Renault Mégane (2004)
9.3.2014Po tom ako môj starý Forman prestával slúžiť a hrdza ho neľútostne žrala každý deň kúsok po kúsku som sa rozhodol pre kúpu niečoho novšieho. S Formanom…
Renault Mégane (Robo91)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Robo91 11.03.2014 20:44
« Re: Megane
Vďaka za reakciu a pochvalu :-) V diagnostike bude zrejme deaktivovaný aj bezkľúčový prístup a aj senzory tlaku. Nejak mi zo žily netrhá a v podstate som rád, že elektronika funguje bez problémov tak ako má. Pred pár dňami som prezul na fungel nové letné gumy, auto je ako vymenené- ešte tichšie, stabilnejšie, no radosť jazdiť :-) -
-
-
Lucaslegend 21.05.2014 08:35
lpg a problem s ukazovatelom paliva benzinu
Cau. Mne to tiez tak podobne blblo ale na honde, ale staci mat natankovane aspon 30litrov benzinu na mojej honde a rucicka palivomeru sa sama resetuje za jazdy ked treba. Ale existuje na to taka krabicka emulator, ktora to bude za teba resetovat a nepotrebujes mat vela natankovane a ani mat to tlacidlo ako ty...cena zalezi od typu do akeho auta to ide, ale priblizne od 20 do cca 40e. Ale odporuca sa mat aj tak viac natankovaneho benzinu, koli benzinovemu cerpadlu, aby sa nezadrelo.-
Ronault. 21.05.2014 08:49
« Re: lpg a problem s ukazovatelom paliva benzinu
Já ten problém prostě řešil stejně jako lucas, že jsem měl více benzínu, vždycky tak těch 30 litrů. A když jsem jel dlouhou trasu, kdy i těch 30 litrů imaginárně padlo, tak stačilo prostě zastavit, vypnout motor, vytáhnout kartu, chvilku počkat, třeba 10 vteřin a nastartovat znovu. Obvykle jsem to dělal na semaforech. ¨
Ad čerpadlo - na R19 jsme to měli vyřešeno ještě lépe, udělal nám autoelektrikář relé, kdy při přepnutí na LPG se vypnulo čerpadlo na benzín a tím se hooodně prodloužila jeho životnost.
-
-
Robo91 21.05.2014 21:29
Palivomer
No ja neviem chlapi, mne tá ručička klesá podľa najazdenej vzdialenosti od posledného tankovania/ resetu a svieti rezerva aj keď je reálne natankovanej pol nádrže. Ak má niekto lepší nápad, nechám si poradiť. Raz za dva týždne vyresetovať palivomer je pre mňa stále lepšie než pípanie pri každom štarte a neustále svietenie kontrolky :yes: -
Nicco 16.11.2015 17:03
prevodovka
To hucanie v prevodovke boli loziska. Ked sa to ignoruje, tak rupnu uplne a vyosi sa hriadel a polamu ozumene kolesa. Daval si asi nejaku jazdenu prevodovku z vrakaca?-
Robo91 17.11.2015 12:35
« Re: prevodovka
áno, presne tak sa to prejavovalo. Hučalo to, raz viac, inokedy menej. Oleju tam bolo dosť, Elf TransElf 75W 80. A áno, je tam prevodovka z búračky, z novšieho auta ako je to moje. Veľa najazdené nemalo, do novej prevodovky som dal nový olej. Teraz nič nehučí, radí hladko a dúfam, že pár rokov to vydrží.
-
-
wurmi 28.02.2017 12:30
Poradte - prosim ;)
Otazka - mam presne podobny meganik - 2004 priviledge, LPG, riadne jazdeny.
Mam taku zahadu - po vymene oleja 5W40 do tyzdna olej klesol na cca 1 cm nad min hodnotu a potom drzi. Myslite ze je nejake tesnenie v haji (olejovej vane apod)? Dolievanie nepomoze, akoby ho zozral ale potom drzi....
Obcas po nastartovani mi tiez vydava zvuk - take skripanie/harmonikovy zvuk. To som sa snazil vyriesit vymenou PCV ventilu - odvetrania kluk strine a aj to len s ciastocnym uspechom....
Skumal som tiez co je to slepe crevo co vedie do PCV - to je tiez nejaky unikat - vraj modernizacia.... funkciu nechapem - snad len ze ked je prilis velky pretlak tak odvetra von a nie do sania...
[odkaz]
-
wurmi 16.04.2017 21:24
Poradte :) vysoka spotreba motoroveho oleja
To podivne vrganie/skripanie ako harmonika - som nasiel riesenie tuto:
[odkaz]
v podstate to slepe crevo treba nahradit novou modernejsou suciastkou 8200291355; inzinieri zle naprojektovali....
V co stale patram je v podstate vysoka spotreba oleja - treba dolievat, avsak nie vela, ale tipujem 3 deci na 1000 km. Tajne som dufal ze vymena toho slepeho creva spolu s PCV to opravi, tj. zastavi nasavanie oleja z kluk skrine do sania.
Jak mrkneš do mých recenzí, tak tam uvidíš Lagunu II 1,6 16V taky na LPG, což je mé bývalé auto, v podstatě totožný motor, ale bez přesuvníku, takže zkušenosti mám.
Podle mě jsi udělal dobře touhle volbou, včetně motoru. Pokud jezdíš do 20 km a neděláš dálniční štreky, tak je LPG podle mě lepší volba než diesel. Já s novým autem přešel na něj, ale dělám dlouhé trasy s velkou porcí po dálnici, kde už se atmosférická 1,6 prostě trápila a jak píšeš, točila 3800 ot./min a spotřeba šla moc nahoru. A opravdu pod 5l nafty bys stejně nejezdil.
Dále ad motor... nebýt přesuvník, tak máš spolehlivý motor, jedině on může pozlobit. Já měl dokonce po cca 350t km i původní cívky. Jen se mi zdají poněkud vysoké ceny dílů, které uvádíš. Já když jsem měl docela velký problém s motorem (ne jeho vinou - otec jakožto minulý majitel věřil tachometru a tak nevyměnil po koupi rozvody a vedlo to... no asi je jasné kam), tak 16t Kč jsme platili včetně práce za výměnu rozvodů, vodní pumpy, 12 ventilu včetně přebroušení hlavy výměny těsnění. A informoval mě servisák, že výměna vy se měla vlézt do těch 6-8t vč. práce.
I to čidlo pro zpátečku je nějak drahé. Mě vydrželo v podstatě přes 300t km a vím, že i s prací a tuším s vyvážením dvou kol (při jednom) jsem se vlezl do tisícovky. Samozřejěm mimo autorizovaný servis.
Jo a ty senzory tlaku se dají na trvalo vypnout v diagnostice, za stovku mi to jeden známý taky dělal a byl klid. Pravda, byl bych raději kdyby to fungovalo, protože v dobách, kdy ty ventilky fungovaly, mi zachránily 1 lité kolo, ale to by ten ventilek nemohl být tak drahý při celkové ceně auta.
Každopádně přeji ať spolehlivě slouží :yes:
PS: Jo a mě se naopak tahle barva na Meganu II líbí, včetně té jednoduché zádě :yes: