Recenze

9 Majitel

BMW Z4 Z4 2.5i

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z4, foto 1 BMW Z4, foto 2 BMW Z4, foto 3 BMW Z4, foto 4 BMW Z4, foto 5 BMW Z4, foto 6 BMW Z4, foto 7 BMW Z4, foto 8
BMW Z4, foto 9 BMW Z4, foto 10 BMW Z4, foto 11 BMW Z4, foto 12 BMW Z4, foto 13 BMW Z4, foto 14 BMW Z4, foto 15 BMW Z4, foto 16 BMW Z4, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Helmut Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 229 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

První generace BMW Z4 se vyráběla v letech 2002 až 2008 v USA. Celkem jich BMW v továrně v Jižní Karolíně nesekalo 197 950, z toho bylo 17 094 poměrně vzácných kupé (Z4M ve verzi roadster se vyrobilo 5 070 kusů). Můj vůz je z úplného konce roku 2006 (tedy již po faceliftu), poháněný řadovým šestiválcem 2,5 i (N52B25), s manuální převodovkou (a samosvorným diferenciálem). První majitel (dle vizitky architekt milující golf / v navigaci byly snad všechny golfové hřiště v blízkém i vzdáleném okolí Wormu) si připlatil za M podvozek, M kola a M sedačky… a dobře udělal. Vozu byla (a i nadále bude) věnovaná příkladná péče, nebyl zasažen žádným tuningem, vše je v původním, udržovaném stavu a funkční. Taky jsem po vhodném kousku pátral půl roku, a že jsem jich viděl jich spousty.
Tradiční řadový šestiválec s atmosférickým sáním má krásný zvuk a zároveň nabízí dostupné a přátelské výkony. Motor o objemu 2497 cm³ má výkon 130 kW a točivý moment 230 Nm, což sice nevypadá na nějakou řidičskou hitparádu, ale zdání klame. Šestistupňová převodovka je nakrátko poskládaná a jízdu po zatočené silnici si řidič naplno užije. Díky ostré reakci motoru na plyn je zážitek z jízdy velmi intenzivní. Sundáte střechu a máte skvělé sportovní auto pro radost s přiměřenými provozními náklady (dá se sice jezdit za 9 litrů, ale při využití potencionálu auta je to kolem 11 l). Na dlouhé trase poklidným tempem spotřeba spadne k osmi litrům na sto kilometrů.
Roadster BMW Z4 není už svou povahou nějaký okruhový speciál, ale občasný výlet na nějaké volné okruhové ježdění by snést mohl. M-kový podvozek na slušných pneu má limity vysoko (výše, než mi strach dovolí jet). Při jízdě v serpentinách se kupodivu neozývají žádné výraznější pazvuky a adheze je příkladná, stejně jako zpětná vazba od podvozku a volantu.
Design BMW Z4 E85 už nevzbuzuje tolik kontroverzí, jako po prvním představení. Dlouhá příď vypadá úžasně a po otevření kapoty je jasné, proč je vlastně tak dlouhá. Dojem z nekončící přídě je velkolepý zejména při jízdě. Cítíte se nevšedně a co víc, dostává vás to díky pozici mezi zadními koly do úplně jiné jízdní dimenze – sedí se prakticky u zadní nápravy a velice nízko. Jízdní zážitek je tak úplně jiný než v běžném autě, nemluvě o pocitu při výjezdu ze zatáčky, který majitelé předokolek nikdy nepoznají. M sedačky jsou luxusní (pokud teda nemáte nadváhu) a tělo perfektně podrží. Nastupování a vystupování není nic pro gaučové povaleče a chce to trochu cviku a zdravá záda. Soužití je se Z4 překvapivě snadné, prostě se těšíte na každý den, kdy je venku hezky. Topení nabíhá rychle a ani se střechou dole nejsou turbulence nijak strašné. Stačí si pustit výhřev sedaček, nastavit výdechy ventilace a i když je venku kolem deseti stupňů nad nulou, dá se jezdit se střechou dole. Vůz je překvapivě praktický díky poměrně velkému kufru. Problém, jak přepravit na dovolenou i mé silniční kolo jsem vyřešil koupí nosiče na míru, který se však bohužel prodává jen v USA.
A teď často pokládaná otázka, stačí menší šestiválec k blaženému úsměvu v serpentinách někde v Alpách? Někdo tvrdí, že dvaapůl litru je málo a že když už, chce to rovnou plnohodnotný třílitr. Samozřejmě je dynamika „plnotučného“ motoru atraktivnější, ale slabší šestiválec 2,5 l, s výkonem 130 kW a točivým momentem 230 Nm naprosto stačí, se střechou dole se stejně budete hlavně kochat. A když motor vytočíte, tak se i tady dočkáte parádního zvuku. V dnešní době působí charakterní řadový šestiválec jako pohlazení na duši. A právě akustický doprovod utváří v případě roadsteru celkový zážitek.
Interiér nízkého BMW je strohý až studený (chlad vyzařuje hlavně z precizně upraveného hliníku táhnoucího se napříč celou palubní deskou), ještě že interiér rozjasní sedačky ve světlé kůži. Kvalita a slícování celého vnitřního prostoru je příkladné a nikde nic nevrže a nevydává pazvuky. Jediné, co mi vadí (nejenom u tohoto BMW) je červené podsvícení budíků…to je prostě zlo (horší je už jenom modré) a pak letitá navigace (grafika a ovládání je daň za stáří auta). Audio je jinak překvapivě slušné (8 x repro + zesilovač v roadsteru stačí). Praktická stránka interiéru je samozřejmě dle očekávání mizerná, ale zavazadelník o objemu 280 litrů mnohé dohání. Plátěná střecha se sklápí do titěrného prostoru hned za sedadly, díky čemuž vůbec nezasáhne do prostoru kufru. A doba sklápění střechy? Jen 12 sekund.
Celková ergonomie je na vynikající úrovni, sedačky jsou parádní, posed nízký, nikde nic netlačí, výhled z auta slušný, vše je relativně po ruce, řadička má fajn krátké dráhy. Problém s posedem mohou mít jen lidé s nadváhou a pak dlouháni nad 2 metry (platí pro sportovní sedačky).
Při jízdě auto perfektně sedí! Náklony karoserie sice cítíte, ale díky motokárově přesnému M podvozku a nízko posazenému těžišti jsou průjezdy serpentinami famózním zážitkem, kterého se nejde nabažit. A rozhodně se nezdá, že by výkonu bylo málo. Z4-ka má totiž dar bavit svou posádku po celou dobu jízdy, a to nejen dosahovanými rychlostmi.

