Škoda 1203 (1981)
29.1.2009Ina je dvanácettroska v sanitní verzi. Je to maximální úlet, jedno z nejukrutnějších vozidel, které jsem kdy vlastnil. Papírově je to sice rok 1981, ale…
Škoda 1203 (Stejsn)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Moc 29.01.2009 21:35 Chobot
- taz 29.01.2009 22:38 Brandon Walsh
- Taky jsem trosku měl.. 29.01.2009 22:46
- silnice - nebe - silnice - nebe :-D 30.01.2009 01:02 RS
- 1203 30.01.2009 11:05 jouda(AlkoholixXx)
- Smekám 30.01.2009 12:04 Mishak (RSKa)
- . 30.01.2009 12:46
- 1203 30.01.2009 17:51 Klaudius
- Ina 30.01.2009 19:05 Special-line
- Foto 01.02.2009 13:55 DaewooMaster
- Nebude časem 03.12.2009 12:03 Martin_Happy
- TAZ 30.01.2010 22:42 major
- Slovenská pomsta 11.05.2010 22:15 Martin_Happy
- Foto 18.05.2010 16:04 Trábošík
- INA 29.12.2010 23:00 Ronault.
- Peklo stroj 31.12.2010 10:12 vrkuboy
- Výborná 05.02.2011 16:40
- Neopouštěj staré známé pro nové... 31.03.2013 16:34 woody-alien
-
-
Brandon Walsh 29.01.2009 22:38
taz
vdaka tvojej recenzii som si spomenul preco som robil vodicak >:D o taze sme dokazali pri pivku s kamaratmi rozpravat hodiny skoda ze sa nikdy nepodarilo ho kupit :))-
Papír1 25.08.2010 14:11
« Re: taz
Máš super Auto ( 1203)!!! Gratuluji.
Vypadá to že máš verzi RZ.
S těmito auty a specifikacemi jsem najezdil +- 5000km.
Na vojně jsem byl u ZSAČR v Karlíně.
Řídil jsem jak 1200 tak 1500. Klasickou Škodárnu s blinkrama snad z MB1000 po poslední model z TAZu v té době.
Sanitky měli 4 kvalt tak 5 kvalt. Jak klasické H tak i Obrácené H.
Závady které se vyskytly:
Špatně brzdila ruční brzda. To táhlo od „deštníku“ tam bylo spíše pro okrasu.
Hrozně to hřálo, takže když bylo kolem 30C° tak se vařilo. Ale ne voda, ale karbec. Takže vozit vodu , zvednout dekl a chladit.
Vypadávali rychlosti, takže vlést do zádu, odšroubovat kryt ( už tam byl na 2 šroubech) dát tam 3 a na trojku dojet.
Spatně to brzdilo - nerovnoměrně, takže když se to zašláplo, tak to šlo do smyku.
Maják se netočil, jen blikal a houkal, zarezl.
Dvojdílné zavírání zadních dveří špatně fungovalo –konstrukční chyba.
Toto auto mělo tyto vlastnosti:
Nejelo, nebrzdilo, nesvítilo, netopilo v prostoru pro pacienty atd,
Extrémně neotáčivé, na limitu přetáčivé.
Maximálně houpavé.
Atd.
Ale vždy jsem se těšil až znova pojedu. I přes zákaz používat maják, jsem ho u Florence zapnul, hurá na tramvajové koleje a už se frčelo na generální štáb či vojenské nemocnice.
Jezdili jsme na čas z Karlína do ÚVN. Pořádali skoky v dolíku pod Čechovým mostem , občas i s pacošema. atd. Prostě nezničitelné auto. :-)
Mám hafo zážitků, jak jsem ucpal Prahu, jak jsem zastavil D11 na Hradec, brodivost 1203 při povodních v Hradišti atd. a u všeho byla 1203 –sanita.
