Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo 159 2,4 JTD Q4 berlina Ti-paket

9.95 Uživatelé

Hodnoceno: 118× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0
Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 0 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 3 Alfa Romeo 159, foto 3 Alfa Romeo 159, foto 3 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 5 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 7 Alfa Romeo 159, foto 8 Alfa Romeo 159, foto 8 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 11 Alfa Romeo 159, foto 11 Alfa Romeo 159, foto 17 Alfa Romeo 159, foto 18 Alfa Romeo 159, foto 19 Alfa Romeo 159, foto 20 Alfa Romeo 159, foto 21 Alfa Romeo 159, foto 46 Alfa Romeo 159, foto 47 Alfa Romeo 159, foto 48 Alfa Romeo 159, foto 49 Alfa Romeo 159, foto 50 Alfa Romeo 159, foto 51 Alfa Romeo 159, foto 51 Alfa Romeo 159, foto 52 Alfa Romeo 159, foto 53 Alfa Romeo 159, foto 55 Alfa Romeo 159, foto 56 Alfa Romeo 159, foto 57 Alfa Romeo 159, foto 58 Alfa Romeo 159, foto 98 Alfa Romeo 159, foto 99 Alfa Romeo 159, foto 100 Alfa Romeo 159, foto 101 Alfa Romeo 159, foto 102 Alfa Romeo 159, foto 103 Alfa Romeo 159, foto 105 Alfa Romeo 159, foto 105 Alfa Romeo 159, foto 108 Alfa Romeo 159, foto 109 Alfa Romeo 159, foto 109 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 110 Alfa Romeo 159, foto 111 Alfa Romeo 159, foto 112 Alfa Romeo 159, foto 113 Alfa Romeo 159, foto 113 Alfa Romeo 159, foto 114 Alfa Romeo 159, foto 114 Alfa Romeo 159, foto 114 Alfa Romeo 159, foto 115 Alfa Romeo 159, foto 116 Alfa Romeo 159, foto 447 Alfa Romeo 159, foto 448 Alfa Romeo 159, foto 450 Alfa Romeo 159, foto 452 Alfa Romeo 159, foto 453 Alfa Romeo 159, foto 454 Alfa Romeo 159, foto 500 Alfa Romeo 159, foto 500 Alfa Romeo 159, foto 653 Alfa Romeo 159, foto 656 Alfa Romeo 159, foto 750 Alfa Romeo 159, foto 800 Alfa Romeo 159, foto 803 Alfa Romeo 159, foto 990 Alfa Romeo 159, foto 990 Alfa Romeo 159, foto 991 Alfa Romeo 159, foto 992 Alfa Romeo 159, foto 995 Alfa Romeo 159, foto 998
 

Technické info

Přezdívka auta Alfons Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:14500 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 154 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Tak jak jsem se dostal nakonec k Alfě :-)
Automobilů jsem pár prostřídal. Dá se říct že jsem se hledal ale klinul jsem ke sporťákům . . . Pár aut mě vyloženě zklamalo a pak už jsem vybíral dle vyvážených vlastností (vč. náročnosti na servis a ceny). BMW nikdy nezklamalo ovšem zdálo se mi všední, přetechnizované a interiér uboze strohý(skoro jak koncern VW). Řekl jsem si že auto není jenom o technice a spolehlivosti (proč podléhat všeobecnému názoru?!). Po německých vozech začlo hledání na inzerci (takový přehled co všechno existuje), následovala vyřazovací metoda: Volvo ne, Passat vůbec ne, Accord se mi líbil(díky motorům ne), A4 drahá technika Passatu(a svezení katastrofický), 3-er (osvědčená klasika?), C-klass ne (hezký ale já chci manuál, lepší interier a sportovnější vlastnosti), Legaci uvažoval jsem(jenže slabá nafta!), Mondeo hezký (jezdí moc dobře ale absence silnějšího dieselu a interiér nic moc), Avensis (asi takhle pfuj), IS (takové vlažné chování podvozku a motoru se nechce moc toho dělat), 407 hezká (ale taky vlažná), Laguna moc hezká! (motory ee), C5 (to se mi moooc líbilo ale není to auto pro můj styl jízdy) a pak Alfa 159 (k nakousnutí!) krom drobností užasné auto pro řidiče, téměř všechno na něj orientuje, dále servis, záruka, motorizace a ojedinělost :-) no a byla do týdne doma (avšak v SW Ti v rudé) ale sehnal jsem pouze benzin 3,2. Rozloučil jsem se s tímto kusem kvůli motorizaci a pocitu že jezdím se stěhovákem. O rok později tu byla tahle bílá krasavice. Mezitím jsem kápnul na dobrou nabídku Maserati GranSport, odjezdil třičtvrtě roku a nabídka na služebáka :-)(reprezentativní sedan) no ano zavítal jsem do Imofy a zaškrtával položky na objednacím listu. Po třech měsících byla tady v plné kráááse . . .

Tovární označení: Alfa Romeo 939 AXM2B 35B serie 2.
Alfa Romeo 159 v pořadí již moje druhá. Obchodní označení: 159 2.4 JTD 20V 210 4X4. Verze Turismo internacionale, kterou později přiblížím. Jedná se o překrásný automobil s velice vyspělou podvozkovou platformou sčítající kompromis mezi komfortem a sportem. Tento skvost vždy byl můj favorit v této třídě ale kvůli "údajné" spolehlivosti jsem byl přesvědčen že BMW řady 3 je to pravé, přesněji 330xd E92. Ovšem zde se píše o modelu 159 :-) . Jelikož s předchůdcem v kombíku jsem byl velice spokojen až na 3,2(obsah) peníze beroucí motor v benzinu volba byla jasná. Design jde těžko slovy popsat ale zkusím to. Příď je určitě nezajímavější, kde 3 samostatné svítilny na každé straně se mírně stahují ke středu, přesněji k "srdci" nasávacího otvoru se znakem AR na špici, doplněná o chromované linky. Příď vozu je absolutně nezaměnitelná ostatně jako zbytek koncepce. Radost pohledět na dominantní masku. Musím říct že Italové krom designu jako takového vypiplali i detaily jako jsou podélné roztáhlé "kapky" co slouží jako blinkry nebo nápis Alfa Romeo na červených brzdičích, které jsou jen pár milimetrů vzdálené od paprsků litých kol. Když od přídě silueta vozu přechází k zádi Alfa zaujme vyváženými proporci. Decentní linka od ukazatelů směru přes chromované kliky s moc hezkým designem až po zadní červeně tónovaná světla. Opravdu čisté a vyvážené proporce zvýrazňuje bílá sněhová barva. V zádi jsou zabudované (přesněji v reflektorech) tři na každé straně "tubusy", u kterých mírně postrádám technologii Led. Mrzí mě že jsou zadní světlomety zaměnitelné s vozidly Seat (přesněji Cordoba a Ibiza) předchozí generace. Čtvrtý rádoby "tubus" má ovšem jiný tvar, který nedokáži popsat. Na jedné straně mlhovka a na té druhé jasné bílé (při zpátečce), toto světlo bych uvítal na obou stranách aby ve tmě lépe osvětlovalo okolí za vozem. A na konec mírná linka nad logem AR. Nad popisem designu jsem se opravdu rozplíval :-).
Standartní výbava k verzi Turismo internacionale jest:
- Sportovní kožená sedadla
- Specifické části interiéru v tmavém hliníku
- Hliníkové pedály
- Hliníkové kryty prahu
- Nový sportovní design palubní desky
- Sportovní volant a hlavice řadicí páky v kůži
- Automatická dvouzónová klimatizace
- Stabilizační systém VDC
- Vyhřívaná sedadla
- Sportovní KIT karoserie
- Podvozek snížený o 20mm
- Brzdy Brembo s červeným lakováním (přední a zadní)
- 19" slitinové ráfky s pneu 235/40 R19
- Označení TI na boku a vzadu
- Sportovní koncovka výfuku (2x)
- Blue&Me (Bluetooth, USB port, hlasové ovládání) (+ navigace)

