Recenze

Sepp (muž 42 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Opel Signum 1,9 CDTi Sport 110 kW

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 57× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Signum, foto 2 Opel Signum, foto 3 Opel Signum, foto 4 Opel Signum, foto 5 Opel Signum, foto 6 Opel Signum, foto 7 Opel Signum, foto 8 Opel Signum, foto 9
Opel Signum, foto 10 Opel Signum, foto 11 Opel Signum, foto 13 Opel Signum, foto 15 Opel Signum, foto 16 Opel Signum, foto 17 Opel Signum, foto 18 Opel Signum, foto 18 Opel Signum, foto 19 Opel Signum, foto 20 Opel Signum, foto 21 Opel Signum, foto 22 Opel Signum, foto 23 Opel Signum, foto 23 Opel Signum, foto 24 Opel Signum, foto 24 Opel Signum, foto 25 Opel Signum, foto 25 Opel Signum, foto 25 Opel Signum, foto 26 Opel Signum, foto 26 Opel Signum, foto 27 Opel Signum, foto 28 Opel Signum, foto 29 Opel Signum, foto 30 Opel Signum, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Signum Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Opel Signum 1,9 CDTi Sport 110 kW

Technická specifikace:
--------------------------
Délka 4651 [mm]
Šířka 1798 [mm]
Výška 1466 [mm]
Rozvor 2830 [mm]
Rozchod 1536 / 1525 [mm] (front/ rear)
Zavazadlový prostor 365 / 1410 [ltr]
Max. výkon 110 / 4000 [kW/ot.min-1]
Max. moment 320 / 2000 [Nm / ot.min-1]
V max 219 [km/h]
Zrychlení 0 - 100 9,1 [sec]

Popis:
----------

Opel Signum - pouze odlišná karosářská verze na podvozkové platformě Opel Vectra C (hatchback namísto combi)
Verze sport - pouze drobné úpravy, převážně designové
Vyráběno 2003 - 2005 /facelift/ 2005 - 2008 /ukončeno/
Vrcholná řada produkce Opel - nahrazuje Opel Omega
Bez přímého pokračovatele - nahrazen Opelem Insignia
rok výroby 2005 / poslední kusy před faceliftem
Odkoupeno z operativního leasingu z BE, jasná minulost
Kompletní servisní dokumentace
Perfektní stav, bez zjevného opotřebení (interiér + exteriér)
Používáno převážně pouze řidičem - dlouhé nájezdy

Výbava:
-----------
Litá kola 18", centrální zamykaní dálkově, dělená zadní sedadla, el. ovládání všech oken, el. ovládání zrcátek, satelitní navigace, imobilizér, parkovací senzor přední / zadní, klimatizace automatická / dvouzónová, kožený interiér, loketní opěra, multifunkční nastavitelný volant / kožené obšití, ostřikovače světlometů, palubní počítač, autorádio s CD / MP3 přehrávač, posilovač řízení, ESP, světlomety xenonové, odnímatelné tažné zařízení, tempomat, venkovní teploměr, vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka, dešťový senzor, senzor světel, polohovatelná zadní sedadla, střešní ližiny

Historie:
-------------
Značka Opel je mou srdcovou záležitostí, začínal jsem s Opel Vectra A 1,8i CD - což byl na svou dobu (1995) velmi luxusní vůz s bohatou výbavou. Dále jsem jezdil díky firemní orientaci (GM) celou řadou služebních vozů značky Opel, Corsou 1,3i přes Astry, vrcholnou Omegou MV6 konče. Poměrně rychle jsem si vytvořil k této značce vztah. Narozdíl od jiných spatřuji v tom strohém hranatém nudném německém designu jisté zalíbení a eleganci.

Byl jsem tedy rozhodnut pro Opel Vecta caravan C v motorizaci 1,9 CDTi (raději 110kW než 88kW), nicméně v momentu nutnosti pořízení byla čekací doba na dovoz z BE cca 3 týdny. Byl mi jako alternativa nabídnut Opel Signum, který byl na místě a stál stranou zájmu, zřejmě dílem díky neznalosti modelu v ČR, dílem kvůli své atypičnosti a také kvůli výše uvedenému designu. Díky těmto skutečnostem byl i poměr cena / výbava nabízeného vozu velmi příznivý.

Po důkladné prohlídce jsem se rozhodl pro tento vůz. Inspekční návštěva v servisu, prohlídka na rampě, kontrola podvozkových skupin, výfukových svodů, zkušební jízda a podrobný průzkum všech detailů vozu. Užitná hodnota stejná jako Caravan, střešní ližiny, instalovaná výbava - chybí snad jen odvětrávání sedadel a AFL světlomety. Původní důvod - velký a variabilní zavazadlový prostor - byl tedy splněn i touto neobvyklou karosářskou variantou. V podstatě lze říci, že jediný rozdíl oproti caravanu je rychleji splývající záď. Podvozek z Vectry je prostě podvozek z Vectry, má svůj rozvor. Pánové z autobazaru přihodili i originální příčníky - nebylo co řešit. A navíc, tento vůz není právě běžnou záležitostí na našich silnicích a Vectrou jezdí kdekdo. Dále mne velmi zaujal téměř netknutý kožený interiér a vysoký stupeň výbavy.

Jízdní vlastnosti:
----------------------
Zmíním sportovní paket. Auto sedí o 14mm níž, pérování je tvrdší a kontakt a zpětná odezva od řízení ale i od celého podvozku je poměrně citlivá. Preferuji tvrdší nastavení německé produkce, takže dojem "motokáry" je zcela na místě. 18" obutí tento dojem ještě umocňuje, auto je poměrně citlivé na podélné nerovnosti a musí se stále "vést", jinak má tendenci nechat se "vést" vyjetými kolejemi na silnici. V případě dobré vozovky naprosto v pořádku, auto drží zvolenou stopu bez jakýchkoli bočních náklonů i ve vysokých rychlostech a prudkých manévrech. Zatáčky - dlouhé, táhlé, utahující - v jeho podání jsou jako po kolejích. Zatím jsem se nedostal za limit, počítám že v běžném provozu bude trochu problém toto auto utrhnout. Motor táhne od 2000 rpm, kdy začně přeplňovat turbo až kousek nad 4500 rpm silně a plynule. Na 1,6 tuny těžký vůz motorizace nutné minimum, řekl bych. Občas pocitově zaznamenám výkonový propad kolem 2500, chvilkové zaváhání v plynulosti tahu (viz. novinky níže) Nechám prověřit při další návštěvě v servisu. Převodovka je nastavena na dlouhé převody, takže "za 6" je opravdu určeno pro dálniční let. (vyzkoušeno na noční A4 Lobau - Hof)

Vnitřní komfort:
--------------------
Kožená výbava, zde velmi dobrý dojem ze sedadel - příjemné a tuhé boční vedení, sedák dostatečně dlouhý, použitá kůže velmi reprezentativní a hodnotná. Jediná výtka - očekával jsem nižší posaz, sedadlo je na můj vkus dost vysoko i v nejnižší pozici. Vyhřívání sedadel - výborná věc, návykové. Odkládací přihrádky ve stropním panelu jsou trochu exhibicí designérů, ale neruší a pokud máte povícero slunečních brýlí, dá se využít. Odkládací prostory pod loketní opěrou (2x), ve dveřích i ve středovém panelu jsou dostatečné. Dvouzónová klima - bez potíží zvládá svou funkci. Prostor na zadních sedadlech je spíše na článek do časopisu o bydlení. Je koncipován pouze pro 2 cestující, třetí středový jen jako nouzový. Sedadla poskytují veškerý komfort, stavitelná jsou jak podélně, tak i nastavením sklonu opěradla. Na šířku je zde dostatek místa. Do středu je vložena příprava na tzv. travelbox - cestovní ledničku / minibar. (nevlastním). Systém flex umožňuje posklápět všechna sedadla a vytvořit rovnou plochu, navazující na zavazadlový prostor, velmi jednoduše a rychle. Sluneční clonky v zadních dveřích, zatmavená zadní okna, držáky nápojů v zadní středové konsoli, příjemná loketní opěra - jen detaily dotvářející duch vozu.
Poznámka: Pokud si odložím něco menšího, např. složku s CD na zadní sedadla, už na ně nedosáhnu. Tak bohatě je řešen prostor pro spolucestující.

Příslušenství / elektronika:
--------------------------------
Vůz je vybaven systémem CD NAVI 70 s barevným displayem. Autorádio s CD / MP3 / NAVI. Palubní počítač s barevným displayem - klasické dělení na oblasti audio/navigace/informace o jízdě + servisní menu s podrobnými informacemi.Díky MegaBeedovi už mám i patřičné mapové podklady, NAVI funguje standardně.. Automatický senzor deště je dosti návykový, zatmavovací zpětné zrcátko se mi nepodařilo zažít v provozu (zřejmě kvůli zatmaveným sklům). Parkovací senzory - zde menší poznámka. Po přezutí na zimní pneu R16 přední parkovací senzory reagují poněkud citlivěji než by měly. Ale to je jen drobnost.

Silné stránky

+ Zajímavý design - "velký" hatchback
+ Není to běžný vůz - jistá exklusivita
+ Motor - 1,9CDTi 110kW z produkce fiatu / doporučovaná varianta
+ Interiér - kožený paket, plná výbava
+ Variabilita vnitřního prostoru (lze z něj udělat téměř kombi, i luxusní limusinu)
+ Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech, vedení stopy, stabilita
+ Pohodlí, luxus - vůz je koncipován jako čtyřmístný, zadní sedadla jsou posunuta dozadu na úkor zavazadlového prostoru (možno je ovšem i podélně posouvat)

Slabé stránky

- Tvrdší odpružení - daň za sportovně naladěný podvozek (citelné pouze na opravdu rozbitých cestách)
- Menší poloměr otáčení - je to přeci jen dálniční záležitost
- Delší zpřevodování - viz. předchozí bod (při městském provozu nutnočasto řadit "za dva")
- chybí vypínač ESP, obzvláště v zimě je to velké mínus. (pokud stojíte na čerstvém sněhu do mírného kopce, auto prostě nerozjedete)
- Ještě jednou převodovka z GM produkce... Řazení jedna a dva je hodně na pocit, po zahřátí se situace zlepší.
- dílenské zpracování interiéru (oblast popelníku, na toto jsem zvlášť vysazený)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nedoporučuji autorizovaný servis Opel v Liberci. (zklamal mne jejich přístup během servisní přejímky)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

www.auta24.cz - naprostá spokojenost s jednáním, přístupem i ochotou. Komplexní zajištění nákupu a přihlášení vozu. Profesionální práce.

Tovární verze Sport

Tovární úprava se týká sníženého a tvrději nastaveného podvozku, sladěného s 18" ráfky a 225/45 pneu, oválná koncovka výfuku, jiné úpravy na voze nejsou

Zajímavé odkazy:

http://www.youtube.com/watch?v=oZZWurOPGb8

http://www.youtube.com/watch?v=Kka9twnZD_Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=2S0ZYGBugUE&feature=related

 

Novinky v recenzi

24.7.2010 10:14

Servisní údržba

Výměna zadního přidřeného pístku brzdy (stržená prachovka a zoxidovaný pístek - je z hliníku.?) a doplnění klimatizace.

17.7.2010 07:43

Repase turbodmychadla

Další nepříjemnost - turbodmychadlo přestalo plnit. Po zběžném dotazu na servis a odpovědi ve stylu "výměna dílu s prací za 50 000" jsem zkusil jiné možnosti a turbo lze na webu sehnat za cca 20k bez daně, na Ebay za 800 EUR i s daní ale zvolil jsem možnost repase pomocí originálních dílů ve společnosti REMA Strakonice. K rozsahu poškození - zcela nefunkční, zanesená podtlaková regulace sklonu lopatek a fyzicky poškozené axiální oběžné kolo a rotor turbíny. Prý je to běžný jev u takto namáhaných součástek a potká to bez ohledu na styl jízdy každého kolem 150000 km. Tak nevím, ale mne to potkalo.

1.4.2010 21:03

15 000 km servis

Výměna oleje a filtrů + axiálních ložisek uložení předních pružin.

5.12.2009 18:10

Termostat - oprava

Proběhla výměna termostatu v okruhu chlazení. Zasekl se v otevřené poloze. Nyní vše v pořádku a drží spodní úroveň teploty.

18.11.2009 18:54

Škrtící klapky sání - ovládací táhlo

Jako největší slabina tohoto motoru je uváděno špatné technické řešení ovládání škrtících klapek sání - tzv. vířivých klapek. Prověřil jsem její stav a - táhlo tam zcela chybí. Tyčka samotná nelze objednat jako náhradní díl, pouze v kompletu s odlitkem sání - 9600 s DPH. Dále jsou konstrukčně špatně navržena pouzdra těch klapek, takže se doporučuje měnit celý díl sání, po 2007 odstranil facelift. Chybějící ovládání se neprojevuje na spotřebě, ani na výkonu, klapky jsou v paralelním kanálu sání volně a tlak turbodmychadla je při určitých otáčkách otevře sám - odtud tedy ona občasná drobná výkonová prodleva při akceleraci. Očekávám zlepšení linearity tahu.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Signum



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Najeto 15000 km - bez zásadních problému (viz aktualizace) Nyní najeto 20k km - nutné opravy viz "novinky". Vše poplatné stáří a nájezdu vozu, až na výměnu turbodmychadla... ta v plánu nebyla

praktičnost
8

Splňuje požadavky. Ne zcela ideální na městský provoz.

prostornost
10

Bez komentáře. Vnitřní prostor na úkor zavazadlového. Luxusní zážitek.

jízdní vlastnosti
9

Splňují požadavky.

jízdní komfort
9

Komfort poskytuje vnitřní luxusní výbava. Aerodynamický hluk minimální, hluk motoru minimální. Odpružení tvrdší.

provozní náklady
8

V momentu koupě proveden servis provozních kapalin a náplní + nové letní pneu. Očekávané investice: Zimní pneu + rozvody na 150 000 km.

náhradní díly
9

Jelikož vůz vychází z konceptu Opel vectra a je s ním až po B sloupek shodný - krom karosářských dílů jsou ostatní skupiny shodné. (podvozkové skupiny, motor)

výkon motoru
9

Táhne plynule a silně od 2000rpm až k 4500 rpm. 110 kW je na 1,6 tuny těžký vůz minimum.

spotřeba
10

Dlouhodobá 6,6 ltr/100 km

hlučnost motoru
10

jde o common rail řešení - vůz velmi dobře odhlučněn. Výrazněji se projevuje valivý hluk pneu než motor

kvalita sedadel
10

Bezchybná. Dobré boční vedení, široká škála nastavení. Vyhřívání dokoná zbytek.

brzdy
7

Očekával jsem ostřejší nástup - ale zase krotí téměř 1,6 tuny. Brzdy přiměřené.

zavazadlový prostor
10

Spokojenost. Hlavně díky variabilitě.






Blesk.cz

Vážná krize Hanky Mašlíkové zažehnána? Dárek pro manžela!

Vážná krize Hanky Mašlíkové zažehnána? Dárek pro manžela!

V polovině letních prázdnin se moderátorka Hanka Mašlíková (38) i se synem Andreáskem (3) sebrala a na několik…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

The Next One! Plzeň otřískává talent, Jiříček (16) poslouchá a maká

The Next One! Plzeň otřískává talent, Jiříček (16)…

V minulé sezoně dostal David Jiříček v extralize čtyři zápasy. Bylo mu čerstvých šestnáct, dal si dvě střídání…

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A nepřesný sudí v Edenu

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A…

Čtvrté kolo FORTUNA:LIGY se zvrhlo v pořádně výbušný víkend plný diskutabilních situací v zápasech pražských…

 

Reflex.cz

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i sportovní akce, řekl Prymula

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i…

Restaurace a bary budou muset kvůli šíření koronaviru zavírat už ve 22:00 od čtvrtka. Ministr zdravotnictví…

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud definitivně očistil státního zástupce Libora Grygárka

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud…

Nejvyšší soud zamítl dovolání nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana podané proti pravomocnému zastavení…