Škoda Yeti (2010)
31.3.2010Jakmile jsem byl držitelem řidičského oprávnění na skupinu B, začala se rýsovat představa o nějakém vozítku, které by mě mohlo dopravit z místa A do…
Škoda Yeti (Vojtěchíno)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Vojtěchíno 03.09.11 15:44
« Re: Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku
jo, chape, nechal jsem si to přeměřit a osobně jsem u toho stál.
Kolegovi měnili motor, když mu na rozvodech naměřili 78 mm ..... už měl také patřičné části krásně chycené.
Co se týká koncovky:
Poptám se ještě v práci, ale datem výroby to určite nebude - mám 2/2010 a mám právě dvojitou.
Poptám se a dám vadět :-) -
jarek95 02.09.11 22:44
« Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku
Mám Yetiho 1,2 Ambition vyrobeno srpen 2010 a mám jednoduchou koncovku výfuku - myslím, že tvar koncovky je dán datem výroby nikoli výbavou.
Ad rozvody: ptal jsem se v servisu před měsícem a půl a servisní technik mi řekl, že rozvody se mění jen pokud "rachtají" při každém stratu /mně to dělá při studených startech a jen občas/. Dneska je skodahomeforu info, že je snad na rozvody servisní akce - viz odkaz [odkaz] -
Vojtěchíno 02.09.11 12:45
« Re: Motůrek a koncovka výfuku
Zdravím tě Chicharito,
Předem mockrát děkuji za pochvalu, osobně si nemohu Yetinu vynachválit :-)
Co se týče barvy, taky jsem měl vybranou jinou barvu a upřímně, 12 000 za metalízu se mi dávat nechtělo :-) Proto zvolená červená Corrida - Podle mě zase barva, která Yetimu sluší, bohužel je to "tuctovka".
Osobně jsem toužil po modré - viz třeba Fabia RS, Octavia RS. - byla možnost, ale za mastnej příplateček >:D
Co se týče výfuku: jsou zde dvě možnosti a vzhledek k tvé výbavě se obracím na možnost č. 1:
1. Výbava vozidla - výfuk se dvěma "laufy" se nasazuje až od verze Active, kterou jsem volil, vzhledem k tomu, žes zvolil verzi Yeti - tzn. "žebrák verze" tak se dává jen základní vejfuk. V případě, že bys již volil vyší verzi, měl bys dvojí koncovku.
2. Automatická převodovka - osobně nevím proč, ale vídám právě jeden "lauf" právě v kombinaci s automatem, ale zase ten jeden "lauf" je širokej, jako kdybys měl v autě pomalu pětilitr >:D
Co se týče tvého druhého problému, pokud se jedná o zvuk pouze při startu, tzn. po 10 - 20 sekundách to přestane "chroptět", tak to jsou zaručeně rozvody a jsem docela překvapen, že i po 20 000 km máš původní řetěz.
Osobně doporučím, abys objednal auto na výměnu rozvodů - reklamuj kovový zvuk.
Je to otázka rychlosti servisu, ale mělo by to cca 2 dny trvat včetně kontaktu se Škodovkou - počítej, že se nejdřív musí vyjádřit technik ze Škodovky, ale odpovídá bleskově.
Aktuálně je v opravárenské sadě na výměnu rozvodů tvrdý japonský řetěz + pár dalších dílů, které tento problém řeší - po výměně už ten problém není.
Kdyby ti najednou motor kleknul - pokud nemáš ujeto 60 000 km a nemáš po 4 leté záruce, je to všechno garance, takže možná maximálně na vlastní náklady odtahovka směr servis a počítej tak měsíc na výměnu motoru - pokud by byla závada např. potkání se částí motoru
(v náhradních dílech kvůli poptávce nejsou, takže se musí brát přímo z výroby).
Pokud jde o mé doporučení - čím dřív vyměníš, tím líp pro auto - počítej s tím, že vůle u tvého motoru může být taková, že budeš mít už rozvody tak načatý, že to bude na novej motor, ale spíš bych doufal jen v řetěz a pár dílů, jelikož by ti dali motor opět s měkkým řetězem (=> je to sice divný, ale tvrdej řetěz je jen v náhradních dílech, do série proudí pořád měkký řetězy), takže kdyby ti měnili motor, stejně by tě rozvody čekaly na tuty.
Na 17 000 km jsem měl vůli přes 60 mm a počítej stím, že při 75 - 80 mm už hrozí, že se ti motor potká. Takže neváhej a určitě dva až tři dny obětuj - potom už bude klid a nebudeš se muset nervovat.