:-)-
-
Papír1 26.08.2010 13:06
« Re: Re: Re: taz
Nejsou fotky interiéru. Ale usuzoval jsem dle světel ve předu. My měli na RZ ve předu přídavná světla + modrá světla. Ale s tím pruhem máš pravdu . Měli jsme oranžové. Je to tak dávno, že jsem na to zapomněl. Měli jme dvě verze interiéru. Buď s lehátkem a nebo se sedadlem.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 29.01.2009 22:46
Taky jsem trosku měl..
Při čtení jsem se opravdu nasmál >:D S touto recenzí se naprosto ztotožňuji. Je tady napsáno skoro vše, co se mi kdy o mojí Bertě honilo hlavou. Je to opravdu zážitek z řízení, ani chvíli se nenudíte...:-) dost často adrenalin, zvlášť když v 90 vletíte do vyjetých kolejí. Na dovolený jsem s ní byl 3x a vždy bylo v kempu pozdvižení :-)
Měl jsem na slzy krajíčku, když před čtvrtrokem odjížděla k novému majiteli.. :-| -
jouda(AlkoholixXx) 30.01.2009 11:05
1203
Pamatuju si jak mi děda povídal příběhy jak s timhle autem lítal. Když si neměl dva pytle písku s kufru tak v zimě nešlo prej nic vyject. Auto prostorný, motor línej, ale prostě tohle auto má něco do sebe.-
Klaudius 30.01.2009 17:56
« Re: 1203
To je pravda, motor nad prednou nápravou a maximálne ľahký zadok, to nie je kombinácia do zimy. Motor až tak lenivý nie je, teda zmieňovaná tisícpäťstovka. Ja som sa skôr divil, prečo mnohí jazili so "šopou" (interný názov pre toto auto) akoby mali v * ojo - ten voz jazdil stovkou absolútne bez problémov. Síce na našich cestách to bolo v tejto rýchlosti už dobrodružstvo, ale motor zvládal vpohode. 1203, vlečúca sa štyridsiatkou po meste, bola na zúfanie, ale to nebola chyba auta, to bola chyba lempla za volantom. Niečo podobné ako pri Aviách.-
Stejsn 30.01.2009 18:38
« Re: Re: 1203
O motor ani tak nejde, jde o ostatní jízdní vlastnosti. Prosím - mezi obcemi po rovné široké silnici se dá jezdit v pohodě stovkou, ale v zatáčkách, když se auto naklání na všechny strany a navíc ho musíš ukroutit tím volantem naplocho (s charakteristickou zemědělskou vůlí v převodce řízení), to není vůbec jednoduché. A to nemluvím o brzdách a mizerném výhledu dozadu kvůli třepajícím se zrcátkům. 40 po městě je pro 1203 optimální a bezpečná rychlost. Když bys to neubrzdil a třísknul do stojícího náklaďáku před Tebou, mohli by tě použít už tak leda jako samolepku na billboard.-
Klaudius 30.01.2009 19:02
« Re: Re: Re: 1203
Mám opačnú skúsenosť. Ja som ubrzdil. Motor vpredu kľakne na nápravu a auto stojí ako priklincované. Liazka z amnou to nezvládla. Prvé predné koleso na korbe môjho valníčka, nárazník Liazky som mal nad hlavou. Moja smola, že predo mnou stál autobus MHD. Šopka na odpis, ale nemal som ani škrabanec. ;-)
-
-
-
Mishak (RSKa) 30.01.2009 12:04
Smekám
Tak tohle auto je fakt třída jinak jak již byla zminovaná recenze >:D silnice - nebe - silnice >:D a ty dveře >:D >:D >:D EXKLUZIVNÍ!!! :yes: :yes: -
"-- skrytý --" 30.01.2009 12:46
.
