Recenze

Xylo (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Smart Fortwo electric drive

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Smart Fortwo, foto 1 Smart Fortwo, foto 2 Smart Fortwo, foto 3 Smart Fortwo, foto 4 Smart Fortwo, foto 5 Smart Fortwo, foto 6 Smart Fortwo, foto 7 Smart Fortwo, foto 8
Smart Fortwo, foto 9 Smart Fortwo, foto 10 Smart Fortwo, foto 11 Smart Fortwo, foto 12 Smart Fortwo, foto 13 Smart Fortwo, foto 14 Smart Fortwo, foto 15 Smart Fortwo, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Smártík Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:22372 palivo: elektřina výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 130 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní

Popis vozu

Proč elektro auto? Prvním důvodem bylo prostě si udělat radost. Jsem "přírodně šetrně" založený a EV je asi nejlepší varianta pro moje osobní potřeby individuální přepravy. Moc se mi líbí recenze elektrické C4 od pana matrexe. Máme společné to, že nejraději také chodím pěšky nebo jezdím na kole. Dalším důvodem pro malé EV je naděje, že má matka po určité době (až to okoukne) se rozhodne zase začít jezdit, čímž by mi odpadla povinnost ji vozit na mnou neoblíbená místa (hřbitovy, někteří příbuzní). Proč Smart ForTwo? Zásadním důvodem je pořizovací cena. Delší dobu jsem sledoval ceny EV nejen u nás, ale i v EU a samozřejmě v Číně. Posledním hřebíčkem do plánu zakoupit nový vůz, byla oznámená cena Dacie Spring. V Německu je rozvoj EV stimulován, jak ze strany státu, tak i výrobců a prodejců. Čím levnější EV tím ekonomicky lépe vychází jeho pořízení. Na mobile je v současnosti (červen 2021) mnoho "předváděcích" Smartů za ceny od 14,5 tisíce Euro (šest měsíců registrovaných, s nájezdem 2 tisíce km). Němec na tento vůz dostane dotaci a za tři roky to prodá dále. Toto je případ i mého ForTwo, který jsem pořídil za částku 10 390 Euro, z čehož lze usuzovat, že bývalý majitel rozhodně "neprodělal". Moje auto má první registraci 27.2.2018. Výbava je Prime (pod ní je Passion a Pure) plus paket Japan (nevím co obsahuje). Motor je jen jeden s 81 koněma a baterka má 17,6 kWh. Pozitivní je, že je vybavena chlazením vodou. Dojezd teoretický je 159 km, v praxi se pohybuje okolo 120 km (bez omezování). Při smartí dálniční rychlosti 110 km/hod by podle jednoho amerického youtuberového testu měla baterka dojít po 69 km. Maximálka je prý 130 km/hod (tu jsem nezkoušel). Nedávno jsem měl na jeden den pronajatý starší model r.v. 2014 s 60 tisíci najeto a ten ukazoval dojezd 98 km po plném dobití. Moje auto při příjezdu z Německa ukazovalo dojezd 149 km. Výbavu ukazují fotografie, které jsou původní od prodejce. Auto je vybaveno univerzálními pneumatikami Vector 4 seasons, s kterými mám výborné zkušenosti z sedmiletého používání na Lanceru. Dále mám dobíjecí kabely - "domácí" do 230V (nabije za osm a půl hodiny do 100 %) a wallboxový/pro veřejné dobíjeci stanice, který jsem zatím nezkoušel. Jde o auto, které bylo koncipováno pro pohyb v městě a nejbližším okolí. V praxi se to projevuje tvrdším podvozkem a díky tomu poměrně jistými jízdními vlastnostmi. O bezpečnost tohoto prcka se stará tzv. Tridon Safety Cell", tedy bezpečnostní rám, který tvoří základ karoserie. Do něj jsou pak zakomponovány převážně plastové panely, což umožňuje případnou změnu barvy. Pokud by mě omrzela červená, mohu si objednat panely třeba žluté. Měl jsem v minulosti hodně příležitostí vyzkoušet různé Smarty, protože to byla nejlevnější varianta auta z půjčovny Hertz na letišti Vídeň, kam jsem přilétal z mých zahraničních pracovních pobytů. Hertz měl smlouvu s mým zaměstnavatelem a díky ní stálo víkendové zapůjčení od 40 Euro. Pokud nebyl Smart, tak jsem fasovat něco "lepšího" (třeba Ford Ka). Moje cesta pak představovala cca 200 km do místa mého trvalého bydliště (do přechodného jsem z Ruzyně jezdil MHD) v pátek večer a v neděli ráno zpět do Vídně. Díky těmto zkušenostem jsem se vůbec neobával o pořízení ForTwo přemýšlet, spíše naopak je mi to auto velmi sympatické. Elektro verze by tuto vzdálenost bez nabití někde po cestě samozřejmě nezvládla. Normálně jezdím do 80 km/hod a vyhýbám se frekventovaným trasám, abych nikoho nezdržoval, což v místě kde bydlím není žádný problém. Od roku 2012, kdy jsem ukončil své pracovní a podnikatelské aktivity, jsou mé nároky na cestování velmi omezené. Většinou jedu jednou nebo dvakrát týdně nakoupit do bližšího města (tam a zpátky 8 km) nebo do Č.Krumlova (asi 20 km), občas se rozšoupnu a jedu do "Budějc" (celkem cca 60 km). Všechny delší nutné cesty (moc jich naštěstí není) absolvuji nejraději vlakem. České dráhy umí z ČB do Prahy za dvě hoďky a stojí to 169 kaček. Nemám rodinu, což mě (zřejmě) osvobozuje od nutnosti mít velký zavazadlový prostor. Mám takovou specifickou vlastnost, že v autě netopím ani neklimatizuju a nepoužívám rádio, což by mohlo být pro EV dojezdově přínosné, i když jsem zatím neměl možnost využít svého ecomodu, protože pokud se dostanu na 20 % kapacity automaticky připíchnu auto do zásuvky.

Silné stránky

Malé z venku - velký uvnitř (fakt).
Otočí se na "pětníku".
Je s ním zábava.
Líbí se mi.
Byl za akceptovatelnou cenu.
Jsem rád, že většina Smartů (včetně mého) je z fabriky vybavena univerzálními pneumatikami, většinou GoodYear 4 seasons.

Slabé stránky

Limitovaný dojezd.
Tvrdší podvozek.
Malý "kufr".
Obava z trvalosti baterie (záruka 8 let).
Obava z budoucího přístupu k servisu a dílům (Daimler prodal Smart Geely).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné. Nákup v Německu po "emailu" dohodnut během dvou dnů, včetně převodu peněz. První kontakt byl odepsání na inzerát na mobile.de (anglicky), kde jsem položil tři otázky - zda je možné vyřídit nákup online, zda mi ho mohou nechat dovézt domů a jestli mi dají slevu 590 Euro (abych platil rovných 10 tisíc). Můj Smart je od autorizovaného dealera Daimleru z programu Junge Smart, takže jsem neměl žádné obavy z technického stavu. Junge Smart znamená garanci šesti měsíců/7500km bez jakéhokoliv servisního zásahu, 12 měsíců záruka mobility a 24 měsíců záruka na vůz včetně možnosti vrátit auto během 10 dnů, pokud by se mi nelíbilo. Za dva dny přišla odpověď - online ano, doprava ne a sleva 200 Euro + příloha s výpisem výbavy a malé fotky (na mobile byl odkaz na jakési německé "rajce.net", kde STERN CENTER měl fotky, které i já používám ve svém povídání o tomto autě). Pak proběhlo ještě pár emailů s kupní smlouvou v němčině (vytisknout, podepsat, oskenovat a poslat zpátky) včetně faktury. Eura jsem vyměnil u osvědčeného Exchange převodem z korunového účtu na eurový asi za 5 minut (super společnost a služba). Následně jsem čekal osm pracovních dnů na přípravu k převzetí, kdy jsem si domluvil vyzvednutí a dopravu z Německa až před barák (v té době proběhlo odhlášení a také nová STK na další dva roky, i když původní byla platná do února 2022). Prodejce požadoval plnou moc k převzetí pro řidiče, což jsem podle jakéhosi vzoru z Internetu spáchal v němčině. Pan řidič mi volal v 8:35 z Německa a hlásil dva malé škrábance a "zašpiněnou" sedačku. Před barákem mi auto složil cca 12:30 a po předváděcí jízdě (po dvoře) jsem se jal zkoumat škrábance a sedačku. Jeden škrábanec jsem nalezl na prahu, druhý je skoro neviditelný a na kožené sedačce zbyl dvoumilimetrový zbytek po jakési německé čokoládě. Další pracovní den jsem se vydal na STK, kde jsem zaplatil 550 Kč za dovozovou evidenční kontrolu. Pan šéf STK mi sdělil, že mi auto asi nepřihlásí, protože německý techničák nemá všechny údaje, které mají české doklady. Zásadně se nikde nehádám, ale měl jsem předem zjištěno, že na úřadě (pro takto nové auto) stačí velký a malý německý TP + evidenčka. Pro přihlášení jsem ještě musel doložit platné povinné ručení, které jsem vyřizoval po Internetu. Na městském úřadě jsem vše odevzdal a velmi milá paní mi objednala značky EL, jejichž vydání není zpoplatněno (normálně 800 Kč), ale čeká se na ně týden.

 


Přidat názorDiskuse: Smart Fortwo electric drive

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Smart Fortwo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Na tuhle otázku je trochu brzo :)

praktičnost
5

Pro moje účely super.

prostornost
5

Stačí.

jízdní vlastnosti
5

Dobré.

jízdní komfort
5

Je to malé auto.

provozní náklady
8

Fajn.

náhradní díly
5

Nic zatím nebylo potřeba.

výkon motoru
5

V pohodě.

spotřeba
5

Asi dobrá ...

hlučnost motoru
10

Není slyšet.

kvalita sedadel
8

Fajn.

brzdy
8

Stačí.

zavazadlový prostor
1

Minimální.






Blesk.cz

Mrtvý mladík (†32) ležel v Libni v kalužích krve: Zvrat! Z vraždy obvinili muže (42), policie hledá svědky

Mrtvý mladík (†32) ležel v Libni v kalužích krve:…

Krvavý zločin se odehrál v noci na neděli v pražské Libni. Na ulici tam kolem třetí ráno našli v kalužích krve…

Testovali jsme jablečné cidery: Vyrábí se z nahnilého ovoce? Jak jsou na tom s cukrem?

Testovali jsme jablečné cidery: Vyrábí se z…

Není to pivo ani víno, ale zkvašený mošt. O čem je řeč? O oblíbeném letním osvěžení – jablečném cideru. Jak…

 

iSport.cz

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna, herec hledal Emila v sobě

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna,…

Půjde o jeden z nejočekávanějších filmů roku. Zátopek vběhne do kin 26. srpna. Film Davida Ondříčka ukazuje…

Pavouk EURO 2021: Češi v osmifinále proti Nizozemsku, co další dvojice?

Pavouk EURO 2021: Češi v osmifinále proti…

Česká reprezentace už zná jméno protivníka pro osmifinále EURO. Naplnilo se přání trenéra Jaroslava Šilhavého.…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Vypuklo zelené horko, zejména v Praze

Marek Stoniš: Vypuklo zelené horko, zejména v Praze

Lídryně (píšu to správně, není to lídrka?) společné sněmovní kandidátky pirátů a starostů v Praze Olga…

Bitcoin už je oficiální měnou v Salvadoru. Veřejnost se mu ale obloukem vyhýbá

Bitcoin už je oficiální měnou v Salvadoru. Veřejnost…

Od minulého týdne už je na světě země, která má kryptoměnu, bitcoin za své zákonné platidlo. Středoamerický…