Škoda Fabia (2014)
14.12.2014Ošklivá koza. Volba škodováckých zaslepenců. Nesmysl s automatem. Není divu že nemá nástupce. Nebo je všechno jinak? S Fabií jsem jezdil asi půl…
Škoda Fabia (Viper)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Určitě parádní půl rok! 14.12.2014 21:13 petrpilny
- Pěkné 15.12.2014 06:33 poterienko
- Prevodovka 15.12.2014 11:06 maTooB
- nie zle auto...ale :D:D 16.12.2014 08:26 cptObvious
- Převodovka DSG 07.06.2015 21:49 Fabia RS
-
poterienko 15.12.2014 06:33
Pěkné
Auto - můj vlhký sen v 18 letech, 180 koní z 1.4? Tehdy naprostá bomba. Recenze fajnově a akčně napsaná, možná bych se ještě trochu pověnoval motoru, ale ok. U fotek bych přidal nějaké interiéru, aby jsi od místních milovníků nekonečných galerií nedostal sníženou známku. -
maTooB 15.12.2014 11:06
Prevodovka
Nezdielam tvoje "nadsenie"... Ved to co popisujes u prevodovky je u takehoto auta uplna HRUUUUZA.
Podla toho co pises, to vobec nefunguje tak ako by malo :no: Ako mozes napisat ze je dokonale po takychto skusenostiach fakt nechapem 8-s-
SCHROJF 15.12.2014 11:18
« Re: Prevodovka
" jedete si 90 a dojedete kamion. Auto tam má 7, dáte plný že předjedete a .. nic.. nic.. nic.. podřazeno, motor řve, ale stále nic.. a šup, letíme. Při takto velkém podřazení (o 3-4 stupně to trvá nekonečně dlouho – odhaduji 1,5s, s manuální převodovkou je to jeden pohyb. Je lepší použít manuální režim" Skor to riesim tak,ze ked ten kamion dobieham,uz radim S,a je to bez problemu... ;-)-
maTooB 15.12.2014 14:44
« Re: Prevodovka
Ale ved nejde len o tuto situaciu, v podstate netreba ani citat medzi riadkami, aby clovek videl, ze to nefunguje spravne...
"Přeskočíme režim D a jdeme rovnou na S. Elektronika nechává stále podřazeno o asi 2 stupně než by bylo v D a řadí až tesně před omezovačem. Přesto si troufám tvrdit, že ideální to není – řadička nelze přepnout doprava na manuální režim, to lze pouze na déčku."
V rezime Sport u Fabie RS nejde radit manualne????
"Řazení je poté klasicky – dopředu nahoru a dozadu dolu."
Spravne je to praveze opacne...
A podstate cely text dalej k prevodovke len popisuje jej zle spravanie:
"Úplně manuální režim to stejně není, jednotka automaticky odřazuje, ale jinak je vše ok. Dokonce i při zařazeném nízkém stupni a plném plynu si auto nepodřadí. Tedy jen do doby kick downu, ale to je v pořádku. U mě byl problém s chybějícími pádly, stávalo se mi že před zatáčkou při tahání za páku se nic nestalo, ale to byl spíše výjimečný problém. To co mi vadilo více byla dezorientace v převodových stupních – u Octavie II DSG to fungovalo tak, že jsem si před bržděním nacvakal co potřebuji, auto si to zapamatovalo a podle toho jak padaly otáčky tak podřazovalo. To zde nefunguje a podřazení o 3 stupně vyžaduje dlouhou nepřítomnost ruky na volantu.
Prostě DSG, co dodat. Plynulé, bez škubání, dokonalé..."
Tym slovom DOKONALE ma uplne zabil >:D
Jedine mozno s cim suhlasim je to "prostě DSG". Podla mna sa rozhodne prevodovka spravat nema. Neviem posudit, ci je to tym, ze ine autor nevyskusal, proste neviem, nechapem ;-\-
VipermCZ 15.12.2014 17:50
« Re: Prevodovka
Takže postupne
1) slovo dokonale je pod nadpisem standardni jízda. Zde si není na co stěžovat. Proto je to i deleno do dvou částí
2) kdo určuje co je správne? Audi tt rs to ma také tak..
3) ne, v režimu S nelze manuálni režim
A po opět doplňuji - většina by byla vyresena padly, což fabka standardne ma.
A ano, pri sport využití chyby ma a zcela férově je i pojmenovavam -
SCHROJF 15.12.2014 19:51
« Re: Re: Prevodovka
Skor mam dojem,ze si (maTooB)este ziadne auto s DSGeckom v rukach nemal,ved sam Viper sa zmienuje,ze na beznu jazdu je radenie dobre!A aj ked je to RSko,ziadny sportak to nieje,takze ak chce ist rychlejsie,mas na vyber,rezim S,a preradovanie tesne pod max.otackami,alebo manual,a preradovanie bud volicom prevodovky,samozrejme podla teba opacne(ale to je skor o zvyku)alebo padlami- tlacitkami pod volantom s obmedzenim zasa iba max.otacok...tak neviem v com vidis problem?Chces ju snad ovladat hlasom? ;-)
-
-
VipermCZ 15.12.2014 17:54
« Re: Re: Prevodovka
Ano, lze samozřejmě vyřešit vícero způsoby. Esko je první, manuálni režim druhy, nedávat kickdown treti (postupne podrazuje rychleji) nebo naopak kick down v předstihu, auto chvíli podrží otáčky. Majitel s tím nebude mít problém, vyřešeno by mohlo být lépe.
-
-
cptObvious 16.12.2014 08:26
nie zle auto...ale :D:D
Sorry, neber to v zlom, v tejto konfiguracii ta fabka ide urcite vysoko nadpriemerne na pomery kompaktov...ale tie rozpravky o tom, ako si nechal v smutku vodica 330xDrive...fakt si si mohol odpustit.
Mozno si si nevsimol, ale ten pan zjavne s tebou nepretekal, kedze by ta zotrel v akejkolvek rychlosti, ani by si si slzu utriet nestihol..
0-100 5.3sec a Vmax elektronicky obmedzena na 250km/h
Mozno pre taketo kecy ma to auto taku nestastnu povest. Majitelia proste tomu pomahaju takymito rozpravkami.-
poterienko 16.12.2014 08:45
« Re: nie zle auto...ale :D:D
Tak zrovna 330xd se vyrábí už jakou dobu a ve spojení s automatem a řidičem lamou se může stát, že mu FRS při sprintu napráší.-
iudex 16.12.2014 09:51
« Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
Tak ale to nie je preto, že F RS je rýchlejšia, ako 330d, ale pre neschopnosť vodiča BMW či jeho neochotu ísť na doraz. To by som aj ja mohol napísať, že ma na okruhu brzdila 911ka GT3, pritom skutočnosť bola taká, že vodič auto nemal v ruke a išiel príliš opatrne a pomaly. ;-)
Na druhej strane verím, že v určitých jazdných režimoch (rovná cesta, plynulé zrýchľovanie bez potreby podraďovať o viac stupňov) dokáže RS prekvapiť aj nominálne výkonnejšie autá, predsalen stále je tam solídnych 180 koní na malé auto a rýchlo radiaca dvojspojka.-
poterienko 16.12.2014 10:12
« Re: Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
To máš samozřejmě pravdu. Jenže já to myslel dvojsmyslně:
1) 330xd může být i reálně papírově pomalejší, je přeci nekolik generací. Stejně jako ty můžeš napráskat A4 s 3.0TDI.
