Škoda Octavia (2001)
4.10.2013Hlavním smyslem této recenze nebude popisovat či jinak představovat již notoricky známe post revoluční vozidlo, které nakonec bylo i na tomto serveru…
Škoda Octavia (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Verny_2013 04.10.2013 20:26
« Re: olej
Ahoj toto auto má servisní interval QG1, což je proměnlivý max po 2 letech nebo 50 000km co nastane dřív. Servisní interval 20, nebo 30 tis. je v dnešní době naprosto běžný, na Golfa ho mám taky. Těch 50 tis. je nesmysl, jak mi sami v servisu řekli, nicméně v té době to Škoda tak prostě měla. U mě to bylo v reálu 30 tis., časově po roce a něco. Momentálně další foto nemám, ale časem doplním.
-
-
roox 06.10.2013 14:14
pefektní shrnutí nákladů
tahle uživatelská recenze nemá chybu... taky si vedu statistiky, kolik jsem do aut(a) nacpal a je to docela mazec... každopádně tohle auto je česká klasika, kterou moc dobře znám... taťka O1 1.9TDI měl jako služební, pak ji koupil domů a má ji do teď (najeto něco kolem 350tkm)... dyzajn je už trochu okokanej, ale dříč je to pořád dobrej, žádný zásadní poruchy... a tahle v šedá je fak pěkná i po letech ;-)-
Verny_2013 06.10.2013 20:06
« Re: pefektní shrnutí nákladů
Dík za pochvalu, chtěl jsem to napsat tak aby to bylo věcné, a zároveň i čtivé a aby si i ostatní udělali obrázek o tom co nás ta auta vlastně stojí.-
petrpilny 18.10.2014 19:57
« Re: Re: pefektní shrnutí nákladů
Super, super a ještě jednou super, perfektní shrnutí nákladů ukazující obrovskou výhodu tohohle auta - tedy spotřebu a navíc i minimální náklady na údržbu. Není co dodtat, po delší době jsem si ještě jednou přečetl a znovu smekám pomyslný klobouk :-).-
Verny_2013 28.10.2014 17:27
« Re: Re: Re: pefektní shrnutí nákladů
Dík za pochvalu, už se pomalu chystám na doplnění recenze po 300 000km. zatím s autem setrvalá spokojenost, ale platí pravidlo jaký dáš autu servis a jak se k němu chováš tak tak Ti to potom vrací bezproblémovým provozem. Myslí že to je ale jedno z posledních aut které je schopno bez větších investic najezdit půl milionu.
-
-
-
-
cendik 22.03.2015 09:31
recenze Verny_2013
Velmi přesně,výstižně napsaná recenze k Octavii 1,9TDi-66KW s kterou se plně ztotožňuji a děkuji autorovi za její zveřejnění.
Mám stejný vůz z října r.2000 /model 2001-ambience/,sedan,rely červená barva. Jen pár maličkostí je jiných proti recenzovanému vozu a to ve výbavě /např.stěrač zadního skla.Mé poznatky s tímto vozem jsou ,téměř identické ...
Najeto po 14 letech cca 210.000Km.Každoroční předepsaný servis v Škoda servise, s pravidelnou předepsanou výměnou oleje,filtr- po ujetých 15.000 Km/roční provoz.
Průměrná spotřeba cca 4.5 l/100Km,rychlost-dodržování předpisů ,(v zahraničí-D,A- při trvalé rychlosti cca 160Km/hod na dálnici spotřeba nižší než 6l/100Km) ,jízdy převážně mimo město, 50% silnice pro motorová vozidla a dálnice /spíše jen 2 osoby/,nikdy vůz v provozu neselhal ,2x vyměněna autobaterie,pneu asi 4x, 1x výměna váhy vzduchu-po výměně značný nárust výkonu, brzdový spinač světel-svítila kontrolka ABS/,výměna rozvodů ,brzdové destičky,nějaké žárovky,vyměněno čidlo tlaku oleje-svítila červená kontrolka,v 180.000Km výněna stěračů.
Možnost řazení 6 " rychlosti" by bylo jistě žádoucí,výkon by na to byl dostatečný.Vůz převážně garážovaný,lak téměř "jako nový".
Před tímto vozem jsem provozoval VAZ 1500/2003,/ujeto 200 tis.Km/.Srovnávat nelze /jen ve spotřebě 2x tolik-cca 9l super/100Km/, Octavie je někde jinde,samozřejmě ve smyslu pozitivním....Vývoj nelze zastavit.