V tomhle ''autě'' bych se bál jezdit. Akorát do tebe někdo ve městě ťukne, a rozsype se to. >:D Přidej fotky. ;-) -
Klaudius 30.01.2009 17:51
1203
A nezabúdaš v lete vytiahnuť roletku spred chladiča? Máš tam pred kratom motora na to takú retiazku... >:D
Mimochodom, to chladenie je samozrejme mizerné, odporúčam vliezť si pod auto, a pochopíš. Jednoduchý difúzor to spraví, vysvetľovať nebudem, pod autom na to rýchle prídeš sám.
Mimochodom, pozor na čelný náraz, od 40 km/h vyššie si od pása dolu palacinka. ;-) -
-
DaewooMaster 01.02.2009 13:55
Foto
Ta černobílá fotka je úchvatná! To je u nějaké dávno zrušené vesnické pumpy, ne? :-!-
Stejsn 01.02.2009 19:18
« Re: Foto
Jo kdyby, kámo! Ta pumpa je na území hl. m. Prahy, je na silnici která vede z křižovatky Bílý Beránek na Zličín. Je to benzínka z roku 1932, jedna z posledních které ještě stojí a bohužel místo aby z ní byla technická památka, zachovali se k ní majitelé takto macešsky :'-(
-
-
Martin_Happy 03.12.2009 12:03
Nebude časem
těch fotek a textu víc, když je sanita hotová? Ten repas stav je boží -
Martin_Happy 11.05.2010 22:15
Slovenská pomsta
přesně tak táta oslovuje všechny auta vyrobené na SK včetně Touarega. A koukám, že máš shodné zkušenosti -
Ronault. 29.12.2010 23:00
INA
Víš, že celou dobu jsem tak trochu tušil, že ta sanitka/pohřebák bude tady ta "od nás" z MACZ? :-)
Je velká škoda, že Ina byla nabouraná, ale fandím ti a věřím, že ji spravíš a dáš do kupy.
Já, jakožto snad za rok a půl začinající lékař, ti děkuji za propůjčení téhle akci :yes: :yes: :yes:-
-
Dylan McKay 30.12.2010 07:35
« Re: Re: INA
V naší rodině je spousty doktorů, ani neznám jejich současný názor na situaci, ale moji podporu lékaři rozhodně nemají. Takhle ne.
PS: i takhle se dá:
[odkaz] :-!-
Stejsn 30.12.2010 23:42
« Re: Re: Re: INA
Já na to názor nemám, k té akci nemám sympatie ani antipatie a nepůjčovali jsme do toho auto z nějakého přesvědčení, ale čistě komerčně. Prostě nás požádali a zaplatili. Z těch peněz se zrenovuje Habran a samozřejmě se zpátky nacpou i do samotné Iny, potřebuje udělat přední nápravu, kardan a spousty dalších věcí.
-
-
-
-
woody-alien 31.03.2013 16:34
Neopouštěj staré známé pro nové...
Máš mojí úctu, že se tak pečlivě věnuješ zachování tak zvláštního auta. A to doslova. Můj otec vždycky říkal, že na 1203-ku musíš mít zvláštní řidičák se specializací na krocení zdivočelých krav. >:D No a já, vzhledem k tomu, že jsem jich vystřídal hned několik a znám je z nutnosti do posledního šroubku, bych si dovolil souhlasit. Ale vzpomínám na tu dobu rád a vidět dnes udržovaný kus je unikum. Takže se těším na fotky až bude Ina v plné kráse. ;-) :yes:-
Stejsn 31.03.2013 18:19
« Re: Neopouštěj staré známé pro nové...
Njn, jsme pitomci, že jsme ji pronajali doktorům na to tajtrdlíkování. Byla po pěkné repasi a vrátili nám jí tak zuboženou, že se to musí celé udělat znova. Zas na druhou stranu, renovace tohohle auta skutečně není složitá a ať dopadne jak chce, vždycky to bude lepší než původní stav ze slovenské továrny ;-)
-
Prostě jaks napsal, ta nejukrutnější kára :yes: