Zastava 1100 (1974)
11.8.2013Nakonec jsem podlehl tlaku kamarádů a pokusím se Vám něco napsat o svém přibližovadle. Nejdříve trochu obecností: Mezi lety 1974-1980 bylo do…
Zastava 1100 (Timur-ek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
1975ak 12.08.2013 08:54
4 kvalt
Vzhledem k tomu, že v 70 a 80 letech nebyl 5Q běžným, nedával bych 4Q do slabin, prostě to bylo standardní.-
Timur-ek 12.08.2013 10:54
« Re: 4 kvalt
To sice nebyl, ale časem se do Zastavy dával (výroba skončila až v roce 2008), tudíž není úplná utopie ho v Zastavě mít. (Případně se dá uzpůsobit z Fiatu Ritmo)
A myslím, že auto možná i trochu přechvaluji, protože jsme doma (až na krátkou epizodu s Wartburgy) neměli nikdy nic jiného, takže jsem "trochu" zaujatý. Prostě žiju Zastavou. >:D
A hlavně, měla-li by onen 5Q, troufal bych si tvrdit, že by byla konkurenceschopná i vůči autům o dekádu mladším. :yes:-
1975ak 12.08.2013 17:04
« Re: Re: 4 kvalt
bavíme se o originálu z roku 1974, tak se tehdy prostě vyrobil. Taky neříkám, že jsme neměli v Fiat 127 motor Fire z Una. Prostě taková byla doba a pokud jsi hodnotil auto, tak hodnotíš jak bylo složeno v originále. To by jsi pak mohl dát jako mínus,že to nejezdí na bezolovnatý, že to nemá denní svícení.-
Timur-ek 12.08.2013 20:52
« Re: Re: Re: 4 kvalt
Recenze klidně mohla být o jiné z našich Zastav. Třeba o bílé, ročník 1980. A napsal bych ji úplně stejně. A opět zmínil že tomu chybí pětka. A vzhledem k tomu, že do Fiatu X1/9 se pětistupňová převodovka dávala od roku 1978, bylo by to zjevně už v pořádku.
(Protože lze snadno dohledat, že ač má X1/9 motor "uprostřed", je to vlastně jen příď modelu 128 přehozená za sedačky.) Úplně stejný motor + převodovka jako ve Fiatu 128 (SC L nebo Rally ; nebo Zastavě Skala 65).
Pokud se Vám tedy příčí, že jsem autu vytkl absenci pětky, omlouvám se a vytýkám ji tedy od roku 1978, kdy už to zjevně bylo konstrukčně bez problémů možné.
P.S.: Na přidávání aditiv spousta předchozích majitelů kašlala a na autech se to neprojevilo. (My samozřejmě aditivum do benzínu přidáváme)
P.P.S.: Pro klid duše recenzi zedituji.
-
-
-
-
-
Timur-ek 12.08.2013 14:38
« Re: Divím se,
No, v tu chvíli byly znát hlavně ty "estetické" problémy; prasácký kitování a podobně. Motor šlapal pěkně (a šlape doteď) a většina těch "mechanických" problémů "vyšla na povrch" až časem.
Dostali jsme i převodovku navíc (ačkoli kdoví, v jakém je stavu, vzhledem k přístupu dědka), a je fakt, že na autě kupodivu téměř není rez. A bohužel nám nějak nedošlo, že přístup k zevnějšku auta bude odrážet přístup k autu celkově.
A taky, tohle není Fábka, takže i když člověk jede pro auto téměř 300km, bohužel si nemůže cestou zpátky naplánovat prohlídky ještě několika dalších kusů,... ;-\
Ale otevřeně se přiznám, že jsme, během těch častých nekonečných odpolední strávených pod autem, měli chuť vyrazit do Broumova a milému pánovi auto omlátit o hlavu. (Těch 835kg by ho asi bolelo) >:-[]
Takhle s odstupem byl ten "kup" velmi neuvážený, ale holt už ji jednou máme, tak se o ni i postaráme. To je tak, když je srdce silnější než rozum. :-)
-
-
chetoos 13.08.2013 08:42
Zastava
No moc zajímavé auto a oproti Ladám a škodovkám u nás téměř nevídané. Nedivím se, že jste ji vzali, když už jede člověk takovou dálku tak by byla škoda ji nekoupit. Hlavně u tohoto auta, které je dnes těžké sehnat. Doufám, že se ti podaří dát auto pořádně dohromady a bude sloužit dlouhou řadu let.
PS: přidal bych pár fotek vaší druhé zastavy, se kterou momentálně jezdíš. -
Jorgin 03.09.2013 13:33
Zastava
Pěkná recenze, je vidět nadšenec :-). Nedá mi to se také nepochlubit, Zástavy mám celkem 3, je to taková srdeční záležitost. Jednu jsme měli téměř od mého narození doma v takové modrozelené barvě, ročník 74 ještě z té úplně první série, která měla ještě originální italské motory...chudák dopadla dost špatně, víc jak 20 let stála pod hruškou, takže podle toho vypadá, ale na rozdíl od zbylých 2 je na papírech. Chci jí využít jako dárce dokladů, štítků a VINka a motoru (chodí i po těch 20 letech stání v kopřivách) a ještě pár drobností, zbytek půjde do šrotu a tu další r.v. také 74 chci kompletně odstrojit, přelakovat (z žluté na tu modrozelenou) dát do kupy a provozovat - je celkově va výjimečně dobré kondici, uloženka s nízkým nájezdem km. Ještě mám červenou r.v.78, ale z té asi jen využiju pár dílů a pošlu ji dál do světa....mimochodem, je také ve velice pěkném stavu, téměř bez koroze a se zachovalým interiérem.....ještě poznámka k tomu popraskanému volantu, na všech zástavách praská, ale ten samý je na fiatu 128 a ten kupodivu drží....prostě italové ty plasty uměli lépe... -
braca 22.09.2013 23:43
Zastava 101
Recenzia sa my pači, a dakujem vam že ste hrdost juhoslovanske automobilky predstavily verejnosti v ČR a SR.
Odporučil by som webovu stranku ( v srbčine ) kde sa možete dozvedet čo neskor o všetkom čo by vas mohlo zaujimat o oprave, udržbe ako aj o inich veciah tykajuc sa Zastava vozidlach:
[odkaz]
Srdečne pozdravujem!
Bratislav
P.S. Tie Trayal T-200 pneu do šrotu momentalne. To je pneu na *.