Když se podívám a usednu do interiéru(který mě ještě čeká nafotit a rozhodně něčím jiným než mob. telefonem) dýchne na vás sportovně pojatá originalita.
Palubka se snaží informovat o stavu vozu pouze řidiče a vynucuje si Váš pohled ukazately plnění turba a dalších běžných informací.
Zvláštní pochvalu zaslouží sedadla. Nejen že jsou krásná, červeně vyšívaná s logem automobilky ale i neuvěřitelně pohodlná a při tom podrží tělo výraznější boční vedení. Sedadlo je na můj vkus možná až příliš měkké za to se přispůsobí tělu. Vnímám to při razantnějším projetím zatáček kdy se boční vedení "promáčkne" a neudrží tělo na stávájícím místě. Dle mého by kostra sedadla měla být tužší ovšem více si člověk pochvaluje pohodlí jelikož se podvozek takřka nenaklání. Citlivost řízení je na přijatelné úrovni na dálnici ve vysoké rychlosti je volant příjemně tuhý a ve městě nemusíte větší silou se namáhat. Ideální kompromis. Pozice za volantem je až na jednu výjimku ideální a přehledná. Tou výjimkou mám na mysli že na dnešní poměry přední sedadla jsou posazeny výšše(mám rád nízký posaz). Postava se 185 cm(přibližně) si pohodlí udělá bez kompromisů na předních sedadlech. Avšak i na vyšší polohu sedadla si řidič připadá že je v centru dění, prostě komunikativní poloha za volantem je fascinující.
Když budu hodnotit prostor tak pasažéři na zadních sedadlech musí být průměrného vzrůstu. Místo pro kolena a hlavu(pouze v případě střešního okna) je do jisté míry omezené. Ovšem člověk s "tipizovanýmy" rozměry si na zadních sedadlech udělá absolutní pohodlí!
Zavazadlový prostor:
Jedním slovem průměrný. Výška kufru je limitována i příplatkovým basovým reproduktorem. Jenže mě je kufr biblických rozměrů ukradený jinak bych vlastnil Ford Transit :-).

Překvapivé jsou i detaily palubního systému, který disponuje: Radionavigací(velice podrobnou) čtoucí s flash disku, Windows media player, ukazatel stavu oleje a jiných kapalin, telefon s bezdrátovým připojením, nastavení zamykání dveří při rozjezdu, nastavení odemykání pouze dveří řidiče, servisní interval, oznámení o možnosti nastartování vozu (přes brzdu), hlasové vytáčení, ovládání menu a zadávání navigačních adres vč. možnosti hláskování, možnost volání SOS přes GPS, listování ve složkách na flash-disku atd. .

Motor: 2.4 JTD o síle 210 koní a 400Nm při 1500ot/min.
Velice silný a ve 230km/h ztrácí dech. Nikdy jsem si nemyslel že to řeknu o naftě ale zvukový projev motoru Vás očaruje: "Proboha vždyť je to ropák tak proč to vydává zvuk benzinového dvoulitra" . . Nevím ale od 3 000ot. to není fikce! :-).
K životu mu postačuje v městkém provozu přibližně 7,5 litrů nafty a při delší vzdálenosti po dálnici se může stát že Vám počítač ukáže i pod 6 litrů! Překvapilo mě jak se motor nechá vytáčet téměř k 4 500ot/min. Motor se nechová jako klasický "Naftový" ale je třeba ho vytáčet a se šesti stupňovou převodovkou pracuje povedeně (jen nepříjemně tužší první dva stupně a šestka by mohla být delší). Motor běží sametově hladce ovšem je znát že bojuje s větší váhou oproti podvozku, který je velice poddajný a zvládá všechno na co si vzpomenete. Motor má tendenci "lapat po dechu" po sešlápnutí plynu (na 4. převodový stupeň a vyšší), když se ručička otáčkoměru pohybuje pod 1 500 ot/min. Takže má rád vyšší otáčky ovšem tím roste spotřeba. Pokud chcete jet na spotřebu musí se často řadit. Naladěním a charakterem mi velice vyhovuje ale více koní bych určitě ocenil :-). Co se týče kultivovanosti je JTD bezkonkurenční ovšem HDi motory si taky zaslouží poklonu.
Podvozek: Brzdy Brembo jsou úchvatné svou citlivostí, která není přehnaná, snížený podvozek sedí a neunavně pohlcuje každičký betonový panel dálnice D1. Čekal jsem že pérování bude tužší ale světe div se. Oproti BMW sedí lépe a je pohodlnější. Za to Alfa vděčí nízkému těžišti a širokému rochodu kol. Nevýhoda je že České silnice občas nepřipustí takto snížený podvozek :-( (vyjeté koleje nebo "zhoupnutí" na nerovnostech). Tímto autem se žije jako u předešlých Alf.
Ale je tu jedna otázka a to jak je to s tou váhou? Ano Alfa je obtloustlá nejen na pohled ale i na papíře. Krom toho že není tak mrštná a nutnost připustit že každý "kůň" je znát si myslím že jen získala.
V prvé řadě bezpečnost: o 5-ti hvězdičkách v Euroncap se Alfě dříve ani nesnělo + velmi dobrou trakci.
Za druhé: jízdní komfort! Na té oproti 156-ce získala všude kde se dá. Hlučnost v interiéru, zpracování, komfortní sedadla, atd, . .
Za třetí: výbava! Q4 má i běžný sedan a nechybí tipické vlastnosti vozu jednadvacátého století.
Co z toho vyplívá? Alfa potřebovala konkurovat dělat třídu samo o sobě nemá cenu. 156 je sportovnější jinak ve všem výšše uvedeném zaostává. Tudíž i tady platí moudro "něco za něco", které platí za všech okolností.
Na závěr chci říct jedno ohranné motto: Alfou se nejezdí Alfou se žije a to platí i nadále :-)
Celkově toto auto zbožňuji. Může mít nedokonalosti ve spolehlivosti ale mě toto nepotkalo ve větším množství než u jiných aut.


