Recenze

10 Majitel

Holden Commodore Sportwagon SV6 LPG Monofuel 3.6L

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Holden Commodore, foto 1 Holden Commodore, foto 2 Holden Commodore, foto 3 Holden Commodore, foto 4 Holden Commodore, foto 5 Holden Commodore, foto 6 Holden Commodore, foto 7 Holden Commodore, foto 8
Holden Commodore, foto 9 Holden Commodore, foto 10 Holden Commodore, foto 11 Holden Commodore, foto 12 Holden Commodore, foto 13 Holden Commodore, foto 14 Holden Commodore, foto 15 Holden Commodore, foto 16 Holden Commodore, foto 17 Holden Commodore, foto 18 Holden Commodore, foto 19 Holden Commodore, foto 20 Holden Commodore, foto 21 Holden Commodore, foto 22 Holden Commodore, foto 23 Holden Commodore, foto 24 Holden Commodore, foto 25 Holden Commodore, foto 26 Holden Commodore, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta x Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:6500 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3564 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 320 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 895 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Zdravím vás přátelé a nabízím k přečtení recenzi vozidla trošku z jiného soudku a druhého konce světa.

Moje auto jezdí pouze na LPG, tak začnu informacemi o zdrojích a cenách plynu v Austrálii.
Na rozdíl od Evropy, kde se propan a butan získává zpracováním ropy při výrobě benzínu, na australských pumpách pochází přibližně 80% LPG z místního zemního plynu. Ten po vytěžení obsahuje kolem 90% methanu a zhruba 5% propanu. Methan se prodává jako CNG na vytápění domů, propan z velké části putuje na benzinové pumpy jako LPG. No a protože se v Austrálii ročně zpracuje zemního plynu odpovídajícího skoro 2000 petajoule, je tady pro plynaře k dispozici obrovský množství LPG. Jenom pro představu o jakých číslech se tady bavíme: k získání 1 petajoule tepelné energie je potřeba 29 milionů litrů benzínu.
Takže plyn tady koupíte skoro na každé pumpě, cena za litr se drží od 1/3 do 1/2 ceny benzínu.
Funguje tady i podpora od státu. Pokud si pořídíte auto na plyn, dostanete 2000 dolarů zpátky. Výsledek je samozřejmě jako u každé socialistické regulace: výrobci prostě nastaví cenu LPG vozu 2500 AUD nad benzinovým...

A teď konečně něco o vozidle.
Holden Commodore je auto klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Stejně jako poslední Chevy Camaro a PPV Caprice jej Holden postavil na Zeta platformě.

Moje auto stojí se 180 kW a 320 Nm na základním stupni motorizace pro Commodore:
http://www.holden.com.au/vehicles/sportwagon/efficiency#LPG

Vrcholem nabídky je V8 s výkonem 325 kW a točivým momentem 550 Nm:
http://www.hsv.com.au/e3/clubsportR8tourer/
Stig zajel na minulé generaci Commodore se stejným motorem shodný čas s Aston Martin DB9:
http://www.youtube.com/watch?v=JJ59RjDok-c

Ale zpátky na zem k Holden Sportwagon SV6 LPG.

Výbava:
Audio s dotykovou obrazovkou a ovládáním na volantu, USB, Bluetooth streaming hudby, integrovaná flash paměť pro CD ripping.
Handsfree připojení telefonu přes Bluetooth na audio systém.
Parkovací senzory + parkovací kamera.
Dvouzónová automatická klimatizace.
Automatické zapínání světel.

Rozměry:
Délka 4905 mm, šířka bez zrcátek 1899 mm, výška 1479 mm.

