i déšť: Silnice kloužou, výstraha se naplnila. Sledujte radar

Chumelenice, mlha i déšť: Silnice kloužou, výstraha…

Do Česka dorazil sníh. A tentokrát už nejen na hory, ale i do středních a nižších poloh. Meteorologové vydali…

 

iSport.cz

Gebre Selassie prodloužil smlouvu s Brémami: Důležité i pro mou rodinu

Gebre Selassie prodloužil smlouvu s Brémami:…

Bývalý český reprezentační obránce Theodor Gebre Selassie prodloužil smlouvu s Werderem Brémy. Německý klub o…

Šéf Brückner slaví. Příběh geniálního umění i vrtochů trenérské legendy

Šéf Brückner slaví. Příběh geniálního umění i…

Vizionář, fotbalový filozof, mistr taktiky, mudrc, bonviván, charismatický šéf, ale také Karas nebo Klekí-petra.…

 

Reflex.cz

Radkin Honzák: Komunistický bestie mě dusily, udával mě otec Ratha. Většina lidí jsou ovce a bojí se svobody

Radkin Honzák: Komunistický bestie mě dusily, udával…

Fízlové si mě podávali, tlak na spolupráci s StB byl opravdu nepříjemný, 17. listopad pro mě znamenal možnost…

Benátky pod vodou: Nejslavnější památky byly zaplaveny, starosta viní klimatické změny

Benátky pod vodou: Nejslavnější památky byly…

Italské Benátky postihly nejhorší záplavy za půlstoletí, na náměstí svatého Marka dosahovala voda v úterý do…