Trocha filosofie aneb o čem Alfa je!
"A teď ve snu vezmu Alfu a pojedu se projet . .ne do města, ne na dálnici ale na místo, kde se auto bude točit do červeného, kde budou proměnlivé jízdní styly, kde bude plno krásných zatáček, kde nebude provoz a chlupatí, kde dojet rychle a na spotřebu nebude hlavní myšlenkou. . .Tam se uvolním a tam pociťuji že Alfa žije, že to velké sportovní srdce tam opravdu je . . .Alfa je kompromis, Alfa se přizbůsobí ale chce čas od času provětrat, ano ona to chce a chce si to užít s někým kdo jí bude chápat!
A tam si uvědomím že konstruktéři se to snaží zamaskovat, že chtějí ty sportovní ambice utlumit. Jenže výkon motoru utlumit nestačí. Schopnosti m)podvozku to je to čím to auto vyniká a že si nedokážu připustit že Alfa nemá ducha. V běžným provozu asi "chrní" ale vemte jí na okruh, na lesní zatáčkovité silnice s překrásným asfaltem. Tam je to úplně jiné auto. Vyzkoušel jsem to a hned jsem nechtěl kufr, nehleděl jsem na budoucí děti a nechtěl jsem se pustit volantu. Chci to prožívat znovu a znovu. Zdá se že tam dokáže svojí hmotu i poměrně dobře zamaskovat. Někdy se taky zdá že to není nafta?! Je to překrásné a teď ještě jednou prosím . .Proč prosím?! Alfa říká nepros, jdem na to . . .
Prosím odpusťte mi chyby, odpusťte mi nedokonalou češtinu jsem jen člověk, který má emoce a sdílí je s Alfou!"
V zásadě pro mě tu platí "Cuore sportivo"!!

A teď něco ke Common-railu:
Prototyp common rail systému vyvinul koncem 60. let Švýcar Robert Huber. Ve vývoji v období let 1976 až 1992 pokračoval Swiss Federal Institute of Technology. V polovině devadesátých let Dr. Shohei Itoh a Masahiko Mijaki z firmy Denso, vyvinuli common rail pro velká nákladní vozidla. Prvním prakticky použitelným systémem označeným ECD-U2 Common Rail byl vybaven automobil Hino Raising Ranger.

V devadesátých letech na vývoji spolupracovaly firmy Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat a Elasis, tato fáze skončila v roce 1994. Koncem roku 1993 patenty zakoupila německá firma Robert Bosch GmbH a pokračovala ve výzkumu a vývoji pro uvedení do sériové výroby. V roce 1997 přišly na trh první modely osobních automobilů, nejprve 1. října Alfa Romeo 156 1.9 JTD a později i Mercedes-Benz E 320 CDI.

Zkouška systému Q4 za ztížených podmínek:
Dne 13.12.2009 jsem byl ve Špindlerově mlýně a šplhal jsem k Hotelu Horal. Trakce systemu Q4 je úžasná jediné mínus při cestě dolů je že chybý funkce pžibržďování při jízdě zkopce . . .Q4 v kombinaci se zimníma 19" Dunlopkama vypadá jako skvělý kompromis. Při cestě k Hotelu Horal: Plná jednička(žádný provoz či chodci) kontrolka VDC nachvíli cirkusácky zabliká) a auto i do zatáčky drží zvolenou stopu a kolem oken lítá sníh od kol. Nádherný pocit líbí se mi to. Nízký podvozek se zatím kupodivu neprojevuje a Alfa vjíždí až na parkoviště k hotelu. Zážitek byl i rychlé předjetí Škody Octavie, která se předdemnou trápila. . . Hold 4x4 je 4x4 :-) Ještě jsem nezmínil že systém Q4 používá systém Torsen (stejný jeko v Audi systém Quattro)