Motor:
Zážehový šestiválec 3564 cm3 do V (60°) DOHC 4V uložený vpředu podélně. Variabilní časování sacích i výfukových ventilů, vícebodové vstřikování LPG. Auto nemá benzínový palivový systém.
Blok motoru a hlavy válců z hliníkové slitiny.
Max. Výkon: 180 kW při 6000 min-1.
Max. točivý moment: 320 Nm při 2000 min-1.
Motor je největší zvláštností tohoto auta. Většina plynových aplikací má LPG palivový systém naroubovaný na benzínový motor s "ofsetovou krabičkou" vloženou mezi původní řidící jednotkou motoru a plynové vstřikovače. Ne tak Holden. Systém je monofuel, tzn. že je přímo od výrobce vyvinutý a kalibrovaný na směs propanu a butanu. Motor má kompresní poměr 12,2:1, kvalitnější ventily a sedla ventilů. Řidící jednotka používá algoritmus na výpočet natankované směsi propan vs butan a podle toho nastavuje mimo jiné časování ventilů, zapalování a samozřejmě vstřikování paliva. Výsledek je znát hlavně na průběhu točivého momentu s maximem na 2000 min-1.
Další z technických vychytávek je digitální škrticí klapka, která nemusí spoléhat na hodnotu napětí jako běžné analogové.

Emise:
“Beyond Euro 6”.

Palivová nádrž:
Z hliníkové slitiny ve tvaru dvou spojených válců umístěná pod podlahou. Objem 84 litrů.

Podvozek:
Přední náprava McPherson.
Zadní poháněná víceprvková.
Rozchod kol: vpředu 1592 mm, vzadu 1608 mm.
Rozvor náprav: 2915 mm.
Pneumatiky: Bridgestone Potenza 245/45 R18.
Rezervní kolo: Vredestein Spacemaster 205/45 R17 (nafukovací), kompresor je součástí výbavy.
Max. hmotnost přívěsu: 2100 kg.

Převody:
Šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem momentu.
Režimy řazení: Normal, Sport a Manual.
Převodové poměry: 4,07 – 2,37 – 1,55 – 1,16 – 0,86 – 0,67.
Stálý převod: 3,27.

Pasivní bezpečnost:
5 hvězdiček z ANCAP testu.

Aktivní bezpečnost:
Electronic Stability Control (ESC), Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Electronic Brake Assist (EBA), Traction Control System (TCS).

Ceny:
Doporučená cena je $52572, ale u dealerů se prodává "v akci" za $43490. V první polovině 2013 přijde nástupce, takže se dá předpokládat, že sleva vydrží až do uvedení nového modelu.
Sedan je o 2000 levnější, Ute (pick-up) stojí o 4000 dolarů méně než Sportwagon.
Jak jsem psal výše, vláda dotuje auta na LPG $2000, výsledná cena Sportwagonu SV6 na plyn je pak $41490. Žádnou příplatkovou výbavu kromě parkovací kamery nemám, takže cena "testovaného" auta činí přibližně 42000 dolarů.

Silné stránky

- Dojezd cca 700 km na jednu nádrž LPG, plná vyjde přibližně na 40 AUD (820 Kč).
- Jízdní vlastnosti, pohon zadních kol.
- Vzhled zvenku a zevnitř k nerozeznaní od benzinového auta.

Slabé stránky

Zatím žádné.

 

Novinky v recenzi

10.2.2013 02:59

Video nove generace

http://www.youtube.com/watch?v=3YyFM89l6nY

5.9.2012 12:44

Diskuze

Díky za reakce v diskuzi.
Recenzi budu průběžně doplňovat. Pokud vás zajímá na autě něco konkrétního, dejte vědět.




Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a utratila za to první vydělané marky!

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a…

Sen se může stát realitou! Zpěvačka Dara Rolins (47) stále nemůže pochopit, že se dostala na titulku módního…

 

iSport.cz

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní! Proč nehrává Chalupa?

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní!…

Wow, tohle byl válec. Aby si někdo na ledě nepříjemné Olomouce dělal, co chtěl, a byl celý duel totálně…

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec zničil Olomouc 6:1

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec…

Ani čerstvá posila z NHL nepomohla k vítězství. Hokejisté Sparty posilněni útočníkem Filipem Chlapíkem nestačili…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…