Škoda Rapid (1987)
21.10.2010Tohle auto už kdysi na tomto webu bylo. Ale od dob jeho představení se odehrálo tolik změn, že si to vyžádalo zcela novou recenzi. Jak to všechno…
Škoda Rapid (Rudy_742)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Rudy_742 06.07.11 12:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor
Díky za zajímavé postřehy z praxe ;) Jeden můj kamarád (taktéž s rapidem) obyčejné vrtané kotouče na autě měl a byl s nimi vcelku spokojen. Ale je taky pravda, že je nepřehřál, protože s autem na okruhy a podobné akce nikdy nejezdil. Tam by se asi ukázalo, jak se věci mají :-)
Jinak ten tvůj kamarád s těmi chlaďáky vpředu a bubny vzadu... Není to náhodou Walter s černým rapidem "Laurin&Klement". A vzadu v bubnech používá sériové obložení, nebo nějaké "nestandardní"? -
MATTESS 06.07.11 01:32
« Re: Re: Re: Re: Motor
Ručku bych určitě nedělal kapalinovou. Ta není spolehlivá. Poklesne tlak a auto ujede. Jinak kamarádi s tím jezdí normálně, nemají žádná těžítka na srazy s plaťákem ;-) Ale na STK by se jim to nelíbilo.
Vrtaný kotouče jsou horší než klasický. Jednak je vrtají ze seriových a ty otvory zmenší masu kotouče, který se pak snadněji přehřeje a zkroutí. Chlaďáky předek nepřebrzdíš, ale bude mít lepší odolnost proti přehřátí a jen tak se nezkroutí. Kamarád to tak měl (předek chlaďáky, zadek bubny) a na okruhu to brzdilo krásně celou jízdu. Naopak další kamarád s jednoduchými předními kotouči je měl po jízdě fialové (přehřál je). -
Rudy_742 06.07.11 00:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Nereálná hodnota to není :-) Škodovky s upraveným motorem a pětistupňovou převodovkou s nezkráceným stálým převodem nemají s pokořením dvoustovky až takový problém. Znám pár takových "bláznů", kteří se přes tuhle hodnotu dostali. Mně osobně změřil nedávno kamarád, který jel za mnou s Fordem Escort, rychlost cca 190 km/h, což s ohledem na možnou chybu měření jeho tachometru může být nějakých 175-180 km/h v reálu. A to mám relativně sériový motor, bez větších mechanických úprav. Je fakt, že do nějakých 160 to bylo po rovince a pak už pomohl sklon silnice mírně z kopečka.
Ale věřím, že zvýšením výkonu na 89 koní (což je o 50% oproti sérii!), jak psal Mattess, je možné dosáhnout i takových čísel. -
Kuban 05.07.11 23:19
« Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
206? >:D No hele, nekrm nás tolik >:D K takovému číslu bohužel jen s motorem nikdy nedojdeš.... Aneb fyziku neochčiješ >:D Ani tak dlouhý kopec neexistuje abys to prubnul, možná tak an D1 z vysočiny na brno hned před městem... Tam možná jo :-) Při přetočení tacháče.... což taky pro na 3x uloženou kliku není moc sranda. -
Rudy_742 05.07.11 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
>:D :yes: :yes: Já jsem z toho auta taky někdy na prášky a říkám si: "Máš ty vole tohle martyrium zapotřebí?" Ale pak stačí nasát vůni benzínu, nastartovat, projet se po okreskách za městem a člověk té staré herce ty hodiny trápení rád odpustí :-) -
Rudy_742 05.07.11 12:55
« Re: Re: Re: Motor
Kotouče dozadu a kapalinová ruční brzda by byly pěkné fičury, ale nevím, co by mi řekli na STK, taky to není zrovna košer úprava >:D Přeci jen chci, aby to auto mohlo jezdit normálně po silnici, nechci rozhodně stavět žádné "těžítko", které se přemisťuje na srazy na plaťáku, jednou si obkrouží kemp a zase zpět hurá na přívěs. (Už takhle jsem zvědav, co by mi řekla hlídka dopravní policie na ty patnáctipalcové chromované disky)
Pokud nechám vzadu bubny a zrepasuju je, použiju dobré obložení, tak dopředu dám kotouče pouze vrtané, nechlazené, aby nebyl přebržděný předek. Pokud se zblázním a dojde na kotouče vzadu, tak asi dopředu dám vnitřně chlazené. Rozhodnu se ještě podle financí a momentálního "vyspání" :-) -
Rudy_742 04.07.11 08:00
« Re: Motor
Zdravím! :-) Roční nájezd je opravdu minimální. Auto si beru jen na srazy a příležitostné výlety za dobrého počasí, takže ročně najedu s rapidem max 2.000 km.
Co se týče "dodavatele", uvažuji o spolupráci s mladoboleslavským Drag Racing Teamem Pešan. Připravovali na závody do vrchu kamarádův Hyundai Accent a jejich škodovky 100 a 110R vítězí v mnoha závodech, takže se asi o volbě komponent a stupni úprav poradím s nimi.
Motor ale bude už jen třešnička na dortu. Přes zimu potřebuju shodit nápravy, vyztužit ramena, zrepasovat brzdy a přitvrdit podvozek. Pokud má auto pořádně jet, tak musí nejdřív adekvátně brzdit a reagovat v zatáčkách :-) -
JanPribik 16.05.11 17:51
« Bomba
Ahoj,
tak tové lidi jako ty moc uznávám. Nádherně udržované auto. Tady je vidět, že nejen za velké peníze je možné mít krásné auto. Jak nemám škodovky rád, tak za tímhle bych se rád otočil.
Jen bych si nechal od cesty hlášky typu"motor na spávném místě". Ono to totiž evokuje asociace se sportovním laděním vozu a to přeci jen není tenhle případ.... Ale jinak absolutně kolosální bomba... uchováváš kus historie budoucím generacím a vyvaroval ji se tuningu made by Tesco... :yes: -
Rudy_742 04.03.11 08:14
« Re: Pohlazení
Děkuji za přízeň, sousede :-)
Rapid se již natrvalo přestěhoval do garáže, na světlo boží vyjede jen o slunečných odpolednách a příležitostně na nějaké motoristické srazy :-) Octavia je bohužel "spotřebním" vozem na každodenní ježdění, a v centru města jí bohužel nemám kam schovat před vandaly. -
Poustnik 28.10.10 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Tyhle debaty mě fascinujou! Já totiž vím, že zůstanu u výměny kol na zimu, to je 20 šroubů, dál moje trpělivost nesahá. >:D Když jsem viděl, jak se kamarádovi porouchal motor na traktůrku a on řekl - tak se podíváme dovnitř! A během soboty ho celý rozložil a zase složil, no to mě vomejou! Já bych půlku součástek poztrácel a druhou půlku vzteky zahodil.... :-! >:D
Náš pražský soused má Rapida už od roku 1989, nemá děti a je taky takový hračička. Přiznávám, že se mi nikdy moc nelíbil, ale na mírné tunění je to asi ideální objekt. Ať ti dělá radost! Hoj! :-) -
MATTESS 28.10.10 20:19
« Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Já bych volil Motor Excel, má vlastní vývoj vaček, odzkoušeno. Kamarád má 265/258, přesně mu určil úpravu hlavy, kompresní poměr, natryskání, rozdělovač.... Na brzdě 89k, 129Nm, 206km/h, jede moc pěkně na 1,3.
Další možnost je Krejbych. A dál Chovanec, Muck a další, ale spíše jsem pro ME.
Walter to není ani to není na Rapidu, ale na eMku 136