2) Pak je tu pocit o rychlosti svého auta, protože když někdo neznalý vlastností aut takle někomu napráská, může si myslet, že má nejlepší auto na světě (nadneseně). -
woody-alien 16.12.2014 10:13
« Re: Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
Na jednu stranu jsou pro mě tyhle skalpy silných soupeřů spíš k pousmání, vždy záleží na schopnosti jejich řidičů a taky chuti něco nějaký Fábii, Cliu, Polu atd. dokazovat. Na straně druhé ovšem já sám miluju moment překvapení, mám rád sleepery, kteří v pravý čas daj tomu obchoďákovi v O2 TDI na srozuměnou, že tentokrát narazil. ;-)
Jenom trvám na tom, aby řidiči byli soudní a aby jim ego nepřerostlo přes hlavu. Z Viperovy recenze mám pocit, že je naprosto v pohodě, a jeho střízlivé, přesto dost pozitivní hodnocení F-RS plně chápu. I přesto, že Fabia 2 RS objektivně mezi svými konkurenty tahá za kratší konec. Tedy s vyjímkou už zlidovělého testu malých H-H ve SM. >:-[]-
-
woody-alien 16.12.2014 12:36
« Re: Re: Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
Jistě, často stačí jenom to, že od tebe řidič BMW (Audi atd.) takovej úprk nečeká, chvilinku zaváhá a už tě nechytí. ;-) Proto mám rád hot-hatche, jsou to povětšinou nenápadná, téměř běžná auta, ale se schopností lecjakou husto-káru "utřít". To mi maximálně vyhovuje. A skalp ? Ale jo, potěší, lhal bych, kdybych tvrdil opak. Ještě víc mě ovšem potěší, když to i ten druhej bere v pohodě. Jako třeba řidič toho bavoráku.
-
-
-
-
-
VipermCZ 16.12.2014 11:26
« Re: nie zle auto...ale :D:D
Ty skodovkari jsou hrozný pohadkari, co :-)
1) bmw ma 231 koní na 1770kg hmotnosti, fabka 180 na 1350. Kroutak je jinde al. I toto o něčem svedci. Já byl sám, bmw 2 lidi
2) nebyl to smluveny race, klasická situace na dálnici kdy někoho dojedes, nechce uhnout a několikrát brzdite kvůli jiným vozům a po uvolněni zase plyn, tzn. 80-210 kmh. Z toho bych vynechal lamovitost řidiče, rovně umi jet každý
3) nikdo nebyl překvapeny víc nez já, čekal jsem kdy zmizí ale kulovy. O maximalce bmw nikdo nepochybuje
4) neberu to jako plnohodnotný skalp, šlo mi o demonstraci rychlosti vozu v primce. Sílu trilitru si představi každý
5) 5,3 na sto? E90? Ve čtyřkole? Neznám. Spíše 6,8
Na textu nemám důvod nic měnit, stalo se a hlavne - bod 4)-
cptObvious 16.12.2014 12:13
« Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
1) zobral som udaje aktualnej generacie od 2012, kedze si neudal typovu radu.
258koni a 1685kg vratane eurovodica
2) zrovna v tychto disciplinach bude mat R6 vzdy navrch. Cele je to o tom, ze ten pred tebou jemne zatlacil na plyn a ty si drtil podlahu.
3) vid pod dva
4) to tsi ide fakt suprovo, to nikto hadam nenamieta. Ale lietat v tychto rychlostiach bude kazdy radsej v dobre utlmenej strednej triede. Tato mala mrcha je perfektna na okresky
5) vid bod jeden, v teste nepises, ze si dobehol lezerne iduceho vodica v e90 ale v bmw 330, bral som udaje f30-
VipermCZ 16.12.2014 13:15
« Re: Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
Ad 2) stále nesouhlasím po nekoiikatem rozjezdu už věděl co bude následovat ale napadá me bod
6) fabie funglovka, najeto málo. Bmw x let staré.
A beztak je to celý fuk. Mužů ale garantovat, že ať to bylo jakkoli, tak v tu chvíli zkrátka david goliáše srazil a to věru není zlý pocit-
-
Brandon Walsh 16.12.2014 17:10
« Re: Re: Re: Re: Re: nie zle auto...ale :D:D
ja by som sa tomu dva krát nesmial, sám som bol svedok ako na diaľnici fabia rs doslova napráskala éčku 320 cdi 4 matic. generácia táto [odkaz] , boli sme na privádzači cca 80 km/ h, po diaľnici išlo rozbehnuté éčko cca 150 a teda ani si neťuklo, fabia je ľahké auto a ten motor stále niečo tlačí dopredu , kompresor + turbo, keby som sa nebál tej spoľahlivosti ibiza cupra by určite bola v garáži
-
-
-
-
-