Škoda 1203 (1981)
29.1.2009Ina je dvanácettroska v sanitní verzi. Je to maximální úlet, jedno z nejukrutnějších vozidel, které jsem kdy vlastnil. Papírově je to sice rok 1981, ale…
Škoda 1203 (Stejsn)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Stejsn 31.03.13 18:19
« Re: Neopouštěj staré známé pro nové...
Njn, jsme pitomci, že jsme ji pronajali doktorům na to tajtrdlíkování. Byla po pěkné repasi a vrátili nám jí tak zuboženou, že se to musí celé udělat znova. Zas na druhou stranu, renovace tohohle auta skutečně není složitá a ať dopadne jak chce, vždycky to bude lepší než původní stav ze slovenské továrny ;-) -
woody-alien 31.03.13 16:34
« Neopouštěj staré známé pro nové...
Máš mojí úctu, že se tak pečlivě věnuješ zachování tak zvláštního auta. A to doslova. Můj otec vždycky říkal, že na 1203-ku musíš mít zvláštní řidičák se specializací na krocení zdivočelých krav. >:D No a já, vzhledem k tomu, že jsem jich vystřídal hned několik a znám je z nutnosti do posledního šroubku, bych si dovolil souhlasit. Ale vzpomínám na tu dobu rád a vidět dnes udržovaný kus je unikum. Takže se těším na fotky až bude Ina v plné kráse. ;-) :yes: -
Stejsn 30.12.10 23:42
« Re: Re: Re: INA
Já na to názor nemám, k té akci nemám sympatie ani antipatie a nepůjčovali jsme do toho auto z nějakého přesvědčení, ale čistě komerčně. Prostě nás požádali a zaplatili. Z těch peněz se zrenovuje Habran a samozřejmě se zpátky nacpou i do samotné Iny, potřebuje udělat přední nápravu, kardan a spousty dalších věcí. -
Ronault. 29.12.10 23:00
« INA
Víš, že celou dobu jsem tak trochu tušil, že ta sanitka/pohřebák bude tady ta "od nás" z MACZ? :-)
Je velká škoda, že Ina byla nabouraná, ale fandím ti a věřím, že ji spravíš a dáš do kupy.
Já, jakožto snad za rok a půl začinající lékař, ti děkuji za propůjčení téhle akci :yes: :yes: :yes: -
Papír1 26.08.10 13:06
« Re: Re: Re: taz
Nejsou fotky interiéru. Ale usuzoval jsem dle světel ve předu. My měli na RZ ve předu přídavná světla + modrá světla. Ale s tím pruhem máš pravdu . Měli jsme oranžové. Je to tak dávno, že jsem na to zapomněl. Měli jme dvě verze interiéru. Buď s lehátkem a nebo se sedadlem. -
Papír1 25.08.10 14:11
« Re: taz
Máš super Auto ( 1203)!!! Gratuluji.
Vypadá to že máš verzi RZ.
S těmito auty a specifikacemi jsem najezdil +- 5000km.
Na vojně jsem byl u ZSAČR v Karlíně.
Řídil jsem jak 1200 tak 1500. Klasickou Škodárnu s blinkrama snad z MB1000 po poslední model z TAZu v té době.
Sanitky měli 4 kvalt tak 5 kvalt. Jak klasické H tak i Obrácené H.
Závady které se vyskytly:
Špatně brzdila ruční brzda. To táhlo od „deštníku“ tam bylo spíše pro okrasu.
Hrozně to hřálo, takže když bylo kolem 30C° tak se vařilo. Ale ne voda, ale karbec. Takže vozit vodu , zvednout dekl a chladit.
Vypadávali rychlosti, takže vlést do zádu, odšroubovat kryt ( už tam byl na 2 šroubech) dát tam 3 a na trojku dojet.
Spatně to brzdilo - nerovnoměrně, takže když se to zašláplo, tak to šlo do smyku.
Maják se netočil, jen blikal a houkal, zarezl.
Dvojdílné zavírání zadních dveří špatně fungovalo –konstrukční chyba.
Toto auto mělo tyto vlastnosti:
Nejelo, nebrzdilo, nesvítilo, netopilo v prostoru pro pacienty atd,
Extrémně neotáčivé, na limitu přetáčivé.
Maximálně houpavé.
Atd.
Ale vždy jsem se těšil až znova pojedu. I přes zákaz používat maják, jsem ho u Florence zapnul, hurá na tramvajové koleje a už se frčelo na generální štáb či vojenské nemocnice.
Jezdili jsme na čas z Karlína do ÚVN. Pořádali skoky v dolíku pod Čechovým mostem , občas i s pacošema. atd. Prostě nezničitelné auto. :-)
Mám hafo zážitků, jak jsem ucpal Prahu, jak jsem zastavil D11 na Hradec, brodivost 1203 při povodních v Hradišti atd. a u všeho byla 1203 –sanita.
:-)