Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1.4 TSI 90 kW

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Ovce Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:213000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Postupně doplním celou recenzi, děkuji za pochopení :) (aktualizováno 26.6.19)
----------
Výběr auta

Psaly se první měsíce roku 2017 a já začal vybírat nástupce mého tehdejšího auta - Feldy (Škoda Felicia 1.3 40 kW 1998 aka žebrák), která byla ve stavu strukturálního rozkladu. Požadavky byly - cena 150-160 tisíc korun, odolnost proti rzi, benzínový motor, místo pro 4 dospělé lidi, velký kufr, tempomat, 4 el. okna, klimatizace a spotřeba kolem 6 litrů na 100 kilometrů kombinovaně. Něco se splnilo, něco ne :)

----------

Koupě auta

V užším výběru se ocitly VW Golf kombi, Fabia 2 kombi a Octavia 2.
VW byl nad můj rozpočet a nebo s motorem, který jsem nechtěl (1.4, 1.6 mpi,...)
Fabia zklamala stísněným vnitřním prostorem a u většiny kusů slabou výbavou, jedinou její výhodou byla cena...

Ve výběru zbyla Octavia s motory 1.2, 1.4 a 1.8 tsi. 1.2 mně přišla relativně slabá, zatímco 1.8 mně byla silně nedoporučena mechaniky, kam jezdím na servis.

Vyhlédl jsem si jeden hezký kousek v inzerci a jel se na něj kouknout. Najeto 150 tkm po dálnicích, 2 sady kol (pneu letní i zimní jeden rok jeté continetalky), nové brzdy, rozvody, cena 169 tisíc korun.

Auto bylo při 30 tisících kilometrů lehce bourané na zadní část (vzadu jedoucí auto nedobrzdilo na křižovatce), ale podle mého mechanika kvalitně opravené (v servisu Škoda). Dále mělo menší šrámy a oděrky v laku na bočnici, které jsou vidět pouze na přímém sluníčku. Toto podle majitele způsobily děti našich nepřizpůsobivých spoluobčanů na sídlišti :)

Plácli jsme si za cenu 169 tisíc s tím, že původní majitel zařídí evidenční kontrolu a přepis a další den si auto odvezu. A taky že odvezl :)

----------

Vzhled

Zajímavá věc na mém autě je barva. Nazývá se "Arctic green" metalíza, ale chová se spíše jako chameleon.
Za šera se zbarví metalíza do modrošediva, na sluníčku do zelena a jinak je to mix stříbrné a zelené. Svůj podíl na tom má určitě i ruční mytí a leštění/voskování.
Líbí se mi detaily jako odrazky v zadním nárazníku a nebo nápis Octavia zboku předních světlometů. Jinak je to Octavia jako každá jiná, kterou zná snad každý.

----------

Interiér - V duchu Simply clever

Prostorný, vzdušný interiér. Vše je umístěno tam, kde by to člověk očekával. Pochvalu si zaslouží velké množství odkládacích míst, v předních dveřích je místo na 1.5l flašku plus místo na další věci, další dva držáky na pití se nacházejí na středovém tunelu mezi sedačkami, jedna menší prohlubeň na kelímek se objeví na víku kastlíku před spolujezdcem a ještě jeden držák na pití je v zadní části středového tunelu. Líbí se mi schránka s vyklápěcím víkem na středu palubky, kam se vejde třeba i navigace nebo mobil. Další super věc jsou klimatizované schránky před spolujezdcem a v loketní opěrce. Užitečná je také schránka pod sedačkou spolujezdce nebo úložný prostor v zadní loketní opěrce. Praktická je možnost složit zadní odkládací plato za zadní sedačky. Plasty jsou bytelné a zatím nejeví známky po nějakém poškození. V interiéru ani nic nevrže.
Sedačky mně osobně (178 cm, 78 kg) vyhovují, jsou přejemně tvrdé, akorát postrádají výraznější boční vedení. Sezení je relativně pohodlné i vzadu, místa na nohy je dostatek. Vytkl bych pouze vysoký středový tunel, který ubírá místo a zadní prostřední místo je díky němu opravdu nouzové.

----------

Motor - neurazí, nenadchne

Silnou stránkou tohoto motoru je lineární zátah, turbo zabírá od přibližně 1500 ot/min a tah uvadá někde lehce nad 5200 ot/min. Dále nemá moc smyslu motor vytáčet. Kolem 3000 ot/min je znát lehký "turbokopanec", kdy motor ožije. Spolu s dlouhými převody je to dobrá kombinace. Na dálnici při 130km/h se otáčky na šestý rychlostní stupeň pohybují na úrovni 2800 otáček za minutu.