Silné stránky

komunikativní řízení
jízdní vlastnosti
charakterní jízdní projev
zvuk šestiválce
pružnost v nízkých rychlostech
nekončící zábava na kvalitních okreskách

Slabé stránky

červené podsvícení budíků
strohý interiér s minimem odkládacích prostor
slabší výkon světlometů (bixenony) – uvidím po výměně, možná jsou už vysvícené
nevím proč, ale tohle auto chce na dálnici každý předjet…budiž vám přáno

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím vypadá vše OK (výměna všech náplní včetně diferenciálu; nové svíčky; nové přední tlumiče; nové pneu.

 

Novinky v recenzi

6.4.2020 18:36

Příprava na sezónu

Výměna zadních tlumičů, výměna čidla excentrického hřídele, výměna obou lambda sond, výměna mlhových světel. Vyčištění sedaček; vyčištění, obnova barvy a impregnace střechy. Vyčištění odtokových kanálků a kontrola motoru střechy. Instalace BT modulu (s podporou BT 5.0). Auto připraveno na sezónu :-)


Přidat názorDiskuse: BMW Z4 Z4 2.5i

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW Z4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
6
prostornost
6
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

Platí pro M sedačky

brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj sporťák: Prázdnými ulicemi se řítil jako šílenec!

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj…

Ulice New Yorku zejí prázdnotou, a tak si dolarový milionář Benjamin Chen (33) řekl, že trochu prožene své…

Oslavenkyně Míša Kuklová: Rakovinu jsem cítila už několik let!

Oslavenkyně Míša Kuklová: Rakovinu jsem cítila už…

Dnešní dvaapadesáté narozeniny Míši Kuklové (52) mají lehce hořkou příchuť. Komplikuje je jak vyhlášená…

 

iSport.cz

Koronavirus ONLINE: Na sportovištích se smí i na toalety. Vaclík s menším platem

Koronavirus ONLINE: Na sportovištích se smí i na…

Koronavirus paralyzoval sportovní dění na celém světě. Tlaku neodolali ani pořadatelé olympijských her a v Tokiu…

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve Sport Magazínu už zítra!

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve…

O tom, kdo je nejlepší fotbalista FORTUNA:LIGY, už víte. A kdo je tím nejlepším v hokejové extralize? To se…

 

Reflex.cz

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny slušné Čechy

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny…

Pandemie nemoci covid-19 je na první pohled pěkná polízanice. Zdravotnická i ekonomická. Ale ve skutečnosti…

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji přivolali. A teď ji v hysterii z možného prohlubujeme

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji…

Poslední léta byla ve znamení vyhlížení krize. Obzvlášť naše takzvaná západní civilizace pádila dál a výš a víc,…