Věřím, že najet cca 500.000Km bez problémů, je v možnostech tohoto vozu, ale to by byl za předpokladů stejně najetých Km za minulých 14 roků v provozu asi 30 let??!-uvidíme....zdraví Cenda.-
Verny_2013 22.03.2015 13:34
« Re: recenze Verny_2013
tak já už jsem překročil 300000 km a chystám se aktualizovat recenzi. Nedávno jsem měl nutkání octu prodat, nabízeli mi za ni na ruku celkem slušných 75000Kč. Ale když jsem projížděl bazary ( samosebou ty prověřené) tak za ty peníze druhé auto do rodiny v podobné kvalitě prostě nepořídím. Takže služba se prodlužuje zatím na neurčito.-
fuckerik 24.02.2016 17:14
« Re: Re: recenze Verny_2013
Zdravím, tato recenze se mi velice líbí, pasáž s cenami je velmi zajímavá a moc pěkně ukazuje, že mít auto něco stojí a ikdyž je to úsporná varianta, tak rozloženo do roků služby, se bavíme okolo cca 70-80 tisíc ročně. To leckterý "hospodský znalec" nepřizná. Můj brácha má tu samou motorizaci, spotřeba kolem 4,6 litru, když jede jako prase, tak 5,5-5,8 (moje 1.8T při stejném režimu bere 12-13) ale to už odchází brzdy a vůbec, to auto na tento způsob jízdy není stavěné. Překvapuje mě, že tu není zmínka o výměně spojky nebo setrvačníku, přece jen při více než čtvrt milionu km, už by se to dalo očekávat ale asi to bude dané klidnějším stylem jízdy. Bratr bude měnit obojí velmi brzy. Jinak souhlasím s autorem, že za cenu výkupu v bazaru nebo prodeje, není možné sehnat lepší alternativu a upřímně bych se o to ani nepokoušel a auto si nechal co nejdýl to půjde - takové už nebudou... ;-) Přeji ať dále dobře slouží-
Verny_2013 24.02.2016 22:45
« Re: Re: Re: recenze Verny_2013
Taky zdravím Fuckerika, tak jak spojka tak setrvák jsou skutečně původní a zatím nepociťuji typické znaky opotřebení. Spíš mě začíná trápit rezavějící přední blatník ve spodní části kde je uchycena přední zástěrka. Ta asi při namáhání a pohybech prodřela lak a odtud se koroze šíří dál. Ale co blatník se dá nakonec velmi snadno vyměnit. A potom klasická vada většiny 10 a víceletých škodovek všech modelů - počínající koroze 5 dveří kolem úchytu SPZ. S tou zatočím asi letos v létě. Jinak na techniku si nemohu stěžovat, až na drobnosti jsem zatím nebyl nucen nic zásadního měnit. V poslední době jen napínací kladka u klínového řemene.
-
-
-
-
Rasto 23.03.2018 09:15
Pekné zhrnutie nákladov
Naozaj parádne spočítané - ty musíš mať rád štatistiku. JA som sa snažil si robiť takéto záznamy o predchádzajúcom aute, ale nakoniec som to nevydržal :D.
Inak ale nemôžem súhlasiť, že VW mal v tom období najlepšie diesele. PSA mala 2.0HDI, 2.2HDI, Fiat mal 1.9 JTD - a ako vieme dopadlo to v prospech ComonRail-u. -
Đawson 22.11.2021 16:19
výdrž
Ahoj, opravdu máš i původní tlumiče ?:D Pokud ano, tak po první výměně už to nevydrží ani čtvrtinu. Mě na O2 začalo vše odcházet kolem 200k. Ted vše vydrží tak 100k a je to KO. Např zadní tlumiče sem měnil v 220 tis. A ted v 265 vytekl opět ( KyB ). Nic už nevydrží jako původní prvovýroba.-
Verny_2013 22.11.2021 17:07
« Re: výdrž
Tlumiče jsou opravdu původní a překvapivě ještě tlumí a netečou. Před rokem byly kolem 70% při kontrole na stolici. Taky dvouhmota je ještě originál a neklepe. Před nedávnem jsem ji půjčil ségře. Ta má rok starou fabii 1,0 MPi. Byla v šoku jak ta 20 let stará Octa dobře jede, jak nikde nic neklepe, jak jde hladce a přesně řazení. Nechápala. Pravdou je auto dostává pravidelný servis a vlastně mě nechalo ve štychu jen jednou - když mi praskla letos spínací skříňka. To pro ni musela odtahovka. Naštěstí to bylo kousek od domova.-
-
Verny_2013 24.11.2021 19:54
« Re: Re: Re: výdrž
Tak to bych musel mít RS, Laurina, nebo nějaký speciál model. To co mám je prachobyčejná elegance s nejobyčejnějším motorem. Teď bych za ni dostal nějakých 30-40 Tis. Takže prodávat to fakt nemá smysl. Ale Octa 1 vznikla v době kdy byl svět ještě v pořádku. Je to bytelné auto a věk a nájezd toho mého to dokazuje. Základ je ovšem kvalitní servis a ten jí dopřávám. Věk ale nezastavíš, takže už se objevuje první koroze na typických místech. Tu řeším s ohledem na stav a nájezd a cenu auta, ale zastavit se stejně nedá. Ale předpokládám že 0,5 mil km se dožije v relativně dobré kondici. Jsem zvědavý kolik současných i budoucích elektromobilů udělá podobnou službu. S původní baterkou asi ani jeden.
-
-
-
Pěkná recenze, doplň fotky (teda jestli ještě nějaký máš) :-)