Silné stránky

Tichý motor s lineárním průběhem výkonu
Prostorný a prakticky řešený interiér
Spotřeba (viz text)
Výdrž podvozkových dílů
Dostupný a levný servis
Ne úplně obvyklá barva
Koncernová logika ovládacích prvků
Halogenová světla s čočkou

Slabé stránky

Koroze prahů (slabé místo u O2 a Golfů V)
Těsnění dveří, které ztvrdne a vydře lak na karoserii (řešeno novým těsněním)
Spotřeba (viz text)
Odhlučnění interiéru
Zvýšené otáčky a střílení do výfuku po nastartování, aby se zahřál katalyzátor




Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

5 - montáž tažného zařízení
32 000 - oprava zadního nárazníku po nehodě, lak, rovnání zadní stěny, nové senzory, slícování zadních částí karoserie
32 000 - brzdová kapalina, olej + filtr
41 000 - reklamace parkovacího senzoru + loga Škoda
57 000 - přední kotouče + destičky
62 000 - olej + filtr, svíčky, vzduchový filtr
94 000 - brzdová kapalina, vzduchový filtr, olej + filtr, výměna chladicí kapaliny
106 000 - zadní kotouče + destičky
109 000 - nová odrazka zadního nárazníku
124 000 - zapalovací svíčky, vzduchový a pylový filtr, olej + filtr
130 000 - rozhýbání a pročištění brzd, brzdová kapalina
136 000 - rozvody, olej
138 000 - nové přední kotouče + destičky
151 000 - servis klimatizace, dezinfekce, brzdová kapalina, nová baterie, vzduchový filtr,

------------------------------
Servis po koupi

155 000 - výměna kuželíkového ložiska v převodovce, ložiska v diferenciálu, simerink pravé poloosy, převodový olej, PZ ložisko kola, výměna chladicí kapaliny
165 000 - olej + filtr, senzor tlaku oleje
172 000 - vypálená pojistka světel v E-boxu (u motoru)
180 000 - klínový řemen, pročištění nefunkčního blinkru v levém zrcátku - oxidace konektorů.
196 000 - olej + filtr, brzdová kapalina
204 000 - LP pružina + ložisko + uložení
207 000 - LP tyčka stabilizátoru
212 000 - nové zadní kotouče + destičky, nový olej + filtr, čištění klimatizace, nový pylový filtr, vzduchový filtr, výměna chladicí kapaliny

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý prodejce z Karlovarska, auto používal na služební cesty a jezdil jenom do autorizovaného servisu Škoda, nelhal o stavu auta (lehce bourané), vše ukázal, předvedl, dodal kompletní výpis historie ze servisu. Kéž by takhle vypadalo jednání s každým prodejcem.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Na desetileté auto běžná spolehlivost.

praktičnost
10

Zde není co vytknout, nenašel jsem žádný nedostatek.

prostornost
9

Zadní prostřední místo je použitelné jenom jako nouzové na kratší vzdálenost, jinak naprosto ok.

jízdní vlastnosti
7

Nezáludné, stabilní (ne na 195/65 R15), je znát opotřebení podvozku po 212 tkm. Příjemně naladění posilovač řízení.

jízdní komfort
7

Stále původní tlumiče, 3 ze 4 pružin, ramena, čepy, a pod, takže hodnocení je úměrné stavu podvozkových dílů při 212 tkm, mírně houpavé, tvrdší na nerovnostech, ale neodskakuje ani neplave (aspoň ne znatelně)..

provozní náklady
9

Náklady na 1 ujetý km včetně pojištění, servisu, gum, myčky, benzínů a blbostí jako jsou vosky, vůně, žárovky apod se pohybují v mém případě kolem 3-4 korun. Vylepšit by to mohla pouze ještě nižší spotřeba.

náhradní díly
9

Díky šekové knížce a dalším osobním slevám v autorizovaném servisu nemám důvod jezdit jinam, jediná nevýhoda jsou delší objednací lhůty.

výkon motoru
8

90 kW (122 koní) stačí na pohodovou jízdu bez ústupků i při 4 lidech a plném kufru, při prázdném autě se dá mluvit o svižné jízdě, ale na žádné velké přejížděcí akce to není, stejně tak zvuk motoru je poněkud bezcharakterní.

spotřeba
8

Moje kombinovaná spotřeba (33:33:33 město, okresky, dálnice) je průměrně 6.5 L/100 Km, víceméně jsem spokojen, více v textu recenze.

hlučnost motoru
10

Pouze po nastartování je slyšet cvakání, po zahřátí není prakticky slyšet - a to nemá odhlučnění kapoty. I ventilátor na první stupeň je hlasitější. Perfektní!

kvalita sedadel
8

Jsou tvrdší, pro běžné postavy naprosto ok, pro silnější postavy (110 kg +) jsou stísněnější.

brzdy
9

Nevadnou, jezdím předvídavě, takže jejich účinek obvykle nevyužívám naplno. Málo se opotřebovávají.

zavazadlový prostor
10

Zde není co vytknout, úchytky, síťky, boční kapsy, 560 litrů...






Blesk.cz

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“ i 12 záchvatů! Tohle ho ale trápí nejvíc...

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“…

Už sedm let neví, jaké to je klidně spát, a denně řeší i dvanáct epileptických záchvatů! Jaroslava z Plzně…

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Bolest na srdci a tma před očima! Jan Rosák (72) prodělal infarkt za volantem! Naštěstí s ním zrovna jela žena…

 

iSport.cz

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak jedná s Teplicemi?

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak…

Jede na vlastní pěst. Nemá za sebou agenta ani žádného právníka, který by mu pomáhal s domlouváním hráčské…

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek: Vůdcem by byl všude

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek:…

Nejhůř střežené tajemství Chicaga Bulls je venku. Tomáš Satoranský byl podle očekávání pasován na prvního…

 

Reflex.cz

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Ve starém vysloužilém jakartském nákladním přístavu Sunda Kelapa kotví letité dřevěné škunery. Čáru ponoru mají…

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti „lepších“ lidí

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti…

Zemřel Karel Gott. Zpěvák, který svou tvorbou bavil generace občanů naší země. Pro mě ta zpráva byla o to…