5.1.2010 update po 28 tisíci kilometrech
Nyní chci popsat jak se vůbec žije s Alfinou, která má téměř sedm tisíc do první garanční prohlídky. Myslím že by to někomu mohlo prospět při výběru a zároveň to můžu pojmout i jako rádo-by dlouhodobý test, především z jednoho prostého důvodu a to že počáteční láska a nadšení se vesměs proměnili na zvyk. Mohu ale potrvdit že s Alfinou se jezdí pořád nadšeně.
Co jsme zatím prožili?
Takové malé schrnutí, sedadla můžu vyzdvihnout téměř do nebes za jejich absolutní komfort, který jsem znal jen ze sedadel BMW 530xd (komfortní příplatková sedadla) a částečně Bentley Continental GT, které jsou ovšem mírně tvrdší. Ve městě a na dlouhých trasách si tělo užívá maximální pohody a i nadále s velkou chutí pozoruji palubní desku a její nádherné křivky s podsvícením alá pohoda. Sedadla mají ale jednu nevýhodu, svým tvarem a „měkkostí“ se dotýkají okolí a bez použití lepících prostředků pro vypodložení vydávají třecí pazvuky, které obtěžují, tento „problém“ byl vyřešen i když se za kutila nepovažuji. Alfinu jsem bral jako kompromis sportu a komfortu nyní se přikláním spíše k tomu komfortu vyjma ostrého řízení, schopnostech podvozku, tužšího řazení, které drhne jen v nízkých otáčkách ovšem napovídá to že jde o mírně sportovnější náčiní. Ač odpůrci budou nejspíše oponovat jde opravdu o konkurenta BMW spíše než A4. Musím uznat že v zatáčkách nemá 159 takovou oporu a příď se mírně propadá navzdory kratším pružinám a těžkému motoru. Limit podvozku jsem ale ještě nepoznal, BMW působí jistě až do momentu kdy se utrhne, zatím co Alfa nepůsobí tak jistě ale dává dopředu vědět, kde je limit. S 19“ koly byl v zimě někdy i kříž. Poměrně snadno se do brzdičů dostávaly nečistoty což mělo za následek snížení brzdného účinku. Kříž byl i s poměrně poddajným krytem spodní části motoru, který musel být vyměněn za cca 4500Kč. Jinak Alfice až na zmrzlou naftu startovala s přehledem i v -20°C. A díky nejrůznějším nečistotám nebo nedostatečném usušení po umití se ozývaly pazvuky od podvozku, těsnění a kliky dveří občas ztuhly, když do nich zatekla voda. Po noci v teplé garáži ale všechny pazvuky zmizely což byla dobrá zpráva. Dále problémy s navigací a všeobecně čtením s USB byl vyřešen pouze formátováním Flash-disku do Fat32. Navigaci musím opravdu pochválit nejen za výborné rozeznávací schopnosti při hlasovém ovládání ale mapovém pokrytí, kdy pouze jednu obec(opravdu malou) v okolí Brna nenašlo. Vyhledávání dle čísla popisného nebyl opravdu žádný problém téměř kdekoli, dále mi jen vadí zakázání funkce a to i hlasové za jízdy a zdlouhavé ovládání, které částečně kompenzuje právě hlasové ovládání.
Připomínky mám i k vytápění sedadel, které se „probudí“, až když auto je zcela vytopené a ukazatel o zapnutém vyhřívání velmi postrádám zejména u spolujezdce, svoje sedadlo si pohlídám.
Návštěvu servisu si vyžádalo po přezutí mírně vychýlená geometrie obou náprav, zkroucené kotouče, tónování oken a montáž Power-railu od Novitecu. S power-railem jsem moc spokojen, jelikož se mi nepatrně snížila spotřeba, zvýšil výkon a palivová mapa je určitě lépe nastavená než standartní (klidnější chod motoru a hladší přechody při sešlápnutí a puštění pedálu plynu např. v kolonách).
Po téměř třiceti tisících jsem s vozem abnormálně spokojen na každodení ježdění ale zároveň při svižné jízdě. Charakteristiku motoru jsem si opravdu oblíbil a zejména to jak souzní s celkem

7.9.2010 21st Century
Představte si že Alfa stále jezd, ovšem ještě aby nejezdila, když se čítač kilometrů přehoupl přes 47tis. km. Zároveň jsem zapoměl dodat že 8.srpna měla Alfička první narozeniny! Napočest tohoto výročí jsem Alfičce nechal udělat kompletní údržbu (čištění, voskování a ošetření kůže). Co Vám mám povídat Alfička nejen pracuje jako společník ale zároveň se dále dokáže postarat i o zábavu. Stále mě těšší že lidé se ptají, zajímá je Alfička a to jak lahodí očím okolí a i mě :-) . . . Autíčko bylo v servisu na výměnu sání (taková malá svolávací akcička pro nojvější 2,4). Já nic nepociťuji na jízdě. Jediné co se objevilo je takové lupnutí v neznámé části palubní desky při přejetí nerovnosti, kde se auto mírně zkroutí jinak na kostkách nic slyšet není. Spotřeba se ustálila na 7.5 litrech, když se jede "na spotřebu" v kombinovaném provozu (ale brzda nebudu :-)) a do devíti litrů se vejdu vždy! Připomínky k autu zůstávají nic se nezhoršilo a nic nezlepšilo :-) . .Závěr této novinky: Cuore praktik!

Silné stránky

- designu
- technika vyzrála a mouchy se převážně vychytaly
- interiér (útulný, přehledný, kvalitně vypadající)
- Originalita, všeobecná žádanost pohledět
- Kvalita jízdy
- kompromis pohodlí/sport
- sedadla, členitost a barevná kombinace budíků
- servis zdarma, přístup, pocit důvěry
- zvuk motoru, 4x4, chtíč točit motor
- spotřeba
- odlišnost Ti v interiéru (prahy, pedáli, volant, prošívání, emblémy)
- 7 airbagů v základu
- vyvážené proporce
- přesné krátké dráhy převodovky
- velmi rychlý ohřev motoru
- svítivost xenonových světlometů
- Bose zvuková aparatura
- Podrobná navigace (výborná cena!)
- Alfisti se zdravěj :-)
- Dobrá trakce i v horších adhézních podmínkách
- odolnost spodního krytu motoru proti vnějším vlivům od vozovky
- 70l nádrž
- dojezdy mezi 900 až 1 400km dle stylu jízdy (1 800km je největší mnou dosažený dojezd)

- Velice kulturní a hladký chod motoru i za studena
- při startu se vám rozsvítí hladina oleje
- vnitřek krásně voní a to bez osvěžovače vzduchu (příjemné a uvolňující)
- provozní náklady
- detektor zamlžení předního
- rychlé protopení interiéru
- Hill holder
- motor a podvozek si s váhou vozu umí dobře poradit
- reprezentativní vůz :-)
- hluboká schránka pod loketní opěrkou
- obložení - skutečně hliník
- 3 roky záruka
- konkurenceschopnost
- nižší váhá díky faceliftu

Slabé stránky

- místo na zadních sedadlech
- spotřeba
- Odlišnost Ti exteriéru (pouze boční prahy, kola, červené brzdiče)
- řazení disponuje menším odporem
- černá palubka se špiní (prah)
- chybí denní svícení (svítí xenony)
- citlivá výstražná světla na tzv: "nouzové brždění"
- při otevírání víka kufru se zcela jistě ušpiníte
- podvozek by zvládl mnohem vyšší výkon než naftový pětiválec poskytuje
- reakce 4x4 jsou pomalé (s novou jednotkou mnohem lepší)
- Navigace(standartní pokrytí pouze střední a východní Evropa) a chybí propojení mezi státy (nevypočítá cestu přes více zemí)

- podvozek snížen až moc díky 4x4
- vyhřívání sedaček si za studena dává na čas
- rádio potřebuje silněší signál nebo v tom prostě šumí
- obrubníky - nepřátelé 19" litých kol
- spotřeba kapaliny do ostřikovačů(obrovská!)
- basový reproduktor limituje prostor v kufru na výšku
- umístění držáku na nápoje - mezi středovou opěrkou a řadící pákou
- zdlouhavé ovládání palubního počítače
- některé funkce jsou při rozjezdu zakázané ovládat (telefon, navi, nastavení)

- v kombinaci se systémem Q4 chybí funkce přibržďování při jízdě ze svahu
- Velká litá a otevřená kola v zimě a marastu přispívají k zanášení brzd a tudíž snížení účinku - nepříjemné!