Snad jsem ti zodpověděl, co jsi vědět chtěl a snad je vše srozumitelně >:D
Kdyby ne, ozvi se, jednou za dvy až tři dny, pokud mám náladu sem vlezu :-)
Měj se a téže mnoho šťastných km. -
"-- skrytý --" 31.08.11 11:42
« Motůrek a koncovka výfuku
Zdravím tě a blahopřeji(se spožděním) k výběru perfektního auta(až na tu barvu). Sami ho doma máme. Yeti 1.2 TSI výbava Yeti(bohužel) barva modrá Pacific.A z toho pramení mé dvě otázky: Nevíš náhodou proč mají něktečí Yetíci 1.2 TSI jednu koncovku vejfuku a jiní zase dvě, třeba jako ty. My máme jenom jednu, a zatím nikde mi nebyli schopni odpovědět proč to tak je. Druhá otázka patří motoru. Po ujetí 1200 km nám motor začal přibližně v 2000 m.n.m klepat přesně tak jak popisuješ(plech o plech). V tu dobu jsme byli 1000 km od ČR a nevěděli co se děje. Ale auto furt jelo. Po dvoutýdenní dovolené jsme se vrátili domů se stále pojízdným autem, ale zvuk přetrvával. Ihned jsme s tím byli v servisu, ale tam nám řekli, že je to naprosto normální zvuk. Od té doby máme najeto již přes 20000 km a vše zatím funguje ale zvuk zůstává. Jelikož máme prodlouženou záruku tak by me zajímalo, co by se dělo, kdyby teď motor najednou klekl, bylo by to bráno jako vada výroby a motor by nám vyměnili nebo co by se dělo? Dík za odpověď a mnoho šťastných kilometrů. -
McGyver2 19.02.11 17:39
« Zima
Musím plně souhlasit, to ASR je výborná věc. Měl jsem auto do výroby a ty 3tis jsem připlatil a čekal, jestli se to vyplatilo. Mám taky zimní Barumy, ale lehčí předem (motor) a kontrolka bliká jak prdllá, ale auto se pomalu škrábe ;-) . Ještěd až na vrchol, prudší krátké kopce i po uježděném sněhu zvládá s přehledem. Řetězi kupovat nemusím. Bych toto zařadit od EU do povinné výbavy, kor když je to v ŘJ ABS, které už je asi 3 roky povinné pro všechny vody prodané v EU a odhaduji tak 10% aut by kalamita také netrápila. Pouze můj názor >:D -
piparo1 08.01.11 00:05
« Škoda yeti 1.2 experience
Zdravím všechny stávající i budoucí majitele škody yeti,mezi které jsem se před 4 dny zařadil i já.S trochou štěstí se mne podařilo koupit referenční vůz s 850km na tachometru ve výbavě experience .Po přečtení recenzí musím souhlasit s tím,že se jedná o povedené auto,které Svého majitele opravdu baví.Přeji nám mnoho šťastných kilometrů. -
Vojtěchíno 12.12.10 20:02
« Re: Re: Zimní testování ?
Zdravím, reaguji pozdji, neb dostat se ze služebky z Finska dom je úmor, když stávkuje Finská společnost 8-s
Osobně jsem zkusil na ledu a sněhu motory 1,2, 1,4 a 1,8 musím hodnotit, že Yeti s nejsilnějším motorem terén ve Finsku spolehlivě zvládá, 1,4 sem tam něco málo nedává a co se týče 1,2 - motorizace je to vynikající, do terénu v zimních extrémních podmínkách určitě není - z mého pohledu jsem kupoval auto na ježdění v normálních podmínkách, kdybych potřeboval terénního překonavače, tak jdu do 1,8, nebo do dvoulitra, "nejslabší" motorizace je opravdu jen na normální ježdění, neříkám, vyblbnul jsem se s ní dosytosti, zvláště při testech na zamrzlém jezeře - to je panečku vzrůšo >:D
Pokud mám být objektivní a shrnout to, tak na zimní "extrém" je opravdu lepší pořídit lepší motor, pokud člověk pořizuje auto proto, aby ho dopravilo z bodu A do bodu B (viz já), tak tahle motorizace bohatě stačí :-)
Je to na každém, čemu dá přednost, já osobně se vyřádím při pár driftech na sněhu, či ledu s mojí motorizací, když se chci vyřádit jinak, mám od toho práci >:D
Určitě ale sám Yetíka hanit nemohu, oproti Felicii je na sněhu jiná ovladatelnost a jinej pocit bezpečí, 1,2 bohatě stačí :-) -
Vojtěchíno 12.12.10 19:53
« Re: Gratulace
Ahojda, díky moc, poděkování hlavně patří všem, co tuto recenzi přečetli a hodnotili ji, jak ji hodnotili :-) Určitě mi to udělalo radost, přiznám se, že na to teďka koukám jako sůva z nudlí, jelikož jsem se teprve v týdnu vrátil ze služebky a na ní jsem neměl dost času koukat na net :-)
Každopádně ještě jednou díky, budu se i nadále snažit recenzi psát pravdivě a co nejvýstižněji :-) -
jarek95 08.12.10 15:08
« Re: Zimní testování ?
Taky mám Yetiho 1,2 a v porovnání s mou předchozí Fabií I Combi (měla jen ABS) se Yeti na sněhu chová o poznání lépe. Kromě všech možných asistentů je plusem větší světlá výška, která dovolí vjet i do vyšší vrstvy sněhu - výhoda při parkování, protože zůstávají volná místa, kde auto s běžnou světlou výškou nevjede. Zkoušel jsem Fabii I a Yetiho na stejném úseku (krátký a prudký kopec) - Yeti výjezd zvládl bez rozjezdu přímo z pod kopce, s Fábií jsem si musel dát cca 20 m rozjezd z rovinky. Z poloviny kopce, kde bylo nejpruší stoupání se Yeti nerozjel.
4x2 má svoje limity a proto taky vozím sněhové řetězy pro případ, že schopnosti Yetíka přecením ;-)
Mám dotaz k tomu výjezdu kopce - jel jsi se zapnutým nebo vypnutým ASR. Zkoušel jsem vyputé ASR a na vyhrabání se ze sněhu je to lepší. -
ryccardo 07.12.10 11:38
« Re: Re: Re: Re: Krásný Yeti
Hochu kdybys viděl co všechno projedu se starou oktávkou tak bys nevěřil co 2 kola zvládne. Kdybych měl výhodu vyšší brodivosti co má Yetti tak jsem naprosto spokojenej. Vždycky mě rozesměje když vidím nějaký test SUV v televizi a vidím tam jak redaktoři se 4x4 jezdí po polní cestě nebo louce a podle toho hodnotí teréní schopnosti auta. To je tak trapný. Na to abych jel po louce nebo lesní či polní cestě vůbec nepotřebuju 4x4. Takovýhle trasy zvládá i moje oktule. Naprosto by mi vyhovoval yeti ve 2 kole jako má autor recenze. Do tak těžkýho terénu abych potřebovla 4x4 s autem prostě nejezdím on pravděpodobně taky ne. A zajímalo by mě jaký procento majitelů 4x4 SUV takovým terénem jezdí. Tak netvrď, že s pohonem jen přední nápravy je Yeti absolutně zbytečný a nepoužitelný. -
ryccardo 07.12.10 11:21
« krásný
Máš to krásně napsaný. Hlavně jsem se mohl potrhat smíchy u části:
od prvního mě kolegové odradili, od druhého zase vysoký leasing a od třetího zase jeho rozměry, kde bych měl problém ho nasunout do garáže :-)
Renault Mégane, Citroen C4, Mitsubishi Lancer
Když jsem tu větu četl napadla mě jako první auto Laguna, ale koukám, že jsem se skoro trefil >:D -
strýček BOB 06.12.10 09:16
« Re: Zimní testování ?
Odpovím za kolegu, neb jám mám víkendové zimní testování za sebou. Neprohrnutá zimní silnice, cca 20cm sněhu, středem cesty vyjetá kolej někde i více kolejí. Stoupání začíná mírně rovným stoupáním, následuje několik mírných zatáček, sklon postupně roste za doplnění několika prudkých vracáků. S vrcholem stoupáním se rapidně zhoršoval stav cesty díky pokusům předchozích testovačů :-) Byl to takový udusaný sníh, ale rozhrabaný a pod tím byl led. Pajero V6 na dvě uzávěrky bez problému, Octavia II s velkými (rekord pět minut hrabání v zatáčce) problémy, místy to vypadalo na ručník, ale nakonec to "dala". Yeti 1.2TSI skončil v půlce kopce právě před tím největším stoupáním v prvním vracáku. Yeti s tímto motorem je extrémně lehký na předek. Při každém poskočení, vyhození z koleje následovala okamžitě ztráta trakce a práce pro asistenty. Kontrola trakce blikala celou cestu jako o život. Zkusil jsem to třikrát a paradoxně jsem při každém dalším pokusu ujel kratší vzádlenost. Nakonec jsem to vzdal, potupně nasadil řetězy a kopec vyjel >:-[]
jinak za všechno děkuju a ať tě tvůj yetík vesele vozí i dále