- Chybí kontrolka na vyhřívané sedadel nevím jestli jsou či nejsou aktivní
- úložný prostor ve dveřích je hodně úzký a spíš nevyužitelný
- krátce odstupňovaná převodovka má za následek vyšší spotřebu na dálnici
- Páčka tempomatu je nízko(u kolena)
- plast u řidiče(u kolena) působí chatrně (avšak nevrže)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nefungovala navigace - špatný formát standartně dodávaného Flash-disku s mapovými podklady
Škubání motoru za studena - BOSH EGR ventil vyměněn
Tak dneska jsem byl v servise a budu měnit kliku u dveří spolujezdce (jako když krokuje) . .
povrzávalo sedadlo řidiče - odstraněno (promazáno)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

3 měsíce čekání :-( . .ochota velmi dobrá, osobní přístup také dobrý
Škubání motoru za studena - BOSH EGR ventil vyměněn . .během půl hoďky vyměněno a auto vyleštěno .-)

tricolora + tažné zařízení :-)

Na fotkách - Italská vlaječka
Takže chystá se menší úprava motoru a lehce zatónovat zadní část auta:-)

 

Novinky v recenzi

7.9.2010 14:46

Zkušenosti po dlouhé odmlce . .

Dnes se přihlásím na moje.auto.cz a koukám na stránky jak uživatel Fabie na Wiesmanna MF5 (krásné ale nepraktické). Co se stalo? pan Zezluka říkal že si budem muset zvyknout ale toto . .že by varování?? Jinak musím dát vývojářům poklonu za to že jsou designově moderní . .

28.8.2010 08:49

Včera jsem se málem zbláznil!

. .a málem prodal Alfičku a pořídil si Jaguar S-Type R 4.2 supercharge! . .co myslíte? Chci názor! S-Type 59tis. km, 394HP, stav nového vozu, a r.v. 6/2002 . .a nebo Alfička? Já si myslím že míám jasno a udělal jsem dobře :-)

19.7.2010 11:35

Miláno, Stelvio, Korsika a 40tis. spol. kilometrů

úžasná dovolená bez zaváhání Alfice zvládla vše co se po ní chtělo. Na Bormiu smrděly brzdy ale ani trochu nezvadly! Bremba fungují! :-) . .Alfici si stále vřele pochvaluji a stále vidím jako největší mínus navigaci :-( Vše bylo přes mobil no ale dali jsme to :-) Auto se Italům fakt povedlo! A stále moc mě baví a vřele slouží! Oktávky ať se dou zahrabat :-))

22.6.2010 11:04

Denní svícení

Nechal jsem za cca 4tis. i s prací dodělat denní svícení místo mlhovek. Fungujeto přesně jak má. Pokud světla nechám na automatiku svítí diody za světla jinak v případě noce či tunelu se světla sami rozsvící. Zabilo mi to funkci mlhovek (tlačítko v interiéru) ale myslím že za praktickou věc. Zjistil jsem že se světla vypínají dvoustupňově: 1. vypnou se světla, svítí denní svícení, obrysovky a podsvětlení interiéru. 2. Vypne se všechno osvětlení mimo diod a ručiček na rychloměru, otáčkoměru a ukazatelých na středovém panelu. . . Myslím že docela dobrá investice, funguje to jak má a zároveň to šetří xenony

5.4.2010 13:41

aktualizace a doplnění zkušeností

po téměř 30-ti tisících kilometrech

29.3.2010 20:03

Fólie a jiné blbosti . .

Dnes mi nalepili folie na celé auto, po zimě srovnali geometrii, která byla více narušená vzadu než vpředu, srovnali kotouče ale budou se muset vyměnit jak delší dobu byly zkroucený a opotřebovaly se v té poloze tak teď to opravdu klepe volantem při vyšších rychlostech (150km/h a výš při prudčí brzdě). Pár ťukanců od šotoliny se zaretušovali ale zkušenější oko pozná hned. Jinak autu nic není šlape jako hodinky a furt dělá radost až na jednu věc Blue&Me po nějakým tom měsíci zazlobí při komunikaci s Flashdiskem (s mobilem přitom šlape neustále bez chybičky) při načítání map. Prý ještě nevydal Windows aktualizaci, na který se pracuje. No snad brzy vyjde nějaký ten Servis pack :-D

11.3.2010 23:16

Tak jsem se vrátil z Itálie

Alfice překonala 26 tis. km. . .
p.s. Na Rakouské dálnici (u Salzburgu) jsem zahlédl jak stará Alfa 155 táhne na laně nového Superba. Nevěřil jsem svím očím no snad jen došel benzin(či nafta?)

6.3.2010 20:49

A je to tu zas. . .

. .další várka fotek pomalu se zaučuju s foťákem a možná se dá říct že jsem si ho pořídil převážně kvůli autu :-D
p.s. Fotky se Genevy jsou nyní kompletní

3.3.2010 21:19

Navštívil jsem Ženevský mezinárodní autosalon . .

http://picasaweb.google.cz/petr.reznik/Autosalon# - zde odkaz na fotečky (ještě se načítají)

17.2.2010 14:04

Trojice konceptů Alfy Romeo míří do Ženevy. Únor 8, 2010

Na březnovém ženevském autosalonu se představí hned trojice nových konceptů Alfy Romeo, z nichž některé by v budoucnu mohly částečně nahradit stávající modelovou řadu Alfa 159 a sportovní Spider.
Podle posledních informací zadala automobilka zakázky na koncepty kupé, kabrioletu a klasického čtyřdveřového sedanu předním italským designérským dílnám Pininfarina, Stile Bertone a Italdesign Giugiaro.
Návrhovou skicu zveřejnila na internetu zatím pouze Pininfarina – podle nákresu prototypu se bude pravděpodobně jednat o dvoumístný roadster (označení projektu není v tuto chvíli známo), připomínající svými liniemi současnou topverzi supersportu Alfa 8C Spider.
Tímto modelem si Pininfarina připomene osmdesáté výročí založení firmy, jejíž výrobky jsou nerozlučně spjaty právě s turínskou automobilkou. V tomto roce slaví významné výročí také Alfa Romeo, která byla založena před sto lety.
Dvorní designér Alfy Romeo, Giorgetto Giugiaro, se v Ženevě představí s konceptem Berlina, vycházejícím z nového hatchbacku Alfa Romeo Giulietta, která bude mít na autosalonu také svou oficiální premiéru.
V prostorách švýcarského areálu Palexpo bude na začátku března k vidění i stylové kupé vyvinuté u Bertoneho – koncept by měl nepřímo vycházet z modelu Alfa Romeo 8C Competizione. Novinka je prvním projektem nového šéfdesignéra karosárny Bertone, Mikea Robinsona.
Pro Stile Bertone je to už druhý prototyp postavený na platformě Alfy 8C Competizione. Společnost před dvěma lety vytvořila koncept B.A.T. 11, jenž v sobě spojoval koncepční prvky nového 8C a historické studie B.A.T.
Zdroj: AR blog

17.2.2010 13:51

Zajímavý test . .

. .159 SW 2.0JTDm. Až na "špatně přístupné ovladače klimatizace" souhlasím dle mého jsou dobře přístupné ale nepřehledné při zařazeném lichém stupni lichém stupni
http://magazin.auto.cz/testy/test-alfa-romeo-159-sw-jtd.html

3.2.2010 12:20

Tak Alfička je u doktora v Imofě

Pracuje se na krytu motoru a mlhovce. Sklo na mlhovce to pěkně schytal kamenem od Liazky :-S grr no pěknej pavouk . . . Slíbili mi čištění od Wurthu (napuštění kůže, ošetření a ostranění barvy made by Jean :-) ). Dále Voskování a objednal jsem si bezpečnostní šrouby. Někdo mi je povoloval! Příšerný lidi! Takže na předku jsem měl 4 šrouby z pěti a povolený ještě štěstí že jsem si toho všimnul . . .

27.1.2010 14:32

Tak jsem rozštípal kryt motoru

A prý vydrží všechno. Teď tam jenom visí a drhne všude možně. Mám objednanej novej. . .No hold moc vysoký zmrzlý sní

27.1.2010 10:45

Nové video

Test TopGearu z roku 2005 v češtině . . . zvláštní ani jsem nevěděl že za kvalitu 159 ručí němec který měl na starosti RR Phantom a pracoval v divizi M u BMW :-)

27.1.2010 09:42

Aditiva

Po zkušenosti ze Shellkou jsem radši nenechal nic náhodě a přidal jsem včera aditiva do nádrže (s Vervou Diesel). Až na extrémně ztuhlou převodovku (1. a 2. stupeň) Alfina slouží, jezdí a krásně topí. Jestli mě někdo vídá tak mě většinou uvidíte v tričku zatím co péřová bunda, čepice, rukavice, svetr zabírá místo pro pasažéry :-)

25.1.2010 22:50

Doplněná recenze

Doplnil jsem recenzi o projev motoru a jak jsem vybíral Alfu

25.1.2010 19:27

Novinky v galerii

A s nimi jsem nešetřil. Nechybí tu ostatní modely značky, pár nových fotek z cest, čím jezdí bezpečnostní složky v Itálii, reklamní upoutávky a co jsem našel na netu (pro zajímavost) :-)

21.1.2010 13:17

Plány Fiat Group pro příští dva roky.

Zástupci koncernu Fiat Group zveřejnili na římské konferenci dvouletý evropský výrobní plán všech značek, patřících pod křídla divize Fiat Group Automobiles.

Nejočekávanější novinkou z dílen Alfa Romeo Centro Stile je zbrusu nový pětidveřový hatchback Alfa Romeo Guiletta, která se jako nástupce populární “stočtyřicetsedmičky” oficiálně představí na březnovém autosalonu v Ženevě.

Slavná milánská značka by v příštím roce měla přijít i s topverzí své vlajkové lodi, luxusním kupé Alfou 8C Competizione ve variantě GTA a inovovanými verzemi sedanu Alfa 159 MY 2010 a Sportwagon. Na rok 2011 je v plánu první facelift kompaktní Alfy MiTo.

Automobilka Fiat začne v příštím roce dodávat na trh modernizovaný model Fiatu Dobló (osobní verze) a malou městskou dodávku Fiat Qubo MY 2010. Rok 2011 bude pro turínského výrobce ve znamení nové generace úspěšného zástupce minisegmentu Fiatu Panda.

Novinka se zvětšeným rozvorem (o 100 mm více, než současný model) bude využívat architekturu Fiatu 500 a nabídka motorizací se rozšíří o 0.9 litrovou jednotku SGE. Fiat uvažuje o výrobě tohoto vozu také v neapolské továrně Alfy Romeo v Pomigliano d’Arco. Tento krok by měl ulehčit vytíženému závodu v polských Tychách, kde je kromě Pandy soustředěna i výroba “pětistovky”.

V roce 2011 se ve spolupráci s americkým Chryslerem představí pravděpodobně i nové SUV a minivan (5-ti a 7-mi sedadlové varianty). V tomto období dostane nový facelift i prostorný sedan Fiat Linea, vyráběný v tureckém Tofasu a úpravami projde současné Punto Evo.

Divize užitkových vozů Fiat Professional uvede příští rok do prodeje dodávku Fiorino MY 2010 a větší Dobló Cargo. O rok později se objeví užitkový Fiat Panda Van, faceliftovaný pickup Strada a dodávky Scudo a Ducato MY 2011.

Lancia má na rok 2010 připravenu inovovanou Deltu MY 2010 a facelift pro modely Ypsilon a Musa. V dalším roce by se měla objevit nová generace Ypsilonu, D-segmentový sedan vycházející z Chrysleru Sebring a dvojice vozů postavených na Chryslerech 300 a Town & Country.

Znovuzrozená sportovní ikona Abarth se v příštím roce představí s trojicí nadupaných modelů, kterými budou Abarthy 500 TC a 500 C (kabriolet Fiat 500 s navýšeným výkonem a sportovní modifikací) a Fiat Punto Evo Abarth, používající mechaniku z topverze Alfy MiTo Quadrifoglio Verde.
Zdroj: WordPress.com

17.1.2010 18:25

Náhodné focení ve sněhu a s kámošem

800x600 první zimní fotky a kámoš s čerstvě koupenou 147 a zároveň čerstvě pokřtěnou tech. služby Hl. Prahy (odhazovali sníh na kapoty aut z chodníků a tak ji má pěkně promačkanou) :-(

8.1.2010 15:30

úprava-přidán Sprint Booster

Nevím jak to přesně popsat ale dne 7.1.2010 jsem nechal do vozu namontovat "Sprint Booster" - opravdu dobrá věcička za sedm a půl tisíce. Princip spočívá v tom že motor má rychlejší reakce na sešlápnutí plynu v praxi to znamená že si nemusíte podřazovat. Pocitově se výkon a hlavně krouťák přesunul do nižších otáček takže od cca 1700ot. Alfina zarazí do sedadla nevídaným způsobem. Auto působí svižnějším dojmem a při předjíždění je to hodně znát takže opravdu dobrá investice! :-)
Popis výrobce:
S vývojem řídících jednotek moderních motorů přestala existovat přímá mechanická vazba mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou. Systém ETC (Electronic Trottle Control), nahrazující plynové lanko - známý též jako drive-by-wire, má bohužel i své nevýhody. Jednou z nich je opožděná odezva motoru na přidání plynu, což může za určitých okolností (rozjezd do kopce, rychlé přeřazení, předjíždění apod.) působit potíže.
SPRINT BOOSTER znatelně zkracuje reakci škrtící klapky vozidel vybavených ETC na sešlápnutí plynu řidičem.
Montáž SPRINT BOOSTERU je velmi snadná a nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti nebo nářadí (kromě šroubováku). Zařízení se pouze zapojí mezi konektory elektronického pedálu a kabelového svazku vedoucího k řídící jednotce (ECM).

6.1.2010 22:31

100Let Alfa Romeo

26.6.2010 začíná víkendové slavnosti v Miláně více zde http://www.duettoinfo.com/AlfaRomeoCentenaryArese.pdf program bude nabitý a oslňující těším se :-)

20.12.2009 22:08

Zamrzla nafta: naštěstí odstraněno

V sobotu jsem v Jablonci nad Nisou ráno po opravdu studené noci (-17)nastartoval auto a nechal ho na volnoběh zahřát. Po pěti minutách chcíplo samo od sebe a já to logicky znovu pokoušel načepovat ovšem se škytáním to opět chcíplo. Se starostmi co to může být jsem po chvíli znovu nastartoval (chytlo to) a pokoušel se rozjet. Po pětistech metrech se rozsvítila kontrolka závady na motoru a motor zhasl (a zasekl se klíč v zapalování). Volám na tech. linku Fiat group CZ a dojednávám odtah a náhr. vůz. Trošku mě šokovalo že náhr. vůz dají až po dni v servise a na odtah se bude čekat. Zatnul jsem zuby a nastartoval (hned a bez potíží) ovšem co na mě nekouká . .ano, žlutá kontrolka závady na motoru a výstražné hlášení. Pokusil jsem se (zvláštní ale bez problémů) dojet zpět do hotelu a dojednat garáž (jelikož mě napadla ta nafta). Alfons bublá na volnoběh a já mezitím dojednávám a vyklízím garáž. Zajedu dovnitř a do večera se modlím. Večer přijdu nastartuji a kontrolka div se světe svítí. Tak jsem se rozhodl odpojit baterii aby si to znovu po startu zkontrolovalo okruhy. Ovšem baterie je různýma šroubkama zuby nehty přidělaná k poly +. Tak se rozhodnu odpojit kabely od řídící jednotky. Zapojím startuji ááá. . . po nastartování kontrolka zhasla a jedu to cvičně projed. Vše se zdá být v pohodě dojíždím na OMV abych s Dieselem extra naředil Alpin diesel (prý do -21 °C povídá pokladní). A od té doby nebyl problém uff. Mám to ale štěstí což se nadá říct o pumpě Shell - tam už mě neuvidí a to zejména na Chodově (Roztylská) ne . .

16.12.2009 22:47

Nové fotky

další nové fotky vč. detailů

13.12.2009 21:55

Nejlepší recenze? čím jsem si to zasloužil? :-)

Tak to jsem rád že se líbí :-)

11.12.2009 12:47

Historie Common-Rail

Trocha historie o vzniku tohoto dnes nejvyužívanějšího dieselového systému, na kterém se podíleli z velké části Italské firmy. První využití v osobních vozech: Alfa 156 1.9 JTD a Mercedes-Benz 320 CDi

9.12.2009 14:21

Upraveno, doplněno

Recenze by mohla působit víc majestátně :-). Doplněno o pár maličkostí a Filosofie je součást recenze

9.12.2009 14:10

Reakce na příspěvek

Někdo nejmenovaný do diskuze napsal toto:
"BMW jo, ale zrovna 159tka s těžkým dieselem vepředu není ideální auto na nějaké klikaté cestičky a okrsky. To je spíš ten polykač dálničních km. Ale zase má na rozdíl od BMW krásné interiéry a celkově je krásná...."
Moje odpověď: Jde o to si to zkusit. Alfa na klikatých silnicích opravdu potěší přesně jak jsem psal do "Trocha Filosofie aneb o čem Alfa je" . .Nemám zapotřebí si to vymýšlet. Mimo to jsem BMW vlastnil a jsem si vědom jeho kvalit. Ovšem Alfa nabízí podobné kvality za menší cenu v podobě jízdních vlastností (až na tu předokolku). Technologicky je BMW samozřejmě vyspělejší.
Závěrem chci dodat že na okrskách a klikatých silnicích si Alfinu opravdu užívám a je mi jedno jestli bude BMW rychlejší, jde o ten pocit.

8.12.2009 20:00

Příjímám reklamace, přání i stížnosti :-)

Přesně jak píše titulek. Pište do diskuze snažím se plně věnovat tomu co jsem tu vyblil a tvrdě si za tím stát :-) . . . Mimo to další nové fotky a nejen Alfa

4.12.2009 17:58

Alfa Romeo jedná s IndyCar.

Automobilka Alfa Romeo je jedním z výrobců, kteří se dostali do užšího výběrového kola pro nového dodavatele motorů do speciálů populární americké série IndyCar.

Agregáty Alfy by tak teoreticky mohly v šampionátu od roku 2010 nahradit motory Honda, kterými jsou vozy IndyCar v současné době osazovány.

Milánský výrobce poskytl své motory monopostům série Indy poprvé v letech 1989 až 1991 – jednalo se o upravený přeplňovaný agregát V8 s obsahem 2648cm3 o výkonu 700 koní vycházející z jednotky původně určené pro projekt Ferrari 637.

Motor byl usazen na podvozku March, který pro soutěžní účely využívala koncem osmdesátých let stáj Alex Morales Motorsports reprezentovaná v té době pilotem Indy Car Series Robertem Guerrerem.

Projekt převzal v roce 1990 tým Patrick Racing opět s Guerrerem za volantem, kterého v kokpitu počátkem roku 1991 nahradil bývalý pilot Formule 1 a vítěz legendární Indy 500 Danny Sullivan.

Závodní speciály letošní série šampionátu IndyCar jsou vybaveny 3.5 litrovými jednotkami Honda V8 uloženými na podvozku italského výrobce Dallara.

4.12.2009 17:56

Alfa Romeo – vítězství na WPS Bathurst.

O předposledním únorovém víkendu se na trati Mount Panorama v australském Bathurstu jel další z vytrvalostních 12-ti hodinových závodů.

Posádka ve složení Kean Booker, Rocco Rinaldo a David Stone, pilotující Alfu Romeo 159 JTD 2.4, získala s celkem 208 zajetými koly (asi 1 300 km) prvenství v kategorii H Diesel.

Vůz, který se závodu zúčastnil, je klasickým sériovým modelem s dieselovým 2.4 litrovým motorem JTD a několika bezpečnostními úpravami nutnými k startovní homologaci pro WPS Bathurst.

“Až do poloviny závodu šlo všechno podle plánu, ale poté se na trati vyskytlo několik nehod – na rovince Conrod jsem v rychlosti asi 210 km/h vjel do části menších trosek, které tady zůstaly po jedné ze srážek a zničil jsem přední pneumatiku, což nám trochu zkomplikovalo situaci, protože jsme chtěli zajet celý podnik pouze na jedno obutí”.

“Podvozek Alfy to ale bez problémů vydržel a já jsem se mohl poměrně rychle dostat k servisnímu místu. Mechanici odvedli skvělou práci a za pár minut jsem už byl zpět na dráze,” okomentoval jeden ze stěžejních momentů závodu Kean Booker z týmu Alfy Romeo.

Dalším zástupce milánské automobilky, model Alfa Romeo 147 s motorem JTD 1.9, řízený trojicí David Filipetto, Nathan Gotch a Wayne Vinckx, obhájil prvenství v kategorii I Diesel (156 kol – asi 1000 ujetých km).

4.12.2009 17:44

Alfa Brera mezi deseti vozy s nejmenší ztrátou při prodeji v Británii

Auta většinou ztrácejí hodnotu. To je fakt. Ale dá se proti tomu bojovat, pokud budete nakupovat chytře. Tedy pokud si například pořídíte Alfu Brera – ve Velké Británii je to totiž vůz, který patří do Top 10 aut, která nejméně ztrácí svou hodnotu při následném prodeji. V tomto pro zákazníky velmi důležitém srovnání se Brera umístila na osmém místě a její umístění v žebříčku je velmi prestižní záležitostí a ukazuje, že Alfa není jen záležitostí srdce, ale i rozumu. Při následném prodeji je hodnota Brery 57% původní ceny, což je velmi dobrá nabídka.

4.12.2009 17:37

Alfa Romeo na 2. místě v žebříčku spokojenosti J.D. Power

Značka Alfa Romeo se může pyšnit jak kvalitou svých modelů, tak i vynikající poprodejní péčí o zákazníka. Důkazem je i 2. místo, na kterém se Alfa Romeo umístila ve studii J.D. Power VOSS 2009 zaměřené na spokojenost zákazníků v Německu. Tímto umístěním potvrdila milánská značka předešlý vynikající výsledek, kterého dosáhla ve studii spokojenosti zákazníků ADAC, kdy se umístila na skvělém 5. místě (např. před BMW, Mercedes a Audi).
Studie J.D. Power 2009 byla v tomto roce vytvořena v kooperaci s nakladatelstvím Axel Springer. Analyzovány byly aktuální zkušenosti 17 000 německých řidičů. Celkově se hodnotilo 24 značek a 113 modelů ve všech 4 klíčových oblastech studie Vehicle Owners Satisfaction: kvalita vozidla, atraktivita vozidla, spokojenost se servisem a náklady na údržbu. Ve všech těchto kritériích dosáhla Alfa Romeo špičkové úrovně a společně se značkou Mercedes Benz se umístila těsně za Daihatsu na výborném 2. místě!

Haico van der Luyt, předseda značky Alfa Romeo v Německu k tomuto úspěchu dodal: „Každý, kdo nastoupí například do nového Alfa Romeo MiTo, bude ohromen a ihned pochopí. Kvalita našich produktů spolu se skvělým servisem je pro nás samozřejmostí.“

Společnost J.D. Power je specialistou na globální marketingové informační služby v klíčových obchodních sektorech jako výzkum trhu, prognózy, zvyšování výkonnosti, internetová vzdělanost a spokojenost zákazníků. Viz foto

05-09-2009

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 159 2,4 JTD Q4 berlina Ti-paket

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

žádné a dle statistic žádné nečekám :-)

praktičnost
8

Transit to není :-)

prostornost
8

pro řidiče 100%

jízdní vlastnosti
10

vyjímečné

jízdní komfort
9

zimní pneu trošku hlučí

provozní náklady
9

Jen nafta

náhradní díly
0

nemám zkušenosti

výkon motoru
9

pár koníků by to sneslo :-)

spotřeba
8

přijatelná

hlučnost motoru
10

dole ticho, nahoře jemný dvoulitr benzin :-)

kvalita sedadel
9

chtělo by to trošku vyztužit boční vedení

brzdy
10

jednička podtržená!. Neunavné, bezkonkurenční a citlivé :-)

zavazadlový prostor
8

je to berlina ne kombík :-)






Blesk.cz

Loví vás zdeformované monstrum! Recenze remaku Resident Evil 3

Loví vás zdeformované monstrum! Recenze remaku…

Dny Raccoon City jsou nadobro sečteny. Město, v němž zákeřný T-Virus mění obyvatele na zombie, bude nadobro…

Rukojmím v drážním domku! Zdenu (55) odřízli od příjezdové cesty, nepustí k ní ani záchranku

Rukojmím v drážním domku! Zdenu (55) odřízli od…

 Domeček jako z pohádky si před 24 lety pořídila paní Zdena Holečková (55) z Tábora... Má jedinou vadu na kráse…

 

iSport.cz

Trojice hráčů je v české Premier League dál bez prohry. Mašek přetlačil Onda

Trojice hráčů je v české Premier League dál bez…

Druhým hracím kolem pokračovala ve středu nově vzniklá šipkařská soutěž Tipsport Premier League 2020. Trojice…

TOP 100 ligových fotbalistů: mistr přihrávek, formule 1 i rozvážný filozof

TOP 100 ligových fotbalistů: mistr přihrávek,…

POŘADÍ NA 50. - 26. MÍSTĚ | Počtvrté vyhlašuje exkluzivní společnost expertů Sport Magazínu nejlepšího ligového…

 

Reflex.cz

Online glosář Reflexu o koronaviru: V zemi bez života je méně zločinu

Online glosář Reflexu o koronaviru: V zemi bez…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny slušné Čechy

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny…

Pandemie nemoci covid-19 je na první pohled pěkná polízanice. Zdravotnická i ekonomická. Ale ve